Elektryczne szyby GD,GC – problemy, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Globy » 17 sie 2009, 11:25

Przenoszę do 626 i proszę Moderatora o zaopiekowanie się tematem. Musisz zdjąć boczki drzwi i nasmarować siłowniki (Przemo kiedyś wrzucał fotorelację, poszukaj na łamach działu). Powodzenia <usmiech>

PS. I umyj szyby ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Messiah » 18 sie 2009, 16:20

Kurczę, rozebrałem boczki, przesmarowałem prowadnice, umyłem uszczelki o które szyba się opiera. 2 dni spokoju i dalej piszczy, chyba to rozkręcę wszystko, wyczyszczę naftą czy rozpuszczalnikiem i na nowo poskładam, bo już nie mam do tego siły <glupek2>
Początkujący
 
Od: 14 sie 2009, 12:37
Posty: 4
Auto: 626 GD Coupe 2.0

Postprzez chris061 » 12 wrz 2009, 19:43

ja mam grafitowy wiec nie wiem czy zwykly można podejrzewam ze mozna pakować <killer>
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez chris061 » 12 wrz 2009, 19:52

Wlasnie dzis pekla mi linka z tego mechanizmu wymontowalem
wszystko cacy ale czy da sie dokupic taka linke czy caly mechanizm musze ? hm
ktoś co wie ?
pzdr
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez PLaster » 13 wrz 2009, 10:08

przeczyść uszczelki, w nich może się piasek gromadzić
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 13 wrz 2009, 12:13

czy da się dokupić linkę to nei wiem, ale z całą pewnością, są zakłady, w których naprawiają linki :) w Łodzi na Wojska Polskiego 190... gdzie u Ciebie nie wiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez userrr86 » 10 paź 2009, 22:36

UWAGA !!!
1. W przypadku mojej 626 GC silniczki z przodu maja suche łożyskowanie (jakby panewka, smaru nie widac) i chociaż proste z budowy to bardzo trudno je złożyć, zatem NIE rozbierać ich. Z tyłu jest smar w środku i budowa trochę inna, ale to nieważne. Można je zamienić z tymi z przodu, a przy okazji odświeżyć mechanizm podnośnika – np: papier ścierny + smar.

2. Silikon active jet aac-124, który użyłem wcześniej, aby uszczelki drzwi nie przymarzały i nie sklejały się, zastosowany na uszczelki prowadnic szyb
/ tj. – szyba podnoszona (do góry;) ) do końca w drzwiach z ramką dociska uszczelkę w ramce. Chodzi właśnie o tą uszczelkę, a tak ją określiłem ponieważ poniżej linii okien kończy się ramka i zaczynają się prowadnice, w których uszczelka ta (wciąż ta sama) zaczyna i kończy swój bieg. Gdy odświeżyć całość uszczelki bieg będzie szybszy.
/
przyspieszył opuszczanie z około 16 sekund na niecałe 4 sekundy, więc naprawdę WARTO czyścić i smarować.

3. Uszczelki lubią często dostawać silikon, który nie jest tani. Jeżeli auto ma wiele lat, to może być w pierwszej kolejności konieczne wyczyszczenie okopconych od iskrzenia styków przycisków panelu elektrycznych szyb (napięcie dochodziło, ale tylko opuszczało szybę – w GC trzeba zdecydowanie i ostrożnie odsunąć klapkę pod przyciskami, a nie przyciski. Na zdjęciu styki częściowo oczyszczone, może elektrosol lub isol zakonserwuje...)
styki626gc_szyb-vi.jpg
Ostatnio edytowano 13 maja 2012, 19:59 przez userrr86, łącznie edytowano 3 razy
http://chomikuj.pl/E.N.D/manual/Mazda
http://www.imagebam.com/gallery/c3uxth9apd32x1tn0ledh5rsaembeplr/
... gdybym byl bogaty ... to kupuje FSO Polski do '81 :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 18:00
Posty: 11
Skąd: EL ;)
Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86

Postprzez modzik » 11 paź 2009, 18:31

Że tak głupio zapytam: które to uszczelki prowadnic szyb?
Te które są na wierzchu, co szyba się wysuwa?
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez janos » 9 sty 2010, 14:19

Witam kolegów. Od pewnego czasu jestem w posiadaniu mazdy 626 GD. Na wyposażeniu m.in. posiadam 4 elektrycznie sterowane szyby i tu właśnie zaczynają się schody. Dwie z nich nie działają, a mianowicie prawa strona. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat i bardzo was proszę o radę, gdzie zajrzeć, co sprawdzić?

P.S. Szyby nie reagują w ogóle, więc raczej nie będzie to zacięcie na prowadnicy, czy coś w tym stylu.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 9 sty 2010, 14:24

Sprawdź czy jak próbujesz opuścić/podnieść te szyby to np. zegarek czy oświetlenie zegarów przygasa. Jak tak to pewnie masz walnięte silniczki, a konkretnie szczotki na silniczkach już się posypały.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez janos » 9 sty 2010, 14:28

no właśnie jak naciskam wyłącznik to nic się nie dzieje, nie ma żadnej reakcji (spadku napięcia w aucie)
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 9 sty 2010, 14:38

Wyciagnij przyciski i sprawdź czy napięcie dochodzi, przy okazji sprawdź silniczki "na krótko".
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez janos » 9 sty 2010, 14:41

Do przycisków napięcie dochodzi, a silniczki na krótko działają. Zastanawiam się nad przekaźnikami ale nie wiem dokładnie gdzie one się znajdują?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 9 sty 2010, 14:56

Sądzę, że przekaźnik jest jeden do wszystkich szyb. Kurcze może coś z "masą" nie gra. Sprawdź jeszcze panel w drzwiach kierowcy. Rozbierz całego i popatrz, może tam jest kłopot.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Setritus » 9 sty 2010, 19:23

Poczekaj aż sie ociepli, mróz często blokuje dojścia masy i różne rzeczy nie działają.
ale najpierw sprawdz bezpieczniki szyb (chyba jest jeden ale nie mam pewności) obok lewej nogi kierowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez JACU626 » 9 sty 2010, 21:28

Ja stawiam na przełącznik w drzwiach kierowcy jak masz możliwość to go podmień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez janos » 10 sty 2010, 01:04

A więc tak, z przodu jakiś fachowiec rozciął jeden z przewodów idących do silniczka i upchał w drzwi. Po podłączeniu go okazało się, że przełącznik od tych drzwi (nie przy drzwiach kierowcy) jest walnięty i cały czas załącza. Po zalaniu go WD 40, wyczyszczeniu i podłączeniu objawiła mi się pięknie działająca elektrycznie sterowana szyba (w sumie to znikła bo zjechała na dół :) ). Przód zrobiony, czas przymierzyć się do tyłu. Ciekawe czy tam historia się powtórzy. <lol>
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez janos » 18 sty 2010, 17:21

Mam do was teraz takie pytanko. Rozebrałem tylne drzwi i okazało się że przełącznik jest odłączony. Podłączyłem go i szyba zadziałała z tym że teraz nie chce się podnieść i w ogóle nie reaguje... Nie wiem co może być tego przyczyną???
P.S. Sterowanie przy drzwiach kierowcy nie reaguje wogóle
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez es » 18 sty 2010, 20:50

Wszystkie szyby podlaczone sa do elektryki przez wlacznik w drzwiach kierowcy. Nie ma zadnego przekaznika sa za to spore prady. Stawiam na wypalone styki w glownym wylaczniku. Kiedys, jeszcze w GC udalo mi sie rozebrac zespol i oczyscic styki. Nie wiem czy w GD da sie to po rozebraniu zlozyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez janos » 18 sty 2010, 23:36

da się bo już to zrobiłem ale nie ma żadnego efektu ;/ nie wiem o co chodzi?? a może ktoś z was ma schemat takiej instalacji z opisanymi kolorami kabli??
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6