Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD
dokładnie jak steven napisał
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Dobre wiesci: wymienilem rezystor, wszelkie objawy minely. Czyli niedzialanie klimy bylo spowodowane przerwaniem obwodu sterujacego klimatyzacja – bierze ona sygnal z 1. zacisku rezystora, dlatego jezeli przepali sie ktorys z opornikow – klima po przelaczeniu dmuchawy za przepalona pozucje wylacza sie.
Pozdrawiam,
michal
Pozdrawiam,
michal
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
Elo wszystkim!
Wymienilem rezystor, klima zgodnie z podejrzeniami zaczela dzialac bez zarzutu.
Wniosek: jezeli komus w GD przestanie dzialac klima, a przepalony jest rezystor pierwszego lub drugiego biegu dmuchawy, to niech sie nie przejmuje, bo to tylko kwestia przeplywu pradu sterujacego przez polaczone szeregowo rezystory. Po ich wymianie/naprawie klima wroci do normy!
Pozdro,
michal
Wymienilem rezystor, klima zgodnie z podejrzeniami zaczela dzialac bez zarzutu.
Wniosek: jezeli komus w GD przestanie dzialac klima, a przepalony jest rezystor pierwszego lub drugiego biegu dmuchawy, to niech sie nie przejmuje, bo to tylko kwestia przeplywu pradu sterujacego przez polaczone szeregowo rezystory. Po ich wymianie/naprawie klima wroci do normy!
Pozdro,
michal
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
taki rezystor do GE od micry tez pasuje ;p mi 3 bigi nie chodziły ;p poczytałem i zabrałem się do szukania po szrotach jakiegoś zamiennika początkowo szukałem od Poldka ale tam są trzy piny i gościu mi przyniósł podobny rezystor od micry tylko mocowanie nie pasowalo i wtyczkę trzeba było przelutowć po 15 min pracy i 10zl kosztów nawiewy odżyły 
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Huano bo zwykłe rezystory są za małej mocy i by się ugotowały
tego nie sprawdzałem, ale ostatnio jeden zwój który mi nagminnie sie przepalał zrobiłem zam z drutu od piekarnika, taki który się nagrzewa, też ma rezystancje i jest dość gruby by się przepalił – po prostu wywaliłem stary i tego wlutowałem.
i jest OK, od tygodnia
dziedzictom napisał(a):od micry tez pasuje
tego nie sprawdzałem, ale ostatnio jeden zwój który mi nagminnie sie przepalał zrobiłem zam z drutu od piekarnika, taki który się nagrzewa, też ma rezystancje i jest dość gruby by się przepalił – po prostu wywaliłem stary i tego wlutowałem.
i jest OK, od tygodnia
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):z drutu od piekarnika
i bardzo słusznie. To jest drut oporowy. Ja robiłem ze sprali od prodiża

Witam
Pare dni temu strzeliła mi opornica. Nadmuch działał tylko na 3 i 4 biegu. Działał dlatego, że postanowiłem rozebrać wszystko i połączyłem przepalony drut "na styk". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to rozwiązanie krótkoterminowe, ale pojawiło mi się w głowie pytanie czy nie można tego drutu (jak się domyślam oporowego) zastąpić jakimiś rezystorami? Jeśli już to jakimi wartościami? Bez sensu jest kupować nową opornicę dla kawałka drutu
Pozdrawiam
Pare dni temu strzeliła mi opornica. Nadmuch działał tylko na 3 i 4 biegu. Działał dlatego, że postanowiłem rozebrać wszystko i połączyłem przepalony drut "na styk". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to rozwiązanie krótkoterminowe, ale pojawiło mi się w głowie pytanie czy nie można tego drutu (jak się domyślam oporowego) zastąpić jakimiś rezystorami? Jeśli już to jakimi wartościami? Bez sensu jest kupować nową opornicę dla kawałka drutu
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
może to będzie pomocne http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... r+dmuchawy
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Dzięki, ale to już widziałem
Moja opornica wygląda jak kilka połączonych ze sobą sprężynek, nie mówiąc już o tym że do niej jest podłączone kilka wtyczek – chyba jeszcze sterowanie klima.
Bardziej mi chodzi o to czy nie można tego gołego drutu zastąpić rezystorami? To wszystko się grzeje i tylko patrzeć jak za chwilę moja prowizorka ponownie się przepali :/ Kupno używki przedzej czy później (a już na pewno w najmniej odpowiednim momencie) też pewnie wyzionie ducha...
Zmierzyć oporowość – można – ale jak się ma co mierzyć
Moja opornica i tak wygląda jak przewody telefoniczne w puszce tepsy
i jakiekolwiek wskazania pewnie będą ostro zafałszowane...
Pozdrawiam
MS
Moja opornica wygląda jak kilka połączonych ze sobą sprężynek, nie mówiąc już o tym że do niej jest podłączone kilka wtyczek – chyba jeszcze sterowanie klima.
Bardziej mi chodzi o to czy nie można tego gołego drutu zastąpić rezystorami? To wszystko się grzeje i tylko patrzeć jak za chwilę moja prowizorka ponownie się przepali :/ Kupno używki przedzej czy później (a już na pewno w najmniej odpowiednim momencie) też pewnie wyzionie ducha...
Zmierzyć oporowość – można – ale jak się ma co mierzyć
Pozdrawiam
MS
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
MazDarek napisał(a):markmas, napisz PW do Plastra
hmmm... napisze tu:
a więc zmieniłem ten (przepalony) drucik opornicy na taki drut, który się stosuje to elektrycznego piekarnika kuchennego, można użyć też spiralni od prodiża, chodzi o to by zastosować taki drucik, który stawia większy opór, te stawiają bo się nagrzewają.
na upartego możesz wymienić na oporniki, ale musiały by być dużej mocy, bo się szybko przepalą.
wcześniej stosowałem skręcania przepalonego drucika, ale mi to starczało na tydzień, góra dwa i dalej to samo.
rezystancja na poszczególnych pinach tej opornicy
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
[/quote]
hmmm... napisze tu:
[/quote]
O! i o to chodziło
Na drut z prodziża nigdy bym nie wpadł
Poraz kolejny okazało się ze na najprostrze rozwiązanie najtrudniej wpaść...
Najpierw skocze do elektrycznego, dowiem się jakie rezystory mi zaoferują, a jesli to niepomoże to pójde w stronę kuchenki
Jeszcze raz wielkie dzięki
Pozdrawiam
hmmm... napisze tu:
[/quote]
O! i o to chodziło
Na drut z prodziża nigdy bym nie wpadł
Najpierw skocze do elektrycznego, dowiem się jakie rezystory mi zaoferują, a jesli to niepomoże to pójde w stronę kuchenki
Jeszcze raz wielkie dzięki
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
MazDarek napisał(a):Powodzenia w walce z opornicą i daj znać jak będą efekty
Na dzień dzisiejszy to mogę jedynie napisać, że jest problem z w/w rezystorami
Oczywiście wrzucę relację – widzę, że nie tylko ja mam taki problem...
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
naprawdę nie da się ładnie porozłączać drucików i te które są przerwane zlutować?? ja to u siebie zrobiłem i nic złego się nie dzieje
A pamiętaj też żeby nie włączać wentylatora na dłużej niż parę sekund gdy nie masz tych oporników przykręconych na swoim miejscu, gdyż muszą się chłodzić
inaczej na nowo się poprzepalają 
A pamiętaj też żeby nie włączać wentylatora na dłużej niż parę sekund gdy nie masz tych oporników przykręconych na swoim miejscu, gdyż muszą się chłodzić

- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):porozłączać drucików i te które są przerwane zlutować
Kominacje alpejskie
Mam już prawie wszystkie oporniki (2W), jeszcze muszę dokupić 0,5 ohma. Jakiś deficyt jest w sklepach...
Pewnie już przed świętami nie będę miał możliwości pokombinować – brak czasu:(
Jak tylko się tym zajmę, to zdam obszerną relację, tym bardziej, że nie dotyczy to jednego modelu mazdy.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
markmas napisał(a):Kominacje alpejskie
e tam
markmas napisał(a):Jak tylko się tym zajmę, to zdam obszerną relację, tym bardziej, że nie dotyczy to jednego modelu mazdy.
a masz dane, jakie oporniki na jakich biegach powinny być
a w sumie to jutro u siebie posprawdzam o i powiem ile powinno wynosić
bo ze schematu np. do GD to widzę, że one są w szeregu, więc niby wszystkie takie same, ale wiadomo, że są różnej grubości, a fajnie, żeby to działało sprawnie
A nie wiem jeszcze czy te oporniki też by się grzały... bo w sumie to spory prąd przez nie płynie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):a masz dane, jakie oporniki na jakich biegach powinny być
Przekręć kółkiem myszki troszkę wyżej

Coś chyba na łączach się dzieje bo też głupoty widzę
Co do grzania – nie sądzę żeby się grzały bardziej od drutu, tym bardziej że są w osłonie ceramicznej. Oryginalne rezystory to nic innego jak taki sam drut oporowy tylko bez izolacji termicznej. Z resztą jak już pomieszam to się dowiem

- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
kiedyś chyba 5 lat temu już o tym pisałem
ale ważne jest jedno zdanie:
więc jednak radził bym przemyśleć jeszcze raz sprawę tych ceramików

Ja to robiłem pare tygodni temu. Zrobienie tego to bajka. Potrzebna lutownica, spirala nap. od prodziża a jeszcze lepiej od starego żelazka i miernik. Wyciągasz rezystory, znajdujesz ten spalony (jest ich 4 szt. każdy ma inną oporność), miążysz opór poprzedzającego i następnego, obliczasz średnią czyli tego spalonego, ucinasz odpowiedni kawałek drutu oporowego (tak aby opór tego drutu był tą średnią) i nawijasz np na długopis (tak aby zwoje sie ze sobą nie stykały). W wypadku spalonego rezystora od biegu 2 to o ile pamiętam to jest to chyba 0,8 albo 1,0 OHM. Wlutowujesz na miejsce spalonego, test działania i po zawodach. jak siła nadmuch jest nie taka jak należy to pozostaje metoda prób i błędów, czyli kawałek odciąć lub nawinąć jeszcze raz dłuższy. Spirala w żelazku jest długa i napewno ci nie zabraknie. A długość tego drutu na 1,0 OHM to jakieś 3 cm.
Robiłem to już dwa razy. Za pierwszym razem wstawiłęm taki opornik w porcelanie, ale sie spalił po kilku godzinach działania. Teraz mam spirale z prodziża i ta już działa pare tygodni.
! Pamiętaj że to jest chłodzone powietrzem z dmuchawy jak pisze Adam i drut potrafi sie nagrzewać do czerwoności, więc dopilnuj aby nowy rezystor do niczego nie dotykał (obudowa i oporniki między sobą) !
Nie ma to jak domowe sposoby usmiech
ale ważne jest jedno zdanie:
Za pierwszym razem wstawiłęm taki opornik w porcelanie, ale sie spalił po kilku godzinach działania
więc jednak radził bym przemyśleć jeszcze raz sprawę tych ceramików
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6