Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania
właśnie sprawdź przekaźniki. Ale aż 3
hehehe Generalnie za odpalnie odpowiada jeden. U mnie on był za prawą lampą. Oznaczenie H270 To przekaźnik o ile pamiętam odpalający sprężarkę. Reszta to zdaje się przekaźniki wiatraków
Waluś Dobrze Ci się wydaje
dokłądnie, najlepiej leć po kablu od sprężarki i dojdziesz do przekaźnika
prawdopodobnie się troszkę tam mu zardzewiało, przepsikaj i będzie chulało jak talala
możliwe, że jeszcze kabelek w kostach przy przekaźnikach się poluzował – urwał
A prąd idzie od bezpiecznika w komorze silnika, opisany A/C
15A
A tak wogóle, to też z tym sporo wojowałem, w końcu nie wiedziałem gdzie mam kabel urwany i sam poprowadziłem nową instalację ;p a dopiero potem okazało się, że to wina jednego malutkiego konektorka ;p
A prąd idzie od bezpiecznika w komorze silnika, opisany A/C
A tak wogóle, to też z tym sporo wojowałem, w końcu nie wiedziałem gdzie mam kabel urwany i sam poprowadziłem nową instalację ;p a dopiero potem okazało się, że to wina jednego malutkiego konektorka ;p
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Dobra, klima już działa.
Zaprowadziłem auto do elektryka i okazało się, że część przewodów jest pourywana, część przegnita i w ogóle cały sajgon.
Ale jakoś krok po kroku doszedł co i jak i już na szczęście wszystko w porządku.
Uff.
Następna akcja to maglownica, ale o tym w oddzielnym wątku.
Zaprowadziłem auto do elektryka i okazało się, że część przewodów jest pourywana, część przegnita i w ogóle cały sajgon.
Ale jakoś krok po kroku doszedł co i jak i już na szczęście wszystko w porządku.
Uff.
Następna akcja to maglownica, ale o tym w oddzielnym wątku.
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
Siema:)
626 gd , chodzi mi pod schowkiem (od strony pasazera) zdjecie parownika i ta kostka co od niego idzie gdzie jest wpięta(zielona) i czy pod przyciskiem ac jest wpieta kostka na panelu bo ja nie mam kostki tylko mam do ac
a pod maską ta duza niebieska kostka co zasila wentylator i osuszacz ma 8 kabli + masa i wpina sie ja w druga kostke i chyba tez powinno byc 8 a umnie jest tylko 5
mam rozumiec ze zle czy tak juz jest
zaznacze ze mam tez wiaske wypięta z coupe i umnie jest ta sama wiązka;/ i moze glupie pytanie czy po wscisnieciu ac powinna sie zaswiecic dioda??bo u mnie nie.. No chyba zrozumiale:P
mail na zdjecia : andrewx85@tlen.p l no chyba ze ktos robil fotorelacje z montarzu do tego modelu to było by bardzo bardzo super
626 gd , chodzi mi pod schowkiem (od strony pasazera) zdjecie parownika i ta kostka co od niego idzie gdzie jest wpięta(zielona) i czy pod przyciskiem ac jest wpieta kostka na panelu bo ja nie mam kostki tylko mam do ac
zaznacze ze mam tez wiaske wypięta z coupe i umnie jest ta sama wiązka;/ i moze glupie pytanie czy po wscisnieciu ac powinna sie zaswiecic dioda??bo u mnie nie.. No chyba zrozumiale:P

mail na zdjecia : andrewx85@tlen.p l no chyba ze ktos robil fotorelacje z montarzu do tego modelu to było by bardzo bardzo super
Ostatnio edytowano 16 maja 2010, 09:14 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
ile pinów, gdzie wisi i czy wisi z wiązki czy z obudowy
A po za tym czy działa bez niej ?
Waluś napisał(a):ile pinów, gdzie wisi i czy wisi z wiązki czy z obudowyA po za tym czy działa bez niej ?
moze to pomoze:)
oczywiscie to miniaturka po wscisnieciu zdjecia bedzie pełny obraz:)
P.S do PLaster'a juz napisałem i do stevena tez i czekam narazie cisza:(...
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
1 problem rozwiazany a mianowicie niebieska kostka pod maską
,co do schematu to sie pogubilem
Dziex bartosz za wysłanie czesc rozgryzlem ale dalej to juz leze
, została mi tylko kostka za panelem ta pod ac i ta zielona luzem pod nogami pasazera i jade na nabicie
Czekam dalej na wiadomosci....
P.S. steven jak mozesz zrob mi jutro te zdjecia srodka
jak to wszystko u ciebie wyglada
Pozdro
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Czekam dalej na wiadomosci....
P.S. steven jak mozesz zrob mi jutro te zdjecia srodka
Pozdro
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
alo, jestem
Sorki za opóźnienie;)
sprawdź PW
ps. czym nabijasz? r12 czy 134
sprawdź PW
ps. czym nabijasz? r12 czy 134
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):alo, jestemSorki za opóźnienie;)
sprawdź PW
ps. czym nabijasz? r12 czy 134
mowil ze klima jest nabita ekologicznym jak sie domyslam chodzi o 134 jakis zielony plyn sie z niej wylewał...
ps. czekam na zdjecia:)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
andrewx85 napisał(a):nie wiecie moze czy przycisk eko jest podłaczony?? jak tak to czy idzie z fabrycnej wiazki
popatrz na schemat klimy ten co Ci podesłałem, tak jest wszystko jasno wyrysowane
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):andrewx85 napisał(a):nie wiecie moze czy przycisk eko jest podłaczony?? jak tak to czy idzie z fabrycnej wiazki
popatrz na schemat klimy ten co Ci podesłałem, tak jest wszystko jasno wyrysowane
Ooo no patrz nie zauwazylem załącznika

Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
no, no patrz 
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
zdarzył sie maly problem.. jechalem samochodem i zgasł a po chwili glosny pisk paska dodalem troche gazu przeszlo 10 metrow podjechalem i znow pisk mysle se pompa wody
dojechalem na boczna uliczke otwieram maske a tu dym bialy i smrod gumy palonej nie kreci cie kolo zdjalem pasek ruszam wszystkie kola kreca sie
, zamontowalem spowrotem i tu zdziwienie kreci sie ale po minucie sie blokuje
?
co mozna zrobic??
jak nic to z checia to wszystko zdemontuje i sprzedam z dostawa 650 zł ( chlodnice, osuszacz, to cos na zdjeciu rury i te cos duze pod maska co wyglada jak nagrzewnica i druga nagrzewnice bo swojej nie wymienialem bo pasowało
sie kurka nacieszlem tym powietrzem zimnym
co mozna zrobic??
jak nic to z checia to wszystko zdemontuje i sprzedam z dostawa 650 zł ( chlodnice, osuszacz, to cos na zdjeciu rury i te cos duze pod maska co wyglada jak nagrzewnica i druga nagrzewnice bo swojej nie wymienialem bo pasowało

sie kurka nacieszlem tym powietrzem zimnym
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
coś tu nie gra
kompresor (to duże z kołem pasowym na zdjęciu) napędzany jest paskiem przez sprzęgło elektryczne
które zasilane jest przez czujnik ciśnienia czynnika w układzie
jak jest za małe ciśnienie nie ma prawa załączyć się sprzęgło
jest to logiczne
nie ma ciśnienia nie ma czynnika, czyli jest nieszczelność a jak jest nieszczelność to może nie być oleju
a jak nie ma oleju w kompresorze to lepiej go nie uruchamiać bo się zatrze
jak ty to wszystko podłączyłeś że kompresor chodził bez nabicia
bo tak zrozumiałem z opisu
to poszukaj nowego kompresora
co do kostek
w starszym GD pod schowkiem jest zielona kostka 4 pinowa podłącza się do niej taką małą wiązkę łączącą
instalacje deski rozdzielczej wyłącznik klimy i czujnik temperatury parownika(zapobiega zamarzaniu układu)
jak czujnik jest dwusekcyjny to obsługuje funkcję EKO czyli rozłącza napęd kompresora przy wyższej temperaturze
w nowszych GV ta mała wiązka jest już wbudowana w wiązkę deski rozdzielczej i jest kostka do wyłącznika klimy i do czujnika temperatury
w dużej kostce pod maską używasz tak naprawdę 4 środkowych pinów jeden to zasilanie ,
sterowanie z wiązki deski, napęd wentylatora i powrót do komputera silnika realizujący podniesienie obrotów jałowych przy włączonej klimie
tutaj tez jest wymagana wiązka łącząca tą kostkę z czujnikiem ciśnienia wentylatorem i kompresorem(sprzęgłem) w zależności od wersji ma ona
jeden lub kilka przekaźników i pojedynczy lub podwójny czujnik ciśnienia.
opisz jak to zostało u Ciebie podłączone
kompresor (to duże z kołem pasowym na zdjęciu) napędzany jest paskiem przez sprzęgło elektryczne
które zasilane jest przez czujnik ciśnienia czynnika w układzie
jak jest za małe ciśnienie nie ma prawa załączyć się sprzęgło
jest to logiczne
nie ma ciśnienia nie ma czynnika, czyli jest nieszczelność a jak jest nieszczelność to może nie być oleju
a jak nie ma oleju w kompresorze to lepiej go nie uruchamiać bo się zatrze
jak ty to wszystko podłączyłeś że kompresor chodził bez nabicia
bo tak zrozumiałem z opisu
to poszukaj nowego kompresora
co do kostek
w starszym GD pod schowkiem jest zielona kostka 4 pinowa podłącza się do niej taką małą wiązkę łączącą
instalacje deski rozdzielczej wyłącznik klimy i czujnik temperatury parownika(zapobiega zamarzaniu układu)
jak czujnik jest dwusekcyjny to obsługuje funkcję EKO czyli rozłącza napęd kompresora przy wyższej temperaturze
w nowszych GV ta mała wiązka jest już wbudowana w wiązkę deski rozdzielczej i jest kostka do wyłącznika klimy i do czujnika temperatury
w dużej kostce pod maską używasz tak naprawdę 4 środkowych pinów jeden to zasilanie ,
sterowanie z wiązki deski, napęd wentylatora i powrót do komputera silnika realizujący podniesienie obrotów jałowych przy włączonej klimie
tutaj tez jest wymagana wiązka łącząca tą kostkę z czujnikiem ciśnienia wentylatorem i kompresorem(sprzęgłem) w zależności od wersji ma ona
jeden lub kilka przekaźników i pojedynczy lub podwójny czujnik ciśnienia.
opisz jak to zostało u Ciebie podłączone
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):jak ty to wszystko podłączyłeś że kompresor chodził bez nabicia
sprawdzilem czy tylko sie zalacza, (miernikiem ) czy dobrze nie wiem.
A co do kompresora to zatarł się
w dużej kostce pod maską używasz tak naprawdę 4 środkowych pinów jeden to zasilanie ,
sterowanie z wiązki deski, napęd wentylatora i powrót do komputera silnika realizujący podniesienie obrotów jałowych przy włączonej klimie
to juz rozgryzłem
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
bo pewnie dobił ci więcej czynnika. Sprawdź szczelność układu, a potem nabijaj. Skoro co roku trzeba to znaczy że ucieka 
Czynnika to wcale nie było
A uciekać na pewno gdzieś ucieka
Teraz nabił mi dodatkowo jakimś tam barwnikiem i będziemy oglądać w następnym tyg pod UV
Tylko pytanie czy to wszystko się będzie opłacało robić ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6