Wyjęcie zegarów (przy okazji montażu aluramek) – fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Huano » 31 maja 2006, 17:18

Skusiłem się na aluramki do zegarów. Oto krótka fotorelacja z wyciągania zegarów w modelu 626 GD.

Wyjęcie zegarów z autka na szczęście nie należy do czynności skomplikowanych. Opiszę samo wyjmowanie, składanie przebiega w kolejności odwrotnej ;)

1. Rozłączenie linki prędkościomierz w komorze silnika
Poniżej zamieszczam fotkę pokazującą, której linki szukać. Po zlokalizowaniu linki, przesuwany po niej dłonią w dół, do natrafienia na łącznik, należy go po prostu rozkręcić. Odkręcamy górną część, dla ułatwienia na dolnej części jest możliwość przytrzymania kluczem – bodajże 14.

Po rozkręceniu wyciągamy górną część linki z łącznika (nic nie odpadnie/wypadnie – wszystko jest sztywne). Niestety z braku dojścia aparatem załączam tylko fotkę samej linki przy przegrodzie komory silnika z kabiną pasażerską (aby ułatwić jej zlokalizowanie).

linka w komorze silnika.jpg


2. Zdjęcie panela przy zegarach
Również nieskomplikowana czynność – polega na odkręceniu trzech śrubek:

– Podważ zaślepkę przy przełączniku środkowych nawiewów:

panel przedni - srubki.jpg


– Śrubki przy zegarach:

panel przedni - srubki 2.jpg


Po wykręceniu śrubek delikatnie podważamy górną część panela (tam gdzie były 3 śrubki) i nie przesadzając z siłą wyjmujemy cały panel.

Uwaga! Do panela są podłączone kostki (u mnie 3 sztuki – mogą być w innej ilości w zależności od wyposażenia). Fotki przedstawaiają kokpit już po wyjęciu zegarów, ale nie ma to wpływu na odłączanie panela (po prostu zapomniałem zrobić fotki w tym momencie)

Odłączanie wtyczki z lewej strony panela:

odlaczanie panela przedniego.jpg


Odłączanie wtyczek z prawej strony panela:

odlaczanie panela przedniego 2.jpg


3. Wyjęcie zegarów
Do wyjęcia zegarów NIE TRZEBA zdejmować kierownicy, wystarczy obniżyć ją do dolnej pozycji.
Aby wyjąć zegary z kokpitu, należy odkręcić 4 śrubki znajdujące się po bokach zegarów. Następnie wyjmować je w swoją stronę (nie za mocno, delikatnie podważając w miarę potrzeby kokipt), aż do momentu w którym będziemy mogli spokojnie odłączyć podpięte z tyłu zegarów 2 wtyczki i linkę prędkościomierza. Wszystkie 3 elementy wymagają naciśnięcie wystającego z jednej strony wtyczki "guziczka", bez użycia dużej siły. Jeśli nie możesz wyjąć wtyczki, nawet po delikatnym ruszaniu na boku – prawdopodobnie źle wcisnąłeś guziczek.

Fotka przedstwia wtyczki po odłączeniu od zegarów:

podlaczenie zegarow.jpg


Zegary masz już w ręku. Rozłożenia na czynniki pierwsze zegarów nie pokazuję, bo to w zależności od potrzeb odkręcenie odpowiednich śrubek – które są bardzo dobrze widoczne.

Teraz małe podsumowanie moich wyczynów.

Miałem słaby dzień, więc przeciętnie też wyszło mi włożenie aluramek. Po pierwsze nie mogłem zdjąć szyby osłaniającej zegary – nie wiem czy jest to element rozbieralny (wygląda że tak) – ale u mnie jest on przyklejony na stałe :( co bardzo ogranicza ruchy i utrudniało mi włożenie ramek.
Natomiast ja osobiście – niestety dziś mam słaby manualnie dzień i w związku z tym jeszcze raz będę musiał przeprowadzić całą operację – w niektórych miejscach wyciekł klej i nie udało mi sie go do końca usunąć – prawdopodobnie zakupię jeszcze jedną obudowę zegarów i zrobię to jeszcze raz (może tym razem uda mi się wyjąć przeźroczysty plastik co mi znacznie to ułatwi).

Fotki:

Zegary po wyjęciu:

przod zegary.jpg


Tył zegarów, z zaznaczeniem miejsc gdzie podpięte są wtyczki i linka prędkościomierza:

tyl zegarow.jpg


Zegary juz ramkami:

zegary z ramkami.jpg


Ramki kupiłem w Dido tuning – ten sam który sprzedawał ramki Walusiowi (nawet w zestawie który podsyła jest fotka Walusia budzików :) Firma ma bardzo porządne podejście do klienta, przesylka przyszła w trybie na prawdę ekspresowym (kupiłem w niedzielę wieczorem, w we wtorek przed południem miałem je już na biurku). Śmaiło moge polecic firmę: http://dido.win.pl/sklep/

zestaw aluramek.jpg


I to by było na tyle...

EDIT by Huano (04-06-2006):
Po konsultacjach z Dido tuning, jeszcze raz zabrałem się do założenia zegarów. Tym razem efekt na prawde zadowalający. Okazało się że prawdopodobnie w trakcie transportu *(tak przypuszczam) aluramki troszkę zmieniły kształt – stąd problem z ich spasowanie. Jako laik w tym temacie, nie zwróciłem uwagi że mogę ja sam delikatnie podgiąci i dopasować kształtem do miejsc oryginalnych. Jednak wersja zupełnie bezklejowa nie przesła – minimalnie musiałem podkleić (choć raczej asekuracyjnie) po zagięciu rantów aluramek po wewnętrznej stronie – ranty były dość małe i bez kleju jedna ramka nie chciała koniecznie siedzieć na miejscu.
Końcowy efekt jest zadowalający – byłoby super, gdybym poprzednio nie skopał – zostały lekkie ślady po kleju który mi wyciekł – ale to już mój błąd.
Ostatnio edytowano 4 cze 2006, 10:10 przez Huano, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez bajer0 » 31 maja 2006, 19:11

faktycznie kiepskiej jakosci te alumaramki... albo mi sie wydaje, albo te walusia lepiej lezaly....
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez jacobs » 31 maja 2006, 19:14

a te aluramki nie są przypadkiem zakładane bez klejenia?/ :>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Gajnek » 31 maja 2006, 19:55

jacobs242 napisał(a):a te aluramki nie są przypadkiem zakładane bez klejenia?/ :>


powinny byc ale nie zawsze dobrze pasuja, ja tez musiałem podklejac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez Waluś » 31 maja 2006, 21:47

bajer0 napisał(a):albo mi sie wydaje, albo te walusia lepiej lezaly

nie wydaje ci się, tylko moje były zakładane przez producenta osobiście :D a te są niestety do samodzielnego montażu, a wiadomo jak to bywa z dopasowaniem na odległość :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 31 maja 2006, 22:19

Tak – w opisie jest że bez klejenia. W instrukcji (rysunkowej) wyraźnie pokazano ze nalezy uzyc kleju. No i tak jak pisze Walus – Didi robił to pewnie setny raz – a ja bylem dziewica :D
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez bajer0 » 31 maja 2006, 22:22

a nie dalo rady ich lekko podgiac, aby w po bokach dotykaly tarczy?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez jarku29 » 31 maja 2006, 22:51

Ja kupowałem do xeda u tego samego producenta i zapewniam Was że żaden klej nie był potrzebny. Wystarczylo mocno docisnac ramki do tablicy a nastepnie pozaginac z drugiej strony i wszystko super sie trzyma
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2006, 12:40
Posty: 18
Skąd: Tuliszków
Auto: był xedos 6 teraz jest Mazda 5 2006 CR 143km.. a za chwilę może będzie mazda 5 z 2010

Postprzez Huano » 31 maja 2006, 23:01

Tak jest – juz się kontaktowałem z producentam – podpowiedział jak zrobić aby aluramki pasowały i aby obeszło się bez klejenia... Jeśli jednak mi się to nie uda – mam my podesłać ten element a sami wpasują. Na prawdę porządna firma i nie można o nich złego słowa powiedzieć.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Gość » 1 kwi 2007, 10:48

Witam ,

do tej foto relacji przydał by się efekt końcowy tzn. fotki gotowych zegarów z alu ramkami .
Gość
 

Postprzez pawelc » 1 kwi 2007, 12:18

getraul zegary z ramkami masz taką fotkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Waluś » 1 kwi 2007, 20:00

ale dopiero wylukałem <lol> na podkłądce opakowania z ramkami są moje zegary hyhy jestem sławny yyy znaczy moje zegary są :D:D
zestaw aluramek.jpg
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Rekin » 6 maja 2007, 20:04

A jest może fotorelacja montażu ramek do modelu GE , nie chcem nic na chama wyrywać <killer>
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez zibi626 » 29 gru 2009, 10:12

Odgrzewanie tematu..chcę zapodać do Cronosa aluramki,ale mam el. drewniane – czy ktoś może zrobić fotorelację jak to zrobić w Cronosie ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron