Problemy z tylnymi hamulcami – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Redoo » 15 gru 2004, 22:11

nie no nie miałem złych intenci chciałem pomuc popełniłem gpe bo myslałem ze masz taka madzie jak ja <glupek2>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez BigBlack » 15 gru 2004, 22:14

Redoo, spoko looz. Nic się nie stało, bo jeszcze nic nie robiłem :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Jaksa » 15 gru 2004, 22:35

BigBlack napisał(a):Gdzie te łożyska się znajdują?
Dzwignia ręcznego jest ułozyskowana ( w samym zacisku ) łozysko dostaniesz tylko w oryginale w IM 633-91-89.zamiennikow brak.
BigBlack napisał(a):No i zestaw naprawczy do czego i co może iść nie tak
Wez pod uwagę ze samochod ma swoje lata i wszystkie podzespoły gumowe mogą ulec zniszczeniu przy demontażu. ( oczywiscie zrobisz jak uważasz Ja tylko doradzam )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez BigBlack » 15 gru 2004, 23:08

Dzwignia ręcznego jest ułozyskowana ( w samym zacisku )

Chyba kojarzę w którym miejscu.

łozysko dostaniesz tylko w oryginale

Znasz może przybliżony koszt ?

wszystkie podzespoły gumowe mogą ulec zniszczeniu przy demontażu

Mam nadzieję, że się tak nie stanie ale masz rację :–)

Ja tylko doradzam )

I wielkie dzięki :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Jaksa » 15 gru 2004, 23:39

BigBlack napisał(a):Znasz może przybliżony koszt

98 zł szt.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Martinek » 22 gru 2004, 02:09

ja robilem zaciski u Jaksy no i powiem wam ze chyba nie jest to taka prosta spwrawa poza tym jak chcesz je dokladnie zregenerowac to potrzebne ci beda zestawy naprawcze a to troche kosztuje. U mnie trzeba bylo palnikiem rozgrzewac zeby zeszly ale sie udalo jeszcze tylko musze dotrzec i mam 4 sprawne hamulce.
Poza tym to zaciski tylne sa bardziej skomplikowane bo dochodzi reczny (drozsze niestety tez bo wiecej czesci do regeneracji). No ale jak chcesz tylko je rozruszac to probuj moze sie uda a jak nie to niestety do mechanika i kaska leci pozdrawiam
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Postprzez es » 22 gru 2004, 16:04

Czytam i czytam i wlos mi sie jezy na glowie. Wlasnie wymienialem tylne klocki w mojej GV. Wszystko poszlo szybko i bezstresowo. Wasze problemy sklaniaja mnie do pytania: jak, gdzie i czym nalezy zakonserwowac ten wrazliwy element aby sie nie zapiec? Wolalbym uniknac niedogodnosci w przyszlosci, bo zamierzam wlasnorecznie zestarzec moje auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 19 sty 2005, 21:29

Problem istnieje w dwóch GD które posiadam – zarówno na 4 szpilki jak i na 5. Tylne koła nie hamują tak jak powinny. NIe ma mozliwosci zablokowania tylnych kół.

POstanowiłem wymienic bebny i szczeki. Wymienione – reczny hamuje spoko (choc troche niesymetrycznie)
Ale zupełnie nie poprawiła się siła hamowania tyłu – jest niedostateczna.
Robiłem dzis próby na sniegu i naprawde musze bardzo mocno nacisnac hamulec aby zablokowac kola na sniegu. Przy tej sile przód juz bylby zablokowany nawet na suchym. Wiec o ile niedostatecznie jest wykorzystana przyczepnosc tyłu na suchym. Mozna przyjac ze tył nie hamuje.

I co mnei wkurza – nie można robic poslizgów na lewej nodze.

Tylko niech nikt nie pisze ze tył ma nieblokować. Nie chce by dyskusja poszła w tym kierunku. Chcę tylko przedyskutować i sieę dowiedziec co zrobic zeby było dobrze.
Samoregulatory wyczyszczone. Ząbki poprawne.

-czy jest jakis korektor hamowania tyłu, który dzieli cisnienie? Widzailem ze jest cos w rodzaju korektora (taka kostka) ale ztcw to ona działa jakos krzyżowo.

– czy istnieje mozliwosc, ze przewody hamulcowe są niedrożne?

samoregulatory sa ustawione jak mi sie wydaje scisle – bo podczas normalnej jazdy bebny się grzeją. Wiec cos tam ociera. Z drugiej strony nie robi to oporów jesli nie hamuję

– jak kiedys zardzewiał rozpierak ręcznego i był malutki luz szczęk, to tył hamował duzo mocniej przy hamulcu rooczym. tyle, że ocierało tez bez hamowania i samochod sie ciezko toczył.

POmocy, bo wyglada ze umoczyłem ponad 400 i bez rezultatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 21:33

Jak z wysokoscią pedału hamulca? ( tylko nie pisz ze jest wysoki <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adam626GD » 19 sty 2005, 21:38

Uważom ze jest ok. PO wymianie chyba był jednak troche wyzej. Ale nie bylo slisko i nie zdazylem sprawdzic czy blokuje.

ale jakos specjalnie nisko nie stoi. Ale moze sietroche samoregulator w lewym kole poluzował i dlatego na recznym tez lewe gorzej??

Bo prawe to sprawdzalem przy 110kmh na asfalcie zostawia czarny slad

a na sniegu nie blokuje praktycznie;(

To jest jakas lipa w tych GD> bo to nie przypadek ze i diesel nie hamuje.

Miałem juz kilka sytuacji awaryjnych i pomagam sobie recznym. Czuc różnicę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 21:53

Wiesz jak przeregulowac ręczny tak aby dobrze szczęki sie rozstawily?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 21:58

Więc.....

zakładam ze w bębnie wszystko jest ok ,rozpieracze działają ,cylinderki suche i chodza,ząbki na rozpieraczu tyż ok, pewnie tak ale to podstawa

odkręcasz ( przy dzwigni ) czyli luzujesz max linke , depczesz pedał 5-7 razy i trzymając wcisnięty do deski pedał skręcasz linke tak aby dzwignia byla na 5-8 zębow. Ma byc igła.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adam626GD » 19 sty 2005, 22:12

Jaksa napisał(a):Więc.....

zakładam ze w bębnie wszystko jest ok ,rozpieracze działają ,cylinderki suche i chodza,ząbki na rozpieraczu tyż ok, pewnie tak ale to podstawa

odkręcasz ( przy dzwigni ) czyli luzujesz max linke , depczesz pedał 5-7 razy i trzymając wcisnięty do deski pedał skręcasz linke tak aby dzwignia byla na 5-8 zębow. Ma byc igła.


Dzieki za rade – sprobuje. W warsztacie ustawili mi tak, ze reczny łapał od 1 ząbka. teraz fakt – łapie pozniej.

Sposób, który podajesz rozumiem jest sposobem na optymalne ustawienie samoregulatora aby hamulec roboczy dobrze hamował?

Czy tez w efekcie linka recznego bedzie robiła za regulacje tego luzu?

I jeszcze nie wiem, dlaczego mimo tego ze tył słabo hamuje to bebny sa ciepłe po jezdzie(dam rade trzymac palec)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Jaksa » 19 sty 2005, 22:23

Adam626GD napisał(a):Sposób, który podajesz rozumiem jest sposobem na optymalne ustawienie samoregulatora aby hamulec roboczy dobrze hamował?
Ręczny tez
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 19 sty 2005, 23:13

Zrob tak jak Jarek pisze, tez tak zrobiłem było opisane ale nie pamietam gdzie. Zauważyłem że jak tył zaczoł normalnie hamować to autko nie "nurkuje" do przodu tylko całe "kuca" przy hamowaniu i lepiej sie zatrzymuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 20 sty 2005, 03:10

JACU626 napisał(a):Zrob tak jak Jarek pisze, tez tak zrobiłem było opisane ale nie pamietam gdzie. Zauważyłem że jak tył zaczoł normalnie hamować to autko nie "nurkuje" do przodu tylko całe "kuca" przy hamowaniu i lepiej sie zatrzymuje :)


No dobra chłopaki. Ale powiedzcie. Widzieliscie GD, w ktorej tylne koła hamuja do blokady?

bo moze TTTM i nic sie nie da zrobic? <beksa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 20 sty 2005, 09:44

Mi na kamykach, trawie śniegu blokują a na asfalcie to nie sprawdzałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez adam626 » 20 sty 2005, 09:57

sprawdź hamowanie na sniegu z czymś w bagażniku
np workiem cementu

na suchym to się nie uda bo ciężar poprawi przyczepność tylnych kół

wydaje mi się że jak jeżdzę głównie sam bez obciążenia na tyle to nigdy nie blokuje mi tyłu
poślizgi na lewej nodze też nie wychodzą ale sadziłem że to kwestia za słabego silnika
tył jest dociążony butlą gazu i ciężko zerwać przyczepność a jak mocniej dochamuje lewa nogą to spadam na obrotach silnika
ale ja mam mniejszy motor
ręcznym oczywiście bez problemu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez BigBlack » 20 sty 2005, 22:34

No dobra ... jakie ząbki i na jakiej dźwigni ? No i jak różnica przy tarczach z tyłu. Też tył słabiutki jest i niebardzo wiem o co chodzi :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Adam626GD » 20 sty 2005, 23:52

JACU626 napisał(a):Mi na kamykach, trawie śniegu blokują a na asfalcie to nie sprawdzałem


TO sprobuj np na drodze gruntowej.

Mi na 100% nie zablokuje. na sniegu lewo blokuje. Ale jak normalnie hamuje to przeciez nie dusze hamulca z taka sila – wiec w przypadku hamowania na sniegu normalnego tez nie zablokuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6