Strona 1 z 1

Przełącznik " AT-EC" do czego służy?

PostNapisane: 3 sie 2006, 21:56
przez cac2zz
Czemu ma służyć przycisk z prawej strony kierownicy? Kiedy zmieniam jego położenie na desce zmieniają się świecące kontrolki: zielona "E" znika – świeci pomarańczowa "P", kiedy wracam przełącznikiem w poprzednie położenie, dzieje się odwrotnie.

W serwisie nikt nie umie odpowiedziecieć na to pytanie...
Na przełączniku są symbole AT-EC oraz P/E

PostNapisane: 3 sie 2006, 22:14
przez Paweł
A/T-EConomy Power/Economy?

PostNapisane: 3 sie 2006, 22:23
przez cac2zz
też tak przypuszczam, ale nie ma w sumie różnicy, w trakcie jazdy....
nie wiem, może od katalizatora albo powietrza?

PostNapisane: 3 sie 2006, 22:28
przez Paweł
Jesli jest to przelacznik "economy" skrzyni, to biorac pod uwage prostote jej sterowania roznice nie beda duze. Najprawdopodobniej czulosc kick-down, moze, moze pkt zmiany przelozen.

PostNapisane: 4 sie 2006, 04:29
przez andrev001
EC
Tryb ekonomiczny, biegi nie są zbyt długie i zmieniają się przy niskich obrotach, do spokojnego jeżdżenia.

AT
W tym trybie biegi są znacznie dluzsze ( u mnie w 2.2 12V) i silnik można kręcić nawet do 6800 obr/min. Auto w tym trybie jeździ znacznie bardziej dynamicznie, biegi utrzymywane są w stosunkowo jak najwyższych obrotach (tak by nie "wył" za bardzo) i po nagłym depnięciu gazu auto ochoczo przyśpiesza. Oczywiście spalanie jest odpowiednio większe w stosunku do trybu EC.

Z własnego doświadczenia...

cac2zz napisał(a):ale nie ma w sumie różnicy, w trakcie jazdy....

Jak jeździsz spokojnie na obu trybach to nie ma różnicy, ale spróbuj w trybie EC poszaleć, po prostu się nia da.

PostNapisane: 4 sie 2006, 20:40
przez cac2zz
cac2zz napisał(a):Czemu ma służyć przycisk z prawej strony kierownicy? Kiedy zmieniam jego położenie na desce zmieniają się świecące kontrolki: zielona "E" znika – świeci pomarańczowa "P", kiedy wracam przełącznikiem w poprzednie położenie, dzieje się odwrotnie.



dodam tylko, że gdy mam włączony HOLD , żadna z wymienionych kontrolek nie świeci.....

PostNapisane: 5 sie 2006, 03:56
przez andrev001
cac2zz napisał(a):dodam tylko, że gdy mam włączony HOLD , żadna z wymienionych kontrolek nie świeci.....


Skrzynia automatyczna jest 4 biegowa. Jak wcisniesz "HOLD" to odlączasz ostatni bieg, a pozostale 3 biegi sa lekko wydluzone, tak więc ani jazda eco ani sport (wg. mnie) nie znajdzie zastosowania.

PostNapisane: 10 sie 2006, 12:55
przez Puhcio
andrev001 napisał(a):Jak wcisniesz "HOLD" to odlączasz ostatni bieg,


Nie.

Po wcisnieciu HOLD'u na D blokujesz 3 bieg. HOLD ( z ang. trzymać ).

Do czego służy przycisk EC-AT

PostNapisane: 12 paź 2007, 00:23
przez ToxicMan
tak ja napisałem w temacie mógłby mi to ktoś wyjaśnić co to jest i do czego on służy z góry dzięki.

PostNapisane: 12 paź 2007, 23:03
przez ToxicMan
nikt nie ma automata bądź nie wie do czego to służy ?

PostNapisane: 15 paź 2007, 08:14
przez Bodek
Nie mam pojęcia od czego ten przycisk może być. Mam CRONOS'a z 1994 roku z automatem ale nie mam takiego przycisku. być może EC to skrót od ECONOMIC – może jakaś jazda ekonomiczna. Może Skrzynie przechodzi w jakiś inny tryb jazdy, który wiąże się z jazdą ekonomniczną. Są to tylko moje domysły. Zapytaj w dziale 929 tam jest temat o automatach....

Pozdrawiam !!

PostNapisane: 15 paź 2007, 22:27
przez ToxicMan
dzięki ;)

PostNapisane: 15 paź 2007, 23:16
przez GofNet