Strona 1 z 5

Automatyczna skrzynia biegów – wszystkie problemy i pytania.

PostNapisane: 11 gru 2003, 23:05
przez Mario
Samko jest dobra firma, ale trzeba jak wszedzie pilnowac szcegolow jesli nie chce sie wracac z ASB do warsztatu.


... niestety masz rację, od remontu mojej skrzyni GF4AL bywałem u nich kilkakrotnie ...

Ostatnio mam pewien problem – mianowicie po kilku godzinach postoju (np po nocy) występuje opóźnienie podczas przełączania z 2 na 3 bieg. Objawia sie to lekkim przyhamowaniem a przy intensywnym przyspieszaniu – nawet delikatnym poślizgiem skrzyni.
Pierwsza wizyta w Samko nic nie dała – bo skrzynia była w pełni rozgrzana i w/w efekt nie występował. Przy okazji wymiany oleju poprosiłem o ponowny test i jak stwierdził kierownik "usunięto usterkę w układzie elektronicznym".
Niestety następnego dnia problem pojawił się ponownie (w momencie odbioru samochodu – silnik i skrzynia były rozgrzane i wszystko było o.k).

Nie mam już siły ani ochoty wozić się na Spokojną, musiałbym znów zostawić samochód na noc – a jest mi on potrzebny codziennie.

Poradźcie, co mnie czeka (zwracam się szczególnie do Greyg-a – bo jak widzę masz doświadczenie z GF4AL) i czy jazda z takim objawem może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń.

Dziękuję i pozdrawiam, Mario.

PostNapisane: 11 gru 2003, 23:34
przez GrzegorzSz
No coz, Samko jest dobra firma, ale jak wszedzie – pracownicy zarabiaja, a nie pracuja.

W Twoim przypadku nie szukal bym usterki elektronicznej – sterownik elektroniczny ASB (TCM) zawiesilby od razu 4 bieg – taka jego konstrukcja. Mialem podobny klopot, a przyczyna bylo zanieczyszczenie w ukladzie olejowym. Po rozebraniu i bardzo dokladnym oczyszczeniu skrzyni i wszystkich jej kanalikow (wlacznie ze sterownikiem) problem znikl. Z tym ze u mnie ten problem wystepowal rowniez na "zimno" i "cieplo".

Postaram sie jutro przeszukac swoje archiwum, gdzie mialem podobna awarie opisana – kopia strony z US.

PostNapisane: 13 gru 2003, 11:49
przez Globy
skrzy.jpg

PostNapisane: 14 gru 2003, 01:49
przez GrzegorzSz
fajna fotka :D...
...tylko, ze to nie jest ABS GF4AL (4EAT) – chyba, ze w madzi inne montowali, ale ja sie z taka 4EAT nie spotkalem, a mialem i mam ich kilka – nawet dzis przyjechala nowa <jupi>

Nie moge znalezc tego opisu, ktory obiecalem – mam zbyt obszerne archiwum. :(

PostNapisane: 14 gru 2003, 11:45
przez Długi
Globy po prostu dał zdjęcie nalepszej i najbardziej nieawaryjnej skrzyni biegów montowanej w mazdzie :D

PostNapisane: 14 gru 2003, 11:53
przez Globy
Hehe, ja tez nie mam pewnosci, ze to ta skrzynia, ale przynajmniej macie portret oprawcy ;) Bo ja np. nie wiedzialem, jak w ogole wyglada takie urzadzenie. Jak tak czytam o tych skrzyniach, to i u siebie zaczynam doszukiwac sie jakichs dziwnych objawow... ;P

PostNapisane: 14 gru 2003, 13:54
przez Markiz
A czy w 323 BG ASB były takie jak w 626??

PostNapisane: 14 gru 2003, 14:10
przez Zombi
Na szczescie w Xedzie mam skrzynie japonska i nie ma sie co martwic. Uffff. A'propo jak wyglada wymiana oleju w mojej skrzyni?? Zlewa sie stary, plócze sie nowym zlewa sie go i zalewa kolejny nowy?? Gdzie jest filtr oleju w skrzyni?? Czeka mnie niedlugo wymiana stad kleszczyny.

PostNapisane: 14 gru 2003, 14:29
przez Długi
Wszystko tak jak mówisz, filtr oleju jest pod dolną miską olejową(której w CD4E nie ma), warto też od razu wymienić uszczelkę miski (korkowa), koszty filtra i uszczelki mogę podać jutro (poniedziałek).
pzdr

PostNapisane: 14 gru 2003, 14:34
przez Zombi
Fajnie, czekam na ceny. Jaki olej polecasz do tej skrzyni?? Jakis ATF??

PostNapisane: 14 gru 2003, 14:42
przez Długi
Swoim klientom polecam mobil Atf 220 (Dexron II), oczywiście każdy olej dobrej firmy w tej specyfilkacji będzie dobry.

PostNapisane: 14 gru 2003, 15:23
przez Paweł
Greyg napisał(a):fajna fotka :D...
...tylko, ze to nie jest ABS GF4AL (4EAT) – chyba, ze w madzi inne montowali, ale ja sie z taka 4EAT nie spotkalem, a mialem i mam ich kilka – nawet dzis przyjechala nowa


Faktycznie, Globy dal zdjecie najlepszej skrzyni, jaka kiedykolwiek powstala. Jesli mnie oczy nie myla, to wlasnie moja CD4E (LA4A-EL) :D

Obsługa i użytkowanie automatycznej skrzyni biegów

PostNapisane: 2 kwi 2004, 14:06
przez michail
Kupilem w zeszym tygodniu made 626'83 2.0 automat
A że to mój pierwszy automat prosze o "dobre rady" (szczególnie jak ktoś ma wlaśnie ta skrzynie).
Dzienki

PostNapisane: 2 kwi 2004, 17:07
przez Globy
Siema,

po pierwsze radzilbym wymienic olej i filtr, najlepiej w specjalistycznym warsztacie. Poza tym sprawdz, albo niech zrobia to mechanicy, czy olej Twojej skrzyni ma odpowiednia barwe/konsystencje oraz czy sa w nim opilki metalu. Przeczytaj rowniez krotki artykul na stronie klubowej
Ogolnie automat to swietna rzecz, jednak trzeba zwrocic uwage na niepokojace zachowanie skrzyni, bo koszty naprawy pechowej awarii moga przekroczyc wartosc Twojego auta.

PostNapisane: 2 kwi 2004, 19:21
przez Paweł
Akurat z ta skrzynia nie bedzie mial problemow, a nawet jesli to w ogloszeniach ktos chce sprzedac chyba ten sam model. Naprawa tez jest raczej latwa (pomijajac koszt czesci). Zawsze mozna tez za grosze kupic taka ze szrotu (czego nie mozna powiedziec o la4a-el/gf4a-el.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 7 kwi 2004, 18:26
przez Dorka
Cześć chłopaki i babki o ile tu jakieś są !!! <serduszka2>

Pewnie się dziwicie co mnie sprowadza na wasze forum ...
Oczywiście Mazda i kontrolka Hold oraz Check Engine.
I poszukiwanie schematu <chomik> do Mazdy MX6 na automacie 88' (ponoć to to samo co 626 Coupe chyba GE – i dużo rzeczy pasuje od Probe)

Moja madziunia daje mi ostatnio popalić – ale to rycząca 16 więc nie ma co się dziwić.

Najpierw strzelały mi przekaźniki i po dłuższej jeżdzie ok 100 km na wolnych obrotach madzia gasła. Biegi coraz gorzej wchodziły ze ślizgiem. Na dzień dzisiejszy trójka wogóle nie wchodzi, ale mało tego bo jakimś czasie rozładował mi się akumulator i alternator raz ładuje a potem nie ładuje. I chyba się <glupek2>

Byłam w mazdzie co by mnie pod komputer podłączyli, a oni starej wtyczki nie mają – buuu ...
A żaden elektryk nie ma schematu do mojego autka.

Loodki <pomocy>

Od poniedziałku wiem, że hold to praca skrzyni w trybie awaryjnym – czy ktoś może mi powiedzieć – czy to kontrolka poprostu, czy skrzynia faktycznie się jakoś przełącza.

I czeka mnie remont skrzyni – czy wiecie gdzie moża tanio kupić "okładziny" – pewnie jasno się nie wyrażam :(

Greyg napisał(a):Zgadza sie – HOLD lub O/D off czyli po prostu wylacznik nadbiegu nie dziala, jesli skrzynia przejdzie w tryb awaryjny. W trybie tym daje sie odczuc, ze auto bardzo szybko wrzuca 3 bieg i rzadko z niego schodzi. Nawet jesli zostanie zmyslnie pominieta sygnalizacja awarii, latwo jest to odczuc po objawach.


Co to jest nadbieg? :|


HEEEELP !

pozdrufwki
Dorka

PostNapisane: 7 kwi 2004, 18:46
przez Dorka
No proszę jaki tu porządek <tancze>

PostNapisane: 7 kwi 2004, 19:02
przez Paweł
Porzadek musi byc. Milo mi, ze dopisalas twoj post do watku zwiazanego z podobnym problemem. Jednak ze wzgledu na jego wyjatkowosc postanowilem go wydzielic.

Napisz konkretniej jakie chcesz schematy, jesli cos bardzo konkretnego, to moge probowac zrobic ulepek z programu alldata (uprzedzam, ze jest to upierdliwa robota i w zwiazku z tym nie przepadam za tym).

Jak alternator nie laduje, to czy masz na desce rozdzielczej informacje o tym (powinna swiecic sie kontrolka akumulatora)?

HOLD jest zapalony na stale, czy miga? Mozesz go wylaczyc przelacznikiem na dzwigni zmiany biegow?

Nadbieg to taki bieg, ktory powoduje ze kola obracaja sie szybciej niz silnik. Cos jak V. lub VI. bieg w manualnych skrzyniach biegow.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 7 kwi 2004, 19:15
przez GrzegorzSz
Jak znam zycie i ta skrzynie, masz padniety 3 kosz w skrzyni. A jak sporo jezdzilas na poslizgu, to i reszta dostala niezle w d... Hold na stale oznacza, ze ASB przelaczyla sie w tryb awaryjny.

PostNapisane: 7 kwi 2004, 19:38
przez Dorka
tco_tm napisał(a):Napisz konkretniej jakie chcesz schematy, jesli cos bardzo konkretnego, to moge probowac zrobic ulepek z programu alldata (uprzedzam, ze jest to upierdliwa robota i w zwiazku z tym nie przepadam za tym).



chyba wszystkie związane z elektryką, ale najbardziej te dotyczące skkrzyni automatycznej. Wszystkie kabelki po kolei są do wymiany. Jakiś morderca samochodów jeździł tą madzią.

tco_tm napisał(a):Jak alternator nie laduje, to czy masz na desce rozdzielczej informacje o tym (powinna swiecic sie kontrolka akumulatora)?

Własnie o to chodzi, że nie siweci, owszem swieci przy zapalaniu silnika

tco_tm napisał(a):HOLD jest zapalony na stale, czy miga? Mozesz go wylaczyc przelacznikiem na dzwigni zmiany biegow?

Hold miga i nie mogę go wyłączyć przełacznikiem.
Powiem więcej przy zmianie biegów też nie muszę używać przełącznika :|