Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PLaster » 14 maja 2009, 16:09

dokładnie jak steven napisał
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Mazdofon » 15 maja 2009, 20:27

Dobre wiesci: wymienilem rezystor, wszelkie objawy minely. Czyli niedzialanie klimy bylo spowodowane przerwaniem obwodu sterujacego klimatyzacja – bierze ona sygnal z 1. zacisku rezystora, dlatego jezeli przepali sie ktorys z opornikow – klima po przelaczeniu dmuchawy za przepalona pozucje wylacza sie.

Pozdrawiam,

michal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 16:29
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991

Postprzez Mazdofon » 24 maja 2009, 19:04

Elo wszystkim!

Wymienilem rezystor, klima zgodnie z podejrzeniami zaczela dzialac bez zarzutu.

Wniosek: jezeli komus w GD przestanie dzialac klima, a przepalony jest rezystor pierwszego lub drugiego biegu dmuchawy, to niech sie nie przejmuje, bo to tylko kwestia przeplywu pradu sterujacego przez polaczone szeregowo rezystory. Po ich wymianie/naprawie klima wroci do normy!

Pozdro,

michal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 16:29
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991

Postprzez dziedzictom » 23 paź 2009, 13:01

taki rezystor do GE od micry tez pasuje ;p mi 3 bigi nie chodziły ;p poczytałem i zabrałem się do szukania po szrotach jakiegoś zamiennika początkowo szukałem od Poldka ale tam są trzy piny i gościu mi przyniósł podobny rezystor od micry tylko mocowanie nie pasowalo i wtyczkę trzeba było przelutowć po 15 min pracy i 10zl kosztów nawiewy odżyły :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez PLaster » 23 paź 2009, 13:10

Huano bo zwykłe rezystory są za małej mocy i by się ugotowały
dziedzictom napisał(a):od micry tez pasuje

tego nie sprawdzałem, ale ostatnio jeden zwój który mi nagminnie sie przepalał zrobiłem zam z drutu od piekarnika, taki który się nagrzewa, też ma rezystancje i jest dość gruby by się przepalił – po prostu wywaliłem stary i tego wlutowałem.
i jest OK, od tygodnia ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Waluś » 23 paź 2009, 18:11

PLaster napisał(a):z drutu od piekarnika

i bardzo słusznie. To jest drut oporowy. Ja robiłem ze sprali od prodiża <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez markmas » 18 lis 2009, 15:46

Witam

Pare dni temu strzeliła mi opornica. Nadmuch działał tylko na 3 i 4 biegu. Działał dlatego, że postanowiłem rozebrać wszystko i połączyłem przepalony drut "na styk". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to rozwiązanie krótkoterminowe, ale pojawiło mi się w głowie pytanie czy nie można tego drutu (jak się domyślam oporowego) zastąpić jakimiś rezystorami? Jeśli już to jakimi wartościami? Bez sensu jest kupować nową opornicę dla kawałka drutu :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Edel » 18 lis 2009, 16:22

Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez markmas » 18 lis 2009, 17:00

Dzięki, ale to już widziałem :)
Moja opornica wygląda jak kilka połączonych ze sobą sprężynek, nie mówiąc już o tym że do niej jest podłączone kilka wtyczek – chyba jeszcze sterowanie klima.
Bardziej mi chodzi o to czy nie można tego gołego drutu zastąpić rezystorami? To wszystko się grzeje i tylko patrzeć jak za chwilę moja prowizorka ponownie się przepali :/ Kupno używki przedzej czy później (a już na pewno w najmniej odpowiednim momencie) też pewnie wyzionie ducha...
Zmierzyć oporowość – można – ale jak się ma co mierzyć :) Moja opornica i tak wygląda jak przewody telefoniczne w puszce tepsy :) i jakiekolwiek wskazania pewnie będą ostro zafałszowane...
Pozdrawiam
MS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez MazDarek » 18 lis 2009, 17:22

markmas, napisz PW do Plastra . O ile dobrze pamiętam, to on wymieniał druciki w rezystorze dmuchawy w swojej GD.
Ostatnio edytowano 19 lis 2009, 13:23 przez MazDarek, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez PLaster » 18 lis 2009, 20:52

MazDarek napisał(a):markmas, napisz PW do Plastra

hmmm... napisze tu:

a więc zmieniłem ten (przepalony) drucik opornicy na taki drut, który się stosuje to elektrycznego piekarnika kuchennego, można użyć też spiralni od prodiża, chodzi o to by zastosować taki drucik, który stawia większy opór, te stawiają bo się nagrzewają.

na upartego możesz wymienić na oporniki, ale musiały by być dużej mocy, bo się szybko przepalą.

wcześniej stosowałem skręcania przepalonego drucika, ale mi to starczało na tydzień, góra dwa i dalej to samo.

rezystancja na poszczególnych pinach tej opornicy
d50f4ee761b5cf55.jpg
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez markmas » 18 lis 2009, 21:44

[/quote]
hmmm... napisze tu:
[/quote]

O! i o to chodziło :)

Na drut z prodziża nigdy bym nie wpadł :) Poraz kolejny okazało się ze na najprostrze rozwiązanie najtrudniej wpaść...

Najpierw skocze do elektrycznego, dowiem się jakie rezystory mi zaoferują, a jesli to niepomoże to pójde w stronę kuchenki :)

Jeszcze raz wielkie dzięki
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez MazDarek » 19 lis 2009, 13:21

Powodzenia w walce z opornicą i daj znać jak będą efekty ;)
Temat łączę z podobnym.
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez markmas » 20 lis 2009, 12:02

MazDarek napisał(a):Powodzenia w walce z opornicą i daj znać jak będą efekty


Na dzień dzisiejszy to mogę jedynie napisać, że jest problem z w/w rezystorami :( Dokładnie to takowych nie ma w sklepach... Przyjąłem, że 2W będą wystarczające, 5W są już za duże i się mogą niepomieścić. Jak wyjdzie to w praniu – zobaczymy. W każdym bądz razie uparłem się zeby to zrobić jak należy :) W najgorszym razie rozbiore kuchenke :P Nie muszę jeść codziennie ale jeździć w ciepełku muszę <hahaha>
Oczywiście wrzucę relację – widzę, że nie tylko ja mam taki problem...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez steven » 20 lis 2009, 19:29

naprawdę nie da się ładnie porozłączać drucików i te które są przerwane zlutować?? ja to u siebie zrobiłem i nic złego się nie dzieje :)

A pamiętaj też żeby nie włączać wentylatora na dłużej niż parę sekund gdy nie masz tych oporników przykręconych na swoim miejscu, gdyż muszą się chłodzić !! :) inaczej na nowo się poprzepalają :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 14:29

steven napisał(a):porozłączać drucików i te które są przerwane zlutować


Kominacje alpejskie :P Prowizorycznie jest połączone, ale nie wiem na ile starczy... Pewnie się popsuje w najmniej odpowiedznim momencie :)
Mam już prawie wszystkie oporniki (2W), jeszcze muszę dokupić 0,5 ohma. Jakiś deficyt jest w sklepach...
Pewnie już przed świętami nie będę miał możliwości pokombinować – brak czasu:(
Jak tylko się tym zajmę, to zdam obszerną relację, tym bardziej, że nie dotyczy to jednego modelu mazdy.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez steven » 8 gru 2009, 20:52

markmas napisał(a):Kominacje alpejskie

e tam :)

markmas napisał(a):Jak tylko się tym zajmę, to zdam obszerną relację, tym bardziej, że nie dotyczy to jednego modelu mazdy.

a masz dane, jakie oporniki na jakich biegach powinny być ?? bo ja szukam i szukam i marnie mi to wychodzi :P

a w sumie to jutro u siebie posprawdzam o i powiem ile powinno wynosić :)
bo ze schematu np. do GD to widzę, że one są w szeregu, więc niby wszystkie takie same, ale wiadomo, że są różnej grubości, a fajnie, żeby to działało sprawnie :)

A nie wiem jeszcze czy te oporniki też by się grzały... bo w sumie to spory prąd przez nie płynie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez steven » 8 gru 2009, 21:07

głupie forum zdublowało mi posta :P
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 21:17 przez steven, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 21:09

steven napisał(a):a masz dane, jakie oporniki na jakich biegach powinny być


Przekręć kółkiem myszki troszkę wyżej :P PLaster elegancko wkleił wartości i połączenia rezystorów <jupi> Jeśli o moc to wybrałem 2W. Większe są już ceramiczne i nie bardzo jest miejsce na ich ulokowanie.

Coś chyba na łączach się dzieje bo też głupoty widzę :)

Co do grzania – nie sądzę żeby się grzały bardziej od drutu, tym bardziej że są w osłonie ceramicznej. Oryginalne rezystory to nic innego jak taki sam drut oporowy tylko bez izolacji termicznej. Z resztą jak już pomieszam to się dowiem :) Teraz to jest wróżenie z fusów i pełny eksperyment <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Waluś » 8 gru 2009, 21:57

kiedyś chyba 5 lat temu już o tym pisałem <lol>
Ja to robiłem pare tygodni temu. Zrobienie tego to bajka. Potrzebna lutownica, spirala nap. od prodziża a jeszcze lepiej od starego żelazka i miernik. Wyciągasz rezystory, znajdujesz ten spalony (jest ich 4 szt. każdy ma inną oporność), miążysz opór poprzedzającego i następnego, obliczasz średnią czyli tego spalonego, ucinasz odpowiedni kawałek drutu oporowego (tak aby opór tego drutu był tą średnią) i nawijasz np na długopis (tak aby zwoje sie ze sobą nie stykały). W wypadku spalonego rezystora od biegu 2 to o ile pamiętam to jest to chyba 0,8 albo 1,0 OHM. Wlutowujesz na miejsce spalonego, test działania i po zawodach. jak siła nadmuch jest nie taka jak należy to pozostaje metoda prób i błędów, czyli kawałek odciąć lub nawinąć jeszcze raz dłuższy. Spirala w żelazku jest długa i napewno ci nie zabraknie. A długość tego drutu na 1,0 OHM to jakieś 3 cm.
Robiłem to już dwa razy. Za pierwszym razem wstawiłęm taki opornik w porcelanie, ale sie spalił po kilku godzinach działania. Teraz mam spirale z prodziża i ta już działa pare tygodni.
! Pamiętaj że to jest chłodzone powietrzem z dmuchawy jak pisze Adam i drut potrafi sie nagrzewać do czerwoności, więc dopilnuj aby nowy rezystor do niczego nie dotykał (obudowa i oporniki między sobą) !

Nie ma to jak domowe sposoby usmiech

ale ważne jest jedno zdanie:

Za pierwszym razem wstawiłęm taki opornik w porcelanie, ale sie spalił po kilku godzinach działania


więc jednak radził bym przemyśleć jeszcze raz sprawę tych ceramików :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6