Tylne zawieszenie – uszkodzone wszystkie gumy :(

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasz85 » 24 lis 2009, 03:16

spoko dzieki . szykuje mi sie maly remoncik tylnego zawieszenia (wszystkie tulejki do wywalenia :( ) ale skoro moga pasowac cale [waaaco?] od 626 to chyba wsadze cale [waaaco?] w zamienniku ( koszt wszystkich [waaaczego?] ok 500zl ) a za jeden orginal 700zl :( wiec jak by nie patrzyl jest lekka roznica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez markmas » 24 lis 2009, 12:01

[quote=( koszt wszystkich [waaaczego?] ok 500zl ) a za jeden orginal 700zl :( [/quote]

Tak z drugiej strony to trzeba się zastanowić ile jeszcze się pojeździ danym samochodem. Oczywiście to mazda, ale po następnych 20 latach pewnie ulegnie biodegradacji :> IMHO nie warto pakować się już w super ori części :(

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez lucek_lukasz » 24 lis 2009, 12:02

Plan jest 2 max 3 lata zobaczymy czy się uda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 24 lis 2009, 16:51

lucek_lukasz ja mam plan 20 :p też zobaczymy czy się uda :D

jak znalazłeś na allegro za 410 zł to bym się nawet nie zastanawiał i je brał... tylko wg mnie wahaczy powinno być razem 6, a nie 4 :) tył z 626 GD na stronę, to
– wzdłużny
– poprzeczny tylny (regulujący zbierzność)
– poprzeczny przedni

i tak jeżeli chodzi o wzdłużny i tylny (ten bardziej z przodu) to są takie same jak w GE :)
natomiast jeżeli chodzi o tylny (ten bardziej z tyłu) to w GE jest inny i w GD jest inny (w GE nim się nie reguluje zbierzności)... :)
PS
w GE oryg. symbol Mazdy to 28-600A lub 28-600Y w zależności od strony
w GD oryg. symbol Mazdy to 28-600B lub 28-600C w zależności z którego roku Mazda :p B chyba do 89... ale to różnie było, po VINie dokładnie możnaby powiedzieć :)

Acha te info są o wersjach z jedną osią skrętną !! :) w przypadku dwóch nie jest już tak pięknie :D

Czyli lucek_lukasz poszukaj jeszcze do siebie tylnego poprzecznego tego ze śrubą umożliwiającą zbieżność :D i będziesz miał wszystko :D – chyba, że ona się nie wybiła :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 25 lis 2009, 14:48

No to wszystkie klocki już mam ( 560zł wszystko – razem z nowymi drążkami stabilizatorów z tyłu )
W sobotę czeka mnie zabawa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez PLaster » 25 lis 2009, 14:57

lucek_lukasz napisał(a):W sobotę czeka mnie zabawa

powodzenia !!
przygotuj się na wyciąganie zbiornika paliwa do wymiany przedniego poprzecznego.
ja niestety tego nie wymieniłem jak robiłem tylne zawieszenie, bo nie miałem czasu – robiłem w nocy z piątku na sobotę i się spieszyłem bo w sobotę musiałem już autem jechać na wesele, i tak zostało – teraz jak będę robiłę to zmienię i to
Ostatnio edytowano 25 lis 2009, 15:04 przez PLaster, łącznie edytowano 1 raz
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez lucek_lukasz » 25 lis 2009, 15:03

Jesteś pewien ze trzeba go wyjmować bo ja ja patrzyłem to wyglądało ze nie trza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez PLaster » 25 lis 2009, 15:17

lucek_lukasz napisał(a):Jesteś pewien ze trzeba go wyjmować bo ja ja patrzyłem to wyglądało ze nie trza?

u mnie nie dało się wyciągnąć śruby skręcającej wahacze poprzeczne i tym sposobem przedniego nie mogłem wyjąć, jak u Ciebie ta śruba jest odwrotnie założona (jak ktoś obrócił) to nie będziesz musiał go wyjmować.
chodzi dokładnie o śrubę nr 6
zawieszenie.jpg
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez lucek_lukasz » 25 lis 2009, 18:14

Na szczęście u mnie jest inaczej :) ( byłem przed chwila pod autem i sprawdziłem nakrętki są os strony baku :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez PLaster » 25 lis 2009, 18:51

lucek_lukasz napisał(a):Na szczęście u mnie jest inaczej usmiech ( byłem przed chwila pod autem i sprawdziłem nakrętki są os strony baku usmiech )

no to masz szczęście – hmmm... czyli ktoś już tam grzebał
proponuje najpierw WD-40 na te śruby i browarek, potem szczotka druciana, WD-40 i kolejny browarek
no a potem to już łatwa sprawa

ps. nie zapomnij ustawić zbieżności
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez lucek_lukasz » 25 lis 2009, 19:58

Wiem tylko jest jakiś Patent na tą zbieżność bo auto będę robił sobota- niedziele 60 km od domu i tam nie ma żadnej stacji diagnostycznej, no a na rozregulowanym zawieszeniu będę musiał wrócić :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 25 lis 2009, 20:07

w sumie nie ma :) ustaw w miarę prosto :) tyle że jechać 60km bez zbierzności... to tak marnie, po prostu jest powoli i zobacz czy za bardzo Ci nie ściąga, jak będzie na oko ustawione porządnie, to opon nie zedrzesz, ale jak będą krzywe, tak że okiem to zobaczysz, to przez 60 km możesz sobie popsuć :)
a śniegu nie zapowiadają, więc do rowu razie czego Cię nie ściągnie :)
Ale po wymienie wszystkich gum będzie raczej gorzej niż marnie :)
To tak na pocieszenie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 25 lis 2009, 22:07

to mnie pocieszyłeś ale co rozumiesz prze na oko??? stawiam auto i od tyłu patrze czy są pod kątem prostym do podłoża czy jak ( poziomica do koła i kombinować ) ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 25 lis 2009, 22:35

jak masz dobry wzrok – tu nie śmieję się tylko po prostu jak potrafisz ocenić czy coś jest prosto czy nie :) to tak właśnie zrób na koniec odejdź jakieś 4 metry od samochodu i zobacz czy jedne i drugie koła są prosto znaczy nie zjeżdżają się ani do przodu/tyłu ani górna/dolna część nie jest bardziej ku środkowi :)

A potem na zbierzność :) bo ogólnie ma być ciut powyginane :) ale to laserem są w stanie ustawić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 26 lis 2009, 02:09

steven napisał(a):górna/dolna część nie jest bardziej ku środkowi

nie ma regulacji konta pochylenia koła w tylnym zawieszeniu w GD, bynajmniej nie fabrycznie
jak coś to się to reguluje na amortyzatorach

a tak to powinno wyglądać z coupe
zawieszenie1.jpg
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 26 lis 2009, 11:03

PLaster masz racje, jest tylko zbierzność... sorki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 26 lis 2009, 11:18

steven napisał(a):PLaster masz racje, jest tylko zbierzność... sorki

spoko ;)
wiem bo przerabiałem ten problem :|
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 26 lis 2009, 13:55

PLaster napisał(a):wiem bo przerabiałem ten problem

ja też :) i po wymienie wahaczy zdłużnych się wyprostowały... naprawdę nie wiem, czemu wypisywałem, że w pionie też się reguluje :) jakiś wczoraj przyćmiony byłem :) w innym temacie też zaskoczyłem gorzej niż diesel, musicie wybaczyć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez lucek_lukasz » 26 lis 2009, 16:30

PLaster jak rozszyfrować tą tabelkę bo nie bardzo wiem co i jak .... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez PLaster » 26 lis 2009, 17:03

lucek_lukasz napisał(a):PLaster jak rozszyfrować tą tabelkę bo nie bardzo wiem co i jak ....

jak podasz maila to Ci wyślę cały ten dział o zawieszeniu, może Ci to pomoże
a co do tej tabelki to translator i prawie wsio jasne
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6