Witam. Ostatnio często zaświeca mi się kontrolka od systemu 4WS. Chciałbym dokładniej się przyjrzeć ale nie posiadam żadnej pomocy książkowej. Czy dysponuje ktoś jakimiś materiałami o tej tematyce? Na naszej stronie mazda speed jest krótki opis i link do materiałów po angielsku, lecz niestety nie otwiera się u mnie. Czy może ktoś ma te materiały lub jakieś inne u siebie????
Oto link do opisu:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/4ws.php
4 WS – Potrzebuje jakieś materiały techniczne, linki.
Strona 1 z 1
U mnie znalazłem zapisek że jak sie coś dzieje z 4WS to trzeba sie udac do serwisu bo to poważna usterka
A na poważnie to znalazłem schemat rozmieszczenia elementów 4WS i schemat elektryczny sterowania 4WS jak byś był zainteresowany to podaj maila to jak zeskanuje to ci podeśle.
A na poważnie to znalazłem schemat rozmieszczenia elementów 4WS i schemat elektryczny sterowania 4WS jak byś był zainteresowany to podaj maila to jak zeskanuje to ci podeśle.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Witam.
Również szukam informacji na temat 4ws, gdyż stałem się posiadaczem Madzi i układ ten działa wadliwie. Jego usterka polega na tym, że nie działa od razu po odpaleniu. Lampka pali się przez ok 10 km jazdy, jak sie autko zagrzeje, lampka gaśnie i wsio jest ok.
Czy można ten układ zdiagnozować przy użyciu kodów błyskowych?
Dziękuje i pozdrawiam
Janek
Również szukam informacji na temat 4ws, gdyż stałem się posiadaczem Madzi i układ ten działa wadliwie. Jego usterka polega na tym, że nie działa od razu po odpaleniu. Lampka pali się przez ok 10 km jazdy, jak sie autko zagrzeje, lampka gaśnie i wsio jest ok.
Czy można ten układ zdiagnozować przy użyciu kodów błyskowych?
Dziękuje i pozdrawiam
Janek
- Od: 19 lis 2007, 23:34
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: 626GD 2,0 16V 4WS '89
Nie znam sposobu wywołania błędów. Jeśli są to w trakcie jazdy zaczyna błyskać kontrolka i tyle. Na schemacie jest test connector, ale w aucie nie mogę go namierzyć, a nawet nie mam na to czasu.
kody błędów
1 flash-------> Speed sensor
2 flashes-------> Phase control system
3 flashes-------> Solenoid valve
4 flashes-------> Stepper motor
5 flashes-------> Rear-to-front steering ratio sensor (output)
6 flashes-------> Rear-to-front steering ratio sensor (standard position)
7 flashes-------> Power steering fluid
8 flashes-------> Control unit
Off-------> Computer error
Stays on-------> Power supply
schemat
kody błędów
1 flash-------> Speed sensor
2 flashes-------> Phase control system
3 flashes-------> Solenoid valve
4 flashes-------> Stepper motor
5 flashes-------> Rear-to-front steering ratio sensor (output)
6 flashes-------> Rear-to-front steering ratio sensor (standard position)
7 flashes-------> Power steering fluid
8 flashes-------> Control unit
Off-------> Computer error
Stays on-------> Power supply
schemat
Ostatnio edytowano 6 mar 2008, 11:24 przez Przemo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Przyczyną niedziałania układu były zimne luty w urządzeniu opisanym na schemacie jako 4WS RELAY/TIMER. Układ znajduje się pod siedzeniem pasażera. Polutowany iśmiga aż miło:) piękna sprawa to 4WS ludzie co pierwszy raz widzą są w szoku
- Od: 19 lis 2007, 23:34
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: 626GD 2,0 16V 4WS '89
Witam! Ostatnio stałem się właścicielem 626 z systemem 4ws. Zmieniając opony na zimowe zorientowałem się że coś jest nie tak bo były ścięte do wewnątrz. Padła diagnoza, że to zbieżność z tyłu, ale mechanik stwierdził, że nie ma co jej robić bez wymiany końcówek drążków z tyłu. Niestety :/ w żadnym sklepie motoryzacyjnym, w którym byłem, nie mogli znaleźć takiego elementu w swoich bazach. Gdzie tego i czy na pewno tego, szukać?
-
mismap
mismap spróbuj zagadać z wiesiek5 z Dębicy
powinien Ci coś poradzić
PS. a swoją drogą to pochwal się sztuką, jakieś fotki zlinkuj w podpisie
PS2. czy to jest ta sztuka co stała jakiś czas temu na allegro?
powinien Ci coś poradzić
PS. a swoją drogą to pochwal się sztuką, jakieś fotki zlinkuj w podpisie
PS2. czy to jest ta sztuka co stała jakiś czas temu na allegro?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Czy ma ktoś z Was może jakieś wykresy przebiegów napięć w systemie 4ws tak aby można to było sprawdzić na oscyloskopie
kiedyś jak naprawiałem koledze ABS w passacie to w autodacie były dokładne wykresy sygnałów i można było sobie porównać ze stanem faktycznym i poszukać przyczyny
kiedyś jak naprawiałem koledze ABS w passacie to w autodacie były dokładne wykresy sygnałów i można było sobie porównać ze stanem faktycznym i poszukać przyczyny
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):Auto: 626GD 2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
626GD GT 4WS
czyżbyś nabył 4WS od Globus, czy to jakaś inna
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
tak to ta sama
znalazłem kupę materiałów na www.mx6.com
także już wiem o co biega i 4WS śmiga bardzo dobrze
mam też schematy elektryczne, biuletyny serwisowe i instrukcje serwisowe od DOHC i F2/F2T
jakby ktoś potrzebował to podeślę
znalazłem kupę materiałów na www.mx6.com
także już wiem o co biega i 4WS śmiga bardzo dobrze
mam też schematy elektryczne, biuletyny serwisowe i instrukcje serwisowe od DOHC i F2/F2T
jakby ktoś potrzebował to podeślę
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6