Strona 1 z 2

Przeguby – co wybrać zamiennik czy oryginał ? GD

PostNapisane: 22 sty 2008, 15:14
przez Kozikov
Niedawno posypały mi się przeguby w mojej Madzi (626 Coupe 2.0),zastanawiam się czy kupić oryginały czy zamienniki.Sprzedawca w sklepie zapewnia mnie że nie ma różnicy w jakości wykonania owych części,ale ja jakoś nie wierze w takie zapewnienia więc tu się rodzi pytanie...co wy sądzicie na temat zamienników i czy warto kupować tańszy zamiennik czy lepiej zainwestować więcej kasy i kupić oryginał?czekam na wasze mądre rady i wasze doświadczenie

PostNapisane: 22 sty 2008, 16:26
przez magicadm
Kozikov napisał(a): czy lepiej zainwestować więcej kasy i kupić oryginał?

Jeżeli zakładasz, że autko ma jeździć kolejne 18 lat – kup ORY
W innym wypadku nie widzę sensu – no chyba, że ceny są porównywalne.

PostNapisane: 22 sty 2008, 17:10
przez Kozikov
Dzięki, zamierzam nią jeszcze polatać bo jak wiecie niezawodne są madzie a do mojej mam sentyment...a ceny nie sa porównywalne zamiennik jest tańszy ale założę jednak oryginał coby za kila miechów znów nie kupowac przegubów pozdro :)

PostNapisane: 22 sty 2008, 17:20
przez Misiek-Bełchatów
Kozikov napisał(a):Dzięki, zamierzam nią jeszcze polatać bo jak wiecie niezawodne są madzie a do mojej mam sentyment...a ceny nie sa porównywalne zamiennik jest tańszy ale założę jednak oryginał coby za kila miechów znów nie kupowac przegubów pozdro


Ja przeguby wymieniałem w swojej ok 1,5roku temu i po dziś dzień wszystko ok.

PostNapisane: 22 sty 2008, 18:26
przez ravo
zamiennik zamiennikowi nie rowny :) JC siada po roku

PostNapisane: 22 sty 2008, 18:29
przez qbass
Kup oryginał i zapomnij o przegubach ;)

PostNapisane: 22 sty 2008, 20:16
przez Kogi
ravo napisał(a):zamiennik zamiennikowi nie rowny :) JC siada po roku


u mnie JC zaczęły stukać po 5000km... nie polecam

PostNapisane: 22 sty 2008, 20:20
przez Misiek-Bełchatów
ravo napisał(a):zamiennik zamiennikowi nie rowny


to fakt :)

ravo napisał(a):JC siada po roku


Nie uznaje w ogóle tej firmy ... shit w każdym calu :>

PostNapisane: 22 sty 2008, 20:31
przez bando
Kozikov napisał(a):czy warto kupować tańszy zamiennik czy lepiej zainwestować więcej kasy i kupić oryginał?


Z samochodowymi częściami jest, jak z perfumami – nigdy zamiennik nie zastąpi oryginału. ;)
Przykład to może babski... ale analogii długo szukać nie trzeba. :)
W jednym i w drugim przypadku chodzi przecież o "przeguby": naprawione/wymienione lub pachnące i kuszące :P

PostNapisane: 22 sty 2008, 20:52
przez Waluś
Momencik prosze państwa.

Otóż najpierw trzeba sie zorientować kto produkuje owe cześci dla mazdy.
Przecież chyba logiczne że chłopcy w Hiroszimie sami sobie nie klepią przegubów. I tu rodzi sie pytanie : czy przepłacać za oryginał z napisem mazda czy kupić ten sam produkt pod nazwa producenta ??
Ja uważam za sensowniejsze kupowanie części zamiennych produkowanych DLA MAZDY.
Nie wiem jak jest z różnymi częściami ale akurat jeśli chodzi o przeguby to NKN i żaden inny – czyli orginalny bez napisu na pudełku <lol>

PostNapisane: 22 sty 2008, 21:04
przez Kozikov
No to Waluś teraz mam ćwieka...no cóż pozostaje mi jeszcze poczekać troche poszukam jakiejś firmy która robi części dla mazdy tak jak mówisz najwyżej jak wymienię przeguby a posypią się szybko to wymienie jeszcze raz

PostNapisane: 22 sty 2008, 21:21
przez Waluś
Kozikov napisał(a):poszukam jakiejś firmy która robi części dla mazdy

to nie takie proste. Trzeba pytać mechaników od mazd lyb szukac oznaczeń na częściach
Przegub NKN do GD to wydatek ponad 200 PLN (chyba coś koło 250) więc będą zdecydowanie lepsze niż jakaś włoszczyzna z pod znaku GLO, JC czy inny tani skhit.

PostNapisane: 22 sty 2008, 21:40
przez Kozikov
Akurat mam paru znajomych mechaników wiec przeprowadze konsultacje z nimi a tak na markinesie mam madzie w takiej samej budzie jak twoja tylko niestety 2.0i tylko na twoich zdjęciach widze oznaczenie mx6 o co z tym chodzi??jeżeli możesz wytłumaczyć ...nawet kolor ten sam.....

PostNapisane: 23 sty 2008, 01:14
przez nemi
Bierz porządne zamienniki (NKN, ostatecznie GLO). JC unikaj jak ognia – mi JC wytrzymał zaledwie 60.000 km... Do auta za 2000 zł chyba nie ma sensu pchać niewiadomo jakich pieniędzy :P


Kozikov napisał(a):mam madzie w takiej samej budzie jak twoja tylko niestety 2.0i tylko na twoich zdjęciach widze oznaczenie mx6 o co z tym chodzi??

Po prostu: były zwykłe 626, były 626 Coupe i najbardziej "sportowe" MX-6. Tak opuściła fabrykę – bez żadnych kombinacji ;)

PostNapisane: 23 sty 2008, 01:25
przez marek
nemi napisał(a):Po prostu: były zwykłe 626, były 626 Coupe i najbardziej "sportowe" MX-6. Tak opuściła fabrykę – bez żadnych kombinacji oczko


i tu się mylisz :P

626 GD Coupe poprostu na USA była od I generacji nazywana MX-6. Dlatego niektorzy mówią na MX-6 GE MX-6 II-gen.

PostNapisane: 23 sty 2008, 01:28
przez nemi
marek napisał(a):i tu się mylisz

No to może – za młody wtedy byłem :P

Re: Prosze pomóżcie mi swoją dobrą rada

PostNapisane: 23 sty 2008, 10:19
przez Paweł Mo
Kozikov napisał(a):co wy sądzicie na temat zamienników i czy warto kupować tańszy zamiennik czy lepiej zainwestować więcej kasy i kupić oryginał?czekam na wasze mądre rady i wasze doświadczenie

A jaka jest różnica w cenie w sumie za wszystkie przeguby??

PostNapisane: 23 sty 2008, 11:44
przez Waluś
Tak jak napisał Marek. Jest to zwykłe 626 produkowane na rynek USA nazywane pierwszą generacją MX6


Paweł M. napisał(a):A jaka jest różnica w cenie w sumie za wszystkie przeguby??

Kiedys dzwoniłem do ASO i przegub zewnętrzny do GD kosztował o ile pamiętam ponad 400 zł

PostNapisane: 23 sty 2008, 11:46
przez brii
Pozwoliłem sobie zmienić temat :)

PostNapisane: 23 sty 2008, 21:52
przez MvG
A co sądzicie o przegubach firmy HDK?