Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)
Zastanawiam sie czy to jest normalne ze gdy stoje i krece kierownica w kolo faluja mi obroty... tzn jak stoje to mam te 700 czy 800 (nie pamietam) i gdy krece kierownica to w pewnym momencie obroty wzrastaja do 1000 a potem znowu schodza do poprzedniego stanu... norma czy cos jest nie tak?
- Od: 27 lip 2004, 00:22
- Posty: 19
- Skąd: Bielawa
- Auto: Mazda GE 626 1,8 16V 1994
Witka
Od 3 dni obserwuje coś co bardzo mnie niepokoi
W czasie jazdy odłacza mi się wspomaganie. Sytuacja ma miejsce zwykle przy prędkości, Jak jade sobie spokojnie, czy manewruje pod garażem czy na parkingu to nic się nie dzieje, natomiast jak tylko pojadę troszkę szybciej toodłącza mi wspomaganie.
Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia (chyba). Jak zgaszę i odrazu odpalęto wszystko jest ok
Co to ma być Komputer sie wali czy jak
Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze. Nie łożyska, bo wyraźnie czuć na pedałach i podłodze. Co to
Od 3 dni obserwuje coś co bardzo mnie niepokoi
W czasie jazdy odłacza mi się wspomaganie. Sytuacja ma miejsce zwykle przy prędkości, Jak jade sobie spokojnie, czy manewruje pod garażem czy na parkingu to nic się nie dzieje, natomiast jak tylko pojadę troszkę szybciej toodłącza mi wspomaganie.
Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia (chyba). Jak zgaszę i odrazu odpalęto wszystko jest ok
Co to ma być Komputer sie wali czy jak
Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze. Nie łożyska, bo wyraźnie czuć na pedałach i podłodze. Co to
Waluś napisał(a):Wiadomym jest że przy wzroście prędkości wspomaganie działa coraz słabiej, ale u mnie to jest coś takiego, jakby po tej szybszej jeździe wspomaganie nie zostało ponownie włączone i jest coraz ciężej aż do całkowitego wyłączenia
Tzn. jak po szybkiej jeździe zwolnisz lub się zatrzymasz to dalej nie działa
U mnie stopniowo twardnieje, ale jak zwolnię prawie do zera lub się zatrzymam to działa. U Ciebie też tak było wcześniej
Waluś napisał(a):Acha i jeszcze coś przy skręcaniu coś ostatnio mi w pewnym momencie, zawsze tym samym (powiedzmy 3/4 obrotu kierownicą) chrobotnie, na postoju aż czuje to na podłodze
Może magiel już kona
PS
W opisie masz silnik F2, a przecież z Turbo jest FE4
- Od: 14 sty 2006, 13:12
- Posty: 320
Overkill napisał(a):Tzn. jak po szybkiej jeździe zwolnisz lub się zatrzymasz to dalej nie działa pytajnik
Overkill napisał(a):U Ciebie też tak było wcześniej
Tak
Overkill napisał(a):W opisie masz silnik F2, a przecież z Turbo jest FE4
Nie wiem czy te oznaczenia na stronie są prawidłowe. W dowodzie mam F2 i takimi sięposługuje przy kupnie części,narazie z dobrym skutkiem
Ostatnio edytowano 19 mar 2006, 20:50 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
szczesciarze wspomaganie maja, mi przez te dwa lata łapska suchly od krecenia
walus, suma sumarum na zdrowie Ci to wyjdzie
walus, suma sumarum na zdrowie Ci to wyjdzie
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):suchly
mają ale od kilku dni tylko na początku
Waluś u Ciebie to raczej zwykła hydraulika kompa raczej nie znajdziesz ,tak że przyjrzałbym się raczej samej pompie i kolumnie ,moze na początek wymien sam płyn i odpowietrz cały układ ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Tam na przewodach po drodze jest jakiś czujnik. Może to on ma coś wspólnego??
Waluś,powiedzmy to wprost – pompa się konczy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
no to trzeba było tak odrazu
Ile regeneracja
Ile regeneracja
Waluś , tylko to mi przychodzi do głowy , nie pytam o takie szczególy jak pasek ktory napędza pompe – to juz pewnie sprawdziłes. Zobacz czy nie ma luzu na ośce pompy.Waluś napisał(a):no to trzeba było tak odrazu
To chyba jest zły pomysł – nie wiem , taka sprawna uzywana pompa droga chyba nie jest....allegro i do dziełaWaluś napisał(a):Ile regeneracja
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ok. Popatrze jak będe zmieniał pasek rozrządu.
hubal napisał(a):napewno dobrze kojażę
hehe nie ma sprawy tylko cenę mi jeszcze podrzuć na PW
ten silnik to chyba F2T się nazywa
w pompie jest zawór przelewowy który się otwiera w czasie pracy jak nie korzystamy ze wspomagania a pompa przeciez cały czas pracuje
wpierw bym sprawdził to.
W mojej madzi wszelkie stukania i chrobotania wyczuwalne na pedałach wiązały się albo z maglem albo ze stabilizatorem.
Pompę wspomagania kupiłem na allegro za 60zł
a przekładnię za 84
obie części sprawne
co do czujnika na przewodzie to widziałem takie tylko w probe I gen w znanych mi GD tego nie było. W dodatku w tym probe był trzeci przewód pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym a maglownicą.
Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.
w pompie jest zawór przelewowy który się otwiera w czasie pracy jak nie korzystamy ze wspomagania a pompa przeciez cały czas pracuje
wpierw bym sprawdził to.
W mojej madzi wszelkie stukania i chrobotania wyczuwalne na pedałach wiązały się albo z maglem albo ze stabilizatorem.
Pompę wspomagania kupiłem na allegro za 60zł
a przekładnię za 84
obie części sprawne
co do czujnika na przewodzie to widziałem takie tylko w probe I gen w znanych mi GD tego nie było. W dodatku w tym probe był trzeci przewód pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym a maglownicą.
Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):Może to nie jest żaden czujnik tylko zawór upuszczający ciśnienie z magla w zalezności od predkości samochodu. W ten sposób może być regulowana czułość układu bo w takim zwykłym to tego nie ma.
W corolli (no przykro mi, ze nie moge pisac o mazdzie ) sila wspomagania jest regulowania bezposrednio na pompie.
Niestety mam tylko gowniany rysunek, ale wynika z niego, ze elektrozawor od wspomagania ma zlacze gdzies na grodzi (wiazka ktora idzie wzdluz dolnej krawedzi szyby). To jest najprawdopodobniej przy elektronicznej regulacji sily wspomagania. Przy regulacji zaleznej od obrotow silnika za pewne jest polaczenie podcisnieniowe z pompa.
Ostatnio edytowano 22 mar 2006, 11:13 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6