Obrotomierz – pytania, problemy 626 GD.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mako_626 » 6 paź 2006, 14:33

Witam, mam mazde 626 kombi z 90roku z silnikiem 2.2i i mam pewien problem, a mianowicie kiedy obroty wzrastaja mi powyzej 3000 to nastepuje jakis dziwny skok wskazowki do ok. 4000 a potem jezeli obroty utrzymuja sie powyzej 3000 to wskazowka nie pokazuje obrotow tylko co chwile skacze.. jak wkrece go na jeszcze wyzsze obroty to wskazowka zatrzymuje sie na 4500 a silnik kreci sie coraz wyzej.. jak szybko przyspieszam z dolnych obrotow to powyzej 3000 jak skacze wskazowka czuc szarpniecia samochodem jakby byla podawana zla iska.. ok. 2-3 lata temu wymienialem kopulke.. wczesniej sie takie cos nie dzialo, takie objawy wystepuja od mniej wiecej pol roku.. wie ktos moze co to jest ?
Ostatnio edytowano 6 paź 2006, 19:16 przez Mako_626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2006, 14:28
Posty: 7
Skąd: Łódź / Bełchatów

Postprzez Briareos » 6 paź 2006, 14:40

Sprawdź czy kable WN nie mają przebić do bloku/wiązki gdzieś obok aparatu. Jeśli to nie kable, to niestety objawy wskazują na ostatnie dni życia aparatu zapłonowego...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 6 paź 2006, 15:09

to niestety objawy wskazują na ostatnie dni życia aparatu zapłonowego...

Ja tak jeżdżę od blisko roku ale jest coraz gorzej – mam nadzieję że tadziol uratuje aparat.

Mako_626 – a ty przeczytaj regulamin i nazwij właściwie temat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Briareos » 6 paź 2006, 18:18

Od roku??
To może nie aparat, ale cewka ci przebija. Jak się ma wewnętrzną cewkę to zakres robót podobny, trzeba ingerować w aparat, ale przy klasycznym układzie można podłożyć coś w zamian (np. z Poloneza). Dobra, olejowa cewka jest praktycznie niezniszczalna... a przy okazji cena bardzo przystępna.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 6 paź 2006, 22:25

Briareos napisał(a):Jak się ma wewnętrzną cewkę

no u mnie to raczej nie ma zewnętrznej

A obrotomierz to mi czasem tak skacze jak w avatarze – tylko między 2 – 3,5 tys. obr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mako_626 » 23 lis 2006, 23:46

myslalem ze moj problem zmierza do rozwiazania ale dzisiaj przekonalem sie jak bardzo sie mylilem...

No wiec po otwarciu maski kilka dni temu zorientowalem sie ze mam przebicie na kablu WN, no wiec pognalem do sklepu i zamowilem nowy. Zalozylem go wczoraj i myslalem ze jest ok z obrotami, ale dzisiaj pojezdzilem troche i niestety porazka :/ obroty znowu skacza (tym razem od ok. 4000) i zaplon jest ewidentnie przerywany.. tylko tak jakby skacze, bo czasami zlapie normalnie i odczuwa sie to na kolach, a czasami poprostu szarpie calym samochodem, ale badz co badz jest zle :/ nie wiem juz co to moze byc.. Tata mowil mi tez ze dzisiaj jak jechal to krecac silnik na wyzsze obroty slyszal w radiu zaklocenia.. takie jak sa przy jakichs malych zwarciach.. tzn im wiecej gazu tym wieksze zaklocenia. Co to moze byc? Mial juz ktos podobna sytuacje i sobie z nia poradzil ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2006, 14:28
Posty: 7
Skąd: Łódź / Bełchatów

Postprzez Waluś » 24 lis 2006, 09:41

a modół zapłonowy sprawdzałeś ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 24 lis 2006, 12:44

Waluś napisał(a):a modół zapłonowy sprawdzałeś ??


Ano. W majej GC pierwszym objawem upadku moralnego modulu byly dzikie skoki strzalki obrotomierza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Malpiszon78 » 24 lis 2006, 16:36

U mnie były to ostatnie chwile modułu zapłonowego niestety... szarpał, prychał i strzelał juz pod koniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Mako_626 » 25 lis 2006, 00:05

modulu nie sprawdzalem. a mam pytanko, czy moze to byc wina swiec? bo zdaje sie ze sa juz do wymiany

a propo.. gdzie jest dokladnie ten modul? wymienialem niedawno kopulke cala wiec moze modul tez zostal wymieniony? a jesli nie to jak mozna go sprawdzic? da sie w ogole we wlasnym garazu to zrobic?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2006, 14:28
Posty: 7
Skąd: Łódź / Bełchatów

Postprzez kulkin » 1 wrz 2007, 12:27

Witam!
Mam w swojej Maździe tylko prędkościomierz, a chciałbym założyć z innej wersji obrotomierz z prędkościomierzem i nie wiem jak to zrobić! Prosze o jakieś wskazówki.
kulkin
 

Postprzez kulkin » 1 wrz 2007, 13:13

Czyli powinien być lużny kabelek za prędkościomierzem od obrotomierza?
kulkin
 

Postprzez adam626 » 1 wrz 2007, 20:18

u mnie wystarczylo wymienic zegary
trzeba tylko znalesc takie z 2 wtyczkami
taka pasuje do tej wersji silnikowej
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez kulkin » 2 wrz 2007, 13:40

wielkie dzięki za informacje, w przyszłym tygodniu zamontuje:)
kulkin
 

Postprzez Waluś » 2 wrz 2007, 17:22

wszystko jest plug & play.
Kupujesz nowa tablicę i podłączasz i dział :P
Ja mam u siebie licznik od chyba wskaźniki poziomu paliwa i temperatury od 626 GE lub xeda i działają. Kup cała deska i ma byc dobrze :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Emiel » 3 wrz 2007, 20:45

Waluś napisał(a):wszystko jest plug & play.
Kupujesz nowa tablicę i podłączasz i dział język
Ja mam u siebie licznik od chyba wskaźniki poziomu paliwa i temperatury od 626 GE lub xeda i działają. Kup cała deska i ma byc dobrze


no niestety nie jest tak różowo... chciałem wymienić u siebie zegary coby sprawdzić czy moje się przypadkiem nie zwaliły (nie działają niektóre wskaźniki), miałem zegary z 626 GD sedan z '91 i... dupa, jedna z wtyczek (moich) okazała się dłuższa niż gniazdko w zegarach :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:16
Posty: 152
Skąd: wawa/london
Auto: MX-6 2.5 V6

Postprzez tommyb » 22 cze 2009, 17:26

Witam Wszystkich

Pisze z zapytaniem czy mozna jakos wymienic licznik w mojej madzi na wersje z obrotomierzem-moja wersja jest oczywiscie bez obrotomierza
Wiem ze wtyczki sa napewno takie same ale nie jestem pewny czy nietrzeba czegos tam jeszcze przerabiac
Czy ktos juz sie podjal takiego Przeszczepu i jak to wyglada w rzeczywistosci


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Enduro » 26 cze 2009, 19:26

ze wzgledow oszczednosciowych producenta
tzn. jedna wiązka kabla z tymi samymi wtyczkami
do wielu modeli,
stwarza tobie szanse, że może to chodzić...
ale bez próby się raczej nie dowiesz...
pozdr.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 26 cze 2009, 20:22

Z tego co pamiętam... da się.. podmieniasz zegary i podłączasz wszystkie kostki
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tommyb » 26 cze 2009, 22:36

No wlasnie kupilem taki licznik no i lipa straszna <killer>
Jedynie dzialaja kierunki ,awaryjne ,przeciwmgielne ,no i drogowe swiatelka
Reszta kontrolek nie daje oznak zycia
Niedziala obrotomierz i reszta kontrolek a szkoda, bo odmlodzilbym sobie Magdalenke o jakies 90kkm <lol>
Mam nadzieje jeszcze ze da sie to jakos przerobic w tych wiazkach kabli ale to chyba by trzeba do elektromechanika oddac a tam mnie za taki zabieg troszke zaspiewac ,takze niewiem czy to ma jakis sens :(

DZIĘKI Panowie i Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6