Kopnięcia prądu od ram drzwi
W GD niestety nie ma takich płytek. a klamka to klamka(stalowa) i tak kopie jak za nią złapie hihi
tak powaznie...to w madziach sa takie sprytne plytki w drzwiach (przynajmniej takowe znajduja sie mojej) ktore po dotknieciu ich powoduja "rozladowanie elektryczne" kierowcy i pasazerow ... sprawdzcie moze tez takie macie..zdaje sie ze w MX3 sa.
Ten guziczek jest oznakowany napisem "TOUCH" i spełnia rolę antistatikknopf czyli odprowadzenia ładunków
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
Smirnoff napisał(a):Sprawdźcie u siebie obecnośc wspomnianych płytek antystatycznych. W GE są na bank, z relacji Xsixa wynika ze w 323BG też były, więc jak domniemywam w MX3 też powinny być. Dopóki nie odkryłem tych płytek, to madzia tez lubiała mnie kopnąć. Teraz przy wysiadaniu zawsze dotknę ręką płytki i nie ma żadnego problemu z kopaniem .
Pozdro
Smirnoff
Jak możeci podać gdzie taka płytka powinna si ę znajdować bo mam taki sam problem w 626 GE i w 323F
U mnie w 323 bg są takie płytki zakryte, wystarczy dotknąć taki okrągły element przy przycisku do zamykania drzwi. Można też złapać za drzwi- metal nie tapicerka i potem postawić nogę na ziemie, podobno też działa. Moja mnie nie kopie za często.
- Od: 18 mar 2004, 10:08
- Posty: 116
- Skąd: kolobrzeg
- Auto: toyota corolla E10
artus napisał(a):a ja mam odgromnik i mnie nie kopie
A gdzie masz go założonego lub do czego dokręconego bo u kumpla jest też założony i tak go kopie.
Kurcze, przeciez pisałem!!! Możesz ciągnąć kilometr druta za sobą a i tak będzie Cię kopać, bo różnica potencjałów powstała pomiędzy Tobą a samochodem, a nie ziemią i samochodem. {teraz powtórka z 5 klasy podstawówki} Po prostu jak masz na sobie na zmianę bawełnę (polaryzuje się dodatnio) i tworzywo sztuczne np. welur, polar .. (polaryzuje się ujemnie) to ładunki z bawełnianego podkoszuka przechodzą na Ciebie, a z welurowych siedzeń na metalową konstrukcją fotela i do masy. Powstaje tu swoisty kondensator który ładuje się tym mocniej im bardziej wiercisz się w fotelu. Potem wysiadasz i dotykasz ręką element karoseri powodując zwarcie "okładzin" kondensatora i pstryk!!!!!!! Jeśli zamontujesz taką płytkę podłączoną do masy pojazdu poprzez rezystor 1Mohm to nie zwierasz kondensatora bezpośrednio a rozładowujesz małym prądem czemu nie towarzyszą żadne ciekawe efekty!!
ANY QUESTIONS?? = jeszcze jakieś kueszczensy??
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
Jak masz klamke, to jak na nią spojrzysz prostopodle, to zobaczysz ze w srodku klamki masz srobke. Podobnie jest w madzi Smirnoffa, wiec jeśli on mówi, że to jest odgromnik, to ta śrubka u nas, tez musi być odgromnikiem.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Hmm, nie wiem, czy srubka to odgromnik. U mnie to jest ta płyka po wewnętrznej stronie tej wnęki na rękę – móiłem, ze czujesz pod palcem takie zgrubienie. Jak dotkniesz srubki, to w sumie tesh moze Cie kopnąć
Pozdro
SM
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6