Końcówka drążka i drążek kierowniczy – pytania, problemy GD
1, 2
Witam.
Dzisiaj wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego i zastanawiam się czy to normalne że drążek kierowniczy ma pewne luzy, tak że mogę nim poruszać wzdłuż jego osi ok.0,5 cm. Przez ten luz przy podniesionym samochodzie koło ma luzy na boki, w osi pionowej nie ma żadnych luzów. Czym to może być spowodowane? Proszę o jakieś sugestie bo nie wiem czy mam to naprawiać...
Dzisiaj wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego i zastanawiam się czy to normalne że drążek kierowniczy ma pewne luzy, tak że mogę nim poruszać wzdłuż jego osi ok.0,5 cm. Przez ten luz przy podniesionym samochodzie koło ma luzy na boki, w osi pionowej nie ma żadnych luzów. Czym to może być spowodowane? Proszę o jakieś sugestie bo nie wiem czy mam to naprawiać...
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Nie wymienia się końcówki wewnętrznej tylko drążek kierowniczy. Nie maglownicę.gxs5 napisał(a):A jeśli to te końcówki, to czy wymienia się je same czy trzeba wymieniać całą maglownicę ?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):Nie wymienia się końcówki wewnętrznej tylko drążek kierowniczy. Nie maglownicę.gxs5 napisał(a):A jeśli to te końcówki, to czy wymienia się je same czy trzeba wymieniać całą maglownicę ?
Ale czy mogę mieć pewność że nie jest też uszkodzona cała maglownica i że to tylko drążek ? Jak to mogę sprawdzić ?
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
gxs5 napisał(a):Ale czy mogę mieć pewność że nie jest też uszkodzona cała maglownica i że to tylko drążek ? Jak to mogę sprawdzić ?
Zdejmij oslone i wtedy diagnoza jest o wiele skuteczniejsza, bo mozesz palcami jednej reki trzymac tak listwe zebata jak i drazek. Druga reka zaczynasz lekko szarpac i masz odpowiedz. Z praktyki powiem, ze jesli drazek po zdjeciu ze zwrotnicy opada bezwladnie to jest to czas na przemyslenie wymiany drazka.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Zdejmij oslone i wtedy diagnoza jest o wiele skuteczniejsza, bo mozesz palcami jednej reki trzymac tak listwe zebata jak i drazek. Druga reka zaczynasz lekko szarpac i masz odpowiedz. Z praktyki powiem, ze jesli drazek po zdjeciu ze zwrotnicy opada bezwladnie to jest to czas na przemyslenie wymiany drazka.
U mnie tak jest, nie dość że opada to jeszcze wykazuje spory luz przy poruszaniu w jego osi...a u Ciebie jakie miałeś objawy przy jeździe z zużytym drążkiem ?Bo mi cały czas stuka przy skręcie w prawo,dodam ze na pewno nie jest to przegub bo wymieniałem, wahacz tez jest nowy, łącznik stabilizatora i końcówka drązka. Czy te stuki tez wynikają z zużycia tego drążka [/quote]
Ostatnio edytowano 19 maja 2008, 09:21 przez gxs5, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Mogą jak najbardziej.gxs5 napisał(a):Czy te stuki tez wynikają z zużycia tego drążka
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
gxs5 napisał(a):U mnie tak jest, nie dość że opada to jeszcze wykazuje spory luz przy poruszaniu w jego osi...a u Ciebie jakie miałeś objawy przy jeździe z zużytym drążkiem ?Bo mi cały czas stuka przy skręcie w prawo,dodam ze na pewno nie jest to przegub bo wymieniałem, wahacz tez jest nowy, łącznik stabilizatora i końcówka drązka. Czy te stuki tez wynikają z zużycia tego drążka
Naturalnie musisz wnikliwie wyeliminowac wszystkie inne luzy. Jesli drazek opada i ma luz to sprawa jest oczywista. A objawy sa podobne jak przy wybiciu innych elementow zawieszenia – stuki, plywanie, szczegolnie w koleinach itp.
Naturalnie mozesz miec luz na listwie zebatej. Dlatego zadaj sobie trud i sciagnij oslone od strony maglownicy. Nic sie nie poleje, bo uszczelnienia sa w samej maglownicy. Dla pewnosci zrob to z obu stron, aby latwiej zdiagnozowac ewentualna usterke samej maglownicy. I ciesz sie, ze robisz to w mazdzie, bo ja trenowalem to w pontiacu – tu kazda w zasadzie solidna diagnostyka wymaga wyjecia maglownicy, a to niesie za soba koniecznosc opuszczenia ramy pomocniczej – ot, van z silnikiem V6.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
gxs5 napisał(a):Łatwo jest wymienić drążki kierownicze nie mając do dyspozycji kanału , tylko przy użyciu zwykłego podnośnika ? Chyba dzisiaj je powymieniam...
Moze sprobowac. Zapomnij jednak o podnosniku jesli Ci zycie mile. Zainwestuj w kobylki do podparcia auta oraz kliny pod kola, ktore pozostana na ziemi.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
To znowu ja
Mam do wymiany końcówkę drążka oraz drążek.
No i tu jest problem, bo występują dwa rodzaje:
– koncówka o średnicy sworznia 13,65mm oraz o średnicy 13,70mm
– drążek o długości 280mm oraz 250mm.
Wiem tylko, że są ze sobą powiązane, tzn. końcówka 13,65mm z drążkiem 280mm, no i tamta druga para.
Najlepiej byłoby wejść pod auto i zmierzyć, ale nie mam dostępu do kanału, a pogoda nie sprzyja kładzeniu się.
Może ktoś wie, jaki zestaw idzie do mojej wersji?
pozdrawiam
modzik
Mam do wymiany końcówkę drążka oraz drążek.
No i tu jest problem, bo występują dwa rodzaje:
– koncówka o średnicy sworznia 13,65mm oraz o średnicy 13,70mm
– drążek o długości 280mm oraz 250mm.
Wiem tylko, że są ze sobą powiązane, tzn. końcówka 13,65mm z drążkiem 280mm, no i tamta druga para.
Najlepiej byłoby wejść pod auto i zmierzyć, ale nie mam dostępu do kanału, a pogoda nie sprzyja kładzeniu się.
Może ktoś wie, jaki zestaw idzie do mojej wersji?
pozdrawiam
modzik
- Od: 19 maja 2007, 13:36
- Posty: 73
- Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V
po długości to nie wiem, ale ogólnie jedne były takie:
KOŃCÓWKA {ZEWNĄTRZ} DRĄŻKA KIEROWNICZEGO =I13008JC
MAZDA 626 GE 91-,626 GV,GD 89.08-,MX6 92-,323 BJ
98-,PREMACY
czyli twoja;)
a drugie takie:
opis : KOŃCÓWKA {ZEWNĄTRZ} DRĄŻKA KIEROWNICZEGO MAZDA 626
GC,GD,GV 82-89.08 L/P
czyli we wcześniejszej serii produkowanego modelu
na stronie
http://sklep.intercars.com.pl/
jest to całkiem ładnie rozpisane...
BTW nie polecam JC!!
KOŃCÓWKA {ZEWNĄTRZ} DRĄŻKA KIEROWNICZEGO =I13008JC
MAZDA 626 GE 91-,626 GV,GD 89.08-,MX6 92-,323 BJ
98-,PREMACY
czyli twoja;)
a drugie takie:
opis : KOŃCÓWKA {ZEWNĄTRZ} DRĄŻKA KIEROWNICZEGO MAZDA 626
GC,GD,GV 82-89.08 L/P
czyli we wcześniejszej serii produkowanego modelu
na stronie
http://sklep.intercars.com.pl/
jest to całkiem ładnie rozpisane...
BTW nie polecam JC!!
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
To ja się podepnę w tym temacie ze swoją 626 GE 92r. Kupiłem w celu wymiany w IC końcówki drążków i drążki.
Końcówka drążka (I13009YMT) wygląda tak:
Drążek kierowniczy (I33024YMT) wygląda tak:
Moja wątpliwość czy jest wszystko ok wynika z tego, że jak wkręcam końcówkę w drążek kierowniczy to jest luz. Wkręca się ok ale gdy poruszam w przeciwne strony (góra-dół)końcówkę i drążek to jest minimalny luz.Wkręcenie na maksa końcówki w drążek też go całkowicie nie niweluje(choć dużo lepiej).
Czyżby wadliwe części , źle wykonane??? Warto zauważyć, że otrzymałem części firmy 555 choć na pudełku przyklejone są kody Yamato.
Końcówka drążka (I13009YMT) wygląda tak:
Drążek kierowniczy (I33024YMT) wygląda tak:
Moja wątpliwość czy jest wszystko ok wynika z tego, że jak wkręcam końcówkę w drążek kierowniczy to jest luz. Wkręca się ok ale gdy poruszam w przeciwne strony (góra-dół)końcówkę i drążek to jest minimalny luz.Wkręcenie na maksa końcówki w drążek też go całkowicie nie niweluje(choć dużo lepiej).
Czyżby wadliwe części , źle wykonane??? Warto zauważyć, że otrzymałem części firmy 555 choć na pudełku przyklejone są kody Yamato.
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
wojtek75 napisał(a):że tam przecież jest nakrętka kontrująca
no już miałem napisać
modzik odpisz czy kupiłeś jeśli tak to którą i czy pasuje to najważniejsze no i w jakiej cenie bo mnie niestety też czeka zakup
acha i napisz w profilu skąd jesteś bo się dzisiaj zdenerwiłem jak szukałem ludzi z Kwidzyna i na 420 stron w liście użytkowników aż 140 to ludzie bez miejsca zamieszkania, a wiesz chyba jak wkurzajace jest na tym forum wertowanie wszystkich po kolei stron.
ok sorry za offtopic
acha i napisz w profilu skąd jesteś bo się dzisiaj zdenerwiłem jak szukałem ludzi z Kwidzyna i na 420 stron w liście użytkowników aż 140 to ludzie bez miejsca zamieszkania, a wiesz chyba jak wkurzajace jest na tym forum wertowanie wszystkich po kolei stron.
ok sorry za offtopic
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
modzik napisał(a):– drążek o długości 280mm oraz 250mm.
Wg IC są jeszcze 272, 285, 303 i 307
Też potrzebuję ale nie wiem co wybrać bo oprócz długości to występują inne dla aut ze wspomaganiem i inne dla tych bez wspomagania.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6