Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez vilkolak » 2 mar 2010, 22:24

no to problem wspomagania rozwiazany...

a wiec, dzisiaj po gwaltownym hamowaniu znow zginely mi hamulce... okazalo sie ze podlo lozysko w pompie podcisnieniowej i zablokowalo ja, wiec pasek mial opory i wspomaganie tez nie smigalo...

co do vacuum to rozwalilem je na czesci no i kicha, sama wymiana lozyska nie pomoze, bo bylo juz siadniete dosc dlugo i wirnik ocieral o scianki i je troche zdeformowal...
wiec pompka do wymiany...

swoja droga moge napisac poradnik jak zastapic vacuum kompresorkiem na 12v :D :D :D

jak narazie dziala i hamulce sa, jako dorazny srodek ratowniczy moze byc :)

pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez artek1969 » 12 mar 2010, 14:33

Posiadam Mazdę 626, rocznik91 , 2.0 Benzyna . Mój problem polega na tym że jadąc samochodem przy skręcie w lewo lub w prawo wyczuwalny jest opór i dziwne dla ucha skrzypienie , tak jakby nie było smarowania , po prostu nie mam płynności przy skręcie . Byłem u mechanika , a jego diagnoza oczywiście na słuch była " to na pewno pompa wspomaganie " proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 08:25
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GD rocznik 91, 2.0 B

Postprzez MazDarek » 12 mar 2010, 14:56

Jaki masz poziom płynu w zbiorniczku? Nie masz przypadkiem wycieku? Zerknij zwłaszcza pod lewy bok zderzaka (patrząc od przodu auta). Czy jak auto pracuje na biegu jałowym to pompa pracuje cicho czy słychać chrobotanie?
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez artek1969 » 12 mar 2010, 15:28

Właśnie słychać chorotanie
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 08:25
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GD rocznik 91, 2.0 B

Postprzez MazDarek » 12 mar 2010, 16:02

A jak z płynem od wspomagania? W zbiorniczku jest na normalnym poziomie?
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez artek1969 » 12 mar 2010, 16:37

Dziękuję bardzo za cenną diagnozę okazuje się że mam wyciek , zbiornik był prawie pusty .
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 08:25
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GD rocznik 91, 2.0 B

Postprzez artek1969 » 12 mar 2010, 16:38

Darek wielkie dzięki.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 08:25
Posty: 8
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GD rocznik 91, 2.0 B

Postprzez MazDarek » 12 mar 2010, 16:51

Nie ma sprawy, przerabiałem to samo dwa tygodnie temu ;)
Wyciek masz pewnie z chłodniczki płynu wspomagania – to jest kawałek metalowej rurki która jest umieszczona pod zderzakiem. Niektórzy wymontowują ją i łączą rurki prowadzące do niej, ja dorobiłem taką samą rurkę z miedzi (koszt w w-wie 80zł).

Edit -tutaj masz opis problemu i zdjęcia tej chłodniczki –> viewtopic.php?f=128&t=43227
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez Szyna » 28 kwi 2010, 18:17

Witam, przymierzam się do wymiany płynu od wspomagania. Teraz mam pytanie odnośnie tego jak spuścić ten zużyty (są gdzieś jakieś korki) oraz jaki nowy płyn tam trzeba wlać, czy można je mieszać ze sobą. Bo jeżeli nie wymienię całego, to doleje świeżego bo stan już poniżej min. Na chwile obecna jest mocno ciemny coś ala brązowy :P

Z góry dzięki i pozdrawiam :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez niedzwiadek833 » 6 maja 2010, 21:15

Niestety ale korków do spuszczania płynu ze wspomagania nie ma. Żeby spuścić płyn trzeba by odkręcić przewód, najlepiej powrotny i potem wypompować stary płyn.
Płyn do wspomagania to ATF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Szyna » 7 maja 2010, 15:20

niedzwiadek833 napisał(a):Płyn do wspomagania to ATF.


Bardzo dziękuje :) Bylem niedawno w sklepie auto japan i sprzedawca mówił ze ma czerwony i taki zazwyczaj sprzedaje, ale na nazwę nie patrzyłem :P A orientuje się ktoś ile tam tego oleju wchodzi bo jeden litr chyba nie starczy na całość nie ? :D
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez niedzwiadek833 » 9 maja 2010, 11:38

Nie wiem dokładnie ile wchodzi płynu do układu, ale kiedyś wymieniałem przekładnie i kupiłem 2 litry płynu i się okazało ze wystarczyło około 600ml. Tylko że nie spuszczałem płynu z zbiorniczka ale myśle że litr powinien wystarczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez damianos » 5 sty 2012, 09:26

vilkolak jak możesz to podrzuć mi ten patent z kompresorkiem,jestem ciekaw jak to funkcjonuje:D

Ja mam troche inny problem ze wspomaganiem,domyślam się co to i aż się boje a mianowicie:
wszystko działa niby normalnie ale gdy maksymalnie skręcę w prawo i przytrzymam(na biegu jałowym czarpie mi kierownicą i wali(jeb.....jeb.....jeb...) o co chodzi?Wiem że to początek problemu ze wspomaganiem i chciałbym go wychwycić zanim mi pierdyknie całe wspomaganie...
Proszę o pomoc.
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez Wojtek » 5 sty 2012, 17:16

vilkolak napisał(a):swoja droga moge napisac poradnik jak zastapic vacuum kompresorkiem na 12v

damianos napisał(a):jak możesz to podrzuć mi ten patent z kompresorkiem,jestem ciekaw jak to funkcjonuje

dawaj, nie daj sie prosic ;)

ps.
damianos napisał(a):wszystko działa niby normalnie, ale gdy maksymalnie skręcę w prawo i przytrzymam...

nie powinno sie tak robic... bo grozi to rozwaleniem wspomagania...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damianos » 7 sty 2012, 07:24

wiem, że się nie powinno, ale odkryłem ten mankament przy zawracaniu :)
I nie do końca wiem co to :(
Wie ktoś może?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez tofik___ » 1 mar 2013, 23:25

Witam wszystkich użytkowników forum, to mój pierwszy post. Niestety zacząć muszę od problemu z moją mazdą, chodzi o wspomaganie kierownicy, mianowicie sprawa jest taka – kręcąc kierownicą w lewo wspomaganie działa aż wręcz za bardzo, dosłownie niemowlaczek by zakręcił i to najmniejszym palcem, w prawo zaś wspomaganie działa wyraźnie ciężej, wręcz za ciężko ale też nie mogę powiedzieć że w ogóle. Dodam, że o ile się nie mylę, w tym silniku poziom płynu do wspomagania sprawdza się takim plastikowym bagnetem z przodu silnika, sprawdzałem – płyn jest,
Gdzie może leżeć przyczyna ?
Pozdrawiam serdecznie
tofik___
 

Postprzez adam626 » 28 mar 2013, 22:43

Jest to objaw zużytych uszczelniaczy przy zaworach w przekładni kierowniczej
dwa simmeringi odpowiadają za wycieki z przekładni i te prawdopodobnie są dobre jeśli nie cieknie z przekładni, a wewnątrz są jeszcze takie trzy pierścienie uszczelniające z tworzywa rozdzielające sekcje
zaworu. Jedna z sekcji może nie trzymać ciśnienia i wtedy jest taki objaw. Bo jakby pompa siadała, pasek czy brak płynu to by wspomaganie równo nie działało.
Zestaw uszczelniaczy jest do dostania od 120 do 400zł, ciężko dobrać bo dokumentacja jest słaba w katalogach do naszych mazd, ta górna cena to oryginały.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6