Luz i stukanie w układzie napędowym – 626 GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebastian223 » 29 cze 2008, 12:02

Adam 626GD u mnie było to samo
Proponuje oddać półoś do regeneracji w MOTOMAXIE. Przerabiałem już to i jestem bardzo zadowolony. Mazdzia nie stuka i ma lepsze 'odejscie'.
Z używką można pokombinować ale istnieje ryzyko ze bedzie rowniez wadliwa.
W motomaxie dali mi rok gwarancji.

pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 23:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Adam626GD » 29 cze 2008, 13:48

Seba, ile zaplaciłes? Ja własnie umoczylem – kupilem polos na alegro, okazala sie złomem. JEst lepiej ale nie idealnie. Do tego musialem kupic nowy przegub zewnętrzny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez sebastian223 » 29 cze 2008, 17:45

Wywiana wałka na nowy + wymiana łożyska podpory + przegub wewnętrzny+ osłona przegubu nowa+ koszty przesyłki DHL = 610 zł
Zaproponowali mi także (już po wysłaniu i obejrzeniu półosi) wymiane przegubu zewnętrznego za dopłątą 150 zł, ale ja nie słyszałem w nim podczas jazdy żadnych stuków, więc zrezygnowałem z tej opcji.
Naprawy dokonują w ciągu 24 H a kurier dostarcza również w 24 H także bardzo sprawnie wszystko poszło.


Ja utrzymywałem z nimi stały kontakt mailowy

Jeśli chcesz dam Ci namiary wszystkie

pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 23:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Adam626GD » 29 cze 2008, 17:53

To jednak spory koszt – 610, do tego trzeba doliczyć wymianę czyli w sumie 700PLN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez sebastian223 » 29 cze 2008, 18:32

Zgadzam się z tobą.
Ja tez główkowałem zanim podjąłem taką decyzje.
Myśle jednak, że jeśli zamierzasz pojeździc tym autkiem przynajmniej 2 lata, to taki krok bedzie wskazany.
Moje Autko z uszkodzoną półosią paliło wiecej paliwa przez nieco gorszą zbieżność kół i oponki się szybciej zużywały.
Moim zdaniem jesli chcesz szukać uzywanej półosi to powinieneś sprawdzić obowiązkowo czy półoś nie ma uszkodzonego (ukruszonego) wielo-wpustu, oraz czy na podporze nie ma luzu (można sprawdzić ręką) bo to właśnie ten luz sprawia że przy zmianie biegów słyszysz uderzenie

pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 23:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Adam626GD » 29 cze 2008, 18:40

Właśnie nie wiem ile będę jeździł, poza tym jeśli chciałbym sprzedawać np za parę miesięcy to jest to kasa stracona.
Ja wydałem 150 na półoś(miała być idealna), potem okazało się ze przegub zewnętrzny jest do wymiany – 150PLN, do tego 150PLN robota i w sumie zapłacilem 450PLN a problem nie jest rozwiązany(kupiona półoś miała też luz na wielowypuscie choć mniejszy). Więc w tej sytuacji 600PLN mogło być lepszym rozwiązaniem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 00:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Smar » 16 lip 2010, 20:13

Podepnę się pod temat:

Mam uszkodzony wieloklin pod przegub zewnętrzny na półosi prawej (długiej). Jako że na allegoro jak na złość są same lewe półośki, moje pytanie jest takie: czy krótka część półosi prawej (od przegubu do przegubu) nie jest przypadkiem taka sama jak półoś lewa?
Smar
 

Postprzez Wodzu » 17 lip 2010, 11:16

Smar napisał(a):czy krótka część półosi prawej (od przegubu do przegubu) nie jest przypadkiem taka sama jak półoś lewa?

Przypadkiem nie, obie półosie mają rózne nr części
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 11:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Smar » 19 lip 2010, 20:09

Dzięki za odpowiedź.

Czyli jednak jak to mówią peszek... trzeba szukać dalej :/
Smar
 

Postprzez Szyna » 11 lip 2012, 08:20

Witam.
U mnie sytuacja wygląda tak ze gdy dodaje i odpuszczam gaz to coś mi strasznie wali, czuć ewidentnie jakiś luz na półosiach albo czymś :P Przeguby zewnętrzne były niedawno wymienione wiec to na pewno nie one :) Pewnie przegub wewnętrzny do wymiany ale który :D
Dzisiaj chyba pojadę na stacje diagnostyczna żeby oblukali sprawę.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 11 lip 2012, 09:50

może być mocowanie silnika
może dyferencjał w skrzyni siada
może półośka
a może wahacz któryś
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 11 lip 2012, 15:28

Byłem na stacji powiedzieli mi ze to przegub wewnętrzny od strony kierowcy (krotka półoś)
Dokładnie chyba chodzi o to :)
2483561786.jpg


EDIT:
No i jest du... wymieniłem przegub i to jednak nie to :| 140 zł w plecy :P chyba to jednak coś z tym dyferencjałem, tylko pytanie co i czy za szybko mi się to nie rozleci, ewentualnie jak to naprawić ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez wesoly16 » 27 lip 2012, 14:01

ja bym obstawiał poduchę silnika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 10:33
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: 626 GD sedan 2,0 8V automat +lpg (kme-akme)

Postprzez Szyna » 27 lip 2012, 16:17

Musze podnieść koło i pokręcić na postoju. Ale wydaje mi się ze to jednak skrzynia :|
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pudzian84 » 28 lip 2012, 00:00

I jak tam Szyna kręciłeś już kołem ??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Szyna » 28 lip 2012, 21:23

Jeszcze nie ale to stukanie mnie dobija :| Przy każdym odpuszczeniu i dodaniu gazu wali przy zmianie biegów wali xD Kurde nie dobrze :P Jak znajdę chwile czasu to sprawdzę to koło albo podjadę od razu do mechanika ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez max » 30 lip 2012, 17:39

Szyna jak już dojdziesz co to napitala daj znać mam ten sam problem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Szyna » 1 sie 2012, 21:34

Dzisiaj miałem chwilkę czasu i sprawdziłem co jest grane. No i tak jak mówiłem wszystko odbywa się w skrzyni a raczej w dyferencjale :P może delikatnie puka jeszcze prawy przegub wewnętrzny którego jeszcze nie wymieniłem. Znajomy mi mówił ze to raczej nic groźnego, po prostu ze starości zrobił się luz na satelitach i tak już będzie :| niby też można coś z tym zrobić dając jakieś podkładki pod słoneczko czy coś ;) Ale póki co to chyba nie będę tego ruszał :D
I co jeszcze zauważyłem w tylnej poduszce cała jest niby dobra ale jak zacząłem kręcić kołem to widać ze ten cały trzpień lata w środku jak by jej tam w ogóle nie było.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 23 sie 2012, 12:53

Nic groźnego do momentu aż ośka satelit wyjdzie bokiem skrzyni. Znam już dwa takie przypadki w GD
Za to pukanie ta poduszka jak najbardziej może odpowiadać. Najlepiej to widać jakby się przejechać bez klapy silnika. Czy przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem zespół napędowy nie szarpie przód tył.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 23 sie 2012, 19:45

No będę musiał kombinować może nowa poduszkę tez kupie ;) Kurde 1 go wyjeżdżam do Chorwacji i nie chciał bym żeby mi się to rozleciało :P Można to naprawić jakoś czy trzeba cała skrzynie wymienić ?
Trudna i droga taka zabawa ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6