Demontaż deski rozdzielczej w 89' GD
hmmm
wyjmowałem u mnie całą kolumnę
i wystarczyło tylko zdjęcie dolnej osłony
i rozpięcie przewodów powietrznych nawiewu
przekładnia jest przykręcona czterema śrubami do wzmocnienia
co Ci pouciekało?
te śruby
może wystarczy je poprzyklejać do jakiejś blaszki żeby wprowadzić na miejsce
myślę że to można jakoś bez rozbierania całości zrobić
wyjmowałem u mnie całą kolumnę
i wystarczyło tylko zdjęcie dolnej osłony
i rozpięcie przewodów powietrznych nawiewu
przekładnia jest przykręcona czterema śrubami do wzmocnienia
co Ci pouciekało?
te śruby
może wystarczy je poprzyklejać do jakiejś blaszki żeby wprowadzić na miejsce
myślę że to można jakoś bez rozbierania całości zrobić
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 jutro zrobie fotki to zobaczysz o co mi chodzi – z tego ci się przyglądałem to niestety jest kicha i faktycznie trzeba całość rozebrać... W skrócie: kolumna jest przykręcona poprzez blaszkę 2 śrubami do blachy górnej częsci kokpitu – dokłądnie po "półeczką" zegarów. Jak wyjmiejsz górną część kokpitu (tą z nawiewami itd.) przed samymi zegarami masz kolejny plastik, pod spodem kawał profilowanej blachy z miejscami na śruby (do których przykręcona jest właśnie górna część połączona z kolumną) – tu właśnie u mnie śrub nie ma – są pod spodem Aby się do nich dobrac muszę niestety zdjąć kokpit co mnie baaaardzo cieszy. Mam nadzieję że jutrzejsze fotki lepeij to pokażą
edit:
Tu sa fotki – na pierwszej widać gdzie jest łepek śruby a gdzie powinien być Drugie to pogldądowe które miejsce jest zbliżone na pierwszej fotce. Jak widać blacha na którą powinen najść łepek śruby znajdouje się bezpośrednio pod półeczką przy zegarach – aby się pod nią dostać muszę zdemontować cały górny kokpit Tak więc ponawiam apel – jeśli ktoś już to robił/ma fotki/schematy – prosze o podzielenie się zanim coś połamię
edit:
Tu sa fotki – na pierwszej widać gdzie jest łepek śruby a gdzie powinien być Drugie to pogldądowe które miejsce jest zbliżone na pierwszej fotce. Jak widać blacha na którą powinen najść łepek śruby znajdouje się bezpośrednio pod półeczką przy zegarach – aby się pod nią dostać muszę zdemontować cały górny kokpit Tak więc ponawiam apel – jeśli ktoś już to robił/ma fotki/schematy – prosze o podzielenie się zanim coś połamię
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Elo wszystkim dziś wymieniłem u siebie nowe żarówki od podświetlenia blatu ale przydało by się wymienić je również podświetlenie suwaków ogrzewania jak się do tego dostać
przydał by się opis jak do rozebrania zegarków który mieśći się tutuaj http://arbiter.pl/galeria/zegary-mazda?&alert=Dodano
przydał by się opis jak do rozebrania zegarków który mieśći się tutuaj http://arbiter.pl/galeria/zegary-mazda?&alert=Dodano
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Rozbiera sie pracowicie. Po obu stronach konsoli, na dole, masz wkrety mocujace. Musisz zdjac rowniez te czarne plastiki nad nogami, bo o ile pamietam tam tez sa wkrety. Potem calosc wychodzi przez szarpniecie. Najwiecej problemow bedziesz mial z suwakami. Odkrecenie srub mocujacych nie spowoduje mozliwosci wyciagniecia zespolu. Niestety musisz przesledzic gdzie ida ciegla i wyluzowac je "u celu". Proponuje, po odczepieniu linek, zespol wysunac dokladnie tyle ile potrzebujesz do wymiany zarowki. Zaoszczedzisz sobie roboty z umieszczaniem linek na miejscu.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Według opisu masz GT – zakładam że kilma jest? Jeśli tak to element sterujacy nawiewem nie jest na cięgnach tylko elektryczny (do regulacji nawiewów są przyciski (jak w np. w Civic'u) a do regulacji siły nawiewu i temperatury – potencjometry suwakowe (czuc że to nie cięgna). W związku z tym wyjmij popielniczkę, radyjko, dolną półkę ze środkowego panela. Poodkręcaj wszystkie śrubki jakie znajdziesz po drodze – zdejmiesz plastik czarny ze srodka. Pod spodem cztery śrubki od bloku sterującego anwiewami, odpiąć kabelek z tyłu i masz w ręku cały element. Dostep do lampek juz jest banalny Wiem bo tez juz to wyciągałem
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Niestety klimy nie mam , ale faktycznie pod popielnikiem są śruby dzięki za wskazówki
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Witam. Proszę powiedzcie mi jak dostać się do żaroweczek od podświetlenia suwaków przy nawiewach w tablicy rozdzielczej , oraz jak zdjąć kierownice w Maździe 626 GD? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi .
MAZDA IS THE BEST
JEŻDŻE MAZDĄ JESTEM GWIAZDĄ
JEŻDŻE MAZDĄ JESTEM GWIAZDĄ
- Od: 17 kwi 2004, 00:13
- Posty: 62
- Skąd: Łódź
- Auto: Dwie Mazdy 626 :–)
Bartosz napisał(a):teraz poproszę o instrukcje co wyjąć żeby dostać się do żaróweczek oświetlających nawiewy, chodzi mi o te żaróweczki przy suwakach
tam jest jedna żarówka W5W mocowana od tyłu, żeby się do niej dostać wyciągasz radio, popielniczkę i kieszeń
odkręcasz dwa wkręty na brzegach kieszeni i jeden pod popielniczką
wyciągasz ramkę (jest ona jeszcze na kilku zatrzaskach) odłączasz zapalniczkę i jej podświetlanie
wkładasz łapę i wsio
panowie, szybki temat – potrzebuję wymienić spalone podświetlenie panelu nawiewu w gd ale nie mogę go zdemontować. Odkręciłem wszystkie śrubki i coś go tam trzyma – pewnie cięgna ale nie mam zielonego pojęcia jak się do nich dostać?? potrzebuję waszej pomocy a szukajka nie działa. Z góry dziękuję i proszę modów o zamknięcie tematu zaraz po uzyskaniu odpowiedzi
- Od: 30 gru 2009, 23:32
- Posty: 28
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89
Musisz zdjąć te plastikowe nakładki z suwaków, później zdejmujesz przód panelu nie pamiętam dokładnie ale musisz gdzieś po bokach podważyć delikatnie i zejdzie i już widzisz żaróweczkę delikatnie szczypcami wyciągasz starą a później zakładasz nową.
Składasz wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe, nie trzeba wyciągać całego panelu do tego zabiegu
Składasz wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe, nie trzeba wyciągać całego panelu do tego zabiegu
podświetlenie suwaków wymienisz przez otwór od radia i popielniczki
wyjmujesz popielniczkę, wyjmujesz radio i schowek pod nim, który jest na zatrzask
widzisz cztery wkręty, odkręcasz i ramkę wyciągasz, też jest na kolejnych zatrzaskach
odłączasz zasilanie zapalniczki i jej podświetlenie(też warto od razu zmienić).
podświetlenie suwaków wymieniasz wkładając rękę i od tyłu
da się wyczuć oprawkę żarówki lekko przekręcić i opuścić na tyle żeby wymienić żarówkę
jest to ta większa bez cokołowa
wyjęcie suwaków aby to zrobić inaczej wymaga rozpięcia linek i jest to koszmarna praca
wyjmujesz popielniczkę, wyjmujesz radio i schowek pod nim, który jest na zatrzask
widzisz cztery wkręty, odkręcasz i ramkę wyciągasz, też jest na kolejnych zatrzaskach
odłączasz zasilanie zapalniczki i jej podświetlenie(też warto od razu zmienić).
podświetlenie suwaków wymieniasz wkładając rękę i od tyłu
da się wyczuć oprawkę żarówki lekko przekręcić i opuścić na tyle żeby wymienić żarówkę
jest to ta większa bez cokołowa
wyjęcie suwaków aby to zrobić inaczej wymaga rozpięcia linek i jest to koszmarna praca
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Mam problem tak jak w tytule ... otóż doszedłem do momentu zdejmowania tej ramki w której są kratki od nawiewów odkręciłem 4 śruby mocujące deske ale przy próbach wyciągania stawia opór i nie chce wyjść. Proszę o pomoc i opis demontażu deski. Z góry dzięki
A co to w dieslu robi ? Diesel --> GD
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
rozumiem że chodzi ci o okular od liczników razem z kratkami.
Czyli odkręciłeś 3 śruby nad licznikiem i jedną pod zaślepką po prawej stronie prawej kratki . Reszta siedzi na zatrzaskach. Podłóż palce pod górną część okulara nad licznikiem (tam gdzie były 3 śruby) plastik jest dość elastyczny więc się nie złamie i szarpnij do siebie. Zatrzaski sa pod zegarami, jak pociągniesz to puszczą potem poodłączaj kostki od przycisków, które masz na "okularze"
Czyli odkręciłeś 3 śruby nad licznikiem i jedną pod zaślepką po prawej stronie prawej kratki . Reszta siedzi na zatrzaskach. Podłóż palce pod górną część okulara nad licznikiem (tam gdzie były 3 śruby) plastik jest dość elastyczny więc się nie złamie i szarpnij do siebie. Zatrzaski sa pod zegarami, jak pociągniesz to puszczą potem poodłączaj kostki od przycisków, które masz na "okularze"
Jeżeli problem tkwi że same zegary nie chcą wyjść, to pewnie linka od prędkościomierza go trzyma. Można temu zaradzić odłaczając ta linke w komorze silnika. Pozwoli to nieco bardziej wysunąć zegary i odczepić linke bezpośrednio od nich. Linke w komorze silnika łatwo znaleść(wychodzi bezpośrednio za zegarami do silnika a tam "zakręca" w dół do skrzyni biegów) a rozłaczenie z tego co pamietam polega na rozkręceniu złaczki.
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Witam. Otóż moje pytanie dotyczy, jak zdemontować konsolę środkową? Jest ona poprzykręcana śrubkami, czy też "siedzi" na zatrzaskach i trzeba ją po prostu czymś podważyć i wyskoczy?
I przy okazji, zapytam jeszcze. Czy te 4 suwaki od panelu regulacji nawiewem powinny być podświetlane?
I przy okazji, zapytam jeszcze. Czy te 4 suwaki od panelu regulacji nawiewem powinny być podświetlane?
...a wszystko zaczęło się od "padniętej" 626 IV Generacji...
- Od: 29 cze 2011, 21:34
- Posty: 26
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 626 GD Coupe
2.2 12V 115 KM
Rok Produkcji: 1991
Jeszcze tego nie zdejmowałem ale na 99% na śrubki (tylko trzeba je znaleźć pod popielniczką i w dziurze po radiu, suwaki podświetlane, wymienić żarówkę można od tyłu, ale trzeba mieć dziecięce rączki – lecz lepiej się pomęczyć bo podobno jak odkręcisz panel to potem ciężko założyć druty od sterowania nawiewem.
- Od: 19 lis 2011, 11:33
- Posty: 12
- Skąd: Słupsk
- Auto: 626 GD sedan 2,0 8V automat +lpg (kme-akme)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6