Problemy z tylnymi hamulcami – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jamk » 12 mar 2009, 17:07

Witam,
Chciałbym odświeżyć wątek.
Jestem już lekko zdesperowany. Mechanicy polegli jeśli chodzi o moje zaciski. Były już kilkakrotnie rozbierane i ... nic. Podobno jedna z części już się wyrobiła (sworzeń hamulca ręcznego?).
Zdecydowałem się na kupno używanych zacisków również z GV ale z 90 roku.
1. Tylne zaciski hamulcowe do Mazdy 626 GV pasują tylko od innej GV. Od GE i GW nie pasują.

Chciałbym upewnić się że to prawda.
Pytam ponieważ w 92 w tym modelu były małe poprawki, a mój model to GV Comprex 94'
Z góry dziękuje za pomoc.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 21:05
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos 6 24V6 /626 GV RF-CX 94

Postprzez XEEEnq » 25 paź 2009, 01:58

Witam, koledzy... dziś byłem na przegladzie – diagnoza nastepujaca:

tylne lewe kolo ma roznice hamowania 60% od prawego ;/ taka sama roznica jest na hamulcu roboczym jak i recznym! Naprawial kiedys ktos taka wade? Podejrzewam ze zle sa wyregulowane szczeki hamulcow bebnowych. Czy w 323f BA jest jakis system aby bez rozkrecania bebna wyregulowac szczeki?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez Inte » 25 paź 2009, 02:14

XEEEnq napisał(a):Czy w 323f BA jest jakis system aby bez rozkrecania bebna wyregulowac szczeki?

Trochę źle sie za to zabierasz. najlepiej rozbierz bęben i zobacz o tam się dzieję, samo podciąganie za dużo Ci nie da. Zwłaszcza, że masz tak mechanizm samoregulujący, który sam powinien sobie poradzić. Całkiem możliwe, że szczęki już wymagają wymiany.
Druga sprawa to to, że temat jak i dział wybitnie nie trafiony... rozchodzi sie o hamulce tarczowe w 626 a Ty piszesz o bębnowych w 323 ;)


Skoro już udzieliłem się w tym temacie, to zadam też pytanie...
Na pierwszym przeglądzie po kupnie okazało się, że prawy tylny hamulec słabiej hamuje (roboczy jak i pomocniczy).
Ściągnąłem koło, wymieniłem klocki ale okazało się, że na tym kole które słabiej hamowało klocki były całkowicie zużyte a na drugim były jeszcze względne.
Po wymianie po zaciągnięciu ręcznego zauważyłem, że lewe tylne koło ciągle nie ma tej siły hamowania co prawe. Niestety miałem 30 min do wyjazdu więc odłożyłem sprawę na później myśląc, że może się jeszcze wszystko dobrze nie wyregulowało.
Ciekawi mnie jakim cudem na słabiej hamującym kole klocki zjechały się do 0...
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Siw-y » 25 paź 2009, 03:08

Inte napisał(a):Ciekawi mnie jakim cudem na słabiej hamującym kole klocki zjechały się do 0...

Bo to, że słabiej hamowało nie oznaczało, że całkowicie hamulec odbijał, przez takie lekkie dohamowywanie zjechało Ci szczęki.


BigBlack, ciężka sprawa, bo w zasadzie to wszystko w zacisku Ci chodzi ok, sprawdź pompę bo może Ci na jednym obwodzie przepuszcza, a to, że ściąga w prawo nie oznacza, że prawe dostają większe ciśnienie, po prostu lewa strona nie jest spowalniana i dlatego.


Wybaczcie moją chaotyczną wypowiedź ale jestem zmęczony i nie chce mi się myśleć :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez BigBlack » 25 paź 2009, 22:01

Siw-y napisał(a):Wybaczcie moją chaotyczną wypowiedź ale jestem zmęczony i nie chce mi się myśleć


Zrzucam to więc na to. Miałem ten problem 4 lata temu więc sprawa nie aktualna. Ale dzięki za chęci.
Jak dobrze pamiętam to ściąganie wynikało nie z winy hamulców, a różnicy w twardości gum w tulejach wahaczy z przodu. Zmieniała się zbieżność przy hamowaniu i ściągało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Siw-y » 25 paź 2009, 22:04

hahaha to pojechałem <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez gregorg » 14 lis 2010, 20:21

Wczoraj usunąłem gumki z korektora siły hamowania, już po pierwszym naciśnięciu na hamulec pękł tylny lewy przewód elastyczny przy wahaczu.Tu rodzi się moje pytanie: od czego będzie pasował ten przewód, może ktoś już wymieniał i podpowie od czego szukać. <płacze>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez sq2jul » 15 lis 2010, 16:07

gregorg napisał(a):Tu rodzi się moje pytanie: od czego będzie pasował ten przewód, może ktoś już wymieniał i podpowie od czego szukać. <płacze>


moze od Ursusa bedzie pasowal?? :| Zadzwon do Smirnoffa (carspeed). Na pewno Ci pomoze. Jezeli dobrze pamietam to zamiennik tego przewodu na tyl kosztowal ponizej 80zl za sztuke.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez KacY » 15 lis 2010, 16:25

No i żebyś nie miał za tanio to kup od razu na drugą stronę bo po założeniu jednej nowej sztuki pęknie druga, po czym zaczną od ciśnienia puchnąć przewody sztywne a na sam koniec wrócisz do ori korektora i zeswapujesz przód od M6. <glupek2>
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez gregorg » 15 lis 2010, 18:00

To nie przewód gumowy tylko metalowy przerdzewiał.
Nie będę brał zamiennika bo nie mam zamiaru demontować zbiornika.Zamówiłem już gotowy uniwersalny 3,5metrowy przewód z końcówkami.Druga strona była wymieniona przez poprzedniego właściciela.
Zastanawiam się od czego jest trzeci, też zardzewiały przewód.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez chris061 » 9 wrz 2011, 21:55

Podłączam się do tematu!!
otóż po wymianie 2 szt cylinderków z tyłu (bębny) hamulec reczny mi zaniknął i jak z rana chciałem ruszyć to jak by zapieczone było. Na hamulcu nie miałem a chwile tył trzymał. Rok temu wymieniałem szczęki i hamulec był ok bardzo pięknie hamował. Po roku czasu ręczny zanikał powoli, okazało się po rozebraniu, że w cylinderkach jak podniosłem gumki, był płyn i lekko widać było na jednym jak się pocił. Odpowietrzone wszystko ok, hamulec nożny hamuje. Moim skromnym zdaniem złożyłem wszystko dobrze więc nie wiem dlaczego brak ręcznego. Nie bardzo wiem jak teraz za to się zabrać, żeby przywrócić ręczny ?
help !!!!

Obrazek

Obrazek


http://zapodaj.net/3a970a7d9c8a.jpg.html

http://zapodaj.net/93a3335dd418.jpg.html

http://zapodaj.net/f7877d28bb1a.jpg.html

http://zapodaj.net/eee7e6e2c4ec.jpg.html

http://zapodaj.net/d4f9fe4f52df.jpg.html
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez Jaksa » 10 wrz 2011, 15:13

Musisz kolego uruchomic rozpieraki szczek czyli rozebrac wszystko raz jeszcze wziąć do reki rozpierak i go rozruszac tak aby palcem dal sie przesuwac ( samoregulator to ta czesc do ktorej podpieta jest linka )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez chris061 » 10 wrz 2011, 17:34

Coś kojarzę, że jak skladałem wszystko to musialem cofnąć rozpierak zebym mógł włożyć bęben. I tą zębatkę cofnąłem do samego końca. Być może to jest błąd ?
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez Szyna » 10 wrz 2011, 23:04

No na pewno trzeba to wszystko dobrze rozruszać jak jest stare i zapieczone. I faktycznie jest tam jeszcze jakaś regulacja wiec możliwe ze za daleko przesunąłeś ten rozpierak czy coś tam :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Jaksa » 11 wrz 2011, 00:09

Musisz dokładnie rozruszac miejsce ( oske rozpieraka ) nie mam rysunku pogladowego aby to dokładnie wytlumaczyc , po zmontowaniu wszystkiego najpierw depczesz pedał hamulca aby owe ząbki rozstawily sie automatycznie , pozniej regulujesz skok dzwigni recznego – taka jest kolejnosc .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adam626 » 13 wrz 2011, 20:57

Jarek jak już poruszyłeś temat regulatorów to powiedz
czym to smarować
średnio raz na trzy miesiące staje mi to dokumentnie
próbowałem smarem miedzianym, wysokotemperaturowym smarem do łożysk,
smarem grafitowym
stare regulatory zawsze chodziły ale straciły już ząbki i jak mocno zaciągałem ręczny to przeskakiwały
te mam z rozbiórki innej magdaleny (diesla) ale stają regularnie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Jaksa » 13 wrz 2011, 22:31

Czesc Adam , generalnie nie mam na tę dolegliwosc dobrego sposobu , raz na pare miesiecy niestety trzeba rozebrac i rozruszac ( tak jest od zawsze ) z tych starszych modeli w obsludze zostaly tylko BA .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 29 wrz 2011, 19:30

Jaksa napisał(a): z tych starszych modeli w obsludze zostaly tylko BA .


Yhmmmm :D <lol> i moja czerwona strzała <lol>

No proszę – Kolega odgrzebał temat :) wtedy jeszcze pisałem o GD diesel...

Procedura jak pisze Jaksa i ręczny blokuje na suchym asfalcie....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez chris061 » 6 lis 2011, 16:47

W ten weekend rusze aby podciągnąc troche linke aby łapało. Na przeglądzie byłem i stwierdzili ze nośny ok równo itp ale ręcznego minimalnie mam. Da się podciągnąć linke ? Z tego co słyszałem jest możliwość przy biegach rozebrać i tam jest taka możliwość ?
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez Szyna » 6 lis 2011, 21:17

Tak jak mówisz przy ręcznym masz śrubkę w środku chyba 8 albo coś takiego i tam się podkręca :)
Jak się nie mylę :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6