Gdzie kupić sprężyny zawieszenia? (626 GD)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Paweł » 16 kwi 2004, 04:25

To juz nie wiem co mam myslec. Oczywiscie rozumiem, ze sportowa sprezyna do zwyklego amortyzatora jest bez sensu. Ale mi, a nawet odwaze sie powiedziec, ze nam (mi i Adamowi) chodzilo raczej o zwykle, tylko troche sztywniejsze zawieszenie. Chyba wychodzi z tego, ze trzeba kupic sprezyne z drutem grubszym o 1-2mm i oddac seryjny amortyzator do lekkiego utwardzenia. Jutro bede rozmawial z czlowiekiem, ktory zalozyl eibachy do seryjnych amortyzatorow. Sprezyny z tego co pamietam sa lekko progresywne poprzez rozluznienie zwojow i obnizyly samochod o 3cm, twardosc podobno nie jest "wyscigowa". Zobaczymy co on powie w kwestii jazdy po bruku, co sie polepszylo (oprocz wygladu ;)), a co sie pogorszylo.

Pozdrawiam.

P.S. W Elantrze bylo bardzo sztywne seryjne zawieszenie, lacznie z drazkami stabilizatorow. Oceniam, ze nie mniej sztywne niz w kwadratowych civicach 4. generacji (mialem przyjemnosc jezdzic 1.5 i 1.6vt). Tamten samochod na wyboistej drodze, np. tarka na skrzyzowaniu, dosc slabo trzymal sie drogi, bo po prostu "przelatywal" po garbach mimo calkowicie nowego (seryjnego) zawieszenia.

...Ale teraz sobie mysle, ze tam byla sztywna belka z tylu i to nie moglo dobrze jezdzic bo takich nierownosciach.
Ostatnio edytowano 16 kwi 2004, 05:49 przez Paweł, łącznie edytowano 2 razy
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 16 kwi 2004, 04:36

no cóż, mam nadzieję, że w czymś pomogłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Długi » 16 kwi 2004, 07:44

Ja tylko powiem tak jak ustawię w moim moto zawiechę na twardo i nie dostroję do tego tlumienia to wylecę w kosmos. Energia zgromadzona w twardszej sprężynie wywali mnie z siodła. Twardsza sprężyna szybciej oddaje energie więc MUSZĄ byc do niej dobrane amory o większej sile tłumienia, standartowy nie nadąży! efekt jest taki (sprawdziłem na własnej skórze) jakbyć jechał taczką z nie napompowanym kołem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 16 kwi 2004, 07:50

Istnieje cos takiego jak troche twardsze sprezyny i troche twardsze amortyzatory? Czy do wyboru mam tylko serie lub "glebe"?

Pozdrawiam.

P.S. Watek chyba bedzie trzeba przeniesc do tuningu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ggobo » 18 kwi 2004, 15:57

no właśnie, nie chcę zakładać nowego postu więc zapytam- czy moze wiecie od jakiej bryki założyć sprężyny na tył zeby pasowały do 626 z `89 ? Jeżdżę z pękniętymi juz ponad pół roku, teraz będę wymieniał amory to i spężyny zrobię. zaznaczam ze chciałbym od razu załozyć dłuższe aby podwyzszyć tył, robił ktoś coś takiego?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Postprzez ggobo » 20 kwi 2004, 20:11

nikt nic nie wie w temacie??
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Postprzez GrzegorzSz » 20 kwi 2004, 20:17

Mam sprezyny zawieszenia tyl L+F lub Lesjofors po 155zl/szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Pietrek3 » 20 kwi 2004, 22:29

Ja wymieniałem w tym miesiącu cały tył, tzn. 2 sprężyny i 2 amorki. Wszystko nowe, amortyzatory gazowe Bilstain (czy jakoś tak) 250 za sztukę i sprężyny (nie pamiętam firmy) 140 za sztukę.
Facet z giełdy z Lubina wysyła za zaliczeniem, sprawdzony i uczciwy.
Dane: p. Jacek Górka 605 085 892.
Osobiście jestem zadowolony.
Pozdrawiam
Pietrek3
Początkujący
 
Od: 29 sty 2004, 12:29
Posty: 10
Skąd: Świebodzice
Auto: 626 GE 2.0_16V

Postprzez ggobo » 21 kwi 2004, 07:00

Dzięki a czy ktoś zakładał amortyzatory regenerowane?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Postprzez nightcomer » 23 kwi 2004, 06:08

ggobo napisał(a):Dzięki a czy ktoś zakładał amortyzatory regenerowane?

na pierwszej stronie wątku podałem adres firmy, gdzie zakładają amotyzatory nowe i regenerowane, sprężyny wg życzenia klienta na jego własną odpowiedzialność. Jak wiesz co robić to polecam, z białegostoku to tylko 180 km. W mojej GE np. dobrze podchodzą na tył spr od camry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez lopi1 » 24 kwi 2004, 09:35

czesc. rok temu regenerowalem amorki na tyle i wymienili mi sprzezyny na twardsze i wyzsze za 500 zl.
nie oszczedzam autka i tyl nadal mam dobry.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2003, 20:19
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda626 2.0D85r.

Postprzez ggobo » 28 kwi 2004, 22:56

a gdzie to robiłeś ?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Postprzez lopi1 » 30 kwi 2004, 09:35

niestety w warszawie a wlasciwie w klaudynie jest maly warsztacik ktory zajmoje sie regeneracja amortyzatorow i ukladow kierowniczych.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2003, 20:19
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda626 2.0D85r.

Postprzez MrShaleck » 9 mar 2012, 23:52

Mam pytanko, czy sprężyny np. MTS

itd są sensowne do coupetki? Czy sa takie same do sedana badz tez kombi? jak to jest? Troche boje sie schodzic na seryjnych ammortyzatorach o 40mm .

max napisał(a):sedan i coupe to ponoć te same sprężyny kombi już ma inne amorki z tyłu więc i sprężyna inna będzie , ja jeżdżę na jamexach nawet dają rade tylko zmieniłem amory na gazowe kayaby ;) ostatnio na aledrogo były nowe weitec za 300zl


Co trzeba jeszcze wymieniac przy wymianie amortyzatorów + sprezyn ?
Jakies inne części zawieszenia wchodza te w gre?
KYB przod po 200zł nie wiem jak tyl :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Brewa » 11 mar 2012, 23:27

Ewentualnie odboje jeżeli ich stan tego wymaga. Ogólnie to wypadałoby sprawdzić jeszcze pozostałe elementy zawieszenia ale jeżeli nie są ok tylko amortyzatory i sprężyny. Po tym tylko geometrie ustawić :) Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 23:51
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD Coupe

Postprzez MrShaleck » 12 mar 2012, 08:09

Przebieg mojej madzi to nawet jeszcze nie 200tys km (autentyczne, jestem drugim po koledze wlascicielem w PL) i zawieszenie nie daje się we znaki to też sądzę, że wszystko powinno być OK.
Najwyzej amrotyzatory tez wymienię, a rozumuję, że warto brac Kayaby ?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez faster2194 » 4 mar 2015, 14:42

orientuje się ktoś w temacie gwintu to 626 gd? z czego można zaadoptować ewentualnie, bo do gd nie znalazłem wcale a do czopków z grupy vaga można używke za 400zł wynaleść
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 00:21
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.0 gd 1989

Postprzez Szyna » 4 mar 2015, 22:31

A coś od Forda Probe ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez faster2194 » 5 mar 2015, 02:01

też przeglądam ogłoszenia i do probe też nie ma
Początkujący
 
Od: 10 lis 2013, 00:21
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.0 gd 1989

Postprzez Pudzian84 » 21 mar 2015, 11:38

Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6