Przełącznik " AT-EC" do czego służy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cac2zz » 3 sie 2006, 21:56

Czemu ma służyć przycisk z prawej strony kierownicy? Kiedy zmieniam jego położenie na desce zmieniają się świecące kontrolki: zielona "E" znika – świeci pomarańczowa "P", kiedy wracam przełącznikiem w poprzednie położenie, dzieje się odwrotnie.

W serwisie nikt nie umie odpowiedziecieć na to pytanie...
Na przełączniku są symbole AT-EC oraz P/E
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Paweł » 3 sie 2006, 22:14

A/T-EConomy Power/Economy?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cac2zz » 3 sie 2006, 22:23

też tak przypuszczam, ale nie ma w sumie różnicy, w trakcie jazdy....
nie wiem, może od katalizatora albo powietrza?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez Paweł » 3 sie 2006, 22:28

Jesli jest to przelacznik "economy" skrzyni, to biorac pod uwage prostote jej sterowania roznice nie beda duze. Najprawdopodobniej czulosc kick-down, moze, moze pkt zmiany przelozen.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez andrev001 » 4 sie 2006, 04:29

EC
Tryb ekonomiczny, biegi nie są zbyt długie i zmieniają się przy niskich obrotach, do spokojnego jeżdżenia.

AT
W tym trybie biegi są znacznie dluzsze ( u mnie w 2.2 12V) i silnik można kręcić nawet do 6800 obr/min. Auto w tym trybie jeździ znacznie bardziej dynamicznie, biegi utrzymywane są w stosunkowo jak najwyższych obrotach (tak by nie "wył" za bardzo) i po nagłym depnięciu gazu auto ochoczo przyśpiesza. Oczywiście spalanie jest odpowiednio większe w stosunku do trybu EC.

Z własnego doświadczenia...

cac2zz napisał(a):ale nie ma w sumie różnicy, w trakcie jazdy....

Jak jeździsz spokojnie na obu trybach to nie ma różnicy, ale spróbuj w trybie EC poszaleć, po prostu się nia da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez cac2zz » 4 sie 2006, 20:40

cac2zz napisał(a):Czemu ma służyć przycisk z prawej strony kierownicy? Kiedy zmieniam jego położenie na desce zmieniają się świecące kontrolki: zielona "E" znika – świeci pomarańczowa "P", kiedy wracam przełącznikiem w poprzednie położenie, dzieje się odwrotnie.



dodam tylko, że gdy mam włączony HOLD , żadna z wymienionych kontrolek nie świeci.....
Początkujący
 
Od: 29 mar 2006, 19:41
Posty: 12
Skąd: Pleszew
Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold

Postprzez andrev001 » 5 sie 2006, 03:56

cac2zz napisał(a):dodam tylko, że gdy mam włączony HOLD , żadna z wymienionych kontrolek nie świeci.....


Skrzynia automatyczna jest 4 biegowa. Jak wcisniesz "HOLD" to odlączasz ostatni bieg, a pozostale 3 biegi sa lekko wydluzone, tak więc ani jazda eco ani sport (wg. mnie) nie znajdzie zastosowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Puhcio » 10 sie 2006, 12:55

andrev001 napisał(a):Jak wcisniesz "HOLD" to odlączasz ostatni bieg,


Nie.

Po wcisnieciu HOLD'u na D blokujesz 3 bieg. HOLD ( z ang. trzymać ).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ToxicMan » 12 paź 2007, 00:23

tak ja napisałem w temacie mógłby mi to ktoś wyjaśnić co to jest i do czego on służy z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 23:31
Posty: 152
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 323S BA 2.0 '98

Postprzez ToxicMan » 12 paź 2007, 23:03

nikt nie ma automata bądź nie wie do czego to służy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 23:31
Posty: 152
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 323S BA 2.0 '98

Postprzez Bodek » 15 paź 2007, 08:14

Nie mam pojęcia od czego ten przycisk może być. Mam CRONOS'a z 1994 roku z automatem ale nie mam takiego przycisku. być może EC to skrót od ECONOMIC – może jakaś jazda ekonomiczna. Może Skrzynie przechodzi w jakiś inny tryb jazdy, który wiąże się z jazdą ekonomniczną. Są to tylko moje domysły. Zapytaj w dziale 929 tam jest temat o automatach....

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez ToxicMan » 15 paź 2007, 22:27

dzięki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 23:31
Posty: 152
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 323S BA 2.0 '98

Postprzez GofNet » 15 paź 2007, 23:16

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6