Nie działa licznik/prędkościomierz.
Witam!
Zaciął mi się górny licznik kilometrów na 19 999 , dolny działa ok i wskazówka wskazuje prędkość a góra nie chce przeskoczyć.
Troche to wkurza bo w GD chyba przy każdej setce tys. km. włącza się kontrolka od paska rozrządu. I teraz nie mogę jej wyłączyć. Mam manual i tam jest opis jak przełożyć kostki żeby ją zgasić ale niestety nie działa. Myśle, ze to właśnie przez ten licznik.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać -najlepiej bez rozbierania dechy.
Zaciął mi się górny licznik kilometrów na 19 999 , dolny działa ok i wskazówka wskazuje prędkość a góra nie chce przeskoczyć.
Troche to wkurza bo w GD chyba przy każdej setce tys. km. włącza się kontrolka od paska rozrządu. I teraz nie mogę jej wyłączyć. Mam manual i tam jest opis jak przełożyć kostki żeby ją zgasić ale niestety nie działa. Myśle, ze to właśnie przez ten licznik.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać -najlepiej bez rozbierania dechy.
-
kuba_982
kuba_982 napisał(a):Mam manual i tam jest opis jak przełożyć kostki żeby ją zgasić ale niestety nie działa. Myśle, ze to właśnie przez ten licznik.
A to przypadkie nie wyłącza się przyciskiem na desce? Taka dziurka w którą wtykasz np. wkład od długopisu.
Są dwie wersje : – jedna z dziurką koło obrotomierza
-w drugiej trzeba przełożyć kostki znajdujące się z lewej strony przy nodze, obok bezpieczników
-w drugiej trzeba przełożyć kostki znajdujące się z lewej strony przy nodze, obok bezpieczników
-
kuba_982
Tak ma tylko GE RF-CX w GD/GV RF-7 przepinasz kosteczkiGrzyby napisał(a): dziurka w którą wtykasz np. wkład od długopisu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Tak ma tylko GE RF-CX w GD/GV RF-7 przepinasz kosteczki
Tak coś kojarzyłem bo niedawno to komuś tłumaczyłeś
A że na pewno nie było to w DiTD to strzeliłem że w GD
Trudno, nie można wiedzieć wszystkiego
To że nie mam na skrzyni bieogów, to wiem, ale w jakimś poście doczytałem, że na liczniku jest jakiś czujnik? Rozkręciłem i coś w samym liczniku jest, ale czy to czujnik, to mam wątpliwości...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
w liczniku nie ma jako takiego czujnika. Jest na skrzyni ale tylko dla digitala
HA
A jednak jest tyle że daje impuls masy jutro będę podłączał pod radio
a dokładnie pod samym licznikiem, trzeba wyjąć zegary, i koło wejścia linki do prędkościomierza są dwie rude śrubki, przy jednej jest oznaczenie GND – masa;p a przy drugim RS i tak właśnie jest impuls, nawet dosyć często
a pytałem, bo chciałem wymienić licznik na ten od GT, a miałem podłączony do starego czujnik Halla własnej roboty... jednak wyglądało mało estetycznie, a teraz wystarczy kabelkiem tylko pod tą śrubkę i do komputera spalania i radia w końcu będzie się ściszało na skrzyżowaniu
A jednak jest tyle że daje impuls masy jutro będę podłączał pod radio
a dokładnie pod samym licznikiem, trzeba wyjąć zegary, i koło wejścia linki do prędkościomierza są dwie rude śrubki, przy jednej jest oznaczenie GND – masa;p a przy drugim RS i tak właśnie jest impuls, nawet dosyć często
a pytałem, bo chciałem wymienić licznik na ten od GT, a miałem podłączony do starego czujnik Halla własnej roboty... jednak wyglądało mało estetycznie, a teraz wystarczy kabelkiem tylko pod tą śrubkę i do komputera spalania i radia w końcu będzie się ściszało na skrzyżowaniu
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
aaa o ten czujnik ci chodzi
u mnie steruje on również siłą pracy wspomagania i kiedyś praca zawieszenia
u mnie steruje on również siłą pracy wspomagania i kiedyś praca zawieszenia
no ja bałem się przekładać wspomaganie progresywne i zostałem przy normlaym... jakoś trzeba będzie wytrzymać;)
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):wspomaganie progresywne
że tak się wtrącę, w jakich wersjach była ta zabawka i po czym to rozpoznać?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
w GT najczęściej! po 1. jak stoisz, kierownicą jest w stanie przekręcić myszka;) po drugie z tyłu silnika masz w cholere wężyków po 3. pod siedzeniem kierowcy, obok komputera ABSu masz drugi kopmuter sterujący wspomaganiem
tak jak co do dwóch pierwszych punktów jestem przekonany, tak co do ostatniego to mi się wydaje;)
tak jak co do dwóch pierwszych punktów jestem przekonany, tak co do ostatniego to mi się wydaje;)
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Mam taki problem od samego początku jak kupiłem samochód nie działał mi prędkościomierz.Sprawdziłem przy liczniku było ok wszytko, potem sprawdziłem przy skrzyni to zauważyłem ze jedna linka jest dobra a druga co się łączy ze skrzynia to jest ukręcona.Naprawiłem ja .Ma taka sama długość i wchodzi normalnie z jednej strony natomiast od strony skrzyni nie jestem pewny.Nie wiem czy w tym "ślimaku " wszytko działa i czy tam jest wogóle ślimak czy tez wchodzi bezpośrednio. Niestety nie mogę kupić takiego czegoś bo mam 1,5 razy większa skrzynie jak w standardowej GD bo to jest 4x4. I może mi ktoś powiem jak wygląda to w zwykłej GD skrzyni może jest podobnie i będę wiedział co robić i gdzie patrzeć? Dzięki za jakie kolwiek odp.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
mam taka do sprzedania za 40 zł
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
I tu jest problem bo ta jedna linke tej długości co chcesz sprzedać mam dobra.Ale zaraz po tej jest dołączona jeszcze jedna 1/3 długości z tej która mi nie przekazuje obrotów na linkę a następnie na prędkościomierz. Jak się dowiadywałem jest 5 rodzajów linek do GD. A do 4x4 inna całkiem podchodzi. Problem jest taki że linkę mam dobra ale nie wiem co się dzieje od strony skrzyni czy coś padło czy nie. Może ktoś miał podobnie w swoich cudach.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
napisałem Ci że mam linkę do sprzedaży, jak każda jest łączona, inaczej nie włożyłbyś zegarów...ta krótsza część ma około 25 cm i wchodzi w skzynię, a dłuższa około 65 cm i wchodzi od strony zegarów...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
berserk5 napisał(a):I tu jest problem bo ta jedna linke tej długości co chcesz sprzedać mam dobra.Ale zaraz po tej jest dołączona jeszcze jedna 1/3 długości z tej która mi nie przekazuje obrotów na linkę a następnie na prędkościomierz. Jak się dowiadywałem jest 5 rodzajów linek do GD. A do 4x4 inna całkiem podchodzi. Problem jest taki że linkę mam dobra ale nie wiem co się dzieje od strony skrzyni czy coś padło czy nie. Może ktoś miał podobnie w swoich cudach.
stiven czytaj dokładnie przecież napisałem że linke mam dobra bo już ja naprawiłem
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
poprostu wyjmij ślimak ze skrzyni i zobacz co z nim.
W Gd jest problem typu takiego że często linka w pancerzu ma spory luz. Zdarza się że wkładając licznik i do niego zatrzaskując linkę, linka potrafi sie troszkę cofnąć a potem już nie styka z licznikiem i nie kręci.
Ale najlepiej jeśli jesteś pewien swojej naprawy, to wyjmij zegary i przejedź się i zobacz czy sie kręci sama linka. Jeśli nie to podnieś ( w jednonapędówce tak bym zrobił ale w 4x4 nie wiem jak wygląda różnicówka) podnieś auto, zaklinuj pozostałe koła i wrzuć bieg, jedno koło to w powietrzu powinno sie kręcić, więc zerknij w ślimak bez linki i zobacz czy się kręci i będziesz wiedział co jest uszkodzone.
W Gd jest problem typu takiego że często linka w pancerzu ma spory luz. Zdarza się że wkładając licznik i do niego zatrzaskując linkę, linka potrafi sie troszkę cofnąć a potem już nie styka z licznikiem i nie kręci.
Ale najlepiej jeśli jesteś pewien swojej naprawy, to wyjmij zegary i przejedź się i zobacz czy sie kręci sama linka. Jeśli nie to podnieś ( w jednonapędówce tak bym zrobił ale w 4x4 nie wiem jak wygląda różnicówka) podnieś auto, zaklinuj pozostałe koła i wrzuć bieg, jedno koło to w powietrzu powinno sie kręcić, więc zerknij w ślimak bez linki i zobacz czy się kręci i będziesz wiedział co jest uszkodzone.
berserk5 napisał(a):stiven czytaj dokładnie przecież napisałem że linke mam dobra bo już ja naprawiłem
przecież pisałeś, że masz ukręconą? użyłeś czasu teraźniejszego ;p i stąd moje gapiostwo ;p jakbyś napisał, że miałem ukręconą, ale naprawiłem linki i dalej nie działa, to bym zrozumiał;) a wykręć linki ze skrzyni i obróć nią w miarę szybko, wtedy licznik powinien się ruszyć... jeżeli nie, to wyjmij go;) i sprawdź czy jak kręcisz linką przy skrzyni to kręci się w środku a potem czy jak kręcisz środkiem od licznnika to czy się rusza... jeżeli tak, to zostaje sam ślimak, jego nie wykręcałem ;p więc nie wiem jak wygląda;P
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6