Strona 1 z 1

Oznaczenia bezpieczników

PostNapisane: 20 wrz 2007, 14:30
przez scigacz220
Witam! Problemem jest brak oznaczeń bezpieczników w skrzynce obok akumulatora. Mam tam ze dwa pęknięte i nie wiem za co odpowiadają. Bardzo prosiłbym o pomoc (może schemat który za co odpowiada, itp).

GD – zegarek, oświetlenie wnętrza itd...

PostNapisane: 12 lut 2009, 14:59
przez modzik
Witam.
Pacjent to GD 2.0 16V GT.
Nie działa: zegarek, oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach i brzęczyk niewyłączonych świateł.
Sprawa jest tak, że jak go kupiłem, to też do wszystko nie działało, ale mechanik popukał, postukał coś przy bezpiecznikach i zaczęło działać.
Teraz niedawno bawiłem się światełkiem oświetlenia wnętrza i przestało.
Dostałem się do bezpieczników, poruszałem, wyjąłem i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic :–(
Czy ktoś może orientuje się, który bezpiecznik za to odpowiada, bo chyba nie we wszystkich wersjach jest tak samo.
Ewentualnie czy coś jeszcze (oprócz bezpiecznika) mogło się zepsuć? (jakiś przekaźnik, czy cuś).
Czytałem parę wątków na ten temat, ale niestety nic moim przypadku nie pomogło.
pozdrawiam
modzik

EDIT:
Acha, jeszcze sobie przypomniałem, że ktoś napisał, że to bezpiecznik od radia. Tak więc kiedy sprawdziłem kontrolką ten bezpiecznik, to światełko w próbniku jarzyło się słabiej niz przy innych bezpiecznikach, ale sam bezpiecznik jest dobry. Jeżeli to ma coś wspólnego, to co może powodować słabsze świecenie próbnika? Przeczyściłem gniazdo tego bezpiecznika, ale nie pomogło.

PostNapisane: 12 lut 2009, 15:30
przez break3r
sluchaj ja sprawdzić mogę jutro jak będę grzebał w swojej madzi jaki bezpiecznik za to odpowiada tylko że ja też za specjalnie nie mam w tych bezpiecznikach. Sprawdzałeś bezpieczniki pod kierownicą czy te pod maską?

PostNapisane: 12 lut 2009, 15:41
przez modzik
break3r napisał(a):sluchaj ja sprawdzić mogę jutro jak będę grzebał w swojej madzi jaki bezpiecznik za to odpowiada tylko że ja też za specjalnie nie mam w tych bezpiecznikach. Sprawdzałeś bezpieczniki pod kierownicą czy te pod maską?


Byłbym ci niezmiernie wdzięczny.
Sprawdziłem te pod kierownicą, bo pod maską to chyba tylko jakies przekaźniki są (?)

PostNapisane: 12 lut 2009, 15:52
przez break3r
no i tu się zdziwiłem jak mi kumpel (elektryk samochodowy) robił drobne popraweczki to tam też bezpieczniki zmieniał tyle że te bezpieczniki niestandardowe są i na zamówienie można je dostać

PostNapisane: 12 lut 2009, 15:56
przez modzik
Na razie pokombinuję pod kierownicą, tylko żebym wiedział, który to bezpiecznik.

PostNapisane: 12 lut 2009, 16:26
przez break3r
zobaczę co i jak i dam znac jutro

PostNapisane: 13 lut 2009, 12:50
przez adam626
nad bezpiecznikami jest taka biała puszka to ona jest odpowiedzialna za większość rzeczy które wymieniłeś
zobacz czy się nie wysunęła z zatrzasku
a bezpiecznik chyba interior się nazywa

PostNapisane: 13 lut 2009, 17:44
przez steven
wg mnie to na 100% jest bezpiecznik oświetlenia kabiny ;) znajduje się on w nogach kierowcy na samym dole i jako jedyny wystaje, bardziej niż inne!! ewentulanie może być tak jak post wyżej napisał, ta puszeczka, chociaż jej o to nie podejrzewam :) tu masz zdjęcie wszystkich bezpieczników ;) i założę się że "ROOM" masz wypalony


PS
używaj fukncji "szukaj", to zdjęcie już się pojawiło:)

PostNapisane: 13 lut 2009, 21:24
przez break3r
dokladnie tak ja to sprawdzałem dzisiaj i room oczywiście odpowiada za wnętrze czyli pokój=room a jeśli chodzi o bezpiecznik od radia to jest osobno

PostNapisane: 13 lut 2009, 22:33
przez Waluś
adam626 napisał(a):nad bezpiecznikami jest taka biała puszka to ona jest odpowiedzialna za większość rzeczy które wymieniłeś
zobacz czy się nie wysunęła z zatrzasku

dokładnie. To się nazywa CPU :) ma tendencje do wysuwania się jeśli ktoś grzebie przy kostkach w okolicy bezpieczników, wtedy nic nie piszczy i nic nie świeci.

PostNapisane: 14 lut 2009, 11:24
przez modzik
Wielkie dzięki panowie.
To byłe ten bezpiecznik ROOM.
Miałem jakies niezaizolowane przewody przy radiu i to one robiły zwarcie.
Teraz wszystko świeci, bzyczy, gra i trąbi :–)

Schemat bezpieczników

PostNapisane: 6 maja 2009, 19:24
przez tomom
Czy posiada ktoś schemat bezpieczników umieszczonych w kabinie po lewej stronie w nogach kierowcy?

PostNapisane: 7 maja 2009, 11:10
przez steven
użyj szukajki!! sam kiedyś podawałem zdjęcie... klapki z opisem wszystkich bezpieczników...

PostNapisane: 7 maja 2009, 19:21
przez tomom
Fajnie ale nie widzę świateł

PostNapisane: 8 maja 2009, 10:06
przez steven
chciałeś schemat bezpieczników z kabiny po lewej stronie w nogach kierowcy, a tam nie ma bezpieczników od świateł, więc bardzo dobrze że nie widzisz!! ;P

bezpieczniki od świateł są pod maską, przy akumulatorze, tu mas który za co odpowiada
PS do moda :)

Możecie podczepić/przenieść pod poprzedni temat o bezpiecznikach :)

PostNapisane: 8 maja 2009, 12:02
przez steven
MazDarek napisał(a):Zrobione. Mam nadzieję, że jest w miarę czytelnie

nawet bardzo :)
tylko jeszcze możesz wywalić posta tomtoma z tym dużym zdjęciem, i może nie dlatego, że to moje... bo to akurat mi nic a nic nie przeszkadza, tylko wyżej jest to niego link, a zajmuje ono troche miejsca i wczutyje się wątek przez to dłużej ;p

Ale to już wg życzenia.

PS
tego mojego posta, też możesz wywalić, jeżeli za bardzo się panoszę ;)

PostNapisane: 8 maja 2009, 17:14
przez tomom
Hm? Po pierwsze, który bezpiecznik dotyczy świateł. Tak w ogóle to sprawa się komplikuje. Chciałem zamontować ostrzegacz o pozostawionych włączonych światłach. Instrukcja mówi, że należy podłączyć jeden przewód po końcówkę bezpiecznika świateł a drugi przewód do bezpiecznika np: od wycieraczki. A skoro bezpiecznik od świateł jest pod maską a od wycieraczek w kabinie to trzeba dorobić kawałek przewodu albo rozbebeszyć kabel przy stacyjce.

PostNapisane: 8 maja 2009, 17:48
przez steven
świateł, długich czy krótkich czy pozycyjnych?? a może stopu
kolego z całym szacunkiem dla tego powiadomienia... ale przecież na bezpieczniku od świateł cały czas jest prąd, bez względu na to czy są włączone czy nie, co ma do rzeczy również bezpiecznik wycieraczek to nei wiem... najławiej podłączyć sobie do przekaźnika buczek, który będzie buczał, jak dostanie +12 i masę... z resztą Mazdy są w coś takiego wyposażone fabrycznie – buczy jak nie wyłączysz świateł a wyłączysz kluczyk i otworzysz drzwi... a jak masz to popsute, to pojedź lepiej do elektryka, bo patrząc na to co piszesz, to możesz jeszcze więcej sobie rzeczy pospuć... :(

PostNapisane: 8 maja 2009, 20:38
przez tomom
Przyznam szczerze, że czytając instrukcję montażu też zastanowił mnie sposób podłączenia. Układ najprawdopodobniej reaguje na różnicę napięć. Podczas ładowania napięcie jest wyższe 13,6V. Napięcie w stanie spoczynku spada poniżej 13V. Najlepiej podłączę to do jakiegoś zasilacza 12V w domu do przetestowania.