Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grzyby » 6 lip 2006, 12:31

Przecież masz miarkę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Przemo » 6 lip 2006, 20:47

Bodek napisał(a):A ile go się leje. Aż się zbiorniczek napełni??


0.9 litra dla przekładni tradycyjnej, oraz 1 litr dla przekładni z 4WS.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Hostek » 14 paź 2007, 18:54

tak... moja mazda 626 GT TURBO z 87 ma ciekawa dolegliwosc.. ( na mazdach nie znam sie wogóle wczesniej miałem 3 escorty ) przy postoju... jak skrece kierownice na max... to obroty zaczynają falowac... i słychac dziwne buczenie... cos jakby sie jakas pompa włanczała... co to moze byc??
Ostatnio edytowano 15 paź 2007, 17:43 przez Hostek, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 17:20
Posty: 19

Postprzez Hazu » 14 paź 2007, 20:27

Buczy pompa wspomagania z powodu zbyt dużego obciążenia.
Producent zaleca unikac takiego przytrzymywania kierownicy przy max.skręcie kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marcin » 14 paź 2007, 23:09

emmarek napisał(a):Buczy pompa wspomagania z powodu zbyt dużego obciążenia.

Oczywiście że tak :)

Hostek napisał(a):wczesniej miałem 3 escorty )

A escorty bez wspomagania miałeś?"Buczenie" pompy to przypadłość raczej powszechna i nie odnosi się tylko do Mazdy.
EDIT:
Acha,i popraw proszę temat zgodnie z regulaminem bo tutejsi modowie będą interweniować z pewnością ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Hostek » 15 paź 2007, 17:41

tylko z tego co czuja moje miesknie przy skrecaniu nie czuje by madzia miała wspomaganie...
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 17:20
Posty: 19

Postprzez scigacz220 » 4 lis 2007, 23:51

Witam!!! Chcialbym prosic o nakierowanie- na luzie i ogolnie postoju wspomaganie praktycznie nie daje skręcić kołami, tzn. daje ale bez wspomagania. Trzeszczenie i chrobotanie mam, poniewaz mam urwaną sprężynę przedniego prawego amortyzatora...do tego przegub do wymiany. Jednak te rzeczy nie mają chyba większego wpływu na skręcanie. Wcześniej tego nie było. Podczas jazdy praktycznie OK, czasami potrafi trochę odbijać na zakrętach, ale ogólnie wyrabia. Zaczeło się to stopniowo tzn. lekkie poszarpywanie, potem po odpaleniu chwilkę tak było, a teraz jest cały czas. Pasek nie jest w super stanie i nie jest idealnie naciągnięty bo piszczy przy max skręcie. Czy mogę uznawać że to pompa padła? Czy spróbować płyn wymienić jednak???

P.S. szukając na forum natrafiłem na różne posty dot.problemów ze wspomaganiem, lecz żaden nie opisuje mojego problemu dlatego piszę ten.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Waluś » 5 lis 2007, 01:09

przedewszystkim wymień lub naciągnij pasek. Pompa przy skręcie pokonuje duże opory. Potem wymień płyn.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez scigacz220 » 6 lis 2007, 00:03

Pytanie trochę glupie- "Czy przegub zewnetrzny moze stuknac na skrecie na postoju??" Bo wspomaganie pewnie od tego paska i plynu...ktory mozliwe ze dawno nie byl wymieniany. Pasek wymienie-jak mowisz WALUŚ! Jezeli bede robic przegub to chyba fotorelacja powstanie o ile nie ma juz na forum:)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez Waluś » 6 lis 2007, 00:28

Przegub to element napędowy, pracujący w czasie poruszania się pojazdu i przekazujący napęd ze skrzyni biegów na koło, więc nie ma prawa stukać na postoju. Raczej pukaja ci sworzeń wahacza lub łozysko kolumny macpersona
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez waldii » 6 lis 2007, 00:29

Waluś napisał(a): łozysko kolumny macpersona

no,moze jest tak zatarte,ze troche leciwe wspomaganie nie daje rady???
waldii
 

Postprzez Waluś » 6 lis 2007, 00:57

waldii misiu, ale to pytanie dotyczyło tego :
scigacz220 napisał(a):Czy przegub zewnetrzny moze stuknac na skrecie na postoju??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez waldii » 6 lis 2007, 01:01

Waluś napisał(a):waldii misiu, ale to pytanie dotyczyło tego :
scigacz220 napisał:
Czy przegub zewnetrzny moze stuknac na skrecie na postoju??

takie male niedoczytanie.Pewnie ten Twoj mlotek odskoczyl troche dalej i <glupek2> mnie w glowe <lol>

ale chodzilo mi o glowne pytanie
Brak wspomagania na jałowym biegu

waldii napisał(a):łozysko kolumny macpersona

no,moze jest tak zatarte,ze troche leciwe wspomaganie nie daje rady?
_________________
waldii
 

Postprzez Waluś » 6 lis 2007, 01:07

nie no bez przesady, ale az tak chyba by sie nie zatarło <lol> a pozatym wtedy nie działało by w ogóle ,ale to juz hardcoor <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez waldii » 6 lis 2007, 01:16

Waluś napisał(a):nie no bez przesady, ale az tak chyba by sie nie zatarło a

potrafi trzymac i to ostro.Tymbardziej,ze auto nowe nie jest,pompa zjechana oraz luzne paski wiec wszystko moze doprowadzic do takiego stanu rzeczy.
waldii
 

Postprzez Count von Count » 17 mar 2008, 21:50

Witam serdecznie.

Niedawno zmuszony byłem wymienić pompę wspomagania w mojej kochanej Madzi. Kupiłem używkę od takiego samego modelu, jednak po zamontowaniu pojawił się pewien problem: Pompa bardzo hałasuje (głośniej niż sam silnik :D ). Hałas jakby łożysko było uszkodzone, ale to raczej nie to bo nie ma przecieku (uszkodzone łożysko już przerabiałem, to mam porównanie). Pytanie:
Co może być przyczyną?

Mechanik mówił, że może to być wina złego płynu hydraulicznego. Czy to możliwe? (teraz mam żółty płyn, wcześniej podobno był czerwony).

Z góry dzięki za odpowiedzi, Pozdrowionka
1...
2...
3...

...

626 :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 18:23
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback

Postprzez Mateusz L » 18 mar 2008, 22:43

Witaj:) u brata w GD jest płyn wpadający w czerwień...a łożyska??? Czy to one mają uszczelniać?One mają łożyskować,a od uszczelniania są chyba uszczelniacze? Może poprzednim razem uszkodził Ci się uszczelniacz i łożysko,a teraz samo łożysko.Tak czy inaczej czytałem gdzieś,że koszt wymiany łożysk nie jest duży,a uszczelniacze kosztują pewnie kilka złotych...Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez adam626 » 19 mar 2008, 10:47

w nieodpowietrzonym układzie pompa hałasuje tak jak opisujesz.
aby odpowietrzyc układ należy na wyłaczonym silniku kilkakrotnie
przekręcić kierownicą od końca do końca do momentu aż przestanie
ubywać płynu ze zbiorniczka
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez malkolm2 » 19 mar 2008, 15:02

we wszystkich wspomaganiach w maździe i nie tylko powinien być olej hydrauliczno-przekładniowy, stosuje się go również w skrzyniach automatycznych. ma zabarwienie czerwone, różowe, fioletowe lub coś podobnego :D
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Count von Count » 19 mar 2008, 17:22

Dzięki za odpowiedzi.

"Mateusz L" masz rację, łożysko na pewno nie uszczelnia, ale wydaje mi się że jeśli uszkodzone jest łożysko, to uszczelniacz nie ma prawa pożyć za długo (pojawiają się luzy). Jeśli chodzi zaś o wymianę/naprawę łożyska to z tego co mi wiadomo – nie ma takiej opcji. Pompa ma taką konstrukcję, że nie da się jej poprawnie złożyć z powrotem, chyba że w jakimś specjalistycznym punkcie, ale o takim w moim mieście nie słyszałem.

Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzi, zaraz idę spróbować odpowietrzyć układ wg sugestii adama626. Odezwę się jak coś się zmieni. POZDRAWIAM.
1...
2...
3...

...

626 :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 18:23
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6