Strona 1 z 1
Nowa wizja reflektorów – juz realna

Napisane:
28 paź 2006, 18:28
przez JACU626
Pomyslałem pijąc piwo czemu by nie soczewki???
profesjonalny warsztat
obiekt doświadczalny soczewka H7 z A6
prace trwają
efekt końcowy, po zgrzewce browarów
Wieczorem wszystko juz działa i świeci ale szkieł nie wkleiłem bo nie wiem jakie jeszcze będą
Moze ktoś wie gdzie bym dostał szkiełka z plexiiiiiii?????

Napisane:
28 paź 2006, 18:59
przez Waluś
hihihi


Napisane:
28 paź 2006, 19:07
przez Przemo
JACU626 napisał(a):Moze ktoś wie gdzie bym dostał szkiełka z plexiiiiiii?
Kupić pleksi, do 626 GD, chyba niemożliwe, można ewentualnie coś dorobić. Zenith839 robił takie szkiełka w firmie która spawa plastik. Może go podpytaj to Ci powie dokładnie.

Napisane:
28 paź 2006, 20:25
przez Paweł
Kul i gratulacje. Chcialem cos podobnego zrobic w Cronosie, ale biedak zszedl zanim udalo mi sie kupic zgrzewke piwa...
Co do pleksi, to chyba najlepiej spolerowac naciecia na fabrycznym szkle w obszarze swiatel mijania.

Napisane:
28 paź 2006, 20:41
przez Przemo
tco_tm napisał(a):Co do pleksi, to chyba najlepiej spolerowac naciecia na fabrycznym szkle w obszarze swiatel mijania.
Dobry pomysł, też o tym myślałem tylko nie wiem czy to jest wykonalne. Najlepiej by było zeszlifować od wenątrz te nacięcia tak jak jest to w GE, czyli takie kółeczko, a później to wypolerować.

Napisane:
28 paź 2006, 20:52
przez JACU626
Własnie tylko jak to szlifować i polerować??? widziałem jakieś pasty ale to w h... roboty na kilka zgrzewek


Napisane:
28 paź 2006, 21:13
przez Przemo
JACU626 napisał(a):Własnie tylko jak to szlifować i polerować
Można spróbować to zeszlifować krążkami kamiennymi, które się montuje do wiertarki.

Napisane:
28 paź 2006, 21:25
przez Paweł
Nie wiem jak, ale na pewno jest to mozliwe, bo tak czesto przerabiaja wersje A-Spec na nasz obszar.

Napisane:
29 paź 2006, 12:14
przez Waluś
JACU626 do szklarza idź. On ci poradzi jak zrobić


Napisane:
31 paź 2006, 23:45
przez JACU626
Na normalnych tez ladnie świeci ale powstał następny problem. Ja głupi myślałem że mazda zrobiła załączani świateł przekaznikami i wystarczy że diodą zmostkuje i mijania z długimi sie zapala razem – a tu lipa. Idzie na sztywno przez przełącznik ale to nie proplem problem tkwi w tym że jest zak..... spadek napięcia około 1,4 V. Wystarczy włączyć światła mijania lub długie i kabelkiem podać prad z kau i widac jak światła w oczach jaśniej świeca tak być niemo że – przerabiam instalacje ne prąd z aku i przekażniki dla każdej żarówki.

Napisane:
31 paź 2006, 23:50
przez newbie
typowe
wiek robi swoje
mój mechanik, który ma GVa już dawno ma to zbuforowane przekaźnikami
poza tym JACU626 podziwiam Cię za pomysły i ich realizację

Napisane:
2 lis 2006, 20:30
przez Adam626GD
Jacu, wpadłeś na super pomysł.
Odnośnie elektryki to ja tez zrobiłem nową instalację do świateł mijania i drogowych bo problemem sa stare kable i ogolnie spadki napięć. Na włączonym silniku powinno byc około 13,5V przy włączonych światłach (pomiar na żarówce). Na fabrycznych kablach będzie to koło 12V, stąd lipnie to działa.
Dorobiłem skrzyneczke, gdzie mam 3 przekaźniki, a prad leci prosto z aku przewodem około 8mm2. W ten sposob mam mały spadek i reflektory swieca całkiem. Fabrycznie to nie wiem czy są przekaźniki bo nic nie pyka, z drugiej strony czy przez wyłączik przy kierownicy leciałby taki prąd?
Wracajac do soczewek, to w jaki sposob odkleiłes szkło? Słyszałem ze mozna reflektor wpakowac do piekarnika i odchodzi...
I czy zwróciłes uwagę na pozostawienie możliwości regulacji kąta świecenia soczewki?
Ile zapłaciłeś za soczewki?

Napisane:
2 lis 2006, 21:09
przez JACU626
Adam
Prąd leci przez przełącznik zobacz jakie grube kable do niego ida aż sam w szoku byłem nawet w 125p tak nie było tylko są przekażniki. Szkło odkleiłem opalarka z toyi za 36,99 zł

, rozgrzewałem i ładnie odchodziło. Soczewki zamocowałem do orginalnych odblazków tak że reguluje sie je jak normalne reflektory. Juz sa w autku przyd zdjęciem starych sprayem zaznaczyłem na drzwiach załamania i po włożeniu soczewek ustawiłem je identycznie tak że odpada potrzeba regulowania na stacji. Jasność była niesamowita jak został stary reflektori wsadziłem nowy nie da sie porównać mimo że w starym była żarówka 100/90 a w soczewce narazie wsadziłem najtańszą H7. Soczewki kupiłem u tego goscia dokładnie takie same cena za komplet z przesyłka 88 zł.
Jak bedziesz sie decydował to pytaj o wszystko unikniesz błędów

bo ja juz je popełniłem.

Napisane:
2 lis 2006, 21:18
przez Adam626GD
Jacu
A zwierciadła są w idealnym stanie?
Bo ja juz sie troche z roznymi rzeczami bawiłem i widzialem ze np w reflektorach xenonowych sa czesto odblaski mocno zjarane.
Zastanawialem sie czy xenów nie wpakować, ale najgorzej z tym szlifem szyb..
xenona wstawiłem za to do roweru
http://arbiter.pl/galeria/lampa.xenon
I mam tez reflektor projekcyjny od Civica, ale ten jest w idealnym stanie. na H1, swieci rewelacyjnie precyzyjnie
http://arbiter.pl/galeria/xenony
NIe wiem, czy w madzi podejme sie tematu, bo nie wiem ile jeszcze nia bede jezdzic choć sprawuje sie jak złoto;)

Napisane:
2 lis 2006, 21:28
przez JACU626
Odblaski były idealne widać że tam H7 było a nie xenon, szkieł nie szlifowałem jak by był xenon to bym musiał a tak jest od jest asymetria i granica światła i cienia.

Napisane:
3 lis 2006, 00:37
przez Adam626GD
czy xenon czy zwykły reflektor, szlifować trzeba, bo całą optyke zapewnia reflektor-projektor soczewka. Identyczna jest zasada soczewki xenonowej i halogenowej. Róznica tylko taka ze swiatło xenona na załamaniach bardziej oślepia.

Napisane:
18 lis 2006, 22:14
przez JACU626
Swiatła jezdza juz powiem tylko ze dzis sprawdziłem jak to swieci do nie jezdze mazdą i normalnie nie da sie porównać. Narazie są swykłe żarówki H7 OSRAMA ale w planie sa PHILIPS GT150 tak ze powinna stać sie prawdziwa jasność

. Ogólnie juz na tych żarówkach droga przed autem jest biała mimo że jechałem tam gdzie swiecą latarnie. To kilka fotek ale badziewne bo moja aparatornia nie potrafi w nocy zdjęć robić
Teraz mysle jak coś takiego w pasku zrobić
