Strona 1 z 2

Końcówka drążka i drążek kierowniczy – pytania, problemy GD

PostNapisane: 17 maja 2008, 22:17
przez gxs5
Witam.

Dzisiaj wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego i zastanawiam się czy to normalne że drążek kierowniczy ma pewne luzy, tak że mogę nim poruszać wzdłuż jego osi ok.0,5 cm. Przez ten luz przy podniesionym samochodzie koło ma luzy na boki, w osi pionowej nie ma żadnych luzów. Czym to może być spowodowane? Proszę o jakieś sugestie bo nie wiem czy mam to naprawiać...

PostNapisane: 18 maja 2008, 11:16
przez es
Jesli dobrze zrozumialem opis, to padla wewnetrzna koncowka. Wymiana razem z drazkiem, po zdjeciu oslony maglownicy.

PostNapisane: 18 maja 2008, 20:56
przez gxs5
Jak mogę to zdiagnozować tak żebym miał pewność ? A jeśli to te końcówki, to czy wymienia się je same czy trzeba wymieniać całą maglownicę ?

PostNapisane: 18 maja 2008, 22:34
przez Hugo
gxs5 napisał(a):A jeśli to te końcówki, to czy wymienia się je same czy trzeba wymieniać całą maglownicę ?
Nie wymienia się końcówki wewnętrznej tylko drążek kierowniczy. Nie maglownicę.

PostNapisane: 19 maja 2008, 06:08
przez gxs5
Hugo napisał(a):
gxs5 napisał(a):A jeśli to te końcówki, to czy wymienia się je same czy trzeba wymieniać całą maglownicę ?
Nie wymienia się końcówki wewnętrznej tylko drążek kierowniczy. Nie maglownicę.


Ale czy mogę mieć pewność że nie jest też uszkodzona cała maglownica i że to tylko drążek ? Jak to mogę sprawdzić ?

PostNapisane: 19 maja 2008, 07:50
przez es
gxs5 napisał(a):Ale czy mogę mieć pewność że nie jest też uszkodzona cała maglownica i że to tylko drążek ? Jak to mogę sprawdzić ?


Zdejmij oslone i wtedy diagnoza jest o wiele skuteczniejsza, bo mozesz palcami jednej reki trzymac tak listwe zebata jak i drazek. Druga reka zaczynasz lekko szarpac i masz odpowiedz. Z praktyki powiem, ze jesli drazek po zdjeciu ze zwrotnicy opada bezwladnie to jest to czas na przemyslenie wymiany drazka.

PostNapisane: 19 maja 2008, 09:02
przez gxs5
Zdejmij oslone i wtedy diagnoza jest o wiele skuteczniejsza, bo mozesz palcami jednej reki trzymac tak listwe zebata jak i drazek. Druga reka zaczynasz lekko szarpac i masz odpowiedz. Z praktyki powiem, ze jesli drazek po zdjeciu ze zwrotnicy opada bezwladnie to jest to czas na przemyslenie wymiany drazka.


U mnie tak jest, nie dość że opada to jeszcze wykazuje spory luz przy poruszaniu w jego osi...a u Ciebie jakie miałeś objawy przy jeździe z zużytym drążkiem ?Bo mi cały czas stuka przy skręcie w prawo,dodam ze na pewno nie jest to przegub bo wymieniałem, wahacz tez jest nowy, łącznik stabilizatora i końcówka drązka. Czy te stuki tez wynikają z zużycia tego drążka ??[/quote]

PostNapisane: 19 maja 2008, 09:19
przez Hugo
gxs5 napisał(a):Czy te stuki tez wynikają z zużycia tego drążka
Mogą jak najbardziej.

PostNapisane: 19 maja 2008, 10:31
przez es
gxs5 napisał(a):U mnie tak jest, nie dość że opada to jeszcze wykazuje spory luz przy poruszaniu w jego osi...a u Ciebie jakie miałeś objawy przy jeździe z zużytym drążkiem ?Bo mi cały czas stuka przy skręcie w prawo,dodam ze na pewno nie jest to przegub bo wymieniałem, wahacz tez jest nowy, łącznik stabilizatora i końcówka drązka. Czy te stuki tez wynikają z zużycia tego drążka ??


Naturalnie musisz wnikliwie wyeliminowac wszystkie inne luzy. Jesli drazek opada i ma luz to sprawa jest oczywista. A objawy sa podobne jak przy wybiciu innych elementow zawieszenia – stuki, plywanie, szczegolnie w koleinach itp.

Naturalnie mozesz miec luz na listwie zebatej. Dlatego zadaj sobie trud i sciagnij oslone od strony maglownicy. Nic sie nie poleje, bo uszczelnienia sa w samej maglownicy. Dla pewnosci zrob to z obu stron, aby latwiej zdiagnozowac ewentualna usterke samej maglownicy. I ciesz sie, ze robisz to w mazdzie, bo ja trenowalem to w pontiacu – tu kazda w zasadzie solidna diagnostyka wymaga wyjecia maglownicy, a to niesie za soba koniecznosc opuszczenia ramy pomocniczej – ot, van z silnikiem V6.

PostNapisane: 20 maja 2008, 06:07
przez gxs5
Łatwo jest wymienić drążki kierownicze nie mając do dyspozycji kanału , tylko przy użyciu zwykłego podnośnika ? Chyba dzisiaj je powymieniam...

PostNapisane: 20 maja 2008, 09:34
przez es
gxs5 napisał(a):Łatwo jest wymienić drążki kierownicze nie mając do dyspozycji kanału , tylko przy użyciu zwykłego podnośnika ? Chyba dzisiaj je powymieniam...


Moze sprobowac. Zapomnij jednak o podnosniku jesli Ci zycie mile. Zainwestuj w kobylki do podparcia auta oraz kliny pod kola, ktore pozostana na ziemi.

GD – końcówka drążka i drążek

PostNapisane: 14 lut 2009, 12:22
przez modzik
To znowu ja ;)
Mam do wymiany końcówkę drążka oraz drążek.
No i tu jest problem, bo występują dwa rodzaje:
– koncówka o średnicy sworznia 13,65mm oraz o średnicy 13,70mm
– drążek o długości 280mm oraz 250mm.
Wiem tylko, że są ze sobą powiązane, tzn. końcówka 13,65mm z drążkiem 280mm, no i tamta druga para.
Najlepiej byłoby wejść pod auto i zmierzyć, ale nie mam dostępu do kanału, a pogoda nie sprzyja kładzeniu się.
Może ktoś wie, jaki zestaw idzie do mojej wersji?
pozdrawiam
modzik

PostNapisane: 14 lut 2009, 15:05
przez steven
po długości to nie wiem, ale ogólnie jedne były takie:
KOŃCÓWKA {ZEWNĄTRZ} DRĄŻKA KIEROWNICZEGO =I13008JC
MAZDA 626 GE 91-,626 GV,GD 89.08-,MX6 92-,323 BJ
98-,PREMACY
czyli twoja;)

a drugie takie:
opis : KOŃCÓWKA {ZEWNĄTRZ} DRĄŻKA KIEROWNICZEGO MAZDA 626
GC,GD,GV 82-89.08 L/P
czyli we wcześniejszej serii produkowanego modelu ;)

na stronie
http://sklep.intercars.com.pl/
jest to całkiem ładnie rozpisane... ;)

BTW nie polecam JC!! ;)

PostNapisane: 14 lut 2009, 15:24
przez modzik
Ok, powinienem już dać sobie radę.
Dzięki :–)

PostNapisane: 5 sie 2009, 14:25
przez wojtek75
To ja się podepnę w tym temacie ze swoją 626 GE 92r. Kupiłem w celu wymiany w IC końcówki drążków i drążki.
Końcówka drążka (I13009YMT) wygląda tak:
drazek.jpg


Drążek kierowniczy (I33024YMT) wygląda tak:
drazek1.jpg


drazek2.jpg


Moja wątpliwość czy jest wszystko ok wynika z tego, że jak wkręcam końcówkę w drążek kierowniczy to jest luz. Wkręca się ok ale gdy poruszam w przeciwne strony (góra-dół)końcówkę i drążek to jest minimalny luz.Wkręcenie na maksa końcówki w drążek też go całkowicie nie niweluje(choć dużo lepiej).
Czyżby wadliwe części , źle wykonane??? Warto zauważyć, że otrzymałem części firmy 555 choć na pudełku przyklejone są kody Yamato.

PostNapisane: 6 sie 2009, 21:10
przez wojtek75
OK widzę, że odpowiedzi zero no ale dla mnie wszystko jasne. Całkowicie zapomniałem, że tam przecież jest nakrętka kontrująca ;P

PostNapisane: 6 sie 2009, 21:33
przez Waluś
wojtek75 napisał(a):że tam przecież jest nakrętka kontrująca

no już miałem napisać <lol>

PostNapisane: 6 sie 2009, 21:49
przez wojtek75
Tak to jest jak się pisze zanim pomyśli ale to forum w końcu ma czemuś służyć hahaha

PostNapisane: 10 sie 2009, 14:57
przez break3r
modzik odpisz czy kupiłeś jeśli tak to którą i czy pasuje to najważniejsze no i w jakiej cenie bo mnie niestety też czeka zakup
acha i napisz w profilu skąd jesteś bo się dzisiaj zdenerwiłem jak szukałem ludzi z Kwidzyna i na 420 stron w liście użytkowników aż 140 to ludzie bez miejsca zamieszkania, a wiesz chyba jak wkurzajace jest na tym forum wertowanie wszystkich po kolei stron.
ok sorry za offtopic

Re: GD – końcówka drążka i drążek

PostNapisane: 8 lis 2010, 13:27
przez Siw-y
modzik napisał(a):– drążek o długości 280mm oraz 250mm.

Wg IC są jeszcze 272, 285, 303 i 307

Też potrzebuję ale nie wiem co wybrać bo oprócz długości to występują inne dla aut ze wspomaganiem i inne dla tych bez wspomagania.