Montaż dodatkowego alarmu, centralnego zamka – pytania, schematy, pomoc (GD)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez eXcite » 17 lip 2009, 11:15

steven napisał(a):a jakby ktoś chciał podłączyć zdalne zamykanie z pilota pod centralny zamek, to musi dołożyć jeden siłownik do drzwi kierowcy :) a następnie alarm bądź sterowanie centralnym podpiąć pod przekaźnik sterowania centralnym. Jest on umieszczony po stronie kierowcy za podkładką pod lewą nogę klierowcy... Sterowanie odbywa się tak samo, jak w przypadku aut z zamkiem centralnym pneumatycznym (Audi, Mercedes), czyli + Zamyka, – Otwiera :) oczywiście na 1. przewodzie :)


tak tylko, że u mnie wcale nie było siłowników i centralny był to montaż goły od podstaw... :) :) :) :) :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 16:17
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE 1992r.

Postprzez steven » 18 lip 2009, 09:19

eXcite tak wiem, lecz nie chciałem odpisać tylko Tobie, ale wszystkim następnym którzy będą mieli ten problem i użyją wyszukiwarki :)na przyszłość ta informacja może się komuś przyda :) A Tobie gratuluję założenia centralki i życzę dozgonnego cieszenia się z centralnego zamka :)

A jeszcze odnośnie układu, to troszkę przerobiłem środkowy przycisk otwierania klapy bagażnika (też jest sterowana elektrycznie) i podłączyłem go pod centralkę i teraz można sterować centralnym zamkiem guziczkiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 22 lip 2009, 18:48

jakby komuś brakowało info na ten temat to służę pomocą ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez rob_984 » 16 cze 2010, 13:26

Witam!

Samochód Mazda 626 GD coupe 1990r 2,2 12V 115 KM
Alarm SEO CONCERTO + pilot

Co się działo po kolei:
1. alarm i zamek działał prawidłowo z pilota lecz czasami centralny zamek przy zamykaniu zamykał i po chwili otwierał rygle a przy otwieraniu otwierał i zamykał.
2. wysiadło zamykanie/otwieranie rygla od strony pasażera gdy się zamyka/otwiera rygiel ręcznie/kluczykiem od strony kierowcy
3. teraz nie działa alarm i centralny, gdy naciskam pilot ale tylko wtedy gdy jest blisko np wewnątrz auta to coś tam się przełącza (słychać) i gdy przekręcę kluczyk to słyszę pykanie jakby kierunkowskaz działał (ale nie miga) i nie można odpalić samochodu (jeszcze zauważyłem ze jak w tym stanie włączę kierunkowskaz to alarm zawyje na chwile) po ponownym naciśnięciu pilota słychać jakieś przełączenie i można odpalać.

Nie znam się na tym i nie miałem jeszcze czasu aby gdzieś z tym podjechać. Jeśli ktoś wie czy jakoś da się to naprawić, co naprawić czy co wymienić to z góry dziękuję za pomoc! :)
rob_984
 

Postprzez PLaster » 16 cze 2010, 13:59

witaj,
uzupełnij profil

po pierwsze sprawdź okablowanie
jak masz podłączone sterowanie centralnego z tym alarmem? możesz mieć problem z sterowaniem fabrycznego centralnego zamka, przy tym styczniku co jest przy zamku w drzwiach kierowcy, lubi tak się kabelek oderwać

co do "3" to czy masz dobrą baterię, jak nie to ją wymień
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez rob_984 » 16 cze 2010, 17:59

sprawdzić okablowanie..jakie? może ktoś wie gdzie znajdę centralkę tego alarmu?
nie wiem jak mam podłączone sterowanie..z siłownika idą 2 kabelki w drzwiach i nie widać tam jakiegoś stycznika..
wcześniej wszystko dobrze działało
bateria jest nowa bo wymieniałem
rob_984
 

Postprzez zdzichu6969 » 26 wrz 2010, 13:56

Witajcie;)

Mam kilka koncepcji odnośnie modyfikacji Mojej Magdalenki :) :)

Pierwsza rzeczą jest centralka na pilocik.
Generalnie Moja Madzia ma centralkę, także instalacja jakaś tam jest. Trzeba by zamontować siłownik od strony kierowcy i w bagażniku.
No właśnie bagażnik. Czy pójdzie ?
Problem myślę że żaden, centralka jeśli by nie miała wyjścia na mignięcie kierunków to żaden problem dla mnie to zrobić z racji tego że elektronikiem jestem;)

Drugą koncepcją jest "pakiet komfort" czyli domykanie szyb i szyberu po impulsie z sterownika centralki.

Czyli warunek jest taki:
– Centralka musi byc dobra
– Centralka musi dawac impuls do "komfortu"

Generalnie instalacja mysle że trudna nie bedzie.
Ale mam kilka pytań dla doświadczonych. Jakiej uzyc centralki, jakiś konkretny model ?
Jak zrobić żeby ten "komfort" domykał mi szyber otwarty w dowolnej płaszczyźnie (otwiera mi się góra-dół i przód tył – osobne guziki) – bo przecież skąd ona ma wiedzieć jak otworzyłem w danej chwili szyber ?


Kolejna koncepcja jest klimatyzacja.
Brakuje mi w tym samochodziku pani klimatyzacji.. chciałbym to zmienić.
Macie jakieś uniwersalne pasujące instalacje klimatyzacji które można polecić ? Jaki jest koszt takich luksusów (i czemu tak drogo? :D ).
Będzie pasować od Probe ? Trudny montaż ?
Gdzie kupić ?

Pozdrawiam :)

Oto moja Madzia http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/626/78914
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 16:44
Posty: 23
Skąd: Gniezno/Wrocław
Auto: MAZDA 626 GD 2.2i 12V F2

Postprzez Szyna » 26 wrz 2010, 17:40

Oj joj :P ale masz wymagania :D
Co do centralki idzie na pewno zamontować, ja mam centralny z pilota tzw scyzoryk i tam mam jeszcze opcje do otwierania niby bagażnika i ten przycisk daje impuls. Ale jak to wszystko połączyć z tym komfortem to nie wiem możne od razu można coś takiego z taka funkcja kupić ;)
Co do klimatyzacji idzie na pewno zamontować PLaster to robił viewtopic.php?t=74573 od Proba powinna pasować ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 12 paź 2010, 10:31

1) centralka – ja użyłem zwykły alarm z możliwością sterowania zamkiem centralnym. Acha tak przy okazji wielkim łukiem omijaj STIGa, a polecić mogę LegendForda, ale to w sumie nie ważne. Alarm do elektryki podłączasz jak każdy inny. Natomiast do istniejącej już instalacji centralnego zamka podłączasz się następująco:
a) w nogach kierowcy na samym dole między pedałem sprzęgła a nadkolem masz czarną puszeczkę, do niej idzie wiązka z kablami chyba ok 8 sztuk, gdy ją wypniesz przestanie działać centralny – w ten sposób będziesz wiedział, które to pudełeczko ;)
b) miernikiem sprawdź na którym przewodzie pojawia się w momencie otwierania centralnego masa, a zamykania +12V. Chodzi o to, że w GD sterowanie centralnym idzie po jednym przewodzie – w momencie otwierania do centralki serującej podawana jest masa, w momencie zamykania + 12V.
c) pod ten kabel podłącz się z centralką LegendForda, w starszych instrukcjach były nawet schematy jak połaczyć kabelki, żeby na jednym pojawiał się naprzemiennie plus z masą. W ostatnim jaki kupowałem tego już nie było, ale jakbyś miał problem do pisz. (Chociaż wychodzi tam 6 kabli powiedzmy takich:
1 2 3 4 5 6 są podzielone jakby na dwie grupy: 123 i 456 i teraz pomiędzy nimi są zwykłe dwa przekaźniki które w stanie spoczynku łączą 2 z 3 i 5 z 6, natomiat gdy zamykasz drzwi (uzbrajasz alarm), przeźnik przeskakuje i łączy 1 z 2, a gdy otwierasz drzwi (rozbrajasz alarm) 4 z 5 ;) mam nadzieję, że to Ci wytłumaczyło jak masz to podłączyć, jakbyś nie mógł dojsć to napisz a zrobię fotki, jak to dokładnie zrobić, bo teraz rozpisując się chyba będzie jeszcze mniej czytelne ;) (jeden pozostanie pusty, 5 z 3 zmostkuj, 2 będzie sygnałowym a pod 1 +12 ,a pod 4 masę – jak będzie zamykał zamiast otwierać i odwrotnie, to zamień i na 1. daj masę, a na 4 +12V ;)
d) bez problemu założysz siłownik do drzwi kierowcy i bagażnika, chociaż ja proponowałbym założyć również do pozostałych (te Mazdowskie mają już prawie 20 lat i zimą potrafią się nie otwierać) ale to może tylko u mnie tak było, w każdym razie ja podmieniłem sobie je wszystkie i teraz działają znacznie bystrzej (niestety też ciut głośniej). Używaj normalnych dwużyłwych (czyli bez możliwości sterowania nimi – bo i tak to Ci nic nie da – do centralki mazdowskiej nie podłączysz, a chyba nie chcesz przerabiać całej instalacji;) Acha niestety kable do niego musisz poprowadzić do drzwi, od tej centralki co jest w nogach kierowcy – sprawdź sobie na których pojawia się + 12V i masa w momencie zamykania i odwrotnie w momencie otwierania – nie pomyl z tym który jest sterującym z drzwi kierowcy ;) rozpoznasz je, bo będą one szły do pozostałych trzech drzwi i o ile się nie mylę, to mają takie same kolory, znaczy 6 kabli położone w 3 pary...
e) jeżeli chodzi o moduł domykania szyb, to kupujesz taki za 59 zł najłatwiej będzie Ci go zamontować w drzwiach kierowcy – ja go przykleiłem taśmą dwustronną i bez problemu się trzyma, nie lata, a są tam wszystkie kable które mi były potrzebne ;) – Ty jak chcesz go podłączyć pod szyberdach będziesz musiał dwa kable wyprowadzić do wnętrza samochodu ;)
acha najważniejsze, wyzwalanie domykacza następuje po plusie lub minusie – w zależności do czego podłączysz kabel sterujący, a sygnałowy podłącz bezpośrednio do kabla idącego do siłownika, na którym pojawia się w momencie zamykania +12V ;) (czyli będzie sterownie po plusie, więc kabelek sterujący też podłączasz do stałego +12V ;) aby domykacz wiedział, że ma zadziałać, gdy pojawi się +12V, a nie masa ;)

Ma on jedną wadę, zawsze gdy będziesz zamykał drzwi z pilota domknie Ci szyby, mi to jak na razie przeszkodziło ze dwa może trzy razy... bo jak chcę zostawić samochód z otwartymi szybami, to i tak go nie zamykam na centralny, bo i po co ;)

2) jeżeli natomiast chodzi o klimę – ja dokładałem, działa i jestem zadowolony ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pankopytko » 21 lis 2015, 17:32

Witam,
Postanowiłem zamontować w mojej madzi sterowanie pilotem centralnego zamka.

1) Nie wiem w którym miejscu zamontować siłownik na drzwiach.

Zdemontowałem boczki z drzwi kierowcy w celu zamontowania siłownika. I niestety nie mam pojęcia w którym miejscu powinien on się znaleść tak aby nie blokował szyby i dobrze działał. Większość drutów od zamka jest pod skosem albo wykrzywiona w różnych kierunkach, a siłownik powinien byc równolegle względem drutu, chyba?
Jeśli będzie trzeba wrzuce zdjęcia z "wnętrza" drzwi.


2) Czytałem trochę na temat podłączania kierunków do sterownika pilota, czy będzie to wielkim błędem gdy podłącze sterownik pod awaryjne? Sprzedawca w sklepie, (sam też montuje takie rzeczy) powiedział, że nie będzie problemu.


Bardzo proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2014, 22:07
Posty: 4 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 gd 2.2 F2 GLX 89'

Postprzez Talar » 16 gru 2015, 10:16

Rozumiem, że nie było fabrycznych alarmów/centralnego w GC?
Talar
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6