Pompa hamulcowa, serwo – problemy, pytania, awarie GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Waluś » 11 cze 2004, 22:42

Witajcie.
No właśnie jak w temacie. Jak rano odpalam to czasem mi tak jakby serwo odrazu nie kuma, po prostu jest pedał twardy jak na zgaszonym silniku, ale za trzecim wciśnięciem jest ok i więcej sie nic nie dzieje. Ale nie ma tego problemu codziennie tylko czasmi.
W zimie myślałe że mośe przemarza, ale teraz to chyba małoprawdopodobni :) już dwa razy sie mało pod samochód na skrzyżowaniu pod domem nie wpakowałem.
Czy to tylko kwestia wymiany płynu, czy może zaczyna sie coś więcej dziać ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 11 cze 2004, 23:21

Witaj! To autko to diesel czy benzynka? zapomniałem chyba.... <glupek2>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 11 cze 2004, 23:38

Odpowiem za Walusia, 2.0 Pb :)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 11 cze 2004, 23:44

Myslałem że diesel ( tam pompy vacum padają ) a w benzynce to napewno nie pompa hamulcowa..... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 13 cze 2004, 23:05

to co radzisz, wymienić płyn??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 13 cze 2004, 23:10

to co radzisz, wymienić płyn??
to jest zawsze wskazane....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Plastus » 13 cze 2004, 23:41

A tak nawiązując do tematu i odpowiedzi Jaksy, to ile kosztuje nowe serwo do 626 GD diesel, bo miałem problemy z twardym hamulcem, wymieniłem na używane (polepszyło się), ale i tak czasami zdarza się, że twardnieje i nie hamuje. Jako że mieszkam w terenach góropodobnych hamulec jest dość konkretnie używany – czy wymiana w ogóle coś da.

A poza tym z innej beczki. Czy w GD da się jakoś poprawić działanie hamulca (klocki, tarcze itp.) czy też jestem skazany na duży refleks i sprytne manwry kierownicą w kierunku pobocza ;)
Początkujący
 
Od: 1 maja 2004, 15:28
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GD 2.0 D '91

Postprzez Jaksa » 14 cze 2004, 00:01

Czy w GD da się jakoś poprawić działanie hamulca (klocki, tarcze itp.) czy też jestem skazany na duży refleks i sprytne manwry kierownicą w kierunku pobocza
Wszystko da się zrobic.... a jak pompa vacum ( to wymieniałes) szczerze pisząc raz tylko wymieniałem serwo w GD z powodu dzwona. Pompy podcisnieniowe padają w dieslach bo to juz maja spore przeloty. Koszt takiej dobrej pompy uzywanej to ok 400-600 zł
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Gość » 8 cze 2005, 14:02

Mam cos z pompa hamowania przy hamowaniu twardnieje mi nie kidys pedal hamowania czy cos sie da z tym robic czy musze wymienic pompe??
Gość
 

Postprzez JACU626 » 8 cze 2005, 14:56

Witam to nie pompa hamulcowa ci pada tylko wakumpompa od wspomagania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez es » 8 cze 2005, 16:25

Tez stawialbym na wspomaganie. Zacznij od dokladnego obejrzenia stanu rury idacej od kolektora dolotowego do wspomagania. Tego typu usterki najczesciej spowodowane sa uszkodzeniem "transportu" podcisnienia. Uszkodzony moze byc rowniez zawor zwrotny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez gonzo626 » 8 cze 2005, 16:45

JACU626 napisał(a):Witam to nie pompa hamulcowa ci pada tylko wakumpompa od wspomagania.


Jacu mow jasniej bo niewszyscy wiedza co to jest wakumpompa :D bo ES w dieslu szuka wspomagania hebli w kolektoze ssacym :) nio ale pikus napewno trzeba zaczac od przewodu z serwa a to ta pucha pod pompa hamulcowa czy jest szczelny :) powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 22:36
Posty: 103
Skąd: Wawka
Auto: 929 HB 2.0 benz

Postprzez es » 8 cze 2005, 17:13

GONZO 626 napisał(a):
JACU626 napisał(a):Witam to nie pompa hamulcowa ci pada tylko wakumpompa od wspomagania.


Jacu mow jasniej bo niewszyscy wiedza co to jest wakumpompa :D bo ES w dieslu szuka wspomagania hebli w kolektoze ssacym :) nio ale pikus napewno trzeba zaczac od przewodu z serwa a to ta pucha pod pompa hamulcowa czy jest szczelny :) powodzenia


Es sie rozpedzil, bo od zawsze jezdzi benzynka. Z jednym wyjatkiem passatem dieslem i tam wlasnie owa pompa byla ok, a na mrozie kamienial przewod gumowy. Za zaistniale nieprzejemnosci skladam gruntowna samokrytyke. <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez JACU626 » 8 cze 2005, 20:37

Hmm gonzo jak sie dieslem jeździ to mysle ze podstawowe pojęcia o elementach autka powinno sie mieć. Czyli dokładnie jest to pompa podciśnieniowa która wspomaga dzialanie hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Gość » 14 lis 2006, 18:49

WITAM, MAM KŁOPOT. W MOJEJ MAZDZIE POMPA HAMULCOWA NIE DZIAŁA NA LEWE PRZEDNIE KOŁO, TO ZNACZY Z TEGO ZAWORU POMPY NIE WYLATUJE PŁYN HANULCOWY, I NIC NIE JEST ZASLEPIONE!! A POZOSTAŁE KOŁA HAMUJĄ. NIE WIEM CO ROBIĆ,CZY KOMPLET NAPRAWCZY COS POMOZE?. – PROSZE O PORADE. POZDRAWIAM
Gość
 

Postprzez Waluś » 14 lis 2006, 19:02

na początek wyłącz CapsLock, bo cię "zkoszują" :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 14 lis 2006, 21:15

wydaje mi się że w GD bez ABS pompa ma dwie sekcje z których płyn idzie przez rozdzielacz (znajdujący się na przegrodzie) do poszczególnych kół. Ciśnienie z sekcji pompy podawane jest na krzyż.
Napisz coś więcej o swoim samochodzie
może to problem odpowietrzania
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Gość » 15 lis 2006, 16:24

Dzięki,ze sie zainteresowałeś. Moja mazda to diesel z 1990 roku. Pompa ma trzy zawory,z których przewody 'idą' na koła. Od przodu pierwszy na lewe przednie koło,drugi na prawe przednie koło, a trzeci sie 'rozdziela' i 'idzie' na oba tylne koła. Płyn poprostu nie wylatuje z pierwszego zaworu. ale dwa pozostałe działaja,bo prawy przedni hamulec,i oba tylne hamulce działają. -I właśnie nie wiem,co robić z pompą? Proszę o radę
Gość
 

Postprzez adam626 » 15 lis 2006, 21:11

a co było robione z tymi hamulcami
może od tego trzeba zacząć
chyba nie wyszło to na przeglądzie, brak jednego z przednich hamulców musi być nieźle odczuwalny w czasie jazdy
jak sprawdzasz brak tego ciśnienia?
czy jak na puszczonym pedale hamulca poluzujesz przewód idacy na to koło na pompie to czy wysącza się płyn
czy odpowietrzałeś sama pompę czy tylko na kołach?
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Gość » 15 lis 2006, 23:09

Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć,poprostu samochod hamuje na trzy koła.A na zaworku od lewego przedniego koła nie ma nawet przewodu,ani nie jest on zaślepiony – płyn nie wylatuje i nie na tym zaworku zadnego ciśnienia. Mazdę mam od dwóch miesięcy i nie wiem,co się mogło stać, może 'sekcja' /tolczek/ lewego sie jakoś 'zaciął?, jednocześnie blokując zaworek?. Pozdrawiam
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6