Strona 1 z 2

Schemat układu hamulcowego

PostNapisane: 15 maja 2009, 02:02
przez andrewx85
Witam,
bylem dzis na przegladzie i okazało sie ze z przewodu hamulcowego cieknie, lewe tylne kolo, a cieknie tak gdzies 40 do 60 cm od koła-szukałem na forum ale co innego jest opisane:( , a chodzi mi o konkretne wymiary jak długi mam kupic przewod jaką koncówke kupic a chce drut miedziany i np. w ktorych miejscach sie łączy no chyba ze sie nie łaczy, i czy mam kupic cylinderki na wszelki wypadek bo nie chce po wszystkim sie zdziwic jak bede odpowietrzał a tu nic :|
znalałem cos takiego Obrazek
czy to co jest zaznaczone to linka, czy to wyzej na rysunku to jest wezyk??
i najwazniejsze brak kanalu czy nie bedzie problemu?? jak jest rozmieszony ten wezyk pod samochodem. bo nie moge znalezc;/ zadnego schematu. albo podajcie program który to ma bedzie prosciej ;)

PostNapisane: 15 maja 2009, 08:58
przez kierownik
andrewx85 nie wiem, czy sam sobie z tym zrobisz. najlepiej pojedź do mechaniora i Ci dorobi cały wężyk od tego pająka co masz pod maską – policzy pewnie na metry. zobacz od razu w jakim stanie jest drugi – od drugiego koła, żeby później nie było niespodzianki przy mocniejszym hamowaniu. jak chcesz znać długość, to dzwoń do ASO Katowice (Dyga czy coś) i poproś z serwisem – uczynni ludzie i dużo przez telefon powiedzą. ale z tego co pamiętam do mojej GE było tego ponad 4 metry i tylko ori z Japonii... więc sobie darowałem i dosztukowałem. kupiłem od jakiejś Skody czy czegoś, wygiąłem gdzie trzeba, dorobiłem końcówki i działało, ale narzędzia do tego były ;)

PostNapisane: 15 maja 2009, 09:28
przez andrewx85
wszystko do zrobienia samemu ;)to nie jest uszczelka pod glowica ze trzeba jechac do mechaniora :] jak bedzie trzeba to nawet na kanał pojade do znajomego, tylko do aso powiadasz :|

PostNapisane: 15 maja 2009, 09:33
przez kierownik
to ja wolę robić uszczelkę pod głowicą ;) (a tylko głowicę zawieźć do planowania)
nie wiem, czy tylko ASO, ale potrzebowałem wtedy na szybkiego i nigdzie indziej nie mieli...

PostNapisane: 15 maja 2009, 09:39
przez andrewx85
Aha, a koniecznie tam trzeba dzwonic do aso w olsztynie jest tez salon mazdy??moze do nich zadzwonic?? a moze wiesz jakiego programu uzuwaja?? :]

PostNapisane: 15 maja 2009, 11:40
przez steven
no to tak:
najpierw powrzucam to co znalazłem odnośnie schematów układu hamulcowego:
1) ogólnie układ (z ABSem)
Obrazek
2) tarcze przód
Obrazek
3) tarcze tył (pewnie Waluś keidyś tego szukał ;p ) (będny tył ty wrzuciłeś :] )
Obrazek
4) ręczny przy opcji z tarczami z tyłu, chociaż przy opcji z bębnami się sam układ linek nie różni ;)
Obrazek

PS
jeżeli chodzi o schemat elektryczny do ABSu to może już się pojawił, a jak nie to napiszcie to jakoś dorzucę do tego tematu ;)

andrzej, możesz zmienić temat ego tematu na "schemat układu hamulcowego" albo coś takiego, będzie w przyszłości łatwiej trafić ;)

A jeżeli chodzi o przewody hamulcowe przy kołach z tyłu to były one chyba 2 częściowe, pierwsza część patrząc od koła o wymiarach 27,6cm i rozmiarze gwintu M10x1 i wygląda to tak:
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=303013333022&pic=0&moto=0
lub dłuższe – 50 cm...

a co do tych długich przewodów, to chyba tylko oryginalne lub dorabiane przez mechaniora :D

A no i jeszcze – jak jest już coś o hamulcach to poproszę Moda o przeniesienie :D

PostNapisane: 15 maja 2009, 12:38
przez andrewx85
dzieki bartek przyda sie ;)
temat zmieniony tak jak zyczyłes sobie ;)

PostNapisane: 15 maja 2009, 18:15
przez Waluś
andrewx85 na forum są podane długości przewodów bo ja kiedys wymieniałem i wpisywałem i podawał tez adam626 więc jak się zjawi to ci pewnie wypisze, bo ja nie pamiętam
Ale to było jakoś tak że jeden ma 355 cm, drugi 355 plus 70 (bo z prawejstrony sa dwa długi i potem kostka i krótki)
Przewody są standardowe. Ori były stalowe, ale spokojnie idziesz do sklepu i kupujesz zwykłe miedziane na metry o podanych długościach ze standardowymi zakuciami (produkcja FSO – Lublin, żuk :P ).
Tylko poczekaj na konsultacje od Adama, bo nie pamiętam dokładnych długości, podałem przybliżone
I tak jak piszą inni wymień od razu na oba koła, bo to jedna robota, a cena niewielka. A doginasz sobie jak pasuje :P

PostNapisane: 16 maja 2009, 10:22
przez andrewx85
ok Waluś, jeszcze raz przeszukam ;)

PostNapisane: 17 maja 2009, 23:05
przez adam626
:D
kupiłem w firmie CARIX gotowe przewody
lewy tył 310cm
prawy tył 330cm i 75cm(na tylnej belce)
tak mi wyszło z pomiarów
jednak przy zakładaniu przewodów po zdjęciu zbiornika
co trzeba zrobić aby je należycie umocować okazało się że oba długie
byłyby o wiele lepsze gdyby miału więcej o 20cm
czyli
lewy tył 330cm
a prawy 350cm

dodatkowo przy każdym kole masz krótkie sztywne 35cm

PostNapisane: 18 maja 2009, 16:18
przez andrewx85
tak na oko pewnie mierzyłes: :P
ale dziex adam626 :] kupie takie jak mi podales :]

PostNapisane: 28 wrz 2009, 20:56
przez andrewx85
chciałbym odswiezyc temat jak mozna :)
czy moge kupic juz odrazu lewy tył 350+ 35+20 = 405 cm, to kupie 400 cm i bedzie ok bez zadnych tam łaczen itp...koncowka 10 i przewód miedziany ze wrazie czego lekko sie zagnie na rurce jak byłby za długi...

PostNapisane: 28 wrz 2009, 22:38
przez steven
przecież te 305 cm to są metalowe... a króciutkie gumowe, żeby przy wjeżdżaniu w dziury się nie wyginały:) jak założysz całe gumowe, to zamiast hamować, przewody będą ci się rozciągać ;p

PostNapisane: 30 wrz 2009, 19:08
przez andrewx85
steven- ale ja gumowych nie zakładam :P juz kupiłem 370 albo 375 miedziane :] koszt 40 zł tylko ;) w piatek bede wymienial, no chyba ze krotkie sa gumowe ktore cały czas pracuja, moze o to ci chodzi...

PostNapisane: 1 paź 2009, 22:44
przez adam626
od rozdzielacza siły hamowania z przodu idą na tył dwa przewody, do lewego koła krótszy, do prawego dłuższy.
Krótszy po lewej na lewej podłużnicy łączy się z elastycznym, który idzie do mocowania na amortyzatorze, na którym łączy się z 35 cm sztywnym idącym do cylinderka.
Dłuższy na prawą stronę idzie na belkę zawieszenia, gdzie łączy się z 75cm przewodem(pewnie po to aby mozna było etapami zakładać zawieszenie w fabryce i tu można by się pokusić o jeden przewód), ale w drugim mocowaniu na belce, łączy się on z elastycznym i analogicznie jak z lewej strony, elastyczny z krótkim sztywnym do cylinderka.
jeżeli z tyłu są tarcze to elastyczny idzie bezpośrednio do zacisku

poprawiłem interpunkcję

PostNapisane: 2 paź 2009, 08:16
przez steven
adam626 Proszę wstaw przecinki i kropki, bo chcę to przeczytać i zrozumieć, ale 4 raz do tego podchodzę i na 4 linijce się gubię :)

PostNapisane: 2 paź 2009, 09:01
przez andrewx85
aha:) to chyba sie pomyliłem z długoscia... bo kupiłem 370 ale na lewe tylne koło jako całosc?? Waluś napisał na lewe 355, prawe mnie nie dotyczy ale ma tyle samo i na belce rozchodzi sie w lewo i dlatego te dodatkowo 70 + pewnie elastyczny 30 do cylinderka tak samo na lewym 355 plus elastyczny, hmmm no mam nadzieje ze to cienki jest wadliwy i jest do wymiany.., :| jak pisałem wyzej to wyciek jest na wysokosci srodkowych tylnych lewych drzwi a 30 cm krótkiego przewodu od cylinderka to nie jest duzo :) ....

PostNapisane: 2 paź 2009, 22:45
przez adam626
wymień oba centralne
najwięcej pracy to ułożenie ich pod nadwoziem
odpowietrzysz za jednym razem i będziesz miał spokój,
a tak się narobisz,
a może nawet w trakcie zmiany rozleci ci się drugi
bo jest na tych samych uchwytach

PostNapisane: 4 paź 2009, 23:20
przez andrewx85
juz po wymianie powiem ze bylo zabawy przy tym :| miałem jeden przedów 375 na lewe kolo, i drugi kupilem po 17-tej w sobote:D, udało sie ;) 375 +85,i do tego dwojnik albo trojnik,ale nie podlaczalem go, 2 razy po 375 i starczy :P tylko ze na prawe kolo przewód idzie przez srodek potem na ukos nad zbiornikeim paliwa, a nikt nie powiedzial wczesniej ze zbiornik trzeba zdjac <lol> bylo zabawy przy tym, bo mialem polowy zbiornika paliwa.. wracajac do przewodu idzie nad zbiornikiem na ukos troszke po belce mozna dac jakies zaciski zeby sie trzymal dobrze i tyle :) a i odrazu jak by ktos wymienial to niech kupi 4 nowe odpowietrzniki koszt tylko okolo 4 zl za sztuke ale warto :)

PostNapisane: 5 paź 2009, 19:18
przez adam626
fabrycznie przewody idą razem po lewej podłużnicy i rozłażą się przy samej belce tylnego zawieszenia, ale fakt zbiornik trzeba zdjąć