Strona 1 z 1
Nakrętka bębnów – lewy gwint?

Napisane:
5 lip 2007, 22:28
przez Adam626GD
Witka
Nie wiecie, czy nakrętka bębna z tyłu ma lewy czy prawy gwint?

Napisane:
6 lip 2007, 12:44
przez adam626
nakrętka ma normalny gwint
jest taka sama jak z przodu
klucz 32

Napisane:
6 lip 2007, 13:32
przez Adam626GD
adam626 napisał(a):nakrętka ma normalny gwint
jest taka sama jak z przodu
klucz 32
A na pewno nie jest tak ze lewe koło lewy gwint a prawe koło prawy?
Probowałem odkrecic a nie udało mi sie, a teraz mi stuka... wiec boje sie ze dokrecilem

Napisane:
6 lip 2007, 13:44
przez es
Obie sa jednakowe, zakuwane na czopie. Moment dokrecania 98-177 Nm.
Po latach eksloatacji odkrecenie bywa trudne. Z kumplem zlozylismy sie na pokretne 3/4 cala i kilka duzych koncowek na ten "kolejowy" wymiar kwadratu. Do tego dokladamy rure hydrauliczna 1/2 cala ocynkowana o dlugosci okolo 1,5 m. Potezna pokretka i profesjonalne koncowki wytrzymuja takie traktowanie. Na szczescie wymiar nakretek eliminuje powazniejsze ryzyko ukrecenia jej. Gwint puszcza.
Zainwestuj w porzadna nasadke (koniecznie), skombinuj rure i modl sie, aby wytrzymala pokretka. Warunkiem koniecznym w tego typu opornych tematach jest rozwijanie mozliwie wielkiej sily bez szarpania. Cala operacja musi odbywac sie plynnie i powoli.

Napisane:
6 lip 2007, 13:45
przez adam626
napewno nie
nie słyszałem o takiej wersji
w GC było łozysko otwarte w GD jest to zespolone łożysko zamknięte mocowane pierscieniem w bębnie i tylko trzeba mocno dokręcić
u mnie wszystkie cztery koła mają taką samą nakrętkę zabezpieczaną kołnierzem zaklepanym na osi
ja to odkręcam kluczem z pokrętką 3/4'' i rurką ponad metrowej długosci
dokręcam tak samo
często w bebnach chrupie korozja tarczy kotwiczącej hamulca

Napisane:
6 lip 2007, 14:06
przez Adam626GD
Hej.Dzieki za info.
Probowałem solidnym kluczem, ale 1/2" a nasadkę mam ok. Załozyłem ramię 1m, niestety klucz się wygiął:(
Najważniejsze, ze jak mówicie – nie ma tam lewego gwintu

Napisane:
6 lip 2007, 16:18
przez Waluś
es napisał(a):1/2 cala ocynkowana
hyhy troszkę mała. Taka to byś zakręcił na kluczu

minimum 3/4, ja zwykle robię to calówką. Nie ma mocnych


Napisane:
6 lip 2007, 18:24
przez es
Waluś napisał(a):es napisał(a):1/2 cala ocynkowana
hyhy troszkę mała. Taka to byś zakręcił na kluczu

minimum 3/4, ja zwykle robię to calówką. Nie ma mocnych

Ech, zamotalem sie w pracy i pisze glupoty. Oczywiscie 1 cal. Ale z ocynkiem to nic nie przesadzilem


Napisane:
6 lip 2007, 18:47
przez Adam626GD
BYlem u mechaniora, za 20 zeta odkrecił mi – poszło kluczem pneumatycznym.
teraz bede rzezbił – i prawdopodobnie zaspawam na sztywno samoregulator...

Napisane:
6 lip 2007, 22:03
przez waldii
Adam626GD napisał(a):BYlem u mechaniora, za 20 zeta odkrecił mi
Na przyszlosc.Jedziesz do wulkanizacji gdzie robia kola do ciezarowek.Tam maja klucze elektryczne duzej mocy,ktore bez problemu daja rade.Koszt operacji 5zl
