Problemy z tylnymi hamulcami – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez b2 » 15 kwi 2005, 19:38

możliwe że hamulce są zapieczone i tłok nie pracuje. całe ciśnienie płynu hamulcowego idzie wtedy na koło po przekątnej które hamuje mocniej i dlatego Cię ściąga.
rozebrać, przeczyścić, wymienić gumki, złożyć, odpowietrzyć, jechać dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez BigBlack » 15 kwi 2005, 19:57

Tloczek niby chodzi. Troche wydaje mi sie, ze moglby lepiej ale chodzi. Jutro pewnie to zrobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez BigBlack » 16 kwi 2005, 17:27

Rozlozylem, przeczyscilem, zlozylem i qpa :/ Wciaz tylne lewe kolo nie hamuje :/ Nie wiem co jeszcze ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Jaksa » 16 kwi 2005, 18:59

BigBlack napisał(a):niby chodzi
No to chodzi czy niby.... :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez BigBlack » 17 kwi 2005, 12:27

Niby ;> bo wysuwa sie ale widocznie ze ze zbyt mala sila :/ Dzwigienka od recznego wysuwa go rowniez.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Michał555 » 17 kwi 2005, 21:33

Zobacz może jest zapowietrzone, sprawdź grubość tarcz po obu stronach i stan klocków hamulcowych. Następnie obadaj przewody hamulcowe, czszególnie te elastyczne. Możliwe że ze starości "puchną" tj. powiększają swoją objętość pod wpływem zwiększającego się ciśnienia. Gorzej jak to coś z pompą, ale na tym to sie nie znam.
Pozdro.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 13:21
Posty: 9

Postprzez BigBlack » 17 kwi 2005, 21:35

Tarcze sa w znosnym stanie z obu stron. Klocki rowniez sa wporzadku. Obejrze jeszcze sobie te przewody. Dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Michał555 » 17 kwi 2005, 22:08

i nie zaszkodzi odpowietrzyć
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 13:21
Posty: 9

Postprzez BigBlack » 17 kwi 2005, 22:10

Odpowietrzone :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Michał555 » 18 kwi 2005, 13:45

Sprawdź jeszcze czy nie zapiekły się prowadnice zacisków, nie weim jak to jest w 626, ale miałem taki problem u siebie. Zacisk staną i przy hamowaniu o tarcze tarł tylko klocek po stronie tłoczka.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 13:21
Posty: 9

Postprzez BigBlack » 18 kwi 2005, 13:49

Sprawdzone i nasmarowane :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Jaksa » 18 kwi 2005, 23:22

BigBlack napisał(a):Sprawdzone i nasmarowane
Powinno działać.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez BigBlack » 19 kwi 2005, 08:09

Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z zaciskiem. Niebardzo chce rozbierac drugi zacisk dla porownania ale niepodoba mi sie jak tloczek chodzi przy wkrecaniu go recznie. Niby jakis strasznych oporow nie ma (reka sie wkreca) ale jakies pol obrotu na poczatku sie nic nie dzieje. Obraca sie i dopiero pozniej zaczyna sie chowac. Pozatym nie jestem pewien (no i tu jednak chyba bede musial zdjac 2gi zacisk) ale z tej dobrej strony zacisk mi ciasno wchodzil na klocki, a tu jest sporo luzu <?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Riki » 12 lut 2006, 20:12

Witam :)
Mam pytanie odnosnie tematu. W 626 ręczny mi nie działał wiec pomyslalem ze linki sa do wymiany, kupilem w JC dwie linki podjechałem do mechanika i wymieniłem a recznego jak nie bylo tak nie ma... byl podciagany i nic wiec tak zostalo. Pomyślałem ze moze trzeba wymienic ta srodkowa linke cena w ASO 120zł... i mam pytanie czy moge zastapic ja zamiennikiem, czy to pochodzi czy lepiej ori? znalazłem zamiennik w Inter Carsie za 26zł. I czy te nowe linki koncowe po roku nieuzywania beda chodzic czy trzeba je rowniez wymienic?? teraz reczny wogole nie chodzi :(
Pozdrawiam Serdecznie ;)
Ostatnio edytowano 13 lut 2006, 17:54 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hazu » 12 lut 2006, 21:56

Może tu wcale nie chodzi o linki bo nawet na "złomie" ręczny będzie działał byle by linki dostatecznie się cofały po odpuszczeniu ręcznego.
Zawsze (jeśli nie są postrzępione) można je przemyć i przesmarować.
Sprawdź czy cofają się dźwigienki od ręcznego przy zaciskach .
Jeśli dźwigienki się nie cofaja mimo luźnych linek to zaciski się "zastały"
Nadmierne naciągniecie linek też będzie powodować brak ręcznego,
lepiej jak luz będzie ciut za duży niz ciut za mały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 12 lut 2006, 23:16

emmarek napisał(a):Jeśli dźwigienki się nie cofaja mimo luźnych linek to zaciski się "zastały"
Dobrze piszesz tylko Riki nie ma w GD zaciskow :P Riki sprawdz czy działają samoregulatory w bębnach ( chyba kiedys juz rozmawialismy o tym zagadnieniu )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 12 lut 2006, 23:25

Jaksa napisał(a):Dobrze piszesz tylko Riki nie ma w GD zaciskow język Riki sprawdz czy działają samoregulatory w bębnach ( chyba kiedys juz rozmawialismy o tym zagadnieniu )

Tak ja mam bębny :) :P Jareczku bębny+szczeki+linki były zakładane nowe i wszystko bylo przesmarowane i przeczyszczone, cylinderki sa ok nie poca sie... ale sprawdze na nastepnym przegladzie :) a powiedz Jarku czy jak zaloze zamiennik tej linki srodkowej to pochodzi czy lepiej od razu isc do AZ po ori? zeby z rok ten ręczny pochodzil :P ;)
Dzieki serdeczne za odpowiedzi ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hazu » 12 lut 2006, 23:27

wszystko jedno tarczowe czy bebnowe zasada jest ta sama :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 12 lut 2006, 23:30

Riki napisał(a):zamiennik tej linki srodkowej to pochodzi czy lepiej od razu isc do AZ po ori?
Jeszcze nikt nie miał problemów z ta linka z JC ( mozesz zamontowac to jakies grosze )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 13 lut 2006, 11:18

Cytując pewnego moda z 323:
"Taki duży chłopiec, tak długo z nami i nie wie jak poprawnie nazywać tematy?"

Riki – popraw temat zanim wyląduje w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6