Klocki hamulcowe – jakie kupić i jak wymienić GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez chudy » 19 lut 2009, 14:06

andrewx85 napisał(a):a u ciebie pierw przod a potem tył

<czytaj> na odwrót:

chudy napisał(a):prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód


i Waluś tak samo pisał:
Waluś napisał(a):prawy tył, lewy tył, prawy przód lewy przód

Więc nie wiem kto Ci naopowiadał że w takiej kolejności się odpowietrza. Zawsze od najdalszego koła do najbliższego serwa!

andrewx85, na włączonym silniku pedał hamulca zawsze będzie Ci scodził niżej i bardziej miękko bo działa serwo (takie wspomaganie hamulców) a przy zgaszonym silniku mimo że pedał hamulca jest twardy to skuteczność hamowania jest bardzo niewielka – dlatego też na włączonym silniku (w czasie gdy działa serwo) więcej ucieka Ci płynu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez steven » 19 lut 2009, 16:17

andrewx85 napisał(a):cylinderek sie zgodze ale tylko na recznym cieknie czy to na wylaczonym silniku czy na zapalonym-na zapalonym szybciej cieknie przy uzywaniu recznego :P,


Słuchaj cylinderek do zaciągnięcia ręcznego w przypadku bębnów wogóle nie jest potrzebny!!to masz zwyczajne zaciąganie za pomocą linki, więc przy zaciąganiu jak ucieka płyn to możliwe że bierze powietrze i sie zapowietrza, ja na woim miejscu wymieniłbym cylinderek a potem kupił DOT-4!! i wylał cały stary płyn przepłukał i nalał nowy, pompa to spory wydatek... nowa chyba ok. 600 zł a na używke żadnej gwarancji:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez andrewx85 » 19 lut 2009, 16:36

steven :| pompa ostra cena <glupek2> nie no to cylinderek ;) ok to tak zrobimy:) a plukanie to jakas metoda czy po prostu oczyszczenie całego ukladu wlewajac nowy plyn az na kazdy kole zamiast niebieskiego np pokaze sie brazowa kolor tak??chudy ok to zrobimy taka kolejnosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Waluś » 21 lut 2009, 20:19

PLaster mam coś dla ciebie :)
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=2247
i cyba wysyłają do Polski bo jest też polish zloty <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez damianos » 3 cze 2010, 19:25

Wszystko jasno i czytelnie opisane,tylko mam takie małe pytanko do stevena:
Porządny klucz 32 rozumiem,ale jak zblokować bęben w ktorym klocki nie hamuja wcale?Jakiś fajny patent czy mam poprostu spuścić Madzie z lewarka na jakąś cegłe czy bloczek betonowy?To chyba by wypaliło bo jak sie domylam to nie takie chop-siup z tą śruba?Może pod nie odpowiednim tematem zadaje to pytanie ale czy po odkręceniu tej sróby będe miał przy okazji nie sprawiająca dużego kłopotu możliwość wymiany łóżyska??
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez andrewx85 » 3 cze 2010, 22:15

damianos napisał(a):Wszystko jasno i czytelnie opisane,tylko mam takie małe pytanko do stevena:
Porządny klucz 32 rozumiem,ale jak zblokować bęben w ktorym klocki nie hamuja wcale?Jakiś fajny patent czy mam poprostu spuścić Madzie z lewarka na jakąś cegłe czy bloczek betonowy?To chyba by wypaliło bo jak sie domylam to nie takie chop-siup z tą śruba?Może pod nie odpowiednim tematem zadaje to pytanie ale czy po odkręceniu tej sróby będe miał przy okazji nie sprawiająca dużego kłopotu możliwość wymiany łóżyska??


na kole odkrecasz potem podnosisz i wymieniasz tylko kup druga srube koszt jakies 10 zł za sztuke :)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez damianos » 4 cze 2010, 04:43

A ta srubka to jakis specjal czy zwykla do kupienia w kazdym sklepie typu metal zbyt?:P
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez damianos » 4 cze 2010, 10:41

A powiedzcie mi taką rzecz: czy jeżeli nie miałem tylnych klocków dłuższy czas a cylinderek też tam sobie bokiem puszczał ciśnienie to czy po wymianie tych elementów siła hamowania będzie taka sama jak była przy 100% sprawności hamulca(30%)??Czy trzeba będzie ustawiać reduktor ciśnienia o ile się da?Gdzie on się znajduje?Przy pompie? <co?>
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez adam626 » 8 cze 2010, 13:58

@damianos nie gniewaj się
ale przy takiej wiedzy jaką tu prezentujesz stanowisz zagrożenie na drodze
proponuję abyś zrobił to z pomocą kogoś kto się trochę lepiej orientuje w temacie
bo nie wszystko można wyczytać na forum

co do centralnej śruby jest to chyba najmocniej dokręcona śruba w całym samochodzie
potrzebny jest naprawdę porządny klucz 32 i dobrej długości ramię
odkręcasz w momencie jak samochód stoi na ziemi i ktoś wciska mocno hamulec wtedy pozostałe koła tez hamują

jazda bez klocków jest niedopuszczalna
jazda z nieszczelnym układem hamulcowym jest niedopuszczalna
poza kierowniczym układ hamulcowy jest najważniejszym układem w twoim samochodzie
z niesprawnym jesteś potencjalnym mordercą- samobójca
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 8 cze 2010, 23:37

Ciekawe w takim razie jak kolega przeszedł przegląd :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 9 cze 2010, 08:02

to już nawet nie chodzi o legal ale o zdrowy rozsądek
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez damianos » 10 cze 2010, 09:48

Spokoojnie panowie:) Już wszystko wymienione,szczelne i sprawdzone:)Może i masz racje że nie wszystko da się wyczytać na forum stąd też moje pytania:)I chyba po to te forum prawda?Jeśli chodzi o moje hamulce to jako tako działały,a żeby mocniej zahamować musiałem mocno wcisnąć pedał.Z naprawą nie było większych problemów.Przyczyną było zsunięcie się szczęki z cylinderka za sprawą mocowania które gdzieś wcięło.Co za tym idzie ciśnienie układu hamulcowego wypchnęło tłoczek cylinderka tworząc rozszczelnienie,stąd słabe hamowanie.Na szczęście nie wypchnęło go całkiem bo to by już była lipa:)Wymieniłem klocki,wstawiłem nowe cylinderki,szczęki z mocowaniami(sprężynowe od VW),wypłukałem układ,odpowietrzyłem i jest gitara:>Tylko mam pytanko:mianowicie podciągając ręczny przy drążku ukręciłem ten pier.....k od napinania linki.Potrzebuje nowego którego nie mogę dostać.To jest do kupienia czy trzeba biegać po szrotach?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez adam626 » 10 cze 2010, 15:14

napisałem to co wyżej bo używasz zamiennie nazw różnych elementów
hamulce tarczowe tarcza zacisk tłok
hamulce bębnowe bęben szczęki cylinderek
sugeruje to całkowity brak znajomości tematu
stąd moja obawa o jakość Twojej samodzielnej naprawy

gwint który prawdopodobnie urwałeś to środkowa centralna linka za około 16-20zł
ta nakrętka jest niestety nietypowa
więc lepiej ją uratować
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez damianos » 10 cze 2010, 17:51

To fakt czasem się myle i zamiast w hamulcu bębnowym mówić szczęki mowie klocki;p;p itp.
Ale ogólnie wiem o co chodzi i może nie perfekcyjnie ale znam si e na rzeczy.Może brakuje mi fachowych nazw w języku ale jest ok więc spokojnie możesz spać:)
Nakrętkę mam ale czy ta linka to jakis uniwersalny element który mogę wykorzystać z innej marki czy do Madzi jest jakis nietypowy?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez PLaster » 1 lip 2010, 10:17

damianos napisał(a):To fakt czasem się myle i zamiast w hamulcu bębnowym mówić szczęki mowie klocki

pozostałości po 126p?
damianos napisał(a):czy ta linka to jakis uniwersalny element który mogę wykorzystać z innej marki czy do Madzi jest jakis nietypowy?

po co rzeźbisz?
linka od ręcznego, ta krótka to ok 50zł, a te co kół to do ok 100zł
na hamulcach oszczędzasz? niby ręczny mało ważny, ale miałem awarię zwykłego hamulca i właśnie ręcznym się ratowałem
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez adam626 » 1 lip 2010, 12:20

jednak 126 miał tylko hamulce bębnowe z cylinderkami i szczękami
kolega użył tu nazw części hamulca tarczowego do nazwania elementów hamulca bębnowego
a takie też się zdarzają w naszych mazdach (sam taki niestety mam) i to w zadziwiających konfiguracjach
np 626 coupe 2.2 z bębnami z tyłu tak jak w dieslu który ma połowę mniejszą moc
ta linka środkowa jest naprawdę bardzo tania i nie warto kombinować z dopasowywaniem z innego samochodu
która pewnie podobnie będzie kosztowała więc cała praca w tym przypadku będzie za darmo
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez PLaster » 1 lip 2010, 13:54

adam626 napisał(a):626 coupe 2.2 z bębnami z tyłu

wiesz co, czasami chciałbym mieć bębny,choćby ze względu na dostępność części
w zeszłym roku zimą, padł mi jeden zacisk z tyłu i miałem niemały problem z kupieniem tego zacisku, o szrotach zapomnij, a nawet i też z kombi nie znalazłem.
ściągnąłem od gościa z Gliwic (tego od kogo kupiłem halogeny) za 150zł komplet (2 koła) + regeneracja 80zł i w końcu tył zaczął hamować;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez adam626 » 3 lip 2010, 00:56

to spróbuj kupić samoregulatory do bębnów :)
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez PLaster » 3 lip 2010, 10:58

adam626 napisał(a):to spróbuj kupić samoregulatory do bębnów :)

tak powiadasz, jednak bębnów to chyba więcej było?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez damianos » 10 lip 2010, 09:37

Jak by ktoś miał na sprzedaż sprawne oczywiście to ja bym chętnie kupił:P:)
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6