Elektryczne szyby GD,GC – problemy, pytania
ja w mojej efce tez niemialem elektryki(wspomagania nawet niebylo) i postanowilem sprawic sobie elektryczne szybki.zorganizowalem wszystko co trzeba i podlaczylem przod(oczywiscie wiazki w drzwiach do wymiany).gdy chcialem podlaczyc tyl to okazalo sie ze niema poprowadzonej wiazki ani w drzwiach,ani w budzie)i,wiec pojechalem do kumpla co ma elektryke i w slupku rozpialem wiazke.popisalem sobie kolory kabli i po wiazce z przodu dotarlem do "puszki "(u mnie pod nogami kierowcy z lewej strony)gdzie powinna byc wpieta kostka z wiazki tylnej.poprowadzilem instalacje patrzac na zapisane wczesniej kolory i odpowiednia powpinalem kable(kupilem pasujace wtyki w elektryczny za grosze).wszystko chodzi elegancko.moglem oczywiscie kupic i wstawic wiazke ale tak dziala tez i roboty mniej.niewiem jak to jest w 626 ale u mnie wygladalo mniej wiecej tak.powodzenia
- Od: 14 cze 2005, 21:27
- Posty: 32
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda 6 rf5c
JACU626 napisał(a):iekawe czemu tak nie doradzałeś jak ludzie na wybory szli
skąd wiesz że nie szukali


A co masz? Najprosciej bedzie gdy kupisz wszystkie boczki drzwi oraz mechanizmy. W dieslu mozesz nie miec wiazek, wiec bedziesz musial je odtworzyc. Calosc zasilana jest przez 30 A bezpiecznik zasilany po wlaczeniu zaplonu. Jesli nie zapomne, to podesle Ci schemat, jak to jest zrobione w aucie z fabryczna instalacja. Mysle, ze dasz rade to odtworzyc, choc to raczej pracochlonne, bo trzeba ciagnac dlugie wiazki przewodow.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
chodzi mi pierw o prawa przednia szybe czemu jak zamykam szybe i otwieram to wolne sie otwiera i zamyka ze czasami mam ochote recznie ja otworzyc, a po stronie kierowcy jak nowa, prawa tylna tez chodzi ładnie ale juz lewa [jaka?] szyba nie otwiera sie, slychac tylko ze chodzi silniczek i koniec czasami moze sie ruszy o pol centymetra,ale ostatnio to sama mi sie otwiera nie zamyka sie do konca, jak mozna to naprawic bo jak prubowałem sie dostac to za głowe sie złapałem, moze ktos przyciemniał szyby w tej mazdzie i zrobił fotorelacje. prosił bym bardzo,
Ostatnio edytowano 7 mar 2008, 20:46 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
realski napisał(a):uszczelki popuchniete to po 1 . wyczyscc caly uklad i leciutko przesmarowac .
ok, to jak sie ocieplii to zrobie tak. a co do tylnej lewej jak mozna zrobic zeby sie otwierała i zamyikala słychac ze silniczek chodzi ale nic nie reaguje, czasami szyba sie samam otwiera
Ostatnio edytowano 10 mar 2008, 09:12 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
andrewx85 napisał(a):realski napisał(a):uszczelki popuchniete to po 1 . wyczyscc caly uklad i leciutko przesmarowac .
ok, to jak sie ocieplii to zrobie tak. a co do tylnej lewej jak mozna zrobic zeby sie otwierała i zamyikala słychac ze silniczek chodzi ale nic nie reaguje, czasami szyba sie samam otwiera
mam mały problem w tylnej szybie po lewej stronie ulamala mi sie czarna zaslepka, i czym ja moge ja zastapic jak jade glosno jest w samochodzie, probowalem to zakleic ale to nie zdaje egzaminu
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Rozbierz drzwi i sprawdź prowadnice.Zdarza się,że guma z nich potrafi sparcieć i w wyniku tego wypada,lub jest źle ustawiona.Ewentualnie jeszcze może to być kwestia regulacji ustawienia szyby przy podnośniku.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
Warto sprawdzić napięcia do podnośnika może być spadek przez zaśniedziałe styki ogolnie instalacja ma juz swoje lata wiec ma to pewnie jakiś wpływ na szybkośc działania podnośników.
Zablokował sie mechanizm elektrycznej szyby od strony kierowcy.
Wcześniej gdy szyba jeszcze chodziła grzechotał, czy też raczej strzelał i szyba chodziła skokami. w pewnym momencie w ogóle nie ruszyła (w dół, na szczęście).
Pierwotnie myślałem, że to wyłącznik ale nie, podłączyłem inny mechanizm, który posiadam i tam wszystko działa. Faktycznie w starym mechanizmie silnik nie wydaje żadnego znaku życia a szyby po demontażu boczku nie jestem w stanie opuścić ani o milimetr. Przypuszczam, że zablokowała się linka z kulkami i to spowodowało spalenie silnika.
Jak zdemontować mechanizm w takiej sytuacji lub jak opuścić szybę celem demontażu prowadnicy?
Wcześniej gdy szyba jeszcze chodziła grzechotał, czy też raczej strzelał i szyba chodziła skokami. w pewnym momencie w ogóle nie ruszyła (w dół, na szczęście).
Pierwotnie myślałem, że to wyłącznik ale nie, podłączyłem inny mechanizm, który posiadam i tam wszystko działa. Faktycznie w starym mechanizmie silnik nie wydaje żadnego znaku życia a szyby po demontażu boczku nie jestem w stanie opuścić ani o milimetr. Przypuszczam, że zablokowała się linka z kulkami i to spowodowało spalenie silnika.
Jak zdemontować mechanizm w takiej sytuacji lub jak opuścić szybę celem demontażu prowadnicy?
-
Oban
musisz zdjąć boczek drzwi:
1) odkręcasz śrubę w klamce
2) zdejmujesz dwie zaślepki w rączce do zamykania drzwi i odkręcasz śrubki pod nimi ( wszystkie są na krzyżaka ale do jednej potrzebny jest duży krzyżak – najlepiej rozmiaru 3)
3) odrywasz cały boczek – jest na zaczepy... ( niekiedy jeszcze z przodu lub od dołu mógł być też przykręcony śrubkami, ale to sporadycznie
4) odłączasz przewody od sterowania szybą i od czerwonego światełka otwartych drzwi
5) zdejmujesz boczek unosząc go do góry, jak nie będzie chciał wyjść bo będzie blokował trójkąt od lusterka to też musisz go ściagnąć, wtedy zejdzie już bez problemu
6) acha podczas ściągania klamkę przekładasz do góry
7) i teraz najtrudniejsze, żeby odkręcić silniczek musisz wyciągnąć cały mechanizm, bo śrubki są od strony zewnętrznej, więc trzeba najpierw odłączyć kabel idący do silniczka, potem odkręcić 3 śruby na dole i dwie górne – wszystkie trzymają prowadnice do szyb i są mniej więcej po środku drzwi
8) szyba jest przykręcona do mechanizmu podnoszenia dwoma kluczami, żeby ją odkręcić, normlanie należy zsunąć troszkę na dół, aż pojawią się w otworach i odkręca się je śrubokrętem krzyżakiem o numerze 2... No ale skoro Tobię szyba nie schodzi na dół to musisz włożyć klucz płaski i wyczuć te dwie śruby – jeżeli są oryginalne, to odkręcić je można również kluczem 10 najprawdopodobniej
9) gdy je odkręcisz, podniesz szybę do góry – ręką. I wyjmij cały mechanizm najpierw go kładąc, a potem dopiero poziomo wyciągając, acha musisz jeszcze powypychać zaczepy od obudowy kuleczek
10) zapomniałem dodać jeszcze, że warto nie porwać foli, która w miarę nieźle wycisza wnętrze pojazdu...
1) odkręcasz śrubę w klamce
2) zdejmujesz dwie zaślepki w rączce do zamykania drzwi i odkręcasz śrubki pod nimi ( wszystkie są na krzyżaka ale do jednej potrzebny jest duży krzyżak – najlepiej rozmiaru 3)
3) odrywasz cały boczek – jest na zaczepy... ( niekiedy jeszcze z przodu lub od dołu mógł być też przykręcony śrubkami, ale to sporadycznie
4) odłączasz przewody od sterowania szybą i od czerwonego światełka otwartych drzwi
5) zdejmujesz boczek unosząc go do góry, jak nie będzie chciał wyjść bo będzie blokował trójkąt od lusterka to też musisz go ściagnąć, wtedy zejdzie już bez problemu
6) acha podczas ściągania klamkę przekładasz do góry
7) i teraz najtrudniejsze, żeby odkręcić silniczek musisz wyciągnąć cały mechanizm, bo śrubki są od strony zewnętrznej, więc trzeba najpierw odłączyć kabel idący do silniczka, potem odkręcić 3 śruby na dole i dwie górne – wszystkie trzymają prowadnice do szyb i są mniej więcej po środku drzwi
8) szyba jest przykręcona do mechanizmu podnoszenia dwoma kluczami, żeby ją odkręcić, normlanie należy zsunąć troszkę na dół, aż pojawią się w otworach i odkręca się je śrubokrętem krzyżakiem o numerze 2... No ale skoro Tobię szyba nie schodzi na dół to musisz włożyć klucz płaski i wyczuć te dwie śruby – jeżeli są oryginalne, to odkręcić je można również kluczem 10 najprawdopodobniej
9) gdy je odkręcisz, podniesz szybę do góry – ręką. I wyjmij cały mechanizm najpierw go kładąc, a potem dopiero poziomo wyciągając, acha musisz jeszcze powypychać zaczepy od obudowy kuleczek
10) zapomniałem dodać jeszcze, że warto nie porwać foli, która w miarę nieźle wycisza wnętrze pojazdu...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Steven,
Już raz odkręciłem całość, nawet te dwie śruby – zgadza się, klucz 10
ale jak mam podnieść szybę skoro jest u samej góry? Próbowałem ją ściągnąć z tych dwóch białych zaczepów ale żeby to zrobić to muszę mieć ok. 1 cm luzu. Czy jest jakiś sposób na ściągnięcie ich z szyby (a może z podpórki)?
Już raz odkręciłem całość, nawet te dwie śruby – zgadza się, klucz 10
-
Oban
jak odkręcisz te trzy nakrętki na dole trzymające metalowy uchwyt siłownika i dwie górne trzymające szynę i wepchniesz śrubki które zostały do środka to mechanizm spadnie o jakieś 5 centymetrów, ja już odkręcisz te środkowe śruby trzymające szybę to wedy uniesiesz szybę o te 5 centymetrów
i wyjmiesz mechanizm...
kumasz??
ogólnie jest chyba 7 śrub które musisz okręcić oczywiście nie licząc odkręcania boczka drzwi
kumasz??
ogólnie jest chyba 7 śrub które musisz okręcić oczywiście nie licząc odkręcania boczka drzwi

- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Dziękuję za intrukcję.
Zabiorę się za to w przyszły weekend (mam nadzieję) – zdam relację.
Zabiorę się za to w przyszły weekend (mam nadzieję) – zdam relację.
-
Oban
Witam, poszukałem trochę na forum, lecz nic nie znalazłem, może złą frazę wpisywałem. Kupiłem to autko tydzień temu i doprowadzam je powoli do ideału. Póki co zastanawiam się co z tymi cholernymi szybami jest. Boję się ażeby kiedyś silniczki nie odmówiły posłuszeństwa, bo podnoszą się praktycznie w ogóle i niemiłosiernie piszczą. Jest na to jakiś sposób?
Pozdrawiam, Messiah
Pozdrawiam, Messiah
- Od: 14 sie 2009, 12:37
- Posty: 4
- Auto: 626 GD Coupe 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6