Luzy i stukanie w zawieszeniu (626 GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez max » 20 sty 2011, 21:24

Wyjmij będziesz miał łatwiej , to tylko trzy śruby + łącznik stabilizatora :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Szyna » 20 sty 2011, 21:50

Wiem już kiedyś wymieniałem tuleje wahacza :P I męczyłem się z prasa :D Wiec myślałem ze może teraz się uda wymigać od tego wszystkiego ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez max » 20 sty 2011, 23:40

he he tez już kiedyś zmieniałem tuleje i powiem że sworznie łatwiej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Szyna » 21 sty 2011, 19:16

max napisał(a):he he tez już kiedyś zmieniałem tuleje i powiem że sworznie łatwiej :P


Heh jedyne pocieszenie ze łatwiej :P Ale boje się tego ze nowe mogą nie pasować, albo tak jak piszecie wyżej jeszcze coś mi wyleci, urwie się i będzie dupa :] A spawarki nie mam :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 26 sty 2011, 00:45

wymontowanie wahacza to konieczność
aby precyzyjnie ustawić i dobrze podeprzeć wahacz
do wymiany sworznia
tak naprawdę ustawienie i podparcie to 90% pracy
sama zmiana to Pan Pikuś
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez chris061 » 27 lut 2011, 12:27

jazzzy napisał(a):czyli sugerujesz kupic jakis sworzen i jak sie rozwali gniazdo to wtedy lapnac to spawem ?


Z tym spawaniem to różnie. z 8 miesięcy temu wymieniałem sworznie wahacza dolnego i luźno wchodziły to przyspawałem lekko w paru miejscach. Parę dni temu jechałem do Olsztyna po tych dziurach masakrycznych i co się stało ? Właśnie zaczęło mi coś stukać w kole lewym. Na przeglądzie okazało się, że na sworzniu spaw puścił. Przyspawałem jeszcze raz, ale mechanik mówił, że najlepiej nowy wahacz kupić bo spawa się do 2 razy (później wyrobi się i marnie będzie). Używany kosztuje 50 zł, a nowy na allegro 150 zł z przesyłką co się całkiem opłaca. Używany kupić to raczej nie opłaca się bo tuleje pewnie trzeba będzie wymienić koszt 60-70 zł i sworzeń 45 zł co przewyższa koszt nowego wahacza razem :). Także do wymiany mam wahacz niedługo.
Pozdero
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2009, 18:44
Posty: 20
Skąd: Braniewo
Auto: 626 GD 2.0i 8 v 1991r.

Postprzez steven » 28 lut 2011, 11:10

ja jednak wymieniłem tuleje i sworzeń – koszowo wyszło podobnie jak nowy zamiennik. Ale jednak boję się trochę tych tanich zamienników. Czy dobrze na tym wyszedłem nie wiem ;) okaże się jak zrobię kolejne 30k km, ale na razie jest ok. Mowa o przednim oczywiście zawieszeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 2 mar 2011, 12:12

w zamiennikach najsłabsze są sworznie, a nowe słabo się trzymają w zamiennikach
więc lepiej dobry wahacz oryginalny i dobry sworzeń z pierścieniem zabezpieczającym

spawanie ma tą wadę że uszkadza teflon czy inne tworzywo i smar wewnątrz sworznia
taki sworzeń ma znacznie mniejszą trwałość
niestety nie nagrzejesz nie pospawasz dobrze (spaw potem puszcza) a jak nagrzejesz to jest miejscowo o te kilkaset stopni za duzo
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 25 maja 2011, 20:02

No i stało się :P Mnie tez czeka spawanie :( po jakiś 600km od wymiany pościł mi jeden sworzeń i teraz strzela na zakrętach :] drugi jeszcze się trzyma na miejscu :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Ponury » 24 cze 2011, 09:48

Witam.
Miałem ostatnio ten sam dylemat z wymianą sworznia ,zależało mi bardzo na czasie wiec kupiłem na złomowisku kompletny wahacz za 50zł. i po sprawie wymiana poszła w miarę szybko auto chodzi jak należy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2011, 10:31
Posty: 5
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 GD 1990 2,0i 12V

Postprzez mareek » 6 sie 2011, 21:22

A co wiąże się ze zwlekaniem z wymiana sworznia?
Tzn co się stanie gdy sworzeń się urwie?

I tak na marginesie czy robicie geometrie po wymianie sworznia?
ile życzą sobie wasi mechanicy za geometrię ?
Czy po wymianie wahacza również należy zrobić geometrię?
mareek
 

Postprzez Szyna » 7 sie 2011, 12:36

Lepiej nie sprawdzać co się stanie bo może się to skończyć tragicznie. Sworzeń trzyma cała zwrotnice wiec jak się urwie to tracisz kontrole nad samochodem :D A objawia to się zazwyczaj stukaniem i luzem. Pojedziesz na stacje diagnostyczna to na szarpakach Ci to sprawdza ;) Ja osobiście po wymianie sworzni i tulei na wahaczach nie ustawiałem zbieżności. I wszystko jest ok, ceny u mnie za ta przyjemność to ok 80 zł. Na pewno zbieżność trzeba ustawić po wymianie drążków kierowniczych. :)
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mareek » 8 sie 2011, 20:41

Dzięki.

Ile czasu mniej więcej zajmuje wymiana sworznia?
mareek
 

Postprzez Szyna » 8 sie 2011, 20:56

mareek napisał(a):Ile czasu mniej więcej zajmuje wymiana sworznia?


Mi to zajęło ok 2,5h 2 strony ale miałem dobre klucze i prase do dyspozycji. Bez tego ani rusz :P a jak nie masz prasy to możesz się tyle męczyć z jedna strona ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 27 maja 2012, 16:17

Chłopaki, sorry ze tak od czachy z pytaniem, ale powiecie mi może ile może kosztować komplet tulei kolejno przod i tył ?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2519 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez max » 27 maja 2012, 18:13

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez MrShaleck » 27 maja 2012, 20:21

Dzieki max !
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2519 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Szyna » 18 sie 2012, 20:48

Witam, od niedawna zmagam się ze stukaniem w lewym kole/zawieszeniu. Bylem na stacji diagnostycznej powiedzieli ze zawieszenie igła. Dzisiaj podniosłem lewe koło i ruszałem nim na boki, okazało się ze ma prawdopodobnie minimalny luz na łożysko. Co najlepsze łożysko nie szumi.
Innych propozycji stukania nie ma wiec raczej łożysko ?
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 23 sie 2012, 13:49

Miałem taki problem z łożyskami CANACO chodziły cicho a dopiero na zbieżności wyszło że luz na kole.
Ale ta cichość im dosyć szybko przeszła.
Ze stukaniem w GD przy dobrej diagnozie zawieszenia na szarpakach spotkałem się już kilka razy i przyczyną był spuchnięty (rdza) w mocowaniu do nadwozia drążek stabilizatora. Z wierzchu wygląda wszystko dobrze a w środku guma jest przetarta na wylot i drążek stuka o obejmę. Koszt gumy 4 – 5 zł
wymiana dość łatwa choć z lewej strony ciężki dostęp jest. Oczywiści trzeba opukać tą opuchliznę z drążka przed założeniem nowej gumy.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 23 sie 2012, 20:47

Łączniki na pewno nie bo niedawno zostały wymienione ;) Podejrzewam wahacze a dokładniej sworznie, niedawno wymieniane ale musiałem je lekko przyłapać bo gniazda się wyrobiły. Ale niby na szarpakach powinno wyjść. Poza tym to takie dość głuche stukanie w lewym rogu.
Na początek spróbuje z tym łożyskiem jak to nie będzie to, to wtedy wahacze wymienię całe ;)

EDIT: 30.08
No i dupa :| łożysko za 130 zł wymienione i dalej stuka :]
Chyba teraz kolej na ta poduszkę silnika :P Stukanie najbardziej występuje przy skręcie w prawo i delikatnych dziurach. Może to coś w środku się odkręciło i wali ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6