Elektryczne szyby GD,GC – problemy, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Przemo » 28 gru 2004, 21:35

Adam626GD napisał(a):
W którym miejscu ten smar?

Ja wlasnie chcielm robic to samo juz w zeszłym roku, ale niestety nei udalo mi sie wymontowac samego silnika.

Ostatecznie posmarowałem prowadnice i troche sie polepszyło – ale demonem predkosci to nie jest


Żeby nasmarować silniczek należy go wyciągnąć a następnie rozebrać na czynniki pierwsze. W moim przypadku smar w silniczku był stary i przypominał bardziej klej niż smar więc musiałem go przeczyścić całego.
Postaraj się nałożyć smar we wszystkich miejscach w których dochodzi do tarcia.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 29 gru 2004, 00:02

adam626 napisał(a):chętnie obejżę bo jak robiłem siłowniki nie dysponowałem aparatem, być może są różne rozwiązania
napewno zamek bagażnika 5d jest zupełnie inny niż w sedanie
myślę że w drzwiach tez się różni od tego bagażnikowego u mnie bagaznik nie ma siłownika


Prosze bardzo

siłownik kierowcy:
zamek.jpg

widoczna pastylka – byc moze jakis element antyprzeciazeniowy

drzwi – ktore srubki odkrecic do wyjecia silownika
zamekk.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 29 gru 2004, 15:19

jednak konstrukcja moich siłowników jest zupełnie inna
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez BigBlack » 29 gru 2004, 15:36

Dzis kurcze prawie wogole nie chcialy szybki do gory isc :/ Bede musial jednak sie za to wziac szybciej niz myslalem ... Rozumiem, ze zwykly smar pakowac w prowadnice szyby. Czy moze cos innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Przemo » 29 gru 2004, 19:23

BigBlack napisał(a):Dzis kurcze prawie wogole nie chcialy szybki do gory isc :/ Bede musial jednak sie za to wziac szybciej niz myslalem ... Rozumiem, ze zwykly smar pakowac w prowadnice szyby. Czy moze cos innego?


Ja przesmarowałem smarem do łożysk, ale myśle że inny smar też się nada, np. zielony!
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez piotrek25 » 4 paź 2005, 07:09

wszystkie 4 szybki sa na elektryce....chodzą bardzo dobrze...ale jesli tylko wilgotnosc powietrza jest dosc duza ( jesień) to szyba od strony kierowcy nie chce sie zamknąc ,ajesli juz to bardzo powoli....czy wilgoc ma az tak duzy wpływ na te szybe?? pozostałe chodza bez zarzutu....
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez wicekk » 8 paź 2005, 21:11

posprawdzaj, posmaruj elementy trące sprawdz sam silniczek moze styki pokryly sie sniedzia i wystepuje spadek napiecia (podlacz silnik bezposrednio do akumul.) popsikaj WD40 prowadnice szyby, musi dzialac!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez Wodzu » 15 mar 2006, 13:59

Witam Mam takie pytanie w jaki sposób można podnieść sprawność elektrycznych szyb w moim aucie?? Chodzi o to że po naciśnięciu przycisku opuszczenia szyby w miarę się jeszcze otwiera natomiast zamyka się bardzo powoli :| . I słychać jakby dzwięk ocierania gumy o szybę (pisk). Co należy wymienić ewentualnie nasmarować i przedewszystkim czym aby szyby śmigaly. Czy może winny jest silnik albo szczotki itp. ??


EDIT: Ty leniu :P ...nie chciało Ci się sprawdzić czy są już podobne tematy. Mało że był na poprzedniej stronie to jeszcze dokładnie taki sam. Następnym razem powielony temat wyląduje w koszu. :)

Moderator.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez max » 15 mar 2006, 15:14

mialem podobny problem :D umnie wystarczylo nasmarowac mechanizmy i jest ok :) zamiast linek sa tam kulki potraktuj je smarem moze sie polepszy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Rekin » 4 lip 2006, 01:09

Witam , czy ktoś z was miał podobny problem z szybą otóż, moja szyba od kierowcy nie dochodzi do końca jak powinna z oględzin drugiej szyby widać wyrażnie że szyba powina wejść aż pod uszczelkę a jednak niestety tak nie jest zostaje szpara około 1 cm i podczas podróży robi się bardzo dyskonforowo gwiżdze wiatr przez szpare jak trza , jak temu zaradzić szyby są elektryczne :( pozdrawiam i dziękuję za odp.
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez magicadm » 4 lip 2006, 12:01

może to problem z regulacją mechanizmu – lub nasmarowaniem prowadnic – o ile coś takiego się robi...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pobo » 4 lip 2006, 12:23

W Maździe są wyłączniki przeciążeniowe (nie ma wył. krańcowych). Z tego co piszesz wynika, że szyba przesuwa się z dużymi oporami lub mechanizm blokuje się w górnym położeniu. Linki mechanizmu przesuwają się po ślizgaczach i każdy opór działa fatalnie na całokształt. Po przesmarowaniu linek (używałem smaru silikonowego białego koloru) mechanizm chodzi znacznie lepiej

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez Waluś » 4 lip 2006, 18:52

a głośnika w drzwi nie wsadziłęś przypadkiem ?? :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez japan » 5 lip 2006, 13:13

Waluś napisał(a):a głośnika w drzwi nie wsadziłęś przypadkiem pytajnik język

ja mam głośniki w drzwiach i to spore,a szybki śmigają aż miło:)
ale z prawą miewam problemy-zawsze po zimie muszę zdjąć boczek z drzwi i wyczyścić i przesmarować mechanizm inaczej działa tylko w dół :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 5 lip 2006, 18:43

japan napisał(a):a mam głośniki w drzwiach i to spore,a szybki śmigają aż miło

ja też mam ale na dystansacz, bo bez nich niestety nie schodziły. Także nie patrz na to ze ty masz, bo nie każdy zamontował je tam gdzie ty :P zważywszy na brak fabrycznego miejsca hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez japan » 5 lip 2006, 21:04

Fakt,moje montowała solidna firma:)ale nawet gdyby to szyba by nie schodziła,a tu problem jest odwrotny,bo szyba się nie domyka.Stawiam na poluzowaną prowadnicę albo uszczelka się gdzieś zawineła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 5 lip 2006, 21:17

japan napisał(a):a tu problem jest odwrotny,bo szyba się nie domyka.Stawiam na poluzowaną prowadnicę albo uszczelka się gdzieś zawineła.

o żesz <glupek2> <glupek2> <glupek2> nie doczytałem :P
Ja miałem taki problem jak szyba była wyjmowana do oklejenia folią. Chłopcy potem ją źle zamontowali. Próbowałem podnieść na prowadnicy, ale nie wiele to pomogło. Troszkę mniej szumi, ale nadal szumi.
Przypuszczam że twoja też była wymontowana lub wymieniana, stąd problem.
Co Japończyk złączył, Polak niech nie rozdziela :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez japan » 6 lip 2006, 08:22

Waluś napisał(a):Co Japończyk złączył, Polak niech nie rozdziela krzywy

święte słowa hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Rekin » 6 lip 2006, 13:57

Wszystko działa już jak należy poprzedni właściciel dał jakąś gume na mechanizmy która blokowała dojazd szyby nie wiem po co <killer>
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez misiaczekf » 15 sty 2007, 01:50

Poszukuje schematu lub rady jak podlaczyc el.szyby do GD z 90r. bylbym bardzo wdzieczny za pomoc. Pozatym gdzie byly montowane fabrycznie przyciski?
misiaczekf
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6