Ogrzewanie – Przesuwająca sie linka??

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez JACU626 » 18 sty 2005, 23:03

Z racji że mam teraz porównanie i mazdzie żony grzeje aż miło a u mnie ledwo cieplo dziś rozpoczołem poszukiwania przyczyny. Narazie zostawiłem centralke w spokoju a przejrzałem ciegna i dzwigienki. Po zdemontowaniu schowka po prawej stronie nagrzewicy jest linka od regulacji przepływu powietrza przez nagrzewnicę. Nie jest ona zabezpieczona żadna śrubą tylko wciśnięta w zatrzask, okazało sie że po przesunięciu na grzanie do końca linka nie przesuwa do końca dzwigienek i powietrze leci przez nagrzewnice i obok nagrzewnicy tak jak w lecie. Przestawiłem linke i z kratek powiało gorącem <jupi> jutro zobaczymy jak będzie w czasie jazdy. Polecam sprawdzenie tego ustawienia wszystkim posiaaczom gd i pewie nie tylko bo problem może występować i w innych modelach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 18 sty 2005, 23:06

Gdzies tutaj?

linka.jpg


Ja zauwazylem cos takiego. Wolno nagrzewa sie w samochodzie powietrze, ale silnik nagrzewa sie szybko dosc. Mam nowy termostat. Mimo tego ze silnik ma juz 90stopni to jeszcze grzeje słabo. POwiedzmy po 20- 30 minutach jazdy grzeje juz bardzo mocno. Chyba jednak nagrzewnicy nie bede rozbierał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 18 sty 2005, 23:18

Tu Adam ale z drugiej strony masz fotke w lewo?? Na tej jest regulacja przebiegu powietrza przy dmuchawie czy z zewnątrz czy ze środka ma byc brane??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 18 sty 2005, 23:30

W lewo czyli po stronie kierowcy, czy w lewo ale po stronie pasażera? Fotki chyba nie mam. za mało robie...
Dokumentacje techniczne czesto sie przydaja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 18 sty 2005, 23:43

Na tej fotce jest prawa strona wnęki po stronie pasażera a mi chodzi o lewą te z nagrzewnicą. Jak wyjmiesz schowek to zobaczysz od razu o co chodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 18 sty 2005, 23:48

Sprawdzę przy okazji. Twraz w kolejnosci chce rozebrac silnik od wycieraczek przednich i sprawdzic dlaczego tak wolno chodzi. Jezdziłem teraz drugą mazda starsza i bardziej dobita i szybciej chodziło niż u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 18 sty 2005, 23:55

Mialem tak <lol> to nie silnik u mnie był przyczyna ale przytarte wszystkie przeguby i sworznie prowadnice itp. Zapsikałem WD40 i dwa lata chodzą az miło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 18 sty 2005, 23:59

A psikałem troche też. Teraz mysle ze mam jakis problem elektryczny. Ostatnio cos mi sie przytkało i wycieraczka stawała i cos w silniku terkotało.

Ktoś ostatnio pisał, ze smar zagestniały w silnikach od podnoszenia szyb robił opory i zmulał. Mysle ze w wycieraczkach moze byc to samo.

Ale najlepiej to rozebrac silnik, wyczyscic komutator i psmarowac przekładnie i przeguby. ALe chyba nie ma tam dostepu dobrego:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 19 sty 2005, 00:07

W mazdzie nie ma dostępu no co ty nie mow tak bo to posiadaczowi mazdy nie przystoi <lol> w fiacie czy renówce dostań sie do czegoś to jest problem ale w mazdzie a fe glupoty gadasz <lol> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 19 sty 2005, 00:11

Ostatnio clio demontowałem i było spoko.

A w GD nie udało mi sie jakos wyjac silnika od szyb. Tak czy inaczej fajnie cos pogrzebac i usprawnic. Swiatła mam juz niezłe:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 00:26

Adam626GD napisał(a):Twraz w kolejnosci chce rozebrac silnik od wycieraczek przednich i sprawdzic dlaczego tak wolno chodzi
To nie jest silnik tylko mechanizm wycieraczek ( musisz wymontowac z podszybia cały mechanizm i wszystko przesmarowac a dokładnie ośki osadzenia ramion, masz tam drucik zabezpieczający trzpien ....Dasz radę )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adam626GD » 19 sty 2005, 00:46

Czyli musze z podszybia ten plastik zdemontować?

Jaksa – przy okazji dzięki za porady – jak dzwoniłem z Bia wtedy z uszkodzoną piastą. PIastę znalazł mechanik na szrocie w łodzi i szrotmen nadesał kurierem, wiec wszystko poszło sprawnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 19 sty 2005, 11:02

u mnie staneły w zeszłym roku sworznie wycieraczek
i to w pozycji pionowej położenia ramion
okazało się że po zimie i po soli
pierwsze suche dni i coś co chodziło staneło dęba

po zdjęciu mechanizmu rozruszaniu sworzni w imadełku i solidnym nasmarowaniu zobaczyłem że problem musiał narastać już kilka lat

fajne jest to że awaria kosztowała mnie 2 godziny pracy, troszkę smaru i WD40.

dlatego jeżdzę mazdą

co do ogrzewania
u mnie jest takie zjawisko że jak spokojnie jadę to nagrzewnica jest ciepła dopiero po kilku kilometrach
ale jak się spieszę i dam w palnik to po około kilometrze jest już gorąco w środku
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez JACU626 » 19 sty 2005, 20:20

Pomogło w mazdce upał <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 21:03

Adam626GD napisał(a):Jaksa – przy okazji dzięki za porady – jak dzwoniłem z Bia wtedy z uszkodzoną piastą. PIastę znalazł mechanik na szrocie w łodzi i szrotmen nadesał kurierem, wiec wszystko poszło sprawnie
No to teraz wiem kto jest kto <lol> masa ludzi dzwoni i nie wiem z kim rozmawiam <glupek2> za duzo nick-ów. Dobrze ze udała się naprawa <spoko> Ja to chyba czasami widze Twoją GD na Kasprzaka ( a moze to klon <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adam626GD » 19 sty 2005, 21:08

Jaksa napisał(a): No to teraz wiem kto jest kto <lol> masa ludzi dzwoni i nie wiem z kim rozmawiam <glupek2> za duzo nick-ów. Dobrze ze udała się naprawa <spoko> Ja to chyba czasami widze Twoją GD na Kasprzaka ( a moze to klon <lol> )


Na kasprzaka jezdze codziennie. Głównie od Płockiej do Bema. Natomiast nie parkuję tam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 22:31

Adam626GD napisał(a):Na kasprzaka jezdze codziennie
No tak ,widziałem jak jechałes i to bardzo blisko po 16,30 jakos ze 3 tygodnie temu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 24 sty 2005, 22:47

adam626 napisał(a):co do ogrzewania
u mnie jest takie zjawisko że jak spokojnie jadę to nagrzewnica jest ciepła dopiero po kilku kilometrach
ale jak się spieszę i dam w palnik to po około kilometrze jest już gorąco w środku

Potwierdzam <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6