Wspomaganie kierownicy – problemy, pytania, awarie, (GD)
no to problem wspomagania rozwiazany...
a wiec, dzisiaj po gwaltownym hamowaniu znow zginely mi hamulce... okazalo sie ze podlo lozysko w pompie podcisnieniowej i zablokowalo ja, wiec pasek mial opory i wspomaganie tez nie smigalo...
co do vacuum to rozwalilem je na czesci no i kicha, sama wymiana lozyska nie pomoze, bo bylo juz siadniete dosc dlugo i wirnik ocieral o scianki i je troche zdeformowal...
wiec pompka do wymiany...
swoja droga moge napisac poradnik jak zastapic vacuum kompresorkiem na 12v
jak narazie dziala i hamulce sa, jako dorazny srodek ratowniczy moze byc
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc
a wiec, dzisiaj po gwaltownym hamowaniu znow zginely mi hamulce... okazalo sie ze podlo lozysko w pompie podcisnieniowej i zablokowalo ja, wiec pasek mial opory i wspomaganie tez nie smigalo...
co do vacuum to rozwalilem je na czesci no i kicha, sama wymiana lozyska nie pomoze, bo bylo juz siadniete dosc dlugo i wirnik ocieral o scianki i je troche zdeformowal...
wiec pompka do wymiany...
swoja droga moge napisac poradnik jak zastapic vacuum kompresorkiem na 12v
jak narazie dziala i hamulce sa, jako dorazny srodek ratowniczy moze byc
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
Posiadam Mazdę 626, rocznik91 , 2.0 Benzyna . Mój problem polega na tym że jadąc samochodem przy skręcie w lewo lub w prawo wyczuwalny jest opór i dziwne dla ucha skrzypienie , tak jakby nie było smarowania , po prostu nie mam płynności przy skręcie . Byłem u mechanika , a jego diagnoza oczywiście na słuch była " to na pewno pompa wspomaganie " proszę o pomoc.
- Od: 9 lip 2008, 08:25
- Posty: 8
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 626 GD rocznik 91, 2.0 B
Jaki masz poziom płynu w zbiorniczku? Nie masz przypadkiem wycieku? Zerknij zwłaszcza pod lewy bok zderzaka (patrząc od przodu auta). Czy jak auto pracuje na biegu jałowym to pompa pracuje cicho czy słychać chrobotanie?
Pozdrawiam,
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
- Od: 25 gru 2004, 15:35
- Posty: 1331
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda Scenic II ph II :)
Nie ma sprawy, przerabiałem to samo dwa tygodnie temu
Wyciek masz pewnie z chłodniczki płynu wspomagania – to jest kawałek metalowej rurki która jest umieszczona pod zderzakiem. Niektórzy wymontowują ją i łączą rurki prowadzące do niej, ja dorobiłem taką samą rurkę z miedzi (koszt w w-wie 80zł).
Edit -tutaj masz opis problemu i zdjęcia tej chłodniczki –> viewtopic.php?f=128&t=43227
Wyciek masz pewnie z chłodniczki płynu wspomagania – to jest kawałek metalowej rurki która jest umieszczona pod zderzakiem. Niektórzy wymontowują ją i łączą rurki prowadzące do niej, ja dorobiłem taką samą rurkę z miedzi (koszt w w-wie 80zł).
Edit -tutaj masz opis problemu i zdjęcia tej chłodniczki –> viewtopic.php?f=128&t=43227
Pozdrawiam,
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
- Od: 25 gru 2004, 15:35
- Posty: 1331
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda Scenic II ph II :)
Witam, przymierzam się do wymiany płynu od wspomagania. Teraz mam pytanie odnośnie tego jak spuścić ten zużyty (są gdzieś jakieś korki) oraz jaki nowy płyn tam trzeba wlać, czy można je mieszać ze sobą. Bo jeżeli nie wymienię całego, to doleje świeżego bo stan już poniżej min. Na chwile obecna jest mocno ciemny coś ala brązowy
Z góry dzięki i pozdrawiam
Z góry dzięki i pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Niestety ale korków do spuszczania płynu ze wspomagania nie ma. Żeby spuścić płyn trzeba by odkręcić przewód, najlepiej powrotny i potem wypompować stary płyn.
Płyn do wspomagania to ATF.
Płyn do wspomagania to ATF.
niedzwiadek833 napisał(a):Płyn do wspomagania to ATF.
Bardzo dziękuje Bylem niedawno w sklepie auto japan i sprzedawca mówił ze ma czerwony i taki zazwyczaj sprzedaje, ale na nazwę nie patrzyłem A orientuje się ktoś ile tam tego oleju wchodzi bo jeden litr chyba nie starczy na całość nie ?
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Nie wiem dokładnie ile wchodzi płynu do układu, ale kiedyś wymieniałem przekładnie i kupiłem 2 litry płynu i się okazało ze wystarczyło około 600ml. Tylko że nie spuszczałem płynu z zbiorniczka ale myśle że litr powinien wystarczyć.
vilkolak jak możesz to podrzuć mi ten patent z kompresorkiem,jestem ciekaw jak to funkcjonuje:D
Ja mam troche inny problem ze wspomaganiem,domyślam się co to i aż się boje a mianowicie:
wszystko działa niby normalnie ale gdy maksymalnie skręcę w prawo i przytrzymam(na biegu jałowym czarpie mi kierownicą i wali(jeb.....jeb.....jeb...) o co chodzi?Wiem że to początek problemu ze wspomaganiem i chciałbym go wychwycić zanim mi pierdyknie całe wspomaganie...
Proszę o pomoc.
Ja mam troche inny problem ze wspomaganiem,domyślam się co to i aż się boje a mianowicie:
wszystko działa niby normalnie ale gdy maksymalnie skręcę w prawo i przytrzymam(na biegu jałowym czarpie mi kierownicą i wali(jeb.....jeb.....jeb...) o co chodzi?Wiem że to początek problemu ze wspomaganiem i chciałbym go wychwycić zanim mi pierdyknie całe wspomaganie...
Proszę o pomoc.
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
- Od: 26 lut 2010, 11:58
- Posty: 33
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback
vilkolak napisał(a):swoja droga moge napisac poradnik jak zastapic vacuum kompresorkiem na 12v
damianos napisał(a):jak możesz to podrzuć mi ten patent z kompresorkiem,jestem ciekaw jak to funkcjonuje
dawaj, nie daj sie prosic
ps.
damianos napisał(a):wszystko działa niby normalnie, ale gdy maksymalnie skręcę w prawo i przytrzymam...
nie powinno sie tak robic... bo grozi to rozwaleniem wspomagania...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
wiem, że się nie powinno, ale odkryłem ten mankament przy zawracaniu
I nie do końca wiem co to
Wie ktoś może?
I nie do końca wiem co to
Wie ktoś może?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
- Od: 26 lut 2010, 11:58
- Posty: 33
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback
Witam wszystkich użytkowników forum, to mój pierwszy post. Niestety zacząć muszę od problemu z moją mazdą, chodzi o wspomaganie kierownicy, mianowicie sprawa jest taka – kręcąc kierownicą w lewo wspomaganie działa aż wręcz za bardzo, dosłownie niemowlaczek by zakręcił i to najmniejszym palcem, w prawo zaś wspomaganie działa wyraźnie ciężej, wręcz za ciężko ale też nie mogę powiedzieć że w ogóle. Dodam, że o ile się nie mylę, w tym silniku poziom płynu do wspomagania sprawdza się takim plastikowym bagnetem z przodu silnika, sprawdzałem – płyn jest,
Gdzie może leżeć przyczyna ?
Pozdrawiam serdecznie
Gdzie może leżeć przyczyna ?
Pozdrawiam serdecznie
-
tofik___
Jest to objaw zużytych uszczelniaczy przy zaworach w przekładni kierowniczej
dwa simmeringi odpowiadają za wycieki z przekładni i te prawdopodobnie są dobre jeśli nie cieknie z przekładni, a wewnątrz są jeszcze takie trzy pierścienie uszczelniające z tworzywa rozdzielające sekcje
zaworu. Jedna z sekcji może nie trzymać ciśnienia i wtedy jest taki objaw. Bo jakby pompa siadała, pasek czy brak płynu to by wspomaganie równo nie działało.
Zestaw uszczelniaczy jest do dostania od 120 do 400zł, ciężko dobrać bo dokumentacja jest słaba w katalogach do naszych mazd, ta górna cena to oryginały.
dwa simmeringi odpowiadają za wycieki z przekładni i te prawdopodobnie są dobre jeśli nie cieknie z przekładni, a wewnątrz są jeszcze takie trzy pierścienie uszczelniające z tworzywa rozdzielające sekcje
zaworu. Jedna z sekcji może nie trzymać ciśnienia i wtedy jest taki objaw. Bo jakby pompa siadała, pasek czy brak płynu to by wspomaganie równo nie działało.
Zestaw uszczelniaczy jest do dostania od 120 do 400zł, ciężko dobrać bo dokumentacja jest słaba w katalogach do naszych mazd, ta górna cena to oryginały.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6