Oznaczenia bezpieczników
Strona 1 z 1
Witam! Problemem jest brak oznaczeń bezpieczników w skrzynce obok akumulatora. Mam tam ze dwa pęknięte i nie wiem za co odpowiadają. Bardzo prosiłbym o pomoc (może schemat który za co odpowiada, itp).
- Od: 1 lis 2006, 22:07
- Posty: 34
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM
Witam.
Pacjent to GD 2.0 16V GT.
Nie działa: zegarek, oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach i brzęczyk niewyłączonych świateł.
Sprawa jest tak, że jak go kupiłem, to też do wszystko nie działało, ale mechanik popukał, postukał coś przy bezpiecznikach i zaczęło działać.
Teraz niedawno bawiłem się światełkiem oświetlenia wnętrza i przestało.
Dostałem się do bezpieczników, poruszałem, wyjąłem i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic :–(
Czy ktoś może orientuje się, który bezpiecznik za to odpowiada, bo chyba nie we wszystkich wersjach jest tak samo.
Ewentualnie czy coś jeszcze (oprócz bezpiecznika) mogło się zepsuć? (jakiś przekaźnik, czy cuś).
Czytałem parę wątków na ten temat, ale niestety nic moim przypadku nie pomogło.
pozdrawiam
modzik
EDIT:
Acha, jeszcze sobie przypomniałem, że ktoś napisał, że to bezpiecznik od radia. Tak więc kiedy sprawdziłem kontrolką ten bezpiecznik, to światełko w próbniku jarzyło się słabiej niz przy innych bezpiecznikach, ale sam bezpiecznik jest dobry. Jeżeli to ma coś wspólnego, to co może powodować słabsze świecenie próbnika? Przeczyściłem gniazdo tego bezpiecznika, ale nie pomogło.
Pacjent to GD 2.0 16V GT.
Nie działa: zegarek, oświetlenie wnętrza, lampki w drzwiach i brzęczyk niewyłączonych świateł.
Sprawa jest tak, że jak go kupiłem, to też do wszystko nie działało, ale mechanik popukał, postukał coś przy bezpiecznikach i zaczęło działać.
Teraz niedawno bawiłem się światełkiem oświetlenia wnętrza i przestało.
Dostałem się do bezpieczników, poruszałem, wyjąłem i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic :–(
Czy ktoś może orientuje się, który bezpiecznik za to odpowiada, bo chyba nie we wszystkich wersjach jest tak samo.
Ewentualnie czy coś jeszcze (oprócz bezpiecznika) mogło się zepsuć? (jakiś przekaźnik, czy cuś).
Czytałem parę wątków na ten temat, ale niestety nic moim przypadku nie pomogło.
pozdrawiam
modzik
EDIT:
Acha, jeszcze sobie przypomniałem, że ktoś napisał, że to bezpiecznik od radia. Tak więc kiedy sprawdziłem kontrolką ten bezpiecznik, to światełko w próbniku jarzyło się słabiej niz przy innych bezpiecznikach, ale sam bezpiecznik jest dobry. Jeżeli to ma coś wspólnego, to co może powodować słabsze świecenie próbnika? Przeczyściłem gniazdo tego bezpiecznika, ale nie pomogło.
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
sluchaj ja sprawdzić mogę jutro jak będę grzebał w swojej madzi jaki bezpiecznik za to odpowiada tylko że ja też za specjalnie nie mam w tych bezpiecznikach. Sprawdzałeś bezpieczniki pod kierownicą czy te pod maską?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
break3r napisał(a):sluchaj ja sprawdzić mogę jutro jak będę grzebał w swojej madzi jaki bezpiecznik za to odpowiada tylko że ja też za specjalnie nie mam w tych bezpiecznikach. Sprawdzałeś bezpieczniki pod kierownicą czy te pod maską?
Byłbym ci niezmiernie wdzięczny.
Sprawdziłem te pod kierownicą, bo pod maską to chyba tylko jakies przekaźniki są (?)
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
no i tu się zdziwiłem jak mi kumpel (elektryk samochodowy) robił drobne popraweczki to tam też bezpieczniki zmieniał tyle że te bezpieczniki niestandardowe są i na zamówienie można je dostać
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
zobaczę co i jak i dam znac jutro
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
nad bezpiecznikami jest taka biała puszka to ona jest odpowiedzialna za większość rzeczy które wymieniłeś
zobacz czy się nie wysunęła z zatrzasku
a bezpiecznik chyba interior się nazywa
zobacz czy się nie wysunęła z zatrzasku
a bezpiecznik chyba interior się nazywa
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
wg mnie to na 100% jest bezpiecznik oświetlenia kabiny
znajduje się on w nogach kierowcy na samym dole i jako jedyny wystaje, bardziej niż inne!! ewentulanie może być tak jak post wyżej napisał, ta puszeczka, chociaż jej o to nie podejrzewam
tu masz zdjęcie wszystkich bezpieczników
i założę się że "ROOM" masz wypalony
PS
używaj fukncji "szukaj", to zdjęcie już się pojawiło:)
PS
używaj fukncji "szukaj", to zdjęcie już się pojawiło:)
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
dokladnie tak ja to sprawdzałem dzisiaj i room oczywiście odpowiada za wnętrze czyli pokój=room a jeśli chodzi o bezpiecznik od radia to jest osobno
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
adam626 napisał(a):nad bezpiecznikami jest taka biała puszka to ona jest odpowiedzialna za większość rzeczy które wymieniłeś
zobacz czy się nie wysunęła z zatrzasku
dokładnie. To się nazywa CPU
użyj szukajki!! sam kiedyś podawałem zdjęcie... klapki z opisem wszystkich bezpieczników...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
chciałeś schemat bezpieczników z kabiny po lewej stronie w nogach kierowcy, a tam nie ma bezpieczników od świateł, więc bardzo dobrze że nie widzisz!! 
bezpieczniki od świateł są pod maską, przy akumulatorze, tu mas który za co odpowiada
PS do moda
Możecie podczepić/przenieść pod poprzedni temat o bezpiecznikach
bezpieczniki od świateł są pod maską, przy akumulatorze, tu mas który za co odpowiada
PS do moda
Możecie podczepić/przenieść pod poprzedni temat o bezpiecznikach
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
MazDarek napisał(a):Zrobione. Mam nadzieję, że jest w miarę czytelnie
nawet bardzo
tylko jeszcze możesz wywalić posta tomtoma z tym dużym zdjęciem, i może nie dlatego, że to moje... bo to akurat mi nic a nic nie przeszkadza, tylko wyżej jest to niego link, a zajmuje ono troche miejsca i wczutyje się wątek przez to dłużej ;p
Ale to już wg życzenia.
PS
tego mojego posta, też możesz wywalić, jeżeli za bardzo się panoszę
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Hm? Po pierwsze, który bezpiecznik dotyczy świateł. Tak w ogóle to sprawa się komplikuje. Chciałem zamontować ostrzegacz o pozostawionych włączonych światłach. Instrukcja mówi, że należy podłączyć jeden przewód po końcówkę bezpiecznika świateł a drugi przewód do bezpiecznika np: od wycieraczki. A skoro bezpiecznik od świateł jest pod maską a od wycieraczek w kabinie to trzeba dorobić kawałek przewodu albo rozbebeszyć kabel przy stacyjce.
- Od: 13 maja 2008, 07:36
- Posty: 21
- Auto: Mazda 626 1.8 91r
świateł, długich czy krótkich czy pozycyjnych?? a może stopu
kolego z całym szacunkiem dla tego powiadomienia... ale przecież na bezpieczniku od świateł cały czas jest prąd, bez względu na to czy są włączone czy nie, co ma do rzeczy również bezpiecznik wycieraczek to nei wiem... najławiej podłączyć sobie do przekaźnika buczek, który będzie buczał, jak dostanie +12 i masę... z resztą Mazdy są w coś takiego wyposażone fabrycznie – buczy jak nie wyłączysz świateł a wyłączysz kluczyk i otworzysz drzwi... a jak masz to popsute, to pojedź lepiej do elektryka, bo patrząc na to co piszesz, to możesz jeszcze więcej sobie rzeczy pospuć...
kolego z całym szacunkiem dla tego powiadomienia... ale przecież na bezpieczniku od świateł cały czas jest prąd, bez względu na to czy są włączone czy nie, co ma do rzeczy również bezpiecznik wycieraczek to nei wiem... najławiej podłączyć sobie do przekaźnika buczek, który będzie buczał, jak dostanie +12 i masę... z resztą Mazdy są w coś takiego wyposażone fabrycznie – buczy jak nie wyłączysz świateł a wyłączysz kluczyk i otworzysz drzwi... a jak masz to popsute, to pojedź lepiej do elektryka, bo patrząc na to co piszesz, to możesz jeszcze więcej sobie rzeczy pospuć...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Przyznam szczerze, że czytając instrukcję montażu też zastanowił mnie sposób podłączenia. Układ najprawdopodobniej reaguje na różnicę napięć. Podczas ładowania napięcie jest wyższe 13,6V. Napięcie w stanie spoczynku spada poniżej 13V. Najlepiej podłączę to do jakiegoś zasilacza 12V w domu do przetestowania.
- Od: 13 maja 2008, 07:36
- Posty: 21
- Auto: Mazda 626 1.8 91r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6