Brak oświetlenia zegarow, kokpitu i wnętrza (626 GD) – fotorelacje i pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez steven » 21 mar 2011, 09:56

tak powinno mieć 12V, ale ja bym na ten ściemniasz obstawiał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jarek_Jarecki » 21 mar 2011, 09:59

Ale chyba sciemniacz, jak jest nawet na maxa skręcony, to choc odrobine powinno się tlić – a tu nic.
Nawet po wypięciu go, nic się nie dzieje.
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 18:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Postprzez steven » 21 mar 2011, 10:40

no właśnie po wypięciu sciemniacza nie będzie działało na bank ;)

Ale nie wiem, czy ściemniasz jest opornikiem na masie, czy na plusie (zaraz jakiś elektryk mnie zabije na słownictwo, ale chodzi mi o to, czy do ściemniacza dochodzi masa i kręcąc ściemniaczem stwarzasz mu opór na odwodzie , czy dochodzi +12V i tak samo kręcąc ściemniaczem zwiększasz opór. Mogę to sprawdzić u siebie, jednak zostawiłem Mazdę w Warszawie, a w stolicy będę pod koniec tygodnia, więc wtedy mogę Ci powiedzieć jak to działa, ale możesz sprawdzić czy do żarówek podświetenia – najlepiej popielniczki – bo tam jest tylko żarówka, dochodzi +12V i masa.
Tzn. co nie dochodzi, sprawdź z gniazdem zapalniczki. I okaże się, czy rzeczywiście nie masz +12V czy nie masz masy, następnie zobacz z którym przewodem łączy się przy ściemniaczu i podłącz na krótko bez ściemniacza. Chyba, że tylko nie świecą Ci się zegary, a reszta podświetlenia działa ok. Wtedy coś w kabelkach lub żarówkach od zearów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jarek_Jarecki » 21 mar 2011, 11:02

Więc, jak będziesz to testował, to daj znać :)

a teraz:
"ale możesz sprawdzić czy do żarówek podświetenia – najlepiej popielniczki – bo tam jest tylko żarówka, dochodzi +12V i masa"

Do żadnej zówki (od popielniczki, schowka) nie ma prądu – tylko takie nikłe wskazania – 0,07 :(
Natomiast jeśli chodzi o samą zapalniczkę, to jest normalnie 12V – nawet 13V....

Będę musiał chyba sprawdzić całą wiązkę – czerwonego i zielonego, który zasila zegary i podświetlenie od początku, czy czasem nie ma gdzieś przerwania, lub załamania kabelka....może to mi psoci całośc :(
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 18:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Postprzez steven » 21 mar 2011, 11:32

Jeżeli sprawdzasz napięcie na żarówce podłączając miernik do masy samochodu, a plus po kabla idącego do żarówki i na odwrót, potem podłączas +12V do zapalniczki, a masę bierzesz od kabelka idącego do zaróweczki, to któraś wartość będzie ok. 0,07V. Sprawdź tylko która.
Następnie odłącz wtyczkę od ściemniacza i sprawdź który to kabelek biegnie od ściemniacza do tego kabelka na którym jest 0,07V. Któryś na bank musi. Jeżeli go zidentyfikujesz sprawdź czy podłączając go na krótko, zapalą Ci się żaróweczki. Jeżeli zapalą, to wina leży w ściemniaczu, bezpieczniku o nazwie Tail, lub wiązkach przed ściemniaczek. Sprawdź też samą kostkę ściemniacza, kabelki lubią się wyrywać. Acha sam bezpiecznik Tail jest w pozycji "C3" trzeci rząd od góry ;), trzeci bezpiecznik od lewej w skrzynce obok nóg kierowcy ;)

Kurde tak czytam to i chyba nagmatwałem nieźle ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jarek_Jarecki » 21 mar 2011, 15:55

Postaram sie zrobić tak jak napisałeś – w miarę jest to czytelne :)

Tylko nasuwa mi sie jedna rzecz- dlaczego, jak poruszam wiązką czasem tez uda się, że się zapala lampki....i jak zlokalizować ewentualny załam przewodu, czy zwarcie.... :(
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 18:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Postprzez steven » 21 mar 2011, 16:52

tylko organoleptycznie, znaczy musisz zauważyć co ruszasz i kiedy się zapalają. To będzie albo wiązka, albo wtyczka – ja bym na wtyczkę obstawiał. a w sumie na zaciśnięcie kabli w konektorach wtyczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jarek_Jarecki » 21 mar 2011, 21:00

steven napisał(a):tylko organoleptycznie, znaczy musisz zauważyć co ruszasz i kiedy się zapalają. To będzie albo wiązka, albo wtyczka – ja bym na wtyczkę obstawiał. a w sumie na zaciśnięcie kabli w konektorach wtyczek.


Jasnowidz, czy co ? :)
Miałeś rację – tak mi się wydaje :)
Rozpiąłem kostkę i podociskałem konektory – zacisnięcia na kablach oraz wymieniłm około 12 cm kabla masowego (czarny), bo wyglądał na "zmitrężonego"...

Dziękuję bardzo serdecznie STEVEN, za czas poświęcony dla tego wątku i pomoc :)


Temat możana zakonczyć :)
Tell it without small garden – powiedz to bez ogródek

Obrazek – Zobacz mnie na GoldenLine
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 18:55
Posty: 8
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'

Postprzez donbartuss » 6 gru 2011, 14:34

Witam, jestem Newbie, więc nie wiem czy dobrze napisałem.
Mam taki problem.
Nie mam podświetlenie w drzwiach, nie ma podświetlenia nóg oraz w podsufitce gdy przełączne do DOOR też nie działa, ale jak przełączne na ON to działa. Wcześniej ojciec bawił się bezpiecznikami ale wszystkie są dobre.
Ale gdy wyciągnę zieloną wtyczkę:
włącza się dioda od podświetlenia nóg kierowcy. Więcej nic – proszę o szybką odpowiedz.
PS. Szukałem ale nie mogłem znaleźć, będe wdzięczny za DOBRY link.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 14:26
Posty: 28
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f
1.8 16V 114km
1998r.

Postprzez Waluś » 7 gru 2011, 21:11

Za mocno wykadrowałeś zdjęcie. Pozwolę sobie wrzucić całość:
6.JPG

Patrząc na oryginalne zdjęcie po prawej stronie foty masz gniazdo i 2 listwy stykowe. Siedzi w tym tzw CPU. "Komputer" odpowiedzialny za sterowanie oświetleniem wnętrza, i buzerem który piszczy na włączone światła i inne duperszmity zależnie od wyposażenia auta.
Wyciągnij i sprawdź czy nie jest popalony, a może po prostu sie wysuną i trzeba go spowrotem docisnąć w gniazdo.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Brewa » 28 lut 2012, 20:12

Szybkie pytanie. Czy oświetlenie nóg jest tylko od strony kierowcy czy też od pasażera? Bo u mnie nie ma tego drugiego. Jeżeli jest to, to w którym miejscu ?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 23:51
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD Coupe

Postprzez mario626 » 28 lut 2012, 20:55

Oryginalnie jest tylko po stronie kierowcy.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 21:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Postprzez zurekiv » 8 mar 2012, 11:21

Podepnę się pod podobny temat.
A mianowicie, od jakiegoś już czasu nie działa mi w aucie Zegarek, oraz gniazdo zapalniczki. poza tym wszystko inne działa. jaka może być przyczyna?

autko: Mazda 626 GD Coupe 2.2 12V
Początkujący
 
Od: 9 gru 2011, 14:58
Posty: 13
Skąd: Rumia
Auto: Jest:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czerwona
Audi A4 B5 Avant
Były:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czarna
Mazda 626 V GF 1.8 16V Sedan

Postprzez MrShaleck » 8 mar 2012, 21:21

Sprawdzaj bezpieczniki i czy luty nie po puszczały, bo nie wiem w jakim stanie Twoja Coupetka jest :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez donbartuss » 16 mar 2012, 16:38

Bezpieczniki są dobre, na liczniki się świeci kontrolka, że są otwarte drzwi. Wcześniej tato coś robił, stuknął nogą i przestało działać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 14:26
Posty: 28
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 323f
1.8 16V 114km
1998r.

Postprzez Szyna » 11 maja 2014, 18:54

Pozwolę sobie wstawić cała fotorelacje Wymiana oświetlenia zegarów w Mazda 626 model GD Kolegi ARBITER :)

Pierwszym krokiem jest zdjęcie osłony konsoli. Należy odkręcić 3 śrubki na górze.
zegar1.jpg


Lecz okazuje się, żę jest jeszcze jedna śruba – po zdjęciu zaślepki można ją odkręcić.
zegar3.jpg


Odchylamy siłowo osłonę – powinna odejść lekko.
zegar2.jpg


Po wyjęciu osłony odkręcam cztery wkręty i chcę wyciągnąć konsolę zegarów
zegar4.jpg


Jednak nie da się wyciągnąć zegarów – blokuje je linka prędkościomierza. Trzeba więc odłączyć linkę przy skrzyni biegów i wówczas wyciągnąć zegary na taką odległość by była możliwość wsadzenia ręki i odłączenia linki przy prędkościomierzu.
zegar5.jpg


Linke prędkościomierza zdejmuje się poprzez ściśnięcie końcówki ( nie na gwint). Tutaj juz widok po wyjęciu wszystkiego.Kabli jest malutko do odłączania – mniej niz w maluchu.
zegar6.jpg


Po odkręceniu pierwszej płytki juz można się dostać do żarówek. Lecz. żarówki były już mocno okopcone – ale cóż, 11 lat eksploatacji robi swoje.
zegar7.jpg


Po odkręceniu wszystkich śrubek z płytki drukowanej można odłączyć elektronikę od obudowy. Jednak aby dalej zdemontować poszczególne mechanizmy należy odczepić trzy zatrzaski, ale też jedną śrubkę malutką i niewidoczną.
zegar8.jpg


Chciałem rozebrać wszystko, aby umyć kurz i osmalenizny.
zegar9.jpg


Oryginalne żarówki były w zielonych kondonkach. Chciałem załozyć nowe – niebieskie. Ale okazało się, że żaróweczki niebieskie o mocy 5W świecą bardzo słabo i założyłem ostatecznie zwykłe żaróweczki bulb z przeźroczystą bańką.
zegar10.jpg


Ktoś by powiedział – jakiś głupi, tyle czasu rozbierał i nawet "szafy nie przekręcił". Nie to było jednak celem przedsięwzięcia wbrew pozorom.
zegar11.jpg


Po złożeniu efekt jest bardzo zadawalający. Zegary świecą jak nowe. Jasność jest znacznie lepsza. I teraz w trasie będę widział wszystko co na zegarach widzieć powinienem. Polecam takie usprawnienie samochodu.
zegar12.jpg
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6