Strona 1 z 5

Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)

PostNapisane: 4 sie 2004, 22:23
przez maku
Zastanawiam sie czy to jest normalne ze gdy stoje i krece kierownica w kolo faluja mi obroty... tzn jak stoje to mam te 700 czy 800 (nie pamietam) i gdy krece kierownica to w pewnym momencie obroty wzrastaja do 1000 a potem znowu schodza do poprzedniego stanu... norma czy cos jest nie tak?

PostNapisane: 4 sie 2004, 22:31
przez radziu
jak masz wspomaganie to normalne. jak krecisz fajera to wspomaganie obciąża silnik, sterownik podbija obroty, a później je obniża żeby wyrównać

Wyłacza mi wspomaganie kierownicy podczas jazdy

PostNapisane: 19 mar 2006, 18:26
przez Waluś
Witka
Od 3 dni obserwuje coś co bardzo mnie niepokoi :|
W czasie jazdy odłacza mi się wspomaganie. Sytuacja ma miejsce zwykle przy prędkości, Jak jade sobie spokojnie, czy manewruje pod garażem czy na parkingu to nic się nie dzieje, natomiast jak tylko pojadę troszkę szybciej toodłącza mi wspomaganie.
Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia (chyba). Jak zgaszę i odrazu odpalęto wszystko jest ok
Co to ma być ?? Komputer sie wali czy jak ??

Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze. Nie łożyska, bo wyraźnie czuć na pedałach i podłodze. Co to ??

PostNapisane: 19 mar 2006, 19:59
przez Overkill
Waluś napisał(a):Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia


Tzn. jak po szybkiej jeździe zwolnisz lub się zatrzymasz to dalej nie działa ??
U mnie stopniowo twardnieje, ale jak zwolnię prawie do zera lub się zatrzymam to działa. U Ciebie też tak było wcześniej ??

Waluś napisał(a):Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze


Może magiel już kona ??

PS
W opisie masz silnik F2, a przecież z Turbo jest FE4 ?? <jelen>

PostNapisane: 19 mar 2006, 20:31
przez Waluś
Overkill napisał(a):Tzn. jak po szybkiej jeździe zwolnisz lub się zatrzymasz to dalej nie działa pytajnik

Overkill napisał(a):U Ciebie też tak było wcześniej

Tak

Overkill napisał(a):W opisie masz silnik F2, a przecież z Turbo jest FE4


Nie wiem czy te oznaczenia na stronie są prawidłowe. W dowodzie mam F2 i takimi sięposługuje przy kupnie części,narazie z dobrym skutkiem :)

PostNapisane: 19 mar 2006, 20:46
przez bajer0
szczesciarze wspomaganie maja, mi przez te dwa lata łapska suchly od krecenia <lol>

walus, suma sumarum na zdrowie Ci to wyjdzie ;)

PostNapisane: 19 mar 2006, 20:47
przez Waluś
bajer0 napisał(a):suchly
<lol>
mają ale od kilku dni tylko na początku <lol>

PostNapisane: 19 mar 2006, 20:48
przez P0L4K
Waluś napisał(a):F@


ni znaju ja takiego

PostNapisane: 20 mar 2006, 07:38
przez pawelc
Waluś u Ciebie to raczej zwykła hydraulika kompa raczej nie znajdziesz ;) ,tak że przyjrzałbym się raczej samej pompie i kolumnie ,moze na początek wymien sam płyn i odpowietrz cały układ ...

PostNapisane: 20 mar 2006, 14:23
przez Waluś
Tam na przewodach po drodze jest jakiś czujnik. Może to on ma coś wspólnego??

PostNapisane: 20 mar 2006, 15:17
przez Jaksa
Waluś,powiedzmy to wprost – pompa się konczy :P <lol>

PostNapisane: 20 mar 2006, 16:34
przez Waluś
no to trzeba było tak odrazu <lol>
Ile regeneracja ??

PostNapisane: 20 mar 2006, 19:29
przez Jaksa
Waluś napisał(a):no to trzeba było tak odrazu
Waluś , tylko to mi przychodzi do głowy , nie pytam o takie szczególy jak pasek ktory napędza pompe – to juz pewnie sprawdziłes. Zobacz czy nie ma luzu na ośce pompy.
Waluś napisał(a):Ile regeneracja
To chyba jest zły pomysł – nie wiem , taka sprawna uzywana pompa droga chyba nie jest....allegro i do dzieła <lol>

PostNapisane: 20 mar 2006, 20:33
przez Waluś
ok. Popatrze jak będe zmieniał pasek rozrządu.

PostNapisane: 21 mar 2006, 22:37
przez hubal
Waluś czy dobrze cię kojażę z forum forda probe? zresztą widzę po silniku 2,2 turbo a taki silnik właśnie sprzedaję tam na forum zresztą napewno dobrze kojażę pozdro <jupi>

PostNapisane: 21 mar 2006, 22:41
przez Waluś
hubal napisał(a):napewno dobrze kojażę

<spoko>

PostNapisane: 21 mar 2006, 22:43
przez hubal
tylko tu bardziej mi się udzielaj a propo pamiętaj puki mam co potrzeba do twojej madzi oczywiście z silnika to mów te pompę wspomagania to mam jak co wiesz gdzie mnie szukać

PostNapisane: 21 mar 2006, 22:56
przez Waluś
hehe nie ma sprawy tylko cenę mi jeszcze podrzuć na PW :)

PostNapisane: 22 mar 2006, 10:27
przez adam626
ten silnik to chyba F2T się nazywa

w pompie jest zawór przelewowy który się otwiera w czasie pracy jak nie korzystamy ze wspomagania a pompa przeciez cały czas pracuje
wpierw bym sprawdził to.
W mojej madzi wszelkie stukania i chrobotania wyczuwalne na pedałach wiązały się albo z maglem albo ze stabilizatorem.

Pompę wspomagania kupiłem na allegro za 60zł
a przekładnię za 84
obie części sprawne

co do czujnika na przewodzie to widziałem takie tylko w probe I gen w znanych mi GD tego nie było. W dodatku w tym probe był trzeci przewód pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym a maglownicą.
Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.

PostNapisane: 22 mar 2006, 11:01
przez Paweł
adam626 napisał(a):Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.

W corolli (no przykro mi, ze nie moge pisac o mazdzie :() sila wspomagania jest regulowania bezposrednio na pompie.

Niestety mam tylko gowniany rysunek, ale wynika z niego, ze elektrozawor od wspomagania ma zlacze gdzies na grodzi (wiazka ktora idzie wzdluz dolnej krawedzi szyby). To jest najprawdopodobniej przy elektronicznej regulacji sily wspomagania. Przy regulacji zaleznej od obrotow silnika za pewne jest polaczenie podcisnieniowe z pompa.