Elektryczne szyby GD,GC – problemy, pytania
ja powinienem mieć schemat el.szyb GD, przypomnij mi się na PW wieczorkiem
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Cześć, mam takie pytanie. Mam 4 elektryczne szyby w mojej Madzi. Lecz mam taki problem, ponieważ w tylnych drzwiach są rozwalone przełączniki i się nie otwiera. Kostka 5 pinowa. Idzie to jakoś przerobić, jakieś przejścia, żeby sterować tylko z centraliki kierowcy?
- Od: 6 gru 2011, 14:26
- Posty: 28
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 323f
1.8 16V 114km
1998r.
donbartuss żeby tylne szyby działały z panela kierowcy w kostce przełączników w tylnych drzwiach musisz połączyć kabel pomarańczowo-biały z czerwonym i żółto-biały z niebieskim i powinno śmigać.
Witam! Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnego problemu, ale widzę, że to jakiś wyjątkowy przypadek. Mianowicie szyba elektryczna od strony kierowcy nie zatrzymuje się przy osiągnięciu maksymalnego poziomu zarówno na górze jak i na dole. Silniczek cały czas pracuje, a szyba stuka, nie chcę go spalić, czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
- Od: 1 lut 2012, 17:44
- Posty: 5
- Skąd: Zewsząd :)
- Auto: Mazda 626 coupe 88', 2.0 90 KM
w przełączniku od szyb jest taki elektromagnez znając życie jest na nim rdza musisz to rozłożyć wyczyścić i będzie latać ja nówka sztuka
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Już miałem nadzieję, że rada poskutkuje, zrobiłem tak: po prostu z piwnicy, w której mam "tira części" do mojej madzi wygrzebałem jakiś panel sterowania od strony kierowcy. Podpiąłem żeby się dowiedzieć czy to rzeczywiście wina mojego panelu i okazało się, że jest tak samo. No i dalej muszę się zastanawiać w czym leży problem. Nie wiem na jakiej zasadzie silniczek dowiaduje się, że ma już przestać podnosić lub opuszczać szybę. Czy jest jakiś czujnik czy co? Wyczytałem gdzieś, że są wyłączniki przeciążeniowe. Ważną informacją jest to, że problem zaczął się po przełożeniu silnika z szyną i szybą do nowych, gołych drzwi, które zamontowałem po stłuczce. Wcześniej ten sam silniczek działał jak należy w innych drzwiach. A przed chwilą zauważyłem, że szyba nie dochodzi do końca, brakuje jej jakieś pół centymetra w porównaniu do szyby pasażera. Może to ma jakiś wpływ? Jakieś inne pomysły Panowie, pomocy, bo cholernie mnie to denerwuje, wiem, że można tak jeździć i zamykać na wyczucie, a nie automatem, ale ja lubię mieć wszystko na tip top...
- Od: 1 lut 2012, 17:44
- Posty: 5
- Skąd: Zewsząd :)
- Auto: Mazda 626 coupe 88', 2.0 90 KM
Witam wszystkich.
Mam problem z elektryką szyb. Dziś odłączyłem klemy akumulatora i po podłączeniu przestał pracować mechanizm otwierania szyb z konsoli od strony kierowcy w madzi ;(. Natomiast gdy chcemy otworzyć szybę od strony pasażera przyciskiem przy drzwiach pasażera wszystko działa okk.
I teraz moje pytanie czy możliwe jest zwarcie, czy po przeresetowaniu auta należy jakoś ustawić mechanizm od str kierowcy?
Mam problem z elektryką szyb. Dziś odłączyłem klemy akumulatora i po podłączeniu przestał pracować mechanizm otwierania szyb z konsoli od strony kierowcy w madzi ;(. Natomiast gdy chcemy otworzyć szybę od strony pasażera przyciskiem przy drzwiach pasażera wszystko działa okk.
I teraz moje pytanie czy możliwe jest zwarcie, czy po przeresetowaniu auta należy jakoś ustawić mechanizm od str kierowcy?
-
kriss1948
Dobry wieczór Państwu, szukałem, nie znalazłem. 
Mam w mojej najwolniejszej, ale luksusowej 626 problem z elektryczną szybą w drzwiach kierowcy.
Czasem, rzadko, chodzi ok. Zazwyczaj podczas opuszczania szyby wydaje dziwne dźwięki, trzaski, strzały. Podczas podnoszenia też są te dźwięki, dodatkowo szyba potrafi się zaciąć, podnosić skokowo.
Rozebrałem drzwi, odkręciłem szybę od podnośnika i:
– sam podnośnik bez szyby chodzi ok, płynnie i cicho, bez strzałów
– szyba prowadzona "ręcznie" w prowadnicach ma bardzo dużo luzu w każdą stronę, jednak da się ją tak prowadzić, aby szła lekko i płynnie w obie strony
Czy to normalne, że szyba ma tylko 2 "uchwyty" do prowadnicy? Góra-tył i dół-przód?
Próbowałem regulować ustawienie szyby przesuwając podnośnik to troszkę do przodu, troszkę do tyłu, nie było za dużej różnicy, inna sprawa że potencjału do regulacji nie ma za wiele.
Czy ktoś walczył z takim problemem? Wymienić podnośnik? Może coś da się sprawdzić, naprawić, jednak doregulować, albo zdrutować? :–)
Mam w mojej najwolniejszej, ale luksusowej 626 problem z elektryczną szybą w drzwiach kierowcy.
Czasem, rzadko, chodzi ok. Zazwyczaj podczas opuszczania szyby wydaje dziwne dźwięki, trzaski, strzały. Podczas podnoszenia też są te dźwięki, dodatkowo szyba potrafi się zaciąć, podnosić skokowo.
Rozebrałem drzwi, odkręciłem szybę od podnośnika i:
– sam podnośnik bez szyby chodzi ok, płynnie i cicho, bez strzałów
– szyba prowadzona "ręcznie" w prowadnicach ma bardzo dużo luzu w każdą stronę, jednak da się ją tak prowadzić, aby szła lekko i płynnie w obie strony
Czy to normalne, że szyba ma tylko 2 "uchwyty" do prowadnicy? Góra-tył i dół-przód?
Próbowałem regulować ustawienie szyby przesuwając podnośnik to troszkę do przodu, troszkę do tyłu, nie było za dużej różnicy, inna sprawa że potencjału do regulacji nie ma za wiele.
Czy ktoś walczył z takim problemem? Wymienić podnośnik? Może coś da się sprawdzić, naprawić, jednak doregulować, albo zdrutować? :–)
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
Ja mam podobny problem. Ale nie mam czasu go rozwiązać
Tez próbowałem regulować ale za wiele to nie pomogło, a stało się tak po wymianie całego stelaża 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Ogólnie budowa tego jest bardzo banalna bo sam rozbierałem, masz tam taki łańcuszek kulek które chodzą przy kole z dziurkami, a koło prowadzące napędza silnik 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Siemanko mam taki problem szyba bardzo ciezko chodzi opuszcza sie szybko .
prowadnicze wszystkie wyczysciłem nasmarowałem minimalnie lepiej ale nadal nie daje rady
Tak jakby silniczek nie mial siły.
Co byście polecili ? nowy silniczek czy co ?
Mazda 626 gd copue
prowadnicze wszystkie wyczysciłem nasmarowałem minimalnie lepiej ale nadal nie daje rady
Tak jakby silniczek nie mial siły.
Co byście polecili ? nowy silniczek czy co ?
Mazda 626 gd copue
- Od: 6 kwi 2015, 21:42
- Posty: 27
- Skąd: Sosnsowiec
- Auto: Mazda 626 2.0 GD Coupe
Mam podobny problem ale gdzieś kiedyś kupowałem drugi mechanizm i podmieniałem to jest podobnie , wydaje mi się ,że te silniczki są już dobrze zajechane , poczyść jeszcze styki na przyciskach może masz mocno zaśniedziałe mi akurat trochę pomogło ale to przez kilka dni tylko
- Od: 14 cze 2014, 11:28
- Posty: 28
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V 89r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6