OK zaczynamy.
1. PRZYGOTOWANIE.
Na poniższym rysunku masz opisane jak podłączyć się pod tą wtyczkę żeby odczytać kody błędów. Używaj do tego analogowego multimetra bo łatwiej będzie ci określić gdzie długi gdzie krótki sygnał. Podsumowując pomiędzy kabel koloru czarnego (BK) a zielono-czarny (GN/BK) podłączasz zworę. A następnie podłączasz analogowy woltomierz z ustawionym przedziałem do 20V napięcia stałego pomiędzy zielono-czerwony (GN/R) a masę samochodu. Gdyby kolory się nie zgadzały popatrz na rysunek wtyczki, można ją ustawić tylko w jedno położenie. Przekręć stacyjkę na zapłon nie zapalaj silnika. Możesz zweryfikować te kody sprawdzając na uruchomionym silniku. System ABS Mazdy zawsze podaje informacje to nie tak jak w OBD gdzie kody odczytasz tylko przy wyłączonym silniku.
2. ODCZYT
Kody odczytujesz na podstawie wychylającej się wskazówki. Pewnie zastanawiasz się dlaczego musi być to analogowy woltomierz. Z prostej przyczyny na cyfrowym ciężko będzie ci stwierdzić czy to impuls długi czy krótki. Na analogowym woltomierzu zobaczysz różnicę od razu. I teraz krótki impuls oznacza cyfrę jedności, a długi impuls dziesiątek. Nie przejmuj się gdyby to było problematyczne bo zawsze najpierw system podaje dziesiątki (długie impulsy) a później jedności (krótkie impulsy).
3. INTERPRETACJA
Poniżej masz rysunek z interpretacją impulsów na odpowiednie kody oraz ich znaczenie. Te wykresy oznaczają stany wysokie impulsów długich i krótkich na ich podstawie określasz błąd, patrząc na woltomierz.
4. KASOWANIE BŁĘDÓW
Wygląda to tak:
a. Podłączasz się do systemu tak jak przy odczycie kodów.
b. Przekręcasz kluczyk na zapłon
c. Gdy zobaczysz że kody zaczynają się powtarzać naciskasz pedał hamulca 10 razy w czasach krótszych niż 1 sekunda na 1 naciśnięcie
d. Wyłączasz kluczyk
e. Odłączasz się od systemu.
Możesz odpalić autko zgasić i podłączyć się ponownie żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Lampka ABS będzie błyskać gdy zaczniesz kasować pamięć, nie przejmuj się tym. System po kasowaniu przeprowadzi samo-diagnostykę. Pamięć nie zostanie skasowana przy wyłączeniu akumulatora. Pamięć nie zostanie skasowana jeśli będziesz naciskał dłużej niż 1 sekundę pedał hamulca lub gdy switch albo żarówki stopów są uszkodzone.
Poniżej info o ustawieniach: