Nowa wizja reflektorów – juz realna

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez JACU626 » 28 paź 2006, 18:28

Pomyslałem pijąc piwo czemu by nie soczewki???

profesjonalny warsztat :D
1.jpg


obiekt doświadczalny soczewka H7 z A6
2.jpg


prace trwają :P

3.jpg


4.jpg


efekt końcowy, po zgrzewce browarów :D
5.jpg


6.jpg


Wieczorem wszystko juz działa i świeci ale szkieł nie wkleiłem bo nie wiem jakie jeszcze będą :D

7.jpg



Moze ktoś wie gdzie bym dostał szkiełka z plexiiiiiii?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 28 paź 2006, 18:59

hihihi <spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemo » 28 paź 2006, 19:07

JACU626 napisał(a):Moze ktoś wie gdzie bym dostał szkiełka z plexiiiiiii?

Kupić pleksi, do 626 GD, chyba niemożliwe, można ewentualnie coś dorobić. Zenith839 robił takie szkiełka w firmie która spawa plastik. Może go podpytaj to Ci powie dokładnie.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Paweł » 28 paź 2006, 20:25

Kul i gratulacje. Chcialem cos podobnego zrobic w Cronosie, ale biedak zszedl zanim udalo mi sie kupic zgrzewke piwa... :P

Co do pleksi, to chyba najlepiej spolerowac naciecia na fabrycznym szkle w obszarze swiatel mijania.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Przemo » 28 paź 2006, 20:41

tco_tm napisał(a):Co do pleksi, to chyba najlepiej spolerowac naciecia na fabrycznym szkle w obszarze swiatel mijania.


Dobry pomysł, też o tym myślałem tylko nie wiem czy to jest wykonalne. Najlepiej by było zeszlifować od wenątrz te nacięcia tak jak jest to w GE, czyli takie kółeczko, a później to wypolerować.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez JACU626 » 28 paź 2006, 20:52

Własnie tylko jak to szlifować i polerować??? widziałem jakieś pasty ale to w h... roboty na kilka zgrzewek <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Przemo » 28 paź 2006, 21:13

JACU626 napisał(a):Własnie tylko jak to szlifować i polerować


Można spróbować to zeszlifować krążkami kamiennymi, które się montuje do wiertarki.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Paweł » 28 paź 2006, 21:25

Nie wiem jak, ale na pewno jest to mozliwe, bo tak czesto przerabiaja wersje A-Spec na nasz obszar.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waluś » 29 paź 2006, 12:14

JACU626 do szklarza idź. On ci poradzi jak zrobić :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JACU626 » 31 paź 2006, 23:45

Na normalnych tez ladnie świeci ale powstał następny problem. Ja głupi myślałem że mazda zrobiła załączani świateł przekaznikami i wystarczy że diodą zmostkuje i mijania z długimi sie zapala razem – a tu lipa. Idzie na sztywno przez przełącznik ale to nie proplem problem tkwi w tym że jest zak..... spadek napięcia około 1,4 V. Wystarczy włączyć światła mijania lub długie i kabelkiem podać prad z kau i widac jak światła w oczach jaśniej świeca tak być niemo że – przerabiam instalacje ne prąd z aku i przekażniki dla każdej żarówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez newbie » 31 paź 2006, 23:50

typowe

wiek robi swoje

mój mechanik, który ma GVa już dawno ma to zbuforowane przekaźnikami

poza tym JACU626 podziwiam Cię za pomysły i ich realizację
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Adam626GD » 2 lis 2006, 20:30

Jacu, wpadłeś na super pomysł.

Odnośnie elektryki to ja tez zrobiłem nową instalację do świateł mijania i drogowych bo problemem sa stare kable i ogolnie spadki napięć. Na włączonym silniku powinno byc około 13,5V przy włączonych światłach (pomiar na żarówce). Na fabrycznych kablach będzie to koło 12V, stąd lipnie to działa.

Dorobiłem skrzyneczke, gdzie mam 3 przekaźniki, a prad leci prosto z aku przewodem około 8mm2. W ten sposob mam mały spadek i reflektory swieca całkiem. Fabrycznie to nie wiem czy są przekaźniki bo nic nie pyka, z drugiej strony czy przez wyłączik przy kierownicy leciałby taki prąd?

Wracajac do soczewek, to w jaki sposob odkleiłes szkło? Słyszałem ze mozna reflektor wpakowac do piekarnika i odchodzi...

I czy zwróciłes uwagę na pozostawienie możliwości regulacji kąta świecenia soczewki?

Ile zapłaciłeś za soczewki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 2 lis 2006, 21:09

Adam
Prąd leci przez przełącznik zobacz jakie grube kable do niego ida aż sam w szoku byłem nawet w 125p tak nie było tylko są przekażniki. Szkło odkleiłem opalarka z toyi za 36,99 zł :D , rozgrzewałem i ładnie odchodziło. Soczewki zamocowałem do orginalnych odblazków tak że reguluje sie je jak normalne reflektory. Juz sa w autku przyd zdjęciem starych sprayem zaznaczyłem na drzwiach załamania i po włożeniu soczewek ustawiłem je identycznie tak że odpada potrzeba regulowania na stacji. Jasność była niesamowita jak został stary reflektori wsadziłem nowy nie da sie porównać mimo że w starym była żarówka 100/90 a w soczewce narazie wsadziłem najtańszą H7. Soczewki kupiłem u tego goscia dokładnie takie same cena za komplet z przesyłka 88 zł.

Jak bedziesz sie decydował to pytaj o wszystko unikniesz błędów :D bo ja juz je popełniłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 2 lis 2006, 21:18

Jacu
A zwierciadła są w idealnym stanie?

Bo ja juz sie troche z roznymi rzeczami bawiłem i widzialem ze np w reflektorach xenonowych sa czesto odblaski mocno zjarane.

Zastanawialem sie czy xenów nie wpakować, ale najgorzej z tym szlifem szyb..

xenona wstawiłem za to do roweru
http://arbiter.pl/galeria/lampa.xenon

I mam tez reflektor projekcyjny od Civica, ale ten jest w idealnym stanie. na H1, swieci rewelacyjnie precyzyjnie
http://arbiter.pl/galeria/xenony

NIe wiem, czy w madzi podejme sie tematu, bo nie wiem ile jeszcze nia bede jezdzic choć sprawuje sie jak złoto;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 2 lis 2006, 21:28

Odblaski były idealne widać że tam H7 było a nie xenon, szkieł nie szlifowałem jak by był xenon to bym musiał a tak jest od jest asymetria i granica światła i cienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 3 lis 2006, 00:37

czy xenon czy zwykły reflektor, szlifować trzeba, bo całą optyke zapewnia reflektor-projektor soczewka. Identyczna jest zasada soczewki xenonowej i halogenowej. Róznica tylko taka ze swiatło xenona na załamaniach bardziej oślepia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 18 lis 2006, 22:14

Swiatła jezdza juz powiem tylko ze dzis sprawdziłem jak to swieci do nie jezdze mazdą i normalnie nie da sie porównać. Narazie są swykłe żarówki H7 OSRAMA ale w planie sa PHILIPS GT150 tak ze powinna stać sie prawdziwa jasność <lol> . Ogólnie juz na tych żarówkach droga przed autem jest biała mimo że jechałem tam gdzie swiecą latarnie. To kilka fotek ale badziewne bo moja aparatornia nie potrafi w nocy zdjęć robić <lol>

a.jpg
b.jpg
c.jpg


Teraz mysle jak coś takiego w pasku zrobić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6