Układ wydechowy 626 GD – porady, problemy, opinie, sugestie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez modzik » 16 lut 2009, 11:13

Gdyby ktoś chciał wstawić tłumik zamiast katalizatora, to idealnie pasuje środkowy od Audi 100 silnik 1.8, 2.0 rocznik 83-90.
Nr kat. POLMO Płóciennik 01.09 (443.253.409J). Cena ok. 80zł.
Taki wstawiłem i jest idealny pod każdym względem. Oczywiście trzeba przyciąć rury z niego wychodzące, ale to szczegół ;)
Ja wstawiałem do auta jak w opisie – nie wiem jak to wygląda w innych GD.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez steven » 16 lut 2009, 11:29

a nie łatwiej strumienice za 40 zł?? :)i nic nie trzeba przycinać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez modzik » 16 lut 2009, 11:42

Może i łatwiej, ale ja jakoś do strumienic nie mam przekonania.
Raz, że aby to prawidłowo działało, trzeba dobrać odpowiednią strumienicę do danego silnika itd. itp.
A dwa, to dźwięk strumienicy jest, delikatnie pisząc, nie zbyt przyjemny dla moich uszu :)
A tłumiczek i gabarytowo i pojemnościowo jest w sam raz.
Jak tam kto woli ;)
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez steven » 16 lut 2009, 16:17

tzn. strumienica jak jest szczelnie założona to nie ma żadnego dźwięku!! ;) zakładałem już chyba w 3 samochodach ;p poza tym wcale nie trzeba dobierać, ona tylko nie pozwala spalinom cofnąć się spowortem na sondę... i ot całe jej zadanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez modzik » 16 lut 2009, 19:04

No dobra, nie będę się spierał nad wyższością tłumika nad strumienicą :)

ALE GDYBY ktoś chciał tłumik zamiast strumienicy, to polecam ten, o którym pisałem.

Tak nieśmiało chciałem coś doradzić, bo tylko pytam i pytam na tym forum <lol>
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez steven » 17 lut 2009, 18:15

no ja też chciałem doradzić, że jak nie tłumik, to można strumienicę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez andrewx85 » 21 lut 2009, 11:27

ja mam w gd 2.2 i 12v tłumik :] i jest ok, a tłumik to chyba srodkowy jak pamietram wazne zeby srednic byłas ok :P , planowałem nawet kupic rure wiekszej sredniy( nie wolno mniejszej od tej co jest) i mozna tylko koncwowu tłumik zamontowac tez fajna propozycja ;) i jak by nie patrzec metr rury nie jest drogi w porownaniu do kupowania w sklepach srodkowego tlumika i koncowe itp do danego samochodu :), ja koncowy mam od audi 80 tylko takie male jajo wystaje bo bylo trzeba do gory nogami zamontowac ale wazne ze nie chałasuje :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez fafo » 1 mar 2009, 13:37

Mam pytanie odnośnie tego tłumika z Audi 100.Czy ten tłumik będzie pasowł do mazdy 323F(BJ) 2.0 DiTD czy może jest do 626.Też chciałem wstawić strumienice ale tłumik będzie chyba lepszym i cichszym rozwiązaniem.Z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez steven » 1 mar 2009, 16:44

przecież strumienica w miejscu kaalizatora wcale nie sprawi, że wydech będzie głośniejszy, ko Ci takich bzdur naopowiadał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 2 mar 2009, 12:49

tłumik ma zmniejszyć różnicę ciśnienia w wydechu pomiędzy cyklami wydechów poszczególnych cylindrów. Dzięki objętości w której rozpręża się wyższe ciśnienie zostaje ono wyrównane. Mniejsze skoki ciśnienia = mniejszy hałas
dobrze dobrana strumienica ma za zadanie przyspieszać przepływu spalin.
Wykorzystane jest tu zjawisko interferencji. Też powinna zmniejszyć hałas jednocześnie poprawiając wydajność wydechu (efekt przyspieszenia spalin zmniejsza opory wydechu)
źle dobrana strumienica jest tylko droższym kawałkiem rury

do GD można bez problemu kupić każdy z trzech tłumików (wersja bez katalizatora) więc nie wiem po co kombinować
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 2 mar 2009, 13:21

to chcą kombinować, żeby pozbyć się katalizatora, a najlepszy sposób to poprzez włożenie w jego miejsce strumienicy... ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez fafo » 3 mar 2009, 12:20

Ale odnośnie tej strumienicy to większość podanych tu przykładów to benzyniaków a jak to się tyczy diesla i czy jest jakaś różnica strómienic do benzynowego i do turbo diesla??? Czy można do t.diesla wstawić zwykłą łuskową???
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez wojtek75 » 9 maja 2009, 22:32

modzik napisał(a):Gdyby ktoś chciał wstawić tłumik zamiast katalizatora, to idealnie pasuje środkowy od Audi 100 silnik 1.8, 2.0 rocznik 83-90.

A jak z dzwiekiem auta? Ja też kiedyś mialem zamiast kata tłumik środkowy chyba od Renault Megane i Mazda chodziła cichuteńko... Miałem strumienice i tłumiki przelotowe. To nie to i NIKT mi nie powie że nie ma roznicy w dzwieku, nie prawda. Roznica jest po juz po odpalenie auta jak chodzi na wolnych obrotach. Jest po prostu glosniej w aucie.
Przymierzam się do wstawienia tłumika środkowego (sama pucha) 21.70 (oznaczenie Polmostrów) z Renault Megane w miejscu gdzie powinien być katalizator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez adam626 » 10 maja 2009, 21:14

chodziło mi o to że jest dostępny pierwszy tłumik do GD w wersji bez katalizatora, odkręca się jedno i przykręca drugie. Tłumik od innego samochodu czy strumienice trzeba spawać z rurami i dopasowywać aby o nic nie stukał
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 10 maja 2009, 21:39

Miałem strumienice i tłumiki przelotowe. To nie to i NIKT mi nie powie że nie ma roznicy w dzwieku, nie prawda. Roznica jest po juz po odpalenie auta jak chodzi na wolnych obrotach. Jest po prostu glosniej w aucie.


No właśnie, jak sam napisałeś miałeś strumienicę i tłumiki przelotowe !! i to właśnie tłumiki przelotowe zwiększały Ci hałas !! a nie strumienica...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wojtek75 » 10 maja 2009, 21:53

Przepraszam żle się wyraziłem. Zamiast katalizatora raz miałem strumienicę AWG a później tłumik rozprężny. Pozostałe tłumiki środkowy i końcowy były standardowe. Na strumienicy auto pierdziało a na tłumiku rozprężnym było lekkie buczenie. W obydwu przypadkach po dodaniu i puszczeniu gazu był efekt "przytkania". Nigdy nie wyrzucałem tłumika środkowego i końcowego. Teraz mam katalizator uniwersalny Tescha. Jest lekki rezonans w okolicach 1900rpm i 2500rpm. Podejrzewam, że ten katalizator nie pasuje zbytnio niestety swoją objętością oraz tłumik środkowy Marixa do najlepszych nie należy <lol>
Wcześniej miałem jakiś katalizator i Mazda była wyjątkowo cicha... Po odpaleniu auta trzeba było uchylić szybę i praktycznie dopiero wtedy mozna było usłyszeć silnik! Mam porównanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez steven » 11 maja 2009, 15:40

ja też pisałem w poprzednich postach, że miałem strumienicę w renault megane 2000r. mam w passacie B5 98 rok mam u siebie i jak jest dobrze założona to w odsłuchu praktycznie nie ma różnicy pomiędzy nią a katalizatorem, poza tym auto nigdy nie powinno [tiiit]...

naprawdę, rozumiem, że u Ciebie jest po założeniu strumienicy inny dźwięk, ale bardziej bym obstawiał, na niechlujstwo tłumikarza... :( ewentualnie już marną strumienicę... lub dziurawy układ – podczas zakładania strumienicy może naderwał łącznik elastyczny, albo gdzies indziej coś się rozszczelniło... ale sama strumienica... bardzo dziwne to jest jak dla mnie!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wojtek75 » 15 maja 2009, 22:47

steven ja podejrzewam jeszcze marnej jakości tłumik środkowy. Jak napisałem jest Marixa. Jak miałem końcowy Marixa to w środku było słuchać buczenie. Po wymianie na Bosala wyraźna poprawa ale pozostał dalej rezonans ok. 1900 rpm i 2500rpm. Myślę, że to tłumik środkowy powoduje. Jak miałem jednak strumienicę to auto pierdziało przy pewnych zakresach własnie... Wydechowi przyjrzę się dokładnie na kanale i uwzględnie złącze elastyczne czy nie ma tam jakiegoś przedmuchu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez wojtek75 » 25 cze 2009, 19:00

Przedmuchu nie ma. Wymieniam środkowy Marixa na Bosala lub Tesha. Zobaczymy czy auto wyciszy się...Myślę, że tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez PLaster » 27 lip 2009, 11:56

witam
słuchajcie, mam problem :| a dokładniej to skończył mi się wydech, można powiedzieć że całkowicie i postanowiłem go zmienić.
i tak środkowy i końcowy wymieniam na nowy zamiennik (linki: środkowy, końcowy) – może nie jest to bosal, ale w przystępnej cenie, natomiast jeszcze zostaje mi katalizator z którym nie wiem co mam zrobić.
zostawić go nie mogę, bo też się skończył i zamula mi silnik, ale nie mam pomysłu co z nim zrobić <co?> wspawać samą rurkę, strumienice, tłumik rozprężny czy szukać pierwszego tłumika (jaki był w wersji bez kata). ostatnia opcja byłaby najlepsza, poza tym że gdzie i za ile go kupić.

co poradzicie?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6