Problem z hamulcami – pęknięty sztywny przewód.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez BoBi1234 » 15 cze 2008, 18:08

Jak widac na zdjeciu mam zaslepiona rurke ... jestem na 99% pewien ze biegnie ona do [jakich?] hamulcow, lecz chcialbym potwietrdzenia i dokladnej "nazwy" zeby wiedziec co kupic :) a tutaj foto Obrazek
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 12:05
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626, GD, 2.0D, 89r

Postprzez Wodzu » 15 cze 2008, 20:09

powinny wychodzic 4 rurki 2 na przod 2 na tyl jezeli mas zeslepiona to moze skorodowala i poprzedni wlasciciel zaslepil
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez BoBi1234 » 15 cze 2008, 21:21

Nom ale chcialbym wiedziec do ktorego kola to jest i wogole o co pytac
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 12:05
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626, GD, 2.0D, 89r

Postprzez kfiat lotosu » 15 cze 2008, 21:25

BoBi1234 napisał(a):chcialbym wiedziec do ktorego kola to jest

to zahamuj ostro na piasku i zobaczysz,ktore kolo nie hamuje
kfiat lotosu
 

Postprzez BoBi1234 » 15 cze 2008, 21:29

[jakie?] .... tylko problem w tym ze zadne [jakie?] nie chce mi lapac
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 12:05
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626, GD, 2.0D, 89r

Postprzez Wodzu » 16 cze 2008, 18:29

przewody ida na krzyz sprawdz przednie i dojdziesz ktore to kolo
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez BoBi1234 » 18 cze 2008, 16:51

Wlasnie wrocilem ze sklepu gdzie mi powiedzieli ze nie dostane takiej rurki tylko mam kupic na dlugosc i sam sobie wyginac ... :/ Pytanie skad mam wiedziec jaka dlugosc kupic .... prosze o pomoc znawcow :D
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 12:05
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626, GD, 2.0D, 89r

Postprzez adam626 » 19 cze 2008, 12:44

około 3300mm lewy tył i 3500 prawy z tyłu jest jeszcze sztywna na belce 750mm i do każdego z kół po 350mm
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez mackoGD » 15 lut 2009, 23:31

Pozwólcie że się podłącze.
Dziś pękł mi przewód gumowy przy tylnym zacisku.
Wiecie od czego mogę kupić taki przewód żeby pasował. Nie chcę przerazić sprzedawcy że potrzebuje akurat do mazdy (albo pewnie by zaczął zacierać ręce że trafił na frajera z mazdą z którego można zedrzeć). Kiedyś wymieniałem chyba od audi, gwinty się zgadzały ale nie jestem pewien.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Siw-y » 15 lut 2009, 23:41

mackoGD w IC są po jakieś 60 – 70 zł chyba, że JC to w tedy i 30 zł ale nie polecam
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Hazu » 16 lut 2009, 00:00

od fiata się chyba nadają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mackoGD » 16 lut 2009, 21:58

Naprawione..
Kupiłem od Fiata Sc, ale wynikł problem. W Maździe przewód z tylnego zacisku wychodzi pod kontem prostym i przykręcony jest do niego wydrążoną śrubą, z Fiata wychodzi prosto.
Ale puściłem przewód troszku inną droga (fakt zrobiłem to trochę jak amator) zamocowałem w kilku miejscach, potem przymiarka czy nic nie haczy i gotowe.
Przewód kosztował 20 zł.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez vilkolak » 6 gru 2009, 21:12

wiec tak, za tydzien czeka mnie wycieczka 2000 km a tu hamulce wysiadly.
w trakcie jazdy jak naciskam hamulec to na poczatku hamuje ale mocniejsze wcisniecie pedalu nie zwieksza sily hamowania, pedal robi sie jakby gumowy.
pojechalem z tym do mechanika ( dodam ze jestem we wloszech), wymienil klocki, zaciski i pompe hamulcowa na nowe ale nic to nie zmienilo. auto jak nie hamowalo tak nie hamuje dalej, a nawet jest gorzej. probowalem tez odpowietrzenia ale nie pomaga.

pomozcie bo bede wraval do polski z zona w ciazy i nie moge ryzykowac ze braknie hamulcow...
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez markmas » 7 gru 2009, 00:17

1. Tarcze jakiej masz grubości? Może one przy hamowaniu tracą już swoje właściwości?
2. Jeszcze bym sprawdził elastyczne wężyki łączące sztywne przewody hamulcowe z zaciskami – z powodu wieku lub eksploatacji potrafią pod wpływem ciśnienia puchnąć.
3. Płyn hamulcowy (dot4) – może się gotować jak złapał już za dużo wody... Zalecana wymiana – co 2 lata.

PS. Akurat zaciski i servo nie powinno mieć przy takiej usterce pływu. Chyba trochę Cię naciągnięto :(

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez vilkolak » 7 gru 2009, 16:05

no wiem ze mnie naciagnieto, ale niestety we wloszech nawet hamulcow sam nie moge odpowietrzyc bo daja takie mandaty jak cos przy ulicy robisz ze szkoda gadac...

co do plynu to przy wymianie pompy miesiac temu plyn zostal wymieniony na nowy.
sprawdze te gumowe przewody, dzis prawie zaparkowalem na autobusie, dobrze ze chociaz reczny zadzialal...

dzieki za odpowiedz
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez vilkolak » 7 gru 2009, 20:11

no wiec gomowe przewody laczace wymienione, przez 5 minut bylo ok i znowu hamulec jak z gumy, do tego zauwazylem ze przy wylaczonym silniku kiedy pedal powinien byc twardy tez zachowuje sie jakby byl z gumy...
zastanawiam sie juz czy mozliwe jest ze w jakis sposob hamulce zapowietrzaja sie po jakims czasi same...

juz mi rece opadaja...
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez niedzwiadek833 » 7 gru 2009, 23:02

Możliwe jest też, że masz uszkodzony regulator siły hamowania. Znajduje sie na ścianie grodziowej między kabiną a komorą silnika, nad przekładnią kierowniczą. Jest to metalowa kostka, do której dochodzi 6 przewodów hamulcowych. Urządzenie to rozdziela ciśnienie w układzie hamulcowym tak aby większe ciśnienie było na przednich kołach, żeby tylne koła się nie blokowały.
Z tego co piszesz to masz już prawie wymieniony cały układ hamulcowy i nic innego mi nie przychodzi do głowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez vilkolak » 7 gru 2009, 23:19

niedzwiadek dziekuje za podpowiedz, zauwazylem ta metalowa kostke ale myslalem ze to tylko zwykly rozdzielacz z dwoch przewodow ktore wychodza zz pompy na cztery przewody na kazde kolo. nie myslalem ze ma to urzadzenie cos wspolnego z regulacja sily hamowania. jutro z samego rana zabiore sie za zmontowanie tego regulatora. nie wiesz przypadkiem po czym poznac czy jest uszkodzony czy nie?

dziekuje jeszcze raz za pomoc
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez markmas » 7 gru 2009, 23:21

niedzwiadek833 napisał(a):nic innego mi nie przychodzi do głowy


Dokładnie jak napisał niedzwiadek883. Mi przychodzi tylko jeszcze jedno do głowy... Jakaś mikronieszczelność na sztywnych przewodach. Krócej – pęknięcie które zasysa powietrze, a nie wywala dużych ilości płynu. Sztywniaki lubią pękać przy plastikowych mocowaniach do karoserii (z reguły tylne). Czysta, sucha ściereczka w dłoń i przejedź po nich. Przewody znajdują się po stronie kierowcy. Te cieńsze to hamulcowe, grubsze – paliwowe.
Ciężko jest coś innego wymyślić :( Układ hamulcowy nie jest specjalnie w mazdzie skomplikowany...

PS. Myślę jednak, że przy pompowaniu hamulcami zostawiłbyś mokrą plamę na chodniku przy tego typu usterce....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez vilkolak » 7 gru 2009, 23:33

no wlasnie tez myslalem o jakims peknieciu lub wycieku., ale odkad wymienilem pompe codzien kontruje poziom plynu i nic nie ubywa...


a hamulec zahowuje sie jakby byl ciagle zapowietrzony.
pod autem nie znalazlem nigdy zadnej plamy, poza olejem, ale problem rozwiazany po regeneracji glowicy i wymianie uszczelek. od tamtej pory nie ma juz zadnych wyciekow.
jutroo wykrece ten regulator sily hamowania.
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6