Demontaż deski rozdzielczej w 89' GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez adam626 » 26 maja 2006, 09:56

hmmm
wyjmowałem u mnie całą kolumnę
i wystarczyło tylko zdjęcie dolnej osłony
i rozpięcie przewodów powietrznych nawiewu
przekładnia jest przykręcona czterema śrubami do wzmocnienia
co Ci pouciekało?
te śruby
może wystarczy je poprzyklejać do jakiejś blaszki żeby wprowadzić na miejsce
myślę że to można jakoś bez rozbierania całości zrobić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Huano » 26 maja 2006, 18:47

adam626 jutro zrobie fotki to zobaczysz o co mi chodzi – z tego ci się przyglądałem to niestety jest kicha :( i faktycznie trzeba całość rozebrać... W skrócie: kolumna jest przykręcona poprzez blaszkę 2 śrubami do blachy górnej częsci kokpitu – dokłądnie po "półeczką" zegarów. Jak wyjmiejsz górną część kokpitu (tą z nawiewami itd.) przed samymi zegarami masz kolejny plastik, pod spodem kawał profilowanej blachy z miejscami na śruby (do których przykręcona jest właśnie górna część połączona z kolumną) – tu właśnie u mnie śrub nie ma – są pod spodem :( Aby się do nich dobrac muszę niestety zdjąć kokpit co mnie baaaardzo cieszy. Mam nadzieję że jutrzejsze fotki lepeij to pokażą :)

edit:


Tu sa fotki – na pierwszej widać gdzie jest łepek śruby a gdzie powinien być :) Drugie to pogldądowe które miejsce jest zbliżone na pierwszej fotce. Jak widać blacha na którą powinen najść łepek śruby znajdouje się bezpośrednio pod półeczką przy zegarach – aby się pod nią dostać muszę zdemontować cały górny kokpit :( Tak więc ponawiam apel – jeśli ktoś już to robił/ma fotki/schematy – prosze o podzielenie się zanim coś połamię :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Rekin » 19 lip 2006, 15:51

Elo wszystkim dziś wymieniłem u siebie nowe żarówki od podświetlenia blatu ale przydało by się wymienić je również podświetlenie suwaków ogrzewania jak się do tego dostać
przydał by się opis jak do rozebrania zegarków który mieśći się tutuaj http://arbiter.pl/galeria/zegary-mazda?&alert=Dodano
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez es » 19 lip 2006, 16:54

Rozbiera sie pracowicie. Po obu stronach konsoli, na dole, masz wkrety mocujace. Musisz zdjac rowniez te czarne plastiki nad nogami, bo o ile pamietam tam tez sa wkrety. Potem calosc wychodzi przez szarpniecie. Najwiecej problemow bedziesz mial z suwakami. Odkrecenie srub mocujacych nie spowoduje mozliwosci wyciagniecia zespolu. Niestety musisz przesledzic gdzie ida ciegla i wyluzowac je "u celu". Proponuje, po odczepieniu linek, zespol wysunac dokladnie tyle ile potrzebujesz do wymiany zarowki. Zaoszczedzisz sobie roboty z umieszczaniem linek na miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Huano » 19 lip 2006, 20:52

Według opisu masz GT – zakładam że kilma jest? Jeśli tak to element sterujacy nawiewem nie jest na cięgnach tylko elektryczny (do regulacji nawiewów są przyciski (jak w np. w Civic'u) a do regulacji siły nawiewu i temperatury – potencjometry suwakowe (czuc że to nie cięgna). W związku z tym wyjmij popielniczkę, radyjko, dolną półkę ze środkowego panela. Poodkręcaj wszystkie śrubki jakie znajdziesz po drodze – zdejmiesz plastik czarny ze srodka. Pod spodem cztery śrubki od bloku sterującego anwiewami, odpiąć kabelek z tyłu i masz w ręku cały element. Dostep do lampek juz jest banalny :) Wiem bo tez juz to wyciągałem :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Rekin » 19 lip 2006, 21:51

Niestety klimy nie mam , ale faktycznie pod popielnikiem są śruby dzięki za wskazówki :)
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Bartosz » 24 kwi 2008, 11:16

Witam. Proszę powiedzcie mi jak dostać się do żaroweczek od podświetlenia suwaków przy nawiewach w tablicy rozdzielczej , oraz jak zdjąć kierownice w Maździe 626 GD? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :).
MAZDA IS THE BEST :)
JEŻDŻE MAZDĄ JESTEM GWIAZDĄ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2004, 00:13
Posty: 62
Skąd: Łódź
Auto: Dwie Mazdy 626 :–)

Postprzez Speed » 24 kwi 2008, 16:15

zeby zdjąć kierownice trzeba odkręcić małe śrubki z tylu zdjąć klakson noi ta jedna odkręcić chyba 19 klucz , to opis przy wersji bez poduchy :)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Bartosz » 24 kwi 2008, 17:03

Dzięki speedone :) , teraz poproszę o instrukcje co wyjąć żeby dostać się do żaróweczek oświetlających nawiewy, chodzi mi o te żaróweczki przy suwakach ;). Pozdrawiam.
MAZDA IS THE BEST :)
JEŻDŻE MAZDĄ JESTEM GWIAZDĄ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2004, 00:13
Posty: 62
Skąd: Łódź
Auto: Dwie Mazdy 626 :–)

Postprzez Siw-y » 24 kwi 2008, 17:21

Bartosz napisał(a):teraz poproszę o instrukcje co wyjąć żeby dostać się do żaróweczek oświetlających nawiewy, chodzi mi o te żaróweczki przy suwakach

tam jest jedna żarówka W5W mocowana od tyłu, żeby się do niej dostać wyciągasz radio, popielniczkę i kieszeń
odkręcasz dwa wkręty na brzegach kieszeni i jeden pod popielniczką
wyciągasz ramkę (jest ona jeszcze na kilku zatrzaskach) odłączasz zapalniczkę i jej podświetlanie
wkładasz łapę i wsio
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez janos » 18 lut 2010, 19:07

panowie, szybki temat – potrzebuję wymienić spalone podświetlenie panelu nawiewu w gd ale nie mogę go zdemontować. Odkręciłem wszystkie śrubki i coś go tam trzyma – pewnie cięgna ale nie mam zielonego pojęcia jak się do nich dostać?? potrzebuję waszej pomocy a szukajka nie działa. Z góry dziękuję i proszę modów o zamknięcie tematu zaraz po uzyskaniu odpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez VeryCoolMan » 19 lut 2010, 01:09

Musisz zdjąć te plastikowe nakładki z suwaków, później zdejmujesz przód panelu nie pamiętam dokładnie ale musisz gdzieś po bokach podważyć delikatnie i zejdzie i już widzisz żaróweczkę delikatnie szczypcami wyciągasz starą a później zakładasz nową.
Składasz wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe, nie trzeba wyciągać całego panelu do tego zabiegu :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez adam626 » 19 lut 2010, 23:59

podświetlenie suwaków wymienisz przez otwór od radia i popielniczki
wyjmujesz popielniczkę, wyjmujesz radio i schowek pod nim, który jest na zatrzask
widzisz cztery wkręty, odkręcasz i ramkę wyciągasz, też jest na kolejnych zatrzaskach
odłączasz zasilanie zapalniczki i jej podświetlenie(też warto od razu zmienić).
podświetlenie suwaków wymieniasz wkładając rękę i od tyłu
da się wyczuć oprawkę żarówki lekko przekręcić i opuścić na tyle żeby wymienić żarówkę
jest to ta większa bez cokołowa
wyjęcie suwaków aby to zrobić inaczej wymaga rozpięcia linek i jest to koszmarna praca
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez mario626 » 18 gru 2010, 18:09

Mam problem tak jak w tytule ... otóż doszedłem do momentu zdejmowania tej ramki w której są kratki od nawiewów odkręciłem 4 śruby mocujące deske ale przy próbach wyciągania stawia opór i nie chce wyjść. Proszę o pomoc i opis demontażu deski. Z góry dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 21:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Postprzez Bandit » 18 gru 2010, 19:49

A co to w dieslu robi ? Diesel --> GD
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Waluś » 19 gru 2010, 00:11

rozumiem że chodzi ci o okular od liczników razem z kratkami.
Czyli odkręciłeś 3 śruby nad licznikiem i jedną pod zaślepką po prawej stronie prawej kratki . Reszta siedzi na zatrzaskach. Podłóż palce pod górną część okulara nad licznikiem (tam gdzie były 3 śruby) plastik jest dość elastyczny więc się nie złamie i szarpnij do siebie. Zatrzaski sa pod zegarami, jak pociągniesz to puszczą :) potem poodłączaj kostki od przycisków, które masz na "okularze"
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 01:36

A masz :)
Jak już wcześniej Waluś napisał. Przy zegarach są trzy śruby. Nie wiem dlaczego nie ma ich na obrazku. Reszta się zgadza :)
panel626.jpg
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Small_Boy » 19 gru 2010, 18:54

Jeżeli problem tkwi że same zegary nie chcą wyjść, to pewnie linka od prędkościomierza go trzyma. Można temu zaradzić odłaczając ta linke w komorze silnika. Pozwoli to nieco bardziej wysunąć zegary i odczepić linke bezpośrednio od nich. Linke w komorze silnika łatwo znaleść(wychodzi bezpośrednio za zegarami do silnika a tam "zakręca" w dół do skrzyni biegów) a rozłaczenie z tego co pamietam polega na rozkręceniu złaczki.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez ShelbyBrown » 22 lut 2012, 21:06

Witam. Otóż moje pytanie dotyczy, jak zdemontować konsolę środkową? Jest ona poprzykręcana śrubkami, czy też "siedzi" na zatrzaskach i trzeba ją po prostu czymś podważyć i wyskoczy?
I przy okazji, zapytam jeszcze. Czy te 4 suwaki od panelu regulacji nawiewem powinny być podświetlane?
panelll.jpg
...a wszystko zaczęło się od "padniętej" 626 IV Generacji...
Początkujący
 
Od: 29 cze 2011, 21:34
Posty: 26
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 626 GD Coupe
2.2 12V 115 KM
Rok Produkcji: 1991

Postprzez wesoly16 » 22 lut 2012, 23:13

Jeszcze tego nie zdejmowałem ale na 99% na śrubki (tylko trzeba je znaleźć pod popielniczką i w dziurze po radiu, suwaki podświetlane, wymienić żarówkę można od tyłu, ale trzeba mieć dziecięce rączki – lecz lepiej się pomęczyć bo podobno jak odkręcisz panel to potem ciężko założyć druty od sterowania nawiewem.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 11:33
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: 626 GD sedan 2,0 8V automat +lpg (kme-akme)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6