Strona 1 z 2

Automatyczny włącznik świateł

PostNapisane: 10 maja 2006, 22:45
przez Achemenid
Obowiazuje mnie jazda na swiatlach przez 24 godziny na dobe.

Czytalem tu na forom ze auta w wersji kanadyjskiej mialy samoczyne mozliwosc zalaczania swiatel po odpaleniu silnika i po zwolnienu hamulca recznego .

I teraz pytanie: co i jak przerobic ,czy istnieje wiazanka by ja zadoptowac by

miec cos takiego w 626 GV ( GD w kombi) 2,2l 92 r.

PostNapisane: 11 maja 2006, 19:35
przez Pablito
Witam jako (dawno dawno temu.....) elektronik podpowiem że można zastosować jakiś układ scalony CMOS z bramką np. AND i badać dwa parametry; obecność napięcia 12 V na głównym przekaźniku i napięcie (a dokładnie jego zniknięcie) na kontrolce STOP recznego. Jak bramka logiczna stwierdzi odpowiedni stan (czyli obecność przekręconego kluczyka i zwolnienie hamulca ręcznego) to poda napięcie na wyjściu i to może być sygnał do załączenie przekaźnika świateł. Najlepiej jakiegoś młodego hobbystę elektronika dorwać, odrazu wymyśli ten układ a cena części z 10 zł. Dodam że można jeszcze zbadać napięcie na kontrolce ładowania wówczas był by to 3 parametr mówiący o tym że silnik pracuje – wtedy to już chyba wypas:)

PostNapisane: 11 maja 2006, 19:53
przez jacobs
na allegro sprzedają układziki które po iluś sekundach od podania 12V włączają światła

PostNapisane: 12 maja 2006, 16:36
przez es
Owszem istnieje cos takiego. Jednak w manualu jest narysowany prostokacik z napisem DLR control unit. Wiele to nie pomoze.

Swego czasu wymyslilem sobie uklad zawierajacy dwa przekazniki. Jeden zaraz za wlacznikiem swiatel na chama podaje plus na przewody wlaczane zwykle przy przekreceniu wlacznika. Ten przekaznik dziala po przekreceniu kluczyka, a plus sterowania bierze ze stacyjki. Drugi zas zdejmuje plus ze sterowania tego pierwszego przekaznika na czas krecenia rozrusznikiem. Tu tez prunt mozna wziac za stacyjki, z przewodu sterujacego elektromagnesem rozrusznika. Ot taka logika na przekaznikach. Za to bez zadnej dlubaniny w elektonice. Wszystkie polaczenia mozna wykonac wylacznie po rozkreceniu obudowy kolumny kierownicy.

PostNapisane: 13 maja 2006, 12:10
przez Globy
Reflektory przednie swieca w dzien z moca 50% swiatel mijania. Przydatna rzecz.

PostNapisane: 13 maja 2006, 19:24
przez Achemenid
Dobre pomysly i sposoby tu piszecie co i jak to zmontowac ale ja nie kumaty w elektronice.

Moze cos dokladniej z opisu jak to zmontowac .

Globy to chyba w twoim aucie tak jest ta wersja z tymi swiatlami .

Moze i innym by sie to przydalo zamontowanie na stale taka wersje oswietlenia

PostNapisane: 16 maja 2006, 15:17
przez adam626
gotowe sterowniki dostępne na allegro jako napiecie odniesienia biorą napięcie z zacisku "F" alternatora, kiedy przekroczy 13,5 V zapalają swiatła.
Nie ma w takiej sytuacji problemu z poborem pradu przy rozruchu.
Jest ładowanie swiatła swiecą, nie ma nie swiecą.

PostNapisane: 23 maja 2006, 08:45
przez Achemenid
Globy A jak to jeste zrobione w twoim aucie co obniza moc . jak masz dokladnie to rozwiazane.

PostNapisane: 23 maja 2006, 09:51
przez Paweł
Globy napisał(a):Reflektory przednie swieca w dzien z moca 50% swiatel mijania. Przydatna rzecz.

50% swiatel drogowych! :)

Achemenid napisał(a):Globy A jak to jeste zrobione w twoim aucie co obniza moc . jak masz dokladnie to rozwiazane.

Poszukaj schematow DRL... Musisz tez wiedziec, ze swieca jedynie swiatla przednie. Zreszta jesli nie masz wiazek, to raczej pomysl o jakims alternatywnym rozwiazaniu aftermarketowym...

PostNapisane: 23 maja 2006, 14:16
przez Achemenid
Ja nie mam pojecia o elektronice . czy nie mozecie tego opisac tak na prosty chlopski sposob by zwykly elektryk cos takiego umial podlaczyc .

Ja mam obowiazek ale wielu juz by chcialo nawet dla wlasnego bezpieczenistwa jezdzic stale z wlaczonymi swiatlami .

PostNapisane: 20 cze 2006, 20:10
przez Achemenid
adam626 napisał(a):gotowe sterowniki dostępne na allegro jako napiecie odniesienia biorą napięcie z zacisku "F" alternatora, kiedy przekroczy 13,5 V zapalają swiatła.


Pod jako nazwa to szukac lub jak sie nazywa to urzadzenie .

PostNapisane: 20 cze 2006, 20:18
przez es
Tez chyba sie skusze, bo obowiazku nie ma, ale i tak jezdzimy na swiatlach. Wlacznik w koncu wypowie sie odmownie na probe wlaczenia lub wylaczenia.

PostNapisane: 21 cze 2006, 00:17
przez Briareos
To jest "bajecznie proste" bo są 4 kabelki, ale trzeba nadal wiedzieć gdzie się z nimi podpiąć (a nie zdziwiłbym się, jakby trzeba było jeden lub dwa przedłużyć).
A do sposobu podłączenia – wpina się (w dodatkowym obwodzie DRL) dupny opornik, z własnym bezpiecznikiem, który załatwia świecenie o 50% mniejsze. To niestety nie jest takie proste jak szeregowe połączenie obu żarówek, bo światłość inna, a poza tym jak jedna się spali to obie przestaną świecić. Moc tracona na tym oporniku to będzie myślę spokojnie powyżej 20W, to się będzie grzało jak diabli... Kiepsko widzę wykonanie tego we własnym zakresie tak, żeby to było niezawodne i bezpieczne.

automatyczny włacznik świateł

PostNapisane: 12 lip 2006, 14:43
przez Ludger
Witam wszystkich
Podlączał ktoś moze automatyczny wlacznik świateł?
Kupiłem taki cud na alegro ma kable na zasilanie, 4 kable do podlączenia równolegle z włacznikiem światel, fotodiode i przełacznik.
Podlaczylem przy kierownicy do przełacznik mam tam 2 czerwone kable 1 biały
i jeden cienki brązowy jak to popodlączałem albo nic nie świeci albo sie klakson włącza albo wszystko świeci jak to podlączyc.

Pozdrawiam
i z góry dziekuje za rady :)

PostNapisane: 18 maja 2007, 00:44
przez Achemenid
Znalazlem na stronach gazety Auto swiat – poradnik .bardzo ciekawe urzadzenia o symbolu MX1 sprzedawano przez.sprzedasz razem z montarzem jak bede na dniach to zglaszam sie do zamontowania tego urzadzenia i opisze dzialania.

PostNapisane: 20 cze 2007, 19:49
przez jacekxedos
Chcę odświeżyć temat ponieważ ,,Szukaj,, nic mi nie pomogło.Moje autko to Xedos 6 do którego kupiłem na Allegro automatyczny włącznik świateł a problem polega na tym ze z włącznika świateł mazdy wychodzą trzy przewody
1/zielony
2/czarny
3/czerwony
które sterują masą (–) a ten automatyczny włącznik na wyjściach na światła mijania i drogowe ma plus (+). Jak złącze te kabelki to na pewno coś popale (plus z minusem sie nie lubi) Taki sam automacik założyłem osobiście w mojej Corsie bezpośrednio pod włącznik świateł ale tam na przewodach był(+) i światełka po odpalenu silnika i rozpoczęciu pracy alternatora same sie zapalają .Po tych wypocinach właściwe pytanie czy ktoś ma podłączony taki włącznik w Xedosie a jak tak to gdzie sie podpiąć .

PostNapisane: 21 cze 2007, 08:47
przez Cichyq
Chyba musialbys zastosowac przekaznik, ktory przewod swiatel ci polaczy z masa.
Pozdrawiam,
Cichy

PostNapisane: 21 cze 2007, 15:46
przez jacekxedos
Bardzo proste rozwiązanie ale w 100% skuteczne <jupi> .Tyle czasu myślałem i na to nie wpadłem.DZIĘKUJE

PostNapisane: 2 lip 2007, 12:01
przez Giero
słuchajcie jak koś chce mam do odstąpienia (no za jakieś 2 dobre piwka) automatyczny wyłacznik świateł. Zakupiłem kiedyś z myślą założenia do Corsy (a wyszło tak że nie założyłem). A że teraz posiadłem Madzie 323f i jest tam sygnalizacja dźwiękowa to już nie potrzebuje :)
Chętni proszę pisać PW lub gg

PostNapisane: 31 lip 2007, 11:49
przez michals4
Ja wczoraj podlaczylem banalny przypominacz o swiatlach, teraz juz nigdy nie zapomne, a czasem mi sie zdarzalo.

Budowa i podlaczenie nie zajmuje wiecej niz 5 min. a skutecznosc taka sama jak "automatyczne wlaczniki"...

Tutaj schemat (heh):
Obrazek

Dziala rewelacyjnie, pisk po przekreceniu kluczyka zmusza mnie do wlaczenia swiatel (specjalnie nie zostawilem sobie mozliwosci wylaczenia przypominacza dodatkowym wylacznikiem). Ja to na szybko podlaczylem, tak, ze juz samo wlaczenie pozycyjnych dezaktywuje mi piszczenie, moze kiedys bede mial wiecej czasu, to wepne sie w same mijania. Udoskonalic ulkad musza Ci, ktorym mijana wylaczaja sie podczas przelaczania na dlugie.

Pozdrawiam
Michal