Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maku » 4 sie 2004, 22:23

Zastanawiam sie czy to jest normalne ze gdy stoje i krece kierownica w kolo faluja mi obroty... tzn jak stoje to mam te 700 czy 800 (nie pamietam) i gdy krece kierownica to w pewnym momencie obroty wzrastaja do 1000 a potem znowu schodza do poprzedniego stanu... norma czy cos jest nie tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2004, 00:22
Posty: 19
Skąd: Bielawa
Auto: Mazda GE 626 1,8 16V 1994

Postprzez radziu » 4 sie 2004, 22:31

jak masz wspomaganie to normalne. jak krecisz fajera to wspomaganie obciąża silnik, sterownik podbija obroty, a później je obniża żeby wyrównać
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Waluś » 19 mar 2006, 18:26

Witka
Od 3 dni obserwuje coś co bardzo mnie niepokoi :|
W czasie jazdy odłacza mi się wspomaganie. Sytuacja ma miejsce zwykle przy prędkości, Jak jade sobie spokojnie, czy manewruje pod garażem czy na parkingu to nic się nie dzieje, natomiast jak tylko pojadę troszkę szybciej toodłącza mi wspomaganie.
Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia (chyba). Jak zgaszę i odrazu odpalęto wszystko jest ok
Co to ma być ?? Komputer sie wali czy jak ??

Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze. Nie łożyska, bo wyraźnie czuć na pedałach i podłodze. Co to ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Overkill » 19 mar 2006, 19:59

Waluś napisał(a):Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia


Tzn. jak po szybkiej jeździe zwolnisz lub się zatrzymasz to dalej nie działa ??
U mnie stopniowo twardnieje, ale jak zwolnię prawie do zera lub się zatrzymam to działa. U Ciebie też tak było wcześniej ??

Waluś napisał(a):Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze


Może magiel już kona ??

PS
W opisie masz silnik F2, a przecież z Turbo jest FE4 ?? <jelen>
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Waluś » 19 mar 2006, 20:31

Overkill napisał(a):Tzn. jak po szybkiej jeździe zwolnisz lub się zatrzymasz to dalej nie działa pytajnik

Overkill napisał(a):U Ciebie też tak było wcześniej

Tak

Overkill napisał(a):W opisie masz silnik F2, a przecież z Turbo jest FE4


Nie wiem czy te oznaczenia na stronie są prawidłowe. W dowodzie mam F2 i takimi sięposługuje przy kupnie części,narazie z dobrym skutkiem :)
Ostatnio edytowano 19 mar 2006, 20:50 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez bajer0 » 19 mar 2006, 20:46

szczesciarze wspomaganie maja, mi przez te dwa lata łapska suchly od krecenia <lol>

walus, suma sumarum na zdrowie Ci to wyjdzie ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Waluś » 19 mar 2006, 20:47

bajer0 napisał(a):suchly
<lol>
mają ale od kilku dni tylko na początku <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez P0L4K » 19 mar 2006, 20:48

Waluś napisał(a):F@


ni znaju ja takiego
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez pawelc » 20 mar 2006, 07:38

Waluś u Ciebie to raczej zwykła hydraulika kompa raczej nie znajdziesz ;) ,tak że przyjrzałbym się raczej samej pompie i kolumnie ,moze na początek wymien sam płyn i odpowietrz cały układ ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Waluś » 20 mar 2006, 14:23

Tam na przewodach po drodze jest jakiś czujnik. Może to on ma coś wspólnego??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 20 mar 2006, 15:17

Waluś,powiedzmy to wprost – pompa się konczy :P <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 20 mar 2006, 16:34

no to trzeba było tak odrazu <lol>
Ile regeneracja ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 20 mar 2006, 19:29

Waluś napisał(a):no to trzeba było tak odrazu
Waluś , tylko to mi przychodzi do głowy , nie pytam o takie szczególy jak pasek ktory napędza pompe – to juz pewnie sprawdziłes. Zobacz czy nie ma luzu na ośce pompy.
Waluś napisał(a):Ile regeneracja
To chyba jest zły pomysł – nie wiem , taka sprawna uzywana pompa droga chyba nie jest....allegro i do dzieła <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 20 mar 2006, 20:33

ok. Popatrze jak będe zmieniał pasek rozrządu.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubal » 21 mar 2006, 22:37

Waluś czy dobrze cię kojażę z forum forda probe? zresztą widzę po silniku 2,2 turbo a taki silnik właśnie sprzedaję tam na forum zresztą napewno dobrze kojażę pozdro <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2003, 18:01
Posty: 196
Skąd: POZNAŃ
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez Waluś » 21 mar 2006, 22:41

hubal napisał(a):napewno dobrze kojażę

<spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubal » 21 mar 2006, 22:43

tylko tu bardziej mi się udzielaj a propo pamiętaj puki mam co potrzeba do twojej madzi oczywiście z silnika to mów te pompę wspomagania to mam jak co wiesz gdzie mnie szukać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2003, 18:01
Posty: 196
Skąd: POZNAŃ
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez Waluś » 21 mar 2006, 22:56

hehe nie ma sprawy tylko cenę mi jeszcze podrzuć na PW :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 22 mar 2006, 10:27

ten silnik to chyba F2T się nazywa

w pompie jest zawór przelewowy który się otwiera w czasie pracy jak nie korzystamy ze wspomagania a pompa przeciez cały czas pracuje
wpierw bym sprawdził to.
W mojej madzi wszelkie stukania i chrobotania wyczuwalne na pedałach wiązały się albo z maglem albo ze stabilizatorem.

Pompę wspomagania kupiłem na allegro za 60zł
a przekładnię za 84
obie części sprawne

co do czujnika na przewodzie to widziałem takie tylko w probe I gen w znanych mi GD tego nie było. W dodatku w tym probe był trzeci przewód pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym a maglownicą.
Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Paweł » 22 mar 2006, 11:01

adam626 napisał(a):Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.

W corolli (no przykro mi, ze nie moge pisac o mazdzie :() sila wspomagania jest regulowania bezposrednio na pompie.

Niestety mam tylko gowniany rysunek, ale wynika z niego, ze elektrozawor od wspomagania ma zlacze gdzies na grodzi (wiazka ktora idzie wzdluz dolnej krawedzi szyby). To jest najprawdopodobniej przy elektronicznej regulacji sily wspomagania. Przy regulacji zaleznej od obrotow silnika za pewne jest polaczenie podcisnieniowe z pompa.
Ostatnio edytowano 22 mar 2006, 11:13 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6