Wymiana sprzęgła, demontaż skrzyni biegów – fotorelacja

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez steven » 9 gru 2009, 21:33

Jacekm_ja jesteś z Łodzi to w Brzezinach robią zbierzność za 50 zł, mają o tym pojęcie i wszystko na tip top :) jakbyś chciał jeszcze zrobić kąty to kolejne 30-50 zł w zależności czy jedna czy dwie osie :) więc koszta w sumie żadne :) acha brzeziny Stacja Diagnostyczna na ul. Małczewskiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jacekm_ » 9 gru 2009, 22:03

Dzięki steven, ale ja mam dobry warsztat od geometrii, w Łodzi, gdzie za za całość biorą 80zł – 100zł. Z tym, że pewnie domyślasz się, jak oni się na mnie patrzą, jak przyjeżdżam 5 raz na poprawienie ustawienia koła kierownicy... Ale oni jak oni, i tak są spoko, bo ciągle są uprzejmi, z tym, że ja sam bym już nie chciał więcej tam jechać. Myślę że to zrozumiałe :)

Waluś, uspokoiłeś mnie. Oby tak było. Ekipa doktora Jaksy zawsze dobrze zajmowała się moim autem. No nic, zbieram na sprzęgło i będę się modlił o to, żeby belka trafiła w to samo miejsce po robocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez steven » 9 gru 2009, 22:57

Jacekm_ tzn. mi się nie chce wierzyć, że warsztat jest dobry, a co chwilę jeździsz na geometrię... chyba, że masz luzy, ale to już oni powinni je wykryć :)
PS
za 80-100 robią z kątami, czy samą zbieżność ?? i gdzie :)

Pojąłem :) dziękuję za wyjaśnienie i przepraszam za rozwalanie wątka :( jakoś się zagalopowałem :(
Ostatnio edytowano 10 gru 2009, 00:16 przez steven, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Jacekm_ » 10 gru 2009, 00:00

Nie, nie. Zbieżność ustawiałem tam 2 razy. A 5 razy poprawiałem ustawienie koła kierownicy. Czyli inaczej mówiąc zbierzność połówkową, która za każdym razem po podłączeniu tych urządzeń pomiarowych wychodziła, że jest równa. Mimo to kierownica nie chciała leżeć prosto. Nadmienię tu, że chodziło o pochylenia rzędu 0,5 – 1,5cm w którąś ze stron. Niestety, ale są takie przypadki. Luzów nie mam. Mój problem raczje polega na tym, że mam obniżone zawieszenie. Nie chcę wchodzić w szczegóły bo nie o tym wątek, ale jak chcesz, to mogę na PW. 80-100zł to za sprzwdzenie luzów zawieszenia, kontrolę geometrii, zbieżność obu osi (w zależności, czy dużo przestawiania, czy mało to te 20zł różnicy). Kątów nie przestawiałem u nich, bo róznica 0,01 stopnia w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy i 0,11 stopnia w poczyleniu kół raczej jest w porządku (Mazda dopuszcza 1,3 stopnia). Nie wiem, ile biorą za kąty, ale pewnie nie dużo. Jak na Łódzkie warunki, są tani. To jest firma oponki na ul. mazurskiej, przy stacji Neste. Robią na Beissbarth'cie (czy jakoś tak) – sprzęt wygląda na nowy.W każdym razie, ja byłem raczje ciężkim klientem (czy też moja Mazda, jak kto woli), ale dali radę. Kierownica jest prosto i auto jeździ idealnie, dlatego nie chcę tego zmieniać i zapytałem o możliwość demontażu skrzyni z zachowaniem ustawień zawieszenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Waluś » 10 gru 2009, 20:23

a w GFie nie da się przypadkiem regulować ustawienia koła kierownicy ??

W Gd po ustawieniu zbieżności po remoncie zawieszenia zawsze miałem kierownicę przekoszoną. To normalne np w przypadku demontażu którejś końcówki, ale potem Pan w warsztacie ją blokował lub kazał trzymać we właściwym położeniu i coś tam przestawiał i było zawsze ok. Nigdy znie zdarzyło mi się wyjechać po zbieżności z przekoszoną kierownicą !!
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jacekm_ » 10 gru 2009, 22:26

Trochę odeszliśmy od tematu. Waluś, mnie się zdarzyło, i nie jest to mój pierwszy taki przypadek. W każdym, razie ustawienie kierownicy jest parametrem zbieżności połówkowej (tylko estetycznym, ale jest). Ważniejsze jest to, że tam gdzie ustawiałem robili to do skutku i zrobili jak trzeba. Jeszcze jest ta sprawa, że ja piszę o niewielkim pochyleniu , niektórzy nawet nie zwracają uwagi, że jest wtedy krzywo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Veetec » 6 sty 2010, 01:48

A gdzie w Wawie mozna zrobić pełną geometrie?
Chodzi o taki warsztat, ktory bedzie mial pojecie o Mazdach i w miare pożądny sprzęt.
W moim przypadku to 626 GF.
Do niedawna robilem to na Urysnowie na Ciszewskiego ale troche sie na nich zawiodlem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Waluś » 6 sty 2010, 10:52

Jacekm_ napisał(a):ustawienie kierownicy jest parametrem zbieżności połówkowej (tylko estetycznym, ale jest)

no właśnie. I na bank można usatawić koło bez zmian w zbieżności. Robili mi to parę dni temu
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez roofoos » 11 lis 2011, 21:54

WALUS wymieniłem tarcze i sprzęgło według Twojej fotorelacji,przy poprzednim mi ślizgało na 4 i 5 biegu jak jechałem na benzynie,i po wymianie jest to samo a na dodatek sprzęgło mi bierze prawie na podłodze. Może wiesz jaka to może być przyczyna???? Biegi wchodzą miodzio tylko to ślizganie. Mimo wszystko dzięki za fotorelacje,co nieco podpatrzyłem i skorzystałem.

Pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez Szyna » 12 lis 2011, 09:18

Wysprzęglik odpowietrzyłeś ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez roofoos » 12 lis 2011, 16:17

Właśnie nie,zaraz to zrobię.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez roofoos » 12 lis 2011, 18:41

zrobiłem troszkę wyżej bierze a jak ślizgało tak ślizga <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez Paweł » 12 lis 2011, 19:17

Może słoneczko opiera się na łożysku wyciskowym? Przy odpowietrzaniu mógłbyś spróbować cofnąć wysprzęglik i zobaczyć, czy łapa ma trochę luzu. W jakim stanie było koło zamachowe?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez roofoos » 12 lis 2011, 19:52

koło zamachowe wydaje mi się ze było ok,nie przypatrywałem się aż tak dokładnie. W poniedziałek zrobię to o czym piszesz .a jeżeli słoneczko opiera się na łożysku to od nowa będę musiał rozbierać? może wysprzeglik jest do wymiany,może się zapowietrza podczas pracy,może tłoczek jest już wychodzony? nie mam zielonego pojęcia o co kaman z tym sprzęgłem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez roofoos » 12 lis 2011, 19:53

dodam ze płynu mi nie ubywa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez max » 13 lis 2011, 17:43

a wymieniałeś uszczelniacz na wale , jak wyglądała stara tarcza nie była przypadkiem w oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez roofoos » 13 lis 2011, 19:57

jaki uszczelniacz na wale ???? stara tarcza wogóle nie była w oleju,była sucha jak pieprz tyle tylko ze starta na maxa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez Waluś » 16 lis 2011, 15:48

a wymieniłeś tylko tarcze czy komplet z dociskiem i łożyskiem ??
może wysprzęglik nie odbija do końca ?? Upewnij się czy łapa na pewno się cofa. Proponuję zdemontować wysprzęglik i to sprawdzić. Bo jeśli sprzęgło jest nowe kompletne, to nie widzę możliwości aby nie działało, chyba że coś jest nie tak z układem hydraulicznym.
a może po prostu pedał jest zbyt wysoko. Pod pedałem jest regulacja. Można troszkę popuścić, ale to wtedy gdy łapa jest podparta przez wysprzęglik. Posprawdzaj wszystko dokładnie zanim rozbierzesz znowu skrzynię. Wyjęcie łożyska oporowego wymaga wyjęcia skrzyni.
Po to wymienia się komplet, co by potem nie mieć problemu, a koszt części jest niższy niż robocizna w tym wypadku. Więc jeśli próbowałeś oszczędzać to teraz kombinuj :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez roofoos » 19 lis 2011, 20:20

Już jest wszystko ok widocznie wszystko musiało się ułożyć i teraz 20 letnia madzia idzie jak szalona :D


Dzięki za cenne podpowiedzi.
zamykam temat

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2011, 13:01
Posty: 19
Skąd: okolice Wawy
Auto: 626 GD 2.2 12V LX F2 115 KM 90r USA + LPG

Postprzez Szyna » 22 lis 2014, 20:29

No i Panowie chyba szykuje mi się większy wydatek :| U mnie sprzęgło się ślizga na benzynie bo ma większa moc, na gazie na razie dobrze ale to kwestia czasu. Wydaje mi się że regulacja pedału i odp wysprzęglika nic nie da. Po prostu skończyło mi się sprzęgło :(
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6