Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mateusz L » 20 mar 2008, 15:57

Count von Count napisał(a):Jeśli chodzi zaś o wymianę/naprawę łożyska to z tego co mi wiadomo – nie ma takiej opcji.


RF7, a RF7-Cx z artykułu chyba niewiele się różnią,więc pompa powinna dać się naprawić tanim kosztem:)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez michauuu » 20 mar 2008, 22:29

Czy w kilkunastoletniej mazdzie GE wymienić płyn od wspomagania?? jezeli tak, to na jaki i jak to zrobić??
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez malkolm2 » 20 mar 2008, 22:44

we wszystkich wspomaganiach w maździe i nie tylko, powinien być olej hydrauliczno-przekładniowy, stosuje się go również w skrzyniach automatycznych. ma zabarwienie czerwone, różowe, fioletowe lub coś podobnego zeby , moim zdaniem powinno się go wymieniać co kilka lat, a robi się to poprzez wyciągnięcie strzykawką starego oleju ze zbiorniczka i napełnienie nowym, operacje się powtarza trzykrotnie co 40 km.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Count von Count » 29 mar 2008, 21:39

Witam wszystkich serdecznie.

Płyn, jaki powinien być w układzie wspomagania w Maździe 626 GD 2.0 D to: MOBIL ATF220. (wg. serwisu mazdy).

Poza tym hałas w mojej pompie był spowodowany nieszczelnością układu – prawdopodobnie z powodu uszkodzonej uszczelki pod pompą (od połączenia pompy ze zbiorniczkiem). Sama wymiana płynu z żółtego – który miałem wcześniej, na ten właściwy nic nie zmieniła.

To tyle jeśli chodzi o problem hałasu w pompie, mam nadzieję że teraz już będzie spokój – liczę na to :]
1...
2...
3...

...

626 :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 18:23
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 2.0 D '90 hatchback

Postprzez Adam626GD » 14 wrz 2008, 01:22

Dziś zaczeło mi hałasować. Myslalem ze może łożysko na napinaczu ale zdemontowałem i tam łożysko jest OK. Pasek po wymianie rozrzadu był baaardzo mocno naciagniety.

Hałas jest dosyć duzy i najmocniej odczuwalny na zimnym silniku – czuć jakby coś się mieliło w środku. Luzów na kole pasowym nie wyczułem.

Poluzowałem troche naciąg paska, nadal hałasuje. Wspomaganie cały czas działa.

Jak myślicie, co to moze być z tą pompą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez waldii » 14 wrz 2008, 02:15

Adam626GD napisał(a):Pasek po wymianie rozrzadu był baaardzo mocno naciagniety.

no to pewnie w ten sposob spitoliles lozysko w pompie :|
waldii
 

Postprzez Redoo » 15 wrz 2008, 20:44

Adam626GD ja miałem tak samo tylko z Pompą wody łożysko poszło!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Adam626GD » 15 wrz 2008, 20:49

Własnie, a co jest tym trzecim kołem? Jedno jest pompa wspomagania, jedno napinacz a trzecie które napedza?

Bo nie wiem na 100% czy hałas jest ze wspomagania. NA pewno jak zdjalem pasek to hałasu nie było, ale moze łozysko walnelo na tym trzecim kolku...
Ale to chyba nie jest kolko pompy wody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Redoo » 15 wrz 2008, 23:43

może pompa wody? u mnie juz tak się zatarło ze aku... miało problem z rozruchem!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Adam626GD » 15 wrz 2008, 23:45

Wszystko możliwe, choc pompę wody wymieniałem jakieś 10 -15 tyś temu razem z rozrządem.
Co do rozrusznika to i dziś mi ciezko zakrecił, choć wszystko wskazywało ze to akumulator. Jeśli jutro mi tez lbedzie ciężko kręcił to bedzie rzeczywiscie podejrzane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Redoo » 15 wrz 2008, 23:50

ja miałem tak ze jak odpalałem to ciezko krecił a jak odpalił to juz było git myslałem ze tulejki w rozruszniku ale po jakims czasie okazało sie ze łożysko na pompie sie rozpadło!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Adam626GD » 7 paź 2008, 00:41

No i okazało sie – przyczyna jest lozysko na pompie wspomagania. Jezdziłem na tym az się skończyło. Wymieniać całą pompę, czy tez serwisować tą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez vilkolak » 26 lut 2010, 22:05

witam,

moje pytanie brzmi czy takie zachowanie wspomagania jest normalne?

mianowice na zimnym silniku po odpaleniu auta wszystko chodzi super, kierownica kreci sie delikatnie ale nie przesadnie lekko, natomiast po nagrzaniu silnika kierownica daje znacznie wiekszy opor.

z gory dziekuje za odpowiedz :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez markmas » 26 lut 2010, 22:19

Zmartwię Cię, ale nie jest to normalne. Sprawdź poziom płynu oraz pasek. Może to on pod wpływem temperatury zaczyna się troszkę ślizgać?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez vilkolak » 26 lut 2010, 22:25

co do plynu jest ok, sprawdzam praktycznie co dziennie, co do poska to nie wiem czy ktores z kol jest nie tak czy to pasek bo na wolnych obrotach widac ze pasek w jednym miejscu sie odchyla i ociera o blok silnika :/
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez markmas » 26 lut 2010, 22:47

Co do wspomagania – na początek wymieniłbym pasek i zobaczył co się będzie działo. Być może po prostu się rozciągnął i lekko załamał się na jednym kole...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jarpod » 27 lut 2010, 18:49

Czy na 100% jesteś pewien że masz prawidłowy płyn we wspomaganiu? Nie wiem jaki masz samochodzik i co tam powinno być wlane. Często – gęsto kupując "nowe" auto nie wiemy co lał poprzedni właściciel...a zdziwiłbyś się co ludzie potrafią lać do wspomagania-"byle by było".Od zwykłego oleju silnikowego po płyn hamulcowy...... Na mój gust to zmieniłbym olej we wspomaganiu na ten wskazany przez producenta, który w tej chwili być może po rozgrzaniu traci swe właściwości.
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Postprzez vilkolak » 28 lut 2010, 15:36

pasek juz wymieniony i dalej to samo, musze jeszcze ten plyn wymienic :)

jak wymienie to dam znac
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez markmas » 2 mar 2010, 13:27

Co do płynu – Tu Ci niestety nie pomogę. Ja mam wlany Valeo, ale nic nie napiszę o parametrach. To robił mój mechanik ponad rok temu i jak na razie wszystko jest ok :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jarpod » 2 mar 2010, 16:29

Dexron II lub MIII . A po naszemu ATF 220. Lej śmialo.
------------
jarpod 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 23:31
Posty: 18
Auto: 626 III 2,2i 12V SOHC Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6