Problem z ABS – odczyt błędów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasz85 » 16 paź 2008, 04:29

Witam wszystkich

Mam mały problem z ABS-em , a mianowicie gdy odpale silnik kontrolka abs wylacza sie a po chwili zapala sie i gasnie . czy to jest normalne (nie mialem tak wczesniej ) ?? Gdy auto jest w ruchu to po przekroczeniu 80km/h zapala sie kontrolka abs i nie dziala abs ! Kontrolka gasnie dopiero gdy wylacze silnik i ponownie wlacze lecz gdy przekrocze znow 80 km/h zapala sie ponownie . Przy mniejszych predkosciach i gdy nie swieci sie kontrolka abs dziala poprawnie ! Co jest nie tak i czy mozna sprawdzic kody bledow abs w tym modelu mazdy i jak to zrobic ?? Ewentualnie jak skasowac bledy ??

Prosze o szybka pomoc

Pozdrawiam

EDIT: Odczyt błędów ABS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez zenith839 » 16 paź 2008, 10:50

Tak to jest problem. Układ ABS podejrzewam że masz taki sam jak ja w swoim Fordzie Probe GT z silnikiem F2T. Poszukaj info na http://www.fordprobe.pl wiele razy koledzy poruszali ten problem. Pod fotelem kierowcy powinieneś mieć komputer od ABS-u z 4 pinową wtyczką gdzie można sprawdzić kody błędów.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez lukasz85 » 16 paź 2008, 12:59

niestety na forum probka nic nie znalazlem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez lukasz85 » 16 paź 2008, 14:42

dodam jeszcze ze zaczelo mi sie tak dziac po wymianie oslony przegubu zewnetrznego . czy uszkodzony pierscien abs na przegubie moze byc przyczyna ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Hugo » 16 paź 2008, 15:16

Wyczyść pierścień ABS-u, sprawdź czy na czujnika nie ma jakichś opiłków.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez lukasz85 » 16 paź 2008, 16:00

tak juz zrobilem i kontrolka zapala mi sie przy 80 km/h a wczesniej zapalalo sie przy 60 km/h ! a czy normalne jest ze kontrolka abs po odpaleniu silnika gasnie i mignie raz ?? wczesniej gasla po odpaleniu i sie wogole nie zapalala ??

poradzcie cos :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Hugo » 16 paź 2008, 16:51

lukasz85 napisał(a):a czy normalne jest ze kontrolka abs po odpaleniu silnika gasnie i mignie raz
To nie jest normalne.
lukasz85 napisał(a):kontrolka zapala mi sie przy 80 km/h a wczesniej zapalalo sie przy 60 km/h
Miałem podobne, dziwne zachoania układu ABS. Aż po którymś z kolei czyszczeniu czujnika kontrolka zapaliła się na stałe i wcale nie gasła (jeśli kluczyk był w stacyjce oczywiście). Dopiero wymiana wadliwego czujnika załatwiła sprawę.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 883f218fc8
Poczytaj sobie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez zenith839 » 16 paź 2008, 17:36

mogłeś uszkodzić czujnik trzeba odczytać kody błędów. znajdź komputer pod fotelem kierowcy powinieneś mieć tam wtyczkę białą z czterema pinami od ABS'u. poszukam zdjęć jak odczytać kody błędów i wrzucę jutro tutaj.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez lukasz85 » 16 paź 2008, 17:44

wiem ze pierscien abs-u troszke sie uszkodzil :( dzis wymienie caly przegub z pierscieniem i dam znac co sie dzieje ! kostke absu znalazlem tylko nie wiem jak odczytac bledy i ewentualnie jak je skasowac ! bede wdzieczny zenith839 za ta procedurke

pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez zenith839 » 16 paź 2008, 21:53

OK zaczynamy.

1. PRZYGOTOWANIE.

Na poniższym rysunku masz opisane jak podłączyć się pod tą wtyczkę żeby odczytać kody błędów. Używaj do tego analogowego multimetra bo łatwiej będzie ci określić gdzie długi gdzie krótki sygnał. Podsumowując pomiędzy kabel koloru czarnego (BK) a zielono-czarny (GN/BK) podłączasz zworę. A następnie podłączasz analogowy woltomierz z ustawionym przedziałem do 20V napięcia stałego pomiędzy zielono-czerwony (GN/R) a masę samochodu. Gdyby kolory się nie zgadzały popatrz na rysunek wtyczki, można ją ustawić tylko w jedno położenie. Przekręć stacyjkę na zapłon nie zapalaj silnika. Możesz zweryfikować te kody sprawdzając na uruchomionym silniku. System ABS Mazdy zawsze podaje informacje to nie tak jak w OBD gdzie kody odczytasz tylko przy wyłączonym silniku.
snu69011p01wm2.jpg


2. ODCZYT

Kody odczytujesz na podstawie wychylającej się wskazówki. Pewnie zastanawiasz się dlaczego musi być to analogowy woltomierz. Z prostej przyczyny na cyfrowym ciężko będzie ci stwierdzić czy to impuls długi czy krótki. Na analogowym woltomierzu zobaczysz różnicę od razu. I teraz krótki impuls oznacza cyfrę jedności, a długi impuls dziesiątek. Nie przejmuj się gdyby to było problematyczne bo zawsze najpierw system podaje dziesiątki (długie impulsy) a później jedności (krótkie impulsy).

3. INTERPRETACJA

Poniżej masz rysunek z interpretacją impulsów na odpowiednie kody oraz ich znaczenie. Te wykresy oznaczają stany wysokie impulsów długich i krótkich na ich podstawie określasz błąd, patrząc na woltomierz.
snu69012p01fq1.jpg


4. KASOWANIE BŁĘDÓW

Wygląda to tak:
a. Podłączasz się do systemu tak jak przy odczycie kodów.
b. Przekręcasz kluczyk na zapłon
c. Gdy zobaczysz że kody zaczynają się powtarzać naciskasz pedał hamulca 10 razy w czasach krótszych niż 1 sekunda na 1 naciśnięcie
d. Wyłączasz kluczyk
e. Odłączasz się od systemu.

Możesz odpalić autko zgasić i podłączyć się ponownie żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Lampka ABS będzie błyskać gdy zaczniesz kasować pamięć, nie przejmuj się tym. System po kasowaniu przeprowadzi samo-diagnostykę. Pamięć nie zostanie skasowana przy wyłączeniu akumulatora. Pamięć nie zostanie skasowana jeśli będziesz naciskał dłużej niż 1 sekundę pedał hamulca lub gdy switch albo żarówki stopów są uszkodzone.
Poniżej info o ustawieniach:
snu69014p02ao2.jpg
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez lukasz85 » 16 paź 2008, 23:54

odczytalem bledy i wskazuja one na uszkodzenie czujnika abs prawy przod czyli tam gdzie zmienialem oslonke przegubu ! zmienilem przegob wraz z koronka abs i wszystko wrocilo do normy tyle ze nie moge skasowac bledow ! lampka abs miga raz po odpaleniu auta ! :( abs dziala poprawnie teraz ! lampka nie miga przy kasowaniu . albo ja cos zle robie :( dzieki za procedure :) . po kturym powtorzeniu bledow wciskac hamulec ?? w czasie diagnozy abs-u kontrolka abs-u mrygnie raz co jakis czas . czy to moze oznaczac ze bledy wtedy sie powtarzaja ( tzn po drugim mignieciu kontrolki) ?? nie mam juz do tego sily :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez zenith839 » 17 paź 2008, 09:52

Rozumiem że masz jeden błąd. Więc jak tylko on się skończy wyświetlać i sekwencja zacznie się powtarzać kasujesz błędy. Komputer podaje sekwencję błędów a jak skończy to podaje ją jeszcze raz wtedy masz zacząć kasować błędy.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez lukasz85 » 17 paź 2008, 11:35

wydaje mi sie ze jest jeden blad . powtaza sie pare razy pod rzad pozniej przerwa , mrygnie raz kontrolka abs i to samo od nowa zaczyna sie wyswietlac i wtedy mam kasowac bledy jesli dobrze rozumiem ?! przepraszam ale jestem troszke ciemny w tym temacie :( dlatego pytam zeby nic nie popsuc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez zenith839 » 17 paź 2008, 18:58

tego nie zepsujesz albo uda się skasować albo nie. Kasowanie zacznij jak tylko zauważysz przerwę. Jeśli jednak nie uda się tak skasować. Zacznij procedurę kasowania jak tylko zauważysz że komputer zaczyna nadawać błędy od początku
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez lukasz85 » 17 paź 2008, 20:57

zobacze jutro na dzis juz nie mam na to sily :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez lukasz85 » 18 paź 2008, 16:24

a mam jeszcze jedno pyt . czy ilosc bledow w ukladzie abs to ilosc migniec kontrolki ? wlozylem drugi sterownik abs i po odpaleniu silnika kontrolka mignela 4 razy a na moim tylko raz miga kontrolka ! czy oznacza to ze u mnie jest jeden blad w sterowniku a na tym drugim 4 ?? dodam jescze ze gdy autko jest w ruchu np 60 km/h i zgasze silnik i go ponownie odpale to kontrolka po zgaszeniunie mignie ani razu a na postoju miga raz :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez lukasz85 » 18 paź 2008, 18:55

problem rozwiazany <jupi> <jupi> <jupi> madzia chula i juz jej nic nie dolega <jupi>
a procedurka sprawdzania powyzej jest do rocznika 1992-

http://www.performanceprobe.com/index2. ... php?app=89

a to link do procedury sprawdzania dla aut wyprodukownych od 1987 do 1991 :)

dziekuje za wasza pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez zenith839 » 19 paź 2008, 01:19

w sumie to jedno i to samo. materiały które zamieściłem są do Probe I gen. czyli 89-92. Ale dobrze że wszystko jest już ok.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez lukasz85 » 19 paź 2008, 19:28

tak czy innaczej ta procedura od ciebie zenith839 naprowadzila mnie na ta wlasciwa za co jestem ci bardzo wdziewczny :) a procedurki sprawedzxania sa na stronie ktora podalem powyzej jak by komus byla potrzebna !

pozdrawiam i zycze jak najmniej awarii w waszych madziach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez mackoGD » 19 paź 2008, 19:53

podlacze sie do dyskusji. mam tez problem z abs-em. mianowicie kontrolka zapala mi sie po przekroczeniu ok 6 – 10 km|h. po odpaleniu silnika "zawyje" pompa raz albo dwa i koniec objawow istnienia abs-u. (poza swiecaca kontrolka) dodam ze poprzedni wlasciciel mowil ze abs przestal mu dzialac po sezonowej wymianie kol. moze ktos wie co moze byc przyczyna nie mam czasu i narzedzi zeby sie z tym bawic, a abs by sie przydal. czy to tez wina czujnika??
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6