Automatyczny włącznik świateł
1, 2
Obowiazuje mnie jazda na swiatlach przez 24 godziny na dobe.
Czytalem tu na forom ze auta w wersji kanadyjskiej mialy samoczyne mozliwosc zalaczania swiatel po odpaleniu silnika i po zwolnienu hamulca recznego .
I teraz pytanie: co i jak przerobic ,czy istnieje wiazanka by ja zadoptowac by
miec cos takiego w 626 GV ( GD w kombi) 2,2l 92 r.
Czytalem tu na forom ze auta w wersji kanadyjskiej mialy samoczyne mozliwosc zalaczania swiatel po odpaleniu silnika i po zwolnienu hamulca recznego .
I teraz pytanie: co i jak przerobic ,czy istnieje wiazanka by ja zadoptowac by
miec cos takiego w 626 GV ( GD w kombi) 2,2l 92 r.
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
Witam jako (dawno dawno temu.....) elektronik podpowiem że można zastosować jakiś układ scalony CMOS z bramką np. AND i badać dwa parametry; obecność napięcia 12 V na głównym przekaźniku i napięcie (a dokładnie jego zniknięcie) na kontrolce STOP recznego. Jak bramka logiczna stwierdzi odpowiedni stan (czyli obecność przekręconego kluczyka i zwolnienie hamulca ręcznego) to poda napięcie na wyjściu i to może być sygnał do załączenie przekaźnika świateł. Najlepiej jakiegoś młodego hobbystę elektronika dorwać, odrazu wymyśli ten układ a cena części z 10 zł. Dodam że można jeszcze zbadać napięcie na kontrolce ładowania wówczas był by to 3 parametr mówiący o tym że silnik pracuje – wtedy to już chyba wypas:)
- Od: 3 maja 2006, 14:24
- Posty: 4
- Skąd: Legionowo / Biała Podlaska
Owszem istnieje cos takiego. Jednak w manualu jest narysowany prostokacik z napisem DLR control unit. Wiele to nie pomoze.
Swego czasu wymyslilem sobie uklad zawierajacy dwa przekazniki. Jeden zaraz za wlacznikiem swiatel na chama podaje plus na przewody wlaczane zwykle przy przekreceniu wlacznika. Ten przekaznik dziala po przekreceniu kluczyka, a plus sterowania bierze ze stacyjki. Drugi zas zdejmuje plus ze sterowania tego pierwszego przekaznika na czas krecenia rozrusznikiem. Tu tez prunt mozna wziac za stacyjki, z przewodu sterujacego elektromagnesem rozrusznika. Ot taka logika na przekaznikach. Za to bez zadnej dlubaniny w elektonice. Wszystkie polaczenia mozna wykonac wylacznie po rozkreceniu obudowy kolumny kierownicy.
Swego czasu wymyslilem sobie uklad zawierajacy dwa przekazniki. Jeden zaraz za wlacznikiem swiatel na chama podaje plus na przewody wlaczane zwykle przy przekreceniu wlacznika. Ten przekaznik dziala po przekreceniu kluczyka, a plus sterowania bierze ze stacyjki. Drugi zas zdejmuje plus ze sterowania tego pierwszego przekaznika na czas krecenia rozrusznikiem. Tu tez prunt mozna wziac za stacyjki, z przewodu sterujacego elektromagnesem rozrusznika. Ot taka logika na przekaznikach. Za to bez zadnej dlubaniny w elektonice. Wszystkie polaczenia mozna wykonac wylacznie po rozkreceniu obudowy kolumny kierownicy.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Reflektory przednie swieca w dzien z moca 50% swiatel mijania. Przydatna rzecz.
Dobre pomysly i sposoby tu piszecie co i jak to zmontowac ale ja nie kumaty w elektronice.
Moze cos dokladniej z opisu jak to zmontowac .
Globy to chyba w twoim aucie tak jest ta wersja z tymi swiatlami .
Moze i innym by sie to przydalo zamontowanie na stale taka wersje oswietlenia
Moze cos dokladniej z opisu jak to zmontowac .
Globy to chyba w twoim aucie tak jest ta wersja z tymi swiatlami .
Moze i innym by sie to przydalo zamontowanie na stale taka wersje oswietlenia
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
gotowe sterowniki dostępne na allegro jako napiecie odniesienia biorą napięcie z zacisku "F" alternatora, kiedy przekroczy 13,5 V zapalają swiatła.
Nie ma w takiej sytuacji problemu z poborem pradu przy rozruchu.
Jest ładowanie swiatła swiecą, nie ma nie swiecą.
Nie ma w takiej sytuacji problemu z poborem pradu przy rozruchu.
Jest ładowanie swiatła swiecą, nie ma nie swiecą.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Globy napisał(a):Reflektory przednie swieca w dzien z moca 50% swiatel mijania. Przydatna rzecz.
50% swiatel drogowych!
Achemenid napisał(a):Globy A jak to jeste zrobione w twoim aucie co obniza moc . jak masz dokladnie to rozwiazane.
Poszukaj schematow DRL... Musisz tez wiedziec, ze swieca jedynie swiatla przednie. Zreszta jesli nie masz wiazek, to raczej pomysl o jakims alternatywnym rozwiazaniu aftermarketowym...
the right man in the wrong place...
Ja nie mam pojecia o elektronice . czy nie mozecie tego opisac tak na prosty chlopski sposob by zwykly elektryk cos takiego umial podlaczyc .
Ja mam obowiazek ale wielu juz by chcialo nawet dla wlasnego bezpieczenistwa jezdzic stale z wlaczonymi swiatlami .
Ja mam obowiazek ale wielu juz by chcialo nawet dla wlasnego bezpieczenistwa jezdzic stale z wlaczonymi swiatlami .
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
adam626 napisał(a):gotowe sterowniki dostępne na allegro jako napiecie odniesienia biorą napięcie z zacisku "F" alternatora, kiedy przekroczy 13,5 V zapalają swiatła.
Pod jako nazwa to szukac lub jak sie nazywa to urzadzenie .
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
To jest "bajecznie proste" bo są 4 kabelki, ale trzeba nadal wiedzieć gdzie się z nimi podpiąć (a nie zdziwiłbym się, jakby trzeba było jeden lub dwa przedłużyć).
A do sposobu podłączenia – wpina się (w dodatkowym obwodzie DRL) dupny opornik, z własnym bezpiecznikiem, który załatwia świecenie o 50% mniejsze. To niestety nie jest takie proste jak szeregowe połączenie obu żarówek, bo światłość inna, a poza tym jak jedna się spali to obie przestaną świecić. Moc tracona na tym oporniku to będzie myślę spokojnie powyżej 20W, to się będzie grzało jak diabli... Kiepsko widzę wykonanie tego we własnym zakresie tak, żeby to było niezawodne i bezpieczne.
A do sposobu podłączenia – wpina się (w dodatkowym obwodzie DRL) dupny opornik, z własnym bezpiecznikiem, który załatwia świecenie o 50% mniejsze. To niestety nie jest takie proste jak szeregowe połączenie obu żarówek, bo światłość inna, a poza tym jak jedna się spali to obie przestaną świecić. Moc tracona na tym oporniku to będzie myślę spokojnie powyżej 20W, to się będzie grzało jak diabli... Kiepsko widzę wykonanie tego we własnym zakresie tak, żeby to było niezawodne i bezpieczne.
Witam wszystkich
Podlączał ktoś moze automatyczny wlacznik świateł?
Kupiłem taki cud na alegro ma kable na zasilanie, 4 kable do podlączenia równolegle z włacznikiem światel, fotodiode i przełacznik.
Podlaczylem przy kierownicy do przełacznik mam tam 2 czerwone kable 1 biały
i jeden cienki brązowy jak to popodlączałem albo nic nie świeci albo sie klakson włącza albo wszystko świeci jak to podlączyc.
Pozdrawiam
i z góry dziekuje za rady
Podlączał ktoś moze automatyczny wlacznik świateł?
Kupiłem taki cud na alegro ma kable na zasilanie, 4 kable do podlączenia równolegle z włacznikiem światel, fotodiode i przełacznik.
Podlaczylem przy kierownicy do przełacznik mam tam 2 czerwone kable 1 biały
i jeden cienki brązowy jak to popodlączałem albo nic nie świeci albo sie klakson włącza albo wszystko świeci jak to podlączyc.
Pozdrawiam
i z góry dziekuje za rady
Ostatnio edytowano 12 lip 2006, 15:30 przez Ludger, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 3 kwi 2006, 13:06
- Posty: 5
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Premacy 2l DITD 2002
Znalazlem na stronach gazety Auto swiat – poradnik .bardzo ciekawe urzadzenia o symbolu MX1 sprzedawano przez.sprzedasz razem z montarzem jak bede na dniach to zglaszam sie do zamontowania tego urzadzenia i opisze dzialania.
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
Chcę odświeżyć temat ponieważ ,,Szukaj,, nic mi nie pomogło.Moje autko to Xedos 6 do którego kupiłem na Allegro automatyczny włącznik świateł a problem polega na tym ze z włącznika świateł mazdy wychodzą trzy przewody
1/zielony
2/czarny
3/czerwony
które sterują masą (–) a ten automatyczny włącznik na wyjściach na światła mijania i drogowe ma plus (+). Jak złącze te kabelki to na pewno coś popale (plus z minusem sie nie lubi) Taki sam automacik założyłem osobiście w mojej Corsie bezpośrednio pod włącznik świateł ale tam na przewodach był(+) i światełka po odpalenu silnika i rozpoczęciu pracy alternatora same sie zapalają .Po tych wypocinach właściwe pytanie czy ktoś ma podłączony taki włącznik w Xedosie a jak tak to gdzie sie podpiąć .
1/zielony
2/czarny
3/czerwony
które sterują masą (–) a ten automatyczny włącznik na wyjściach na światła mijania i drogowe ma plus (+). Jak złącze te kabelki to na pewno coś popale (plus z minusem sie nie lubi) Taki sam automacik założyłem osobiście w mojej Corsie bezpośrednio pod włącznik świateł ale tam na przewodach był(+) i światełka po odpalenu silnika i rozpoczęciu pracy alternatora same sie zapalają .Po tych wypocinach właściwe pytanie czy ktoś ma podłączony taki włącznik w Xedosie a jak tak to gdzie sie podpiąć .
- Od: 13 maja 2007, 18:57
- Posty: 7
- Skąd: Lubsko
- Auto: Mazda Xedos V6 KF
Bardzo proste rozwiązanie ale w 100% skuteczne
.Tyle czasu myślałem i na to nie wpadłem.DZIĘKUJE

- Od: 13 maja 2007, 18:57
- Posty: 7
- Skąd: Lubsko
- Auto: Mazda Xedos V6 KF
słuchajcie jak koś chce mam do odstąpienia (no za jakieś 2 dobre piwka) automatyczny wyłacznik świateł. Zakupiłem kiedyś z myślą założenia do Corsy (a wyszło tak że nie założyłem). A że teraz posiadłem Madzie 323f i jest tam sygnalizacja dźwiękowa to już nie potrzebuje
Chętni proszę pisać PW lub gg
Chętni proszę pisać PW lub gg
Sprzedam felgę alu pięcioramienną rozstaw 4x100 http://img195.imageshack.us/i/img4118a.jpg
- Od: 26 cze 2007, 11:37
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: S40 T4
Ja wczoraj podlaczylem banalny przypominacz o swiatlach, teraz juz nigdy nie zapomne, a czasem mi sie zdarzalo.
Budowa i podlaczenie nie zajmuje wiecej niz 5 min. a skutecznosc taka sama jak "automatyczne wlaczniki"...
Tutaj schemat (heh):
Dziala rewelacyjnie, pisk po przekreceniu kluczyka zmusza mnie do wlaczenia swiatel (specjalnie nie zostawilem sobie mozliwosci wylaczenia przypominacza dodatkowym wylacznikiem). Ja to na szybko podlaczylem, tak, ze juz samo wlaczenie pozycyjnych dezaktywuje mi piszczenie, moze kiedys bede mial wiecej czasu, to wepne sie w same mijania. Udoskonalic ulkad musza Ci, ktorym mijana wylaczaja sie podczas przelaczania na dlugie.
Pozdrawiam
Michal
Budowa i podlaczenie nie zajmuje wiecej niz 5 min. a skutecznosc taka sama jak "automatyczne wlaczniki"...
Tutaj schemat (heh):

Dziala rewelacyjnie, pisk po przekreceniu kluczyka zmusza mnie do wlaczenia swiatel (specjalnie nie zostawilem sobie mozliwosci wylaczenia przypominacza dodatkowym wylacznikiem). Ja to na szybko podlaczylem, tak, ze juz samo wlaczenie pozycyjnych dezaktywuje mi piszczenie, moze kiedys bede mial wiecej czasu, to wepne sie w same mijania. Udoskonalic ulkad musza Ci, ktorym mijana wylaczaja sie podczas przelaczania na dlugie.
Pozdrawiam
Michal
-
michals4
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6