Elektryczne szyby GD,GC – problemy, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafakulus » 16 sty 2007, 01:27

ja w mojej efce tez niemialem elektryki(wspomagania nawet niebylo) i postanowilem sprawic sobie elektryczne szybki.zorganizowalem wszystko co trzeba i podlaczylem przod(oczywiscie wiazki w drzwiach do wymiany).gdy chcialem podlaczyc tyl to okazalo sie ze niema poprowadzonej wiazki ani w drzwiach,ani w budzie)i,wiec pojechalem do kumpla co ma elektryke i w slupku rozpialem wiazke.popisalem sobie kolory kabli i po wiazce z przodu dotarlem do "puszki "(u mnie pod nogami kierowcy z lewej strony)gdzie powinna byc wpieta kostka z wiazki tylnej.poprowadzilem instalacje patrzac na zapisane wczesniej kolory i odpowiednia powpinalem kable(kupilem pasujace wtyki w elektryczny za grosze).wszystko chodzi elegancko.moglem oczywiscie kupic i wstawic wiazke ale tak dziala tez i roboty mniej.niewiem jak to jest w 626 ale u mnie wygladalo mniej wiecej tak.powodzenia
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 21:27
Posty: 32
Skąd: szczecin
Auto: mazda 6 rf5c

Postprzez JACU626 » 16 sty 2007, 10:08

W każdej GD jest instalacja wystarczy dokupić wiązki podnośniki tapicerke drzwi z przełącznikami wpiąć-wkręcić i bedzie śmigać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Grzyby » 16 sty 2007, 14:51

misiaczekf – dwa takie same tematy to lekka przesada.

Schematy są na forum – użyj szukajki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JACU626 » 16 sty 2007, 22:22

Oj grzyby ty jak zwykle szukaj szukaj szukaj ciekawe czemu tak nie doradzałeś jak ludzie na wybory szli <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 16 sty 2007, 22:37

JACU626 napisał(a):iekawe czemu tak nie doradzałeś jak ludzie na wybory szli

skąd wiesz że nie szukali ?? A może jednak szukali i co znaleźli ?? to widać hahaha hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 17 sty 2007, 22:08

A co masz? Najprosciej bedzie gdy kupisz wszystkie boczki drzwi oraz mechanizmy. W dieslu mozesz nie miec wiazek, wiec bedziesz musial je odtworzyc. Calosc zasilana jest przez 30 A bezpiecznik zasilany po wlaczeniu zaplonu. Jesli nie zapomne, to podesle Ci schemat, jak to jest zrobione w aucie z fabryczna instalacja. Mysle, ze dasz rade to odtworzyc, choc to raczej pracochlonne, bo trzeba ciagnac dlugie wiazki przewodow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez andrewx85 » 6 mar 2008, 21:30

chodzi mi pierw o prawa przednia szybe czemu jak zamykam szybe i otwieram to wolne sie otwiera i zamyka ze czasami mam ochote recznie ja otworzyc, a po stronie kierowcy jak nowa, prawa tylna tez chodzi ładnie ale juz lewa [jaka?] szyba nie otwiera sie, slychac tylko ze chodzi silniczek i koniec czasami moze sie ruszy o pol centymetra,ale ostatnio to sama mi sie otwiera nie zamyka sie do konca, jak mozna to naprawic bo jak prubowałem sie dostac to za głowe sie złapałem, moze ktos przyciemniał szyby w tej mazdzie i zrobił fotorelacje. prosił bym bardzo,
Ostatnio edytowano 7 mar 2008, 20:46 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez realski » 7 mar 2008, 01:47

uszczelki popuchniete to po 1 . wyczyscc caly uklad i leciutko przesmarowac .
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez andrewx85 » 7 mar 2008, 09:50

realski napisał(a):uszczelki popuchniete to po 1 . wyczyscc caly uklad i leciutko przesmarowac .


ok, to jak sie ocieplii to zrobie tak. a co do tylnej lewej jak mozna zrobic zeby sie otwierała i zamyikala słychac ze silniczek chodzi ale nic nie reaguje, czasami szyba sie samam otwiera
Ostatnio edytowano 10 mar 2008, 09:12 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 30 mar 2008, 10:07

andrewx85 napisał(a):
realski napisał(a):uszczelki popuchniete to po 1 . wyczyscc caly uklad i leciutko przesmarowac .


ok, to jak sie ocieplii to zrobie tak. a co do tylnej lewej jak mozna zrobic zeby sie otwierała i zamyikala słychac ze silniczek chodzi ale nic nie reaguje, czasami szyba sie samam otwiera


mam mały problem w tylnej szybie po lewej stronie ulamala mi sie czarna zaslepka, i czym ja moge ja zastapic jak jade glosno jest w samochodzie, probowalem to zakleic ale to nie zdaje egzaminu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Adam626GD » 22 maja 2008, 23:48

CO do el. szyb to spedzilem z tym sporo czasu i nic nie udao mi sie przyspieszyc. A czyscilem nawet komutator silnika. Prawdopodobnie sa gdzies luzy, szyba staje przekosem i rosną opory ruchu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez glock » 23 maja 2008, 09:40

Rozbierz drzwi i sprawdź prowadnice.Zdarza się,że guma z nich potrafi sparcieć i w wyniku tego wypada,lub jest źle ustawiona.Ewentualnie jeszcze może to być kwestia regulacji ustawienia szyby przy podnośniku.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez VeryCoolMan » 26 maja 2008, 20:56

Warto sprawdzić napięcia do podnośnika może być spadek przez zaśniedziałe styki ogolnie instalacja ma juz swoje lata wiec ma to pewnie jakiś wpływ na szybkośc działania podnośników.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez andrewx85 » 28 maja 2008, 17:30

ok sprawdzde jutro wszystko
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Oban » 24 maja 2009, 00:38

Zablokował sie mechanizm elektrycznej szyby od strony kierowcy.
Wcześniej gdy szyba jeszcze chodziła grzechotał, czy też raczej strzelał i szyba chodziła skokami. w pewnym momencie w ogóle nie ruszyła (w dół, na szczęście).
Pierwotnie myślałem, że to wyłącznik ale nie, podłączyłem inny mechanizm, który posiadam i tam wszystko działa. Faktycznie w starym mechanizmie silnik nie wydaje żadnego znaku życia a szyby po demontażu boczku nie jestem w stanie opuścić ani o milimetr. Przypuszczam, że zablokowała się linka z kulkami i to spowodowało spalenie silnika.
Jak zdemontować mechanizm w takiej sytuacji lub jak opuścić szybę celem demontażu prowadnicy?
Oban
 

Postprzez steven » 24 maja 2009, 12:43

musisz zdjąć boczek drzwi:
1) odkręcasz śrubę w klamce
2) zdejmujesz dwie zaślepki w rączce do zamykania drzwi i odkręcasz śrubki pod nimi ( wszystkie są na krzyżaka ale do jednej potrzebny jest duży krzyżak – najlepiej rozmiaru 3)
3) odrywasz cały boczek – jest na zaczepy... ( niekiedy jeszcze z przodu lub od dołu mógł być też przykręcony śrubkami, ale to sporadycznie ;)
4) odłączasz przewody od sterowania szybą i od czerwonego światełka otwartych drzwi :)
5) zdejmujesz boczek unosząc go do góry, jak nie będzie chciał wyjść bo będzie blokował trójkąt od lusterka to też musisz go ściagnąć, wtedy zejdzie już bez problemu :)
6) acha podczas ściągania klamkę przekładasz do góry
7) i teraz najtrudniejsze, żeby odkręcić silniczek musisz wyciągnąć cały mechanizm, bo śrubki są od strony zewnętrznej, więc trzeba najpierw odłączyć kabel idący do silniczka, potem odkręcić 3 śruby na dole i dwie górne – wszystkie trzymają prowadnice do szyb i są mniej więcej po środku drzwi :)
8) szyba jest przykręcona do mechanizmu podnoszenia dwoma kluczami, żeby ją odkręcić, normlanie należy zsunąć troszkę na dół, aż pojawią się w otworach i odkręca się je śrubokrętem krzyżakiem o numerze 2... No ale skoro Tobię szyba nie schodzi na dół to musisz włożyć klucz płaski i wyczuć te dwie śruby – jeżeli są oryginalne, to odkręcić je można również kluczem 10 najprawdopodobniej ;)
9) gdy je odkręcisz, podniesz szybę do góry – ręką. I wyjmij cały mechanizm najpierw go kładąc, a potem dopiero poziomo wyciągając, acha musisz jeszcze powypychać zaczepy od obudowy kuleczek :)
10) zapomniałem dodać jeszcze, że warto nie porwać foli, która w miarę nieźle wycisza wnętrze pojazdu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Oban » 24 maja 2009, 16:15

Steven,

Już raz odkręciłem całość, nawet te dwie śruby – zgadza się, klucz 10 ;) ale jak mam podnieść szybę skoro jest u samej góry? Próbowałem ją ściągnąć z tych dwóch białych zaczepów ale żeby to zrobić to muszę mieć ok. 1 cm luzu. Czy jest jakiś sposób na ściągnięcie ich z szyby (a może z podpórki)?
Oban
 

Postprzez steven » 24 maja 2009, 22:20

jak odkręcisz te trzy nakrętki na dole trzymające metalowy uchwyt siłownika i dwie górne trzymające szynę i wepchniesz śrubki które zostały do środka to mechanizm spadnie o jakieś 5 centymetrów, ja już odkręcisz te środkowe śruby trzymające szybę to wedy uniesiesz szybę o te 5 centymetrów ;) i wyjmiesz mechanizm...
kumasz??
ogólnie jest chyba 7 śrub które musisz okręcić oczywiście nie licząc odkręcania boczka drzwi !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Oban » 25 maja 2009, 08:30

Dziękuję za intrukcję.
Zabiorę się za to w przyszły weekend (mam nadzieję) – zdam relację.
Oban
 

Postprzez Messiah » 14 sie 2009, 12:58

Witam, poszukałem trochę na forum, lecz nic nie znalazłem, może złą frazę wpisywałem. Kupiłem to autko tydzień temu i doprowadzam je powoli do ideału. Póki co zastanawiam się co z tymi cholernymi szybami jest. Boję się ażeby kiedyś silniczki nie odmówiły posłuszeństwa, bo podnoszą się praktycznie w ogóle i niemiłosiernie piszczą. Jest na to jakiś sposób?
Pozdrawiam, Messiah
Początkujący
 
Od: 14 sie 2009, 12:37
Posty: 4
Auto: 626 GD Coupe 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6